'Taalgebruik op internetfora soms beneden alle peil'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy

'Taalgebruik op internetfora soms beneden alle peil'

Bericht door Roy » 09 jun 2009, 09:42

Premier Balkenende stoort zich soms aan de toon van kritiek op internetfora. "Ik vind dat je best kritiek mag hebben maar alsjeblieft wel op een normale manier", aldus de premier in een vraaggesprek met NU.nl.

"Natuurlijk hebben mensen kritiek op de regering, dat is ook helemaal niet erg", zegt Balkenende. "Maar ik vind soms wel dat het taalgebruik beneden alle peil is."

Concrete voorbeelden van zulk taalgebruik wilde de minister-president niet noemen, maar "als je een willekeurig artikel in een krant neemt en dan ziet hoe fel en fors er op de site soms gereageerd wordt, dan denk ik: laten we kiezen voor een waardige opstelling."

VIDEO: http://www.nu.nl/internet/2018067/taalg ... -peil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Re: 'Taalgebruik op internetfora soms beneden alle peil'

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 09:43

Godverdomme wat een kutbericht over die stomme mongool.

René130i

Bericht door René130i » 09 jun 2009, 09:45

:roflol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 jun 2009, 09:51

Is dat humor Snipe? :roll:

///Martin

Bericht door ///Martin » 09 jun 2009, 10:02

Wat mij betreft hulde aan de premier. Het is een teken van zwakte als je je niet in normale bewoordingen kunt uitdrukken. Een mooi moment om daarachter te komen is bij de geboorte van een kind. Vanaf dat moment dient het wat mij betreft totaal in de ban te gaan en dan kom je er ook treffend hard achter hoe onnodig het eigenlijk altijd is geweest. Het is gewoon een vervelende gewoonte.

Roy

Bericht door Roy » 09 jun 2009, 10:03

Ik erger me altijd aan de reacties op Youtube bijvoorbeeld. Bij 9 van de 10 filmpjes gaat het alleen maar over "Kanker dit, kanker zo"

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 10:06

Mika schreef:Wat mij betreft hulde aan de premier. Het is een teken van zwakte als je je niet in normale bewoordingen kunt uitdrukken. Een mooi moment om daarachter te komen is bij de geboorte van een kind. Vanaf dat moment dient het wat mij betreft totaal in de ban te gaan en dan kom je er ook treffend hard achter hoe onnodig het eigenlijk altijd is geweest. Het is gewoon een vervelende gewoonte.
Dat je je fatsoenlijk uit kunt drukken is een soort teken van beschaving. Ik heb geen diepere of principiële reden om er verder wat van te vinden, behalve dat ik het vaak nogal lomp, bot en onbehouwen over vind komen.

Hulde aan de premier dus? Mwah. Ik denk dat hij wel andere zaken heeft om zich druk over te maken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jun 2009, 10:09

Het gebeurt overal eigenlijk, hier ook. Wij zijn de maatschappij :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 09 jun 2009, 10:20

Hemeltjelief en drommels nog aan toe, het is me toch wat.

Ondergetekende vindt Den Haag en met name onze premier eveneens beneden alle peil. :bag:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 jun 2009, 10:55

Wouter81 schreef:Hemeltjelief en drommels nog aan toe, het is me toch wat.

Ondergetekende vindt Den Haag en met name onze premier eveneens beneden alle peil. :bag:
Begin dan eens iets voor het mooie Friesland te betekenen, misschien schop je het dan nog wel eens tot aan Den Haag?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jun 2009, 10:58

Daar zitten idd een aantal die wel wat aan hun taalgebruik kunnen doen :wink:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 jun 2009, 11:05

Mee eens. Schrijf alleen de dingen, die je ook normaal gesproken ook zou zeggen. Dat verschilt nog wel eens. Ik vind het heel zwak als ik een persoon ontmoet, die heel anders blijkt te zijn/spreken/reageren.

RVV

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 11:07

Internet heeft de wereld en vooral de omgangsvormen erg veranderd.

Ik wil toch even terug komen of de "beruchte"' DF MSN chats. Zonder in te gaan op de inhoud van bv de laatste keer, want eigenlijk is de teneur in al die chats hetzelfde.

IRL gaan mensen bijna altijd op een 100% leuke manier met mekaar om, lolletje geintje, moet kunnen maar zover ik de vele DF'ers die ik ken heb meegemaakt, nooit een onvertogen woord.

Op het forum gaan mensen, enigzins door lichte sturing en onderlinge sociale controle en acceptatie ook voor (pak em beet) 90% tot 95% leuk met mekaar om.

Daarnaast heb je dus de DF MSN chats.. waarvan ik regelmatig eentje onder de ogen krijg, maar ik zelf nooit aan mee doe. Want ik vind het gewoon vreemd dat mensen IRL normaal met mekaar om gaan, op het forum normaal met mekaar om kunnen gaan. Maar op een DF MSN chat ben je in principe aangeschoten wild.. helemaal als je zelf niet aan dat puberale of eigenlijk nog lager niveau mee wil doen. Deze post zal het DF MSN roddelcircuit wel weer op volle toeren laten draaien, en een flink aantal DF'ers zal er weer plezier in scheppen om mij daarom af te zeiken, lekker buiten zicht van de camera. Want op MSN, kan en mag alles worden gezegd :roll: Helemaal over mensen die er part noch deel VAN WILLEN zijn.

Ondertussen is er een substantiele groep DF'ers ontstaan, waar ik heel anders tegen aan ben gaan kijken. DF'ers die op een echte meeting, vaak vrij schuchter zijn, beetje weglopen of zich afzijdig houden van onderlinge gesprekken, maar die juist op de DF MSN chat's de kwaker het grootst open trekken.

MSN :forum: kan een heel makkelijk middel zijn om snel te communiceren met andere mensen, maar als het gebruikt word om andere mensen af te zeiken onder met mom van het is een lolletje, alles mag en kan gezegd worden want het is toch de vluchtigheid van MSN, dan moet je je afvragen of je echt wel zo'n flinke vent bent.

Ik heb opmerkingen van verschillende DF'ers in de harde schijf in mijn bovenkamer opgeslagen, waarmee ik die mensen toch een keer in het echt mee voor het blok ga zetten. Gewoon in gezelschap van een hele club andere DF'ers tijdens een meeting ofzo.. dan wil ik wel eens zien of men dan nog net zo flink is om op een MSN achtige manier terug te praten.

Gokje ? Ik denk van niet.

En het leuke is straks.. op een meeting zie ik vanzelf desbetreffende DF'ers bij mij uit de buurt blijven.. want stel.. dat ze iemand in de ogen moeten kijken die ze in een MSN chat zo stoer voor lul konden zetten.. :twisted: :angel: :hammer:

Ik heb er wel zin in :hosanna: 25 juni op Zandvoort maar eens gaan praten met een paar DF'ers :roflol:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 jun 2009, 11:08

Ga je dan ook rijden met de M5? :lol:

Ar

Bericht door Ar » 09 jun 2009, 11:11

@Rico
Je geeft meteen een DF draai aan het onderwerp.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jun 2009, 11:13

Ar schreef:@Rico
Je geeft meteen een DF draai aan het onderwerp.
Natuurlijk.
Balkenende rijdt ook BMW, dus die zal hier toch wel meelezen?

@ JP: binnenkort driftdagje?

RVV

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 11:14

Ja Ar, omdat het ook gewoon van toepassing is op vele DF'ers. Ik ga geen namen noemen, iedere DF'er die zich aangesproken voelt weet wat ik bedoel.

Ar vind jij het ook niet hypocriet, als ik roep blauw is mooi, en 10 DF'ers roepen bijna in koor ja blauw is prachtig.. maar op MSN roepen diezelfde DF'ers.. goh wat een lamlul die Rico, die vent denkt echt nog dat blauw mooi is..die zeikleijer snapt er niks van, rood is het, rood moet je hebben dat is pas mooi.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2009, 11:16

Ach MSN chat, wat is er mooier dan op en avond melig met een paar bekenden stomzinnig chatten, gewoon satire, tijdverdrijf zonder enige waarde, gelijk aan dom gelul in de kroeg met een biertje e.d.

Ik heb ook al wat chats onder ogen gezien, en o wat was ik gechockt.................... NOT het is en blijft maar internet.

De 24h op de NS ook gewoon 2 dagen alleen maar met een aantal kameraden dommer dan dom zitten lullen, bier, chicks, autosport enz. enz. en menen we ook maar een woord, nee, want we hebben allemaal een klein hartje.

Idem de dag dat de tourenwagen revival op de NS was, waar Chuck, Ming, Gerrit, Macboy, Ruud en ondergetekende een pracht dag hebben gehad, met uiteraard de nodige dom lullen sessies erbij.

Singen weekend, idem, en zo zal het altijd blijven. Ook op MSN!

En wat Balkenende betreft :jenna:

Michel

Michel

allen

Bericht door allen » 09 jun 2009, 11:19

Hm, toch wel ff m'n stinkende best doen om 25 juni te kunnen komen. Even kijken of die Mod5 nog aardig tegen me kan doen. Zo niet, zal ik hem wel hebben beledigd. :mrgreen:
Wel jammer dat Rico die msn chatters minderwaardig lomp acht. :nah: :mrgreen:

Ar

Bericht door Ar » 09 jun 2009, 11:23

De MSN chats heb ik niet gezien. Je post is duidelijk genoeg om te begrijpen waar het over gaat. Ik stoor me vaak aan wat op fora geschreven wordt en vind het dan ook fijn dat het hier veel minder voorkomt. Door de "DF draai" worden mensen hier nog eens op gewezen. Het is een terugkerend onderwerp en jammer genoeg haast niet te voorkomen.

Zowel van Balkende als van Rico vind ik het fijn het onderwep onder de aandacht te brengen. Overeenkomsten? :)

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jun 2009, 11:25

Ja, Rico stemt op het CDA :mrgreen: :wink:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 11:46

Michel P schreef:Ja, Rico stemt op het CDA :mrgreen: :wink:

Michel

:hammer: Ik stem helemaal niet meer :bag: :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 09 jun 2009, 12:01

Rico schreef:
Daarnaast heb je dus de DF MSN chats.. waarvan ik regelmatig eentje onder de ogen krijg, maar ik zelf nooit aan mee doe. Want ik vind het gewoon vreemd dat mensen IRL normaal met mekaar om gaan, op het forum normaal met mekaar om kunnen gaan. Maar op een DF MSN chat ben je in principe aangeschoten wild.. helemaal als je zelf niet aan dat puberale of eigenlijk nog lager niveau mee wil doen. Deze post zal het DF MSN roddelcircuit wel weer op volle toeren laten draaien, en een flink aantal DF'ers zal er weer plezier in scheppen om mij daarom af te zeiken, lekker buiten zicht van de camera. Want op MSN, kan en mag alles worden gezegd :roll: Helemaal over mensen die er part noch deel VAN WILLEN zijn.

Ondertussen is er een substantiele groep DF'ers ontstaan, waar ik heel anders tegen aan ben gaan kijken. DF'ers die op een echte meeting, vaak vrij schuchter zijn, beetje weglopen of zich afzijdig houden van onderlinge gesprekken, maar die juist op de DF MSN chat's de kwaker het grootst open trekken.

Ik wil dit topic hier niet aan wijden, maar je doet zo mysterieus over die chats e.d. en alsof het heel erg verwerpelijk is. Maar dat valt echt wel onwijs mee. Jij krijgt waarschijnlijk de chats te zien die net heel grof zijn of iets dergelijks, maar er zijn zoveel van die sessies geweest. Zoiezo is het natuurlijk wel een beetje vreemd dat "niet-deelnemers" delen te lezen krijgen, riekt naar stemmingmakerij als je het mij vraagt. Als je elke keer gewoon alles meeleest... het gaat zo snel er wordt gewoon vanalles geroepen. op msn is het natuurlijk ook erg makkelijk dingen te roepen, dan misschien wat te gaan socializen met mensen die je nog nooit irl hebt gezien. Ik vraag me af wie je hiermee bedoelt, want ik probeer dat voor de geest te halen, maar dat lukt me niet echt. De mensen die in de chats zitten, zijn vaak de df'ers die ook geregeld om meetings komen of elkaar wel eens irl hebben gezien en op een avondje lekker slap gaan ouwehoeren met elkaar. punt, thats it... niets meer en niets minder... niemand zou daar waarde aan moeten hechten denk ik. Helaas is dat vanaf het begin wel gebeurd met alle gevolgen van dien. Ik probeer trouwens niets goeds te praten of iets dergelijks bij deze, misschien wat helderheid?

p.s. Elmar, sorry voor lange post :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 09 jun 2009, 12:09

De serieus bedoelde, negatieve ricobash voer ik overigens gewoon buiten msn om. Daar weet rico niets vanaf. :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 09 jun 2009, 12:11

allen schreef:De serieus bedoelde, negatieve ricobash voer ik overigens gewoon buiten msn om. Daar weet rico niets vanaf. :mrgreen:
Ja op internet durf je wel maar laatst sprak ik je buiten het forum om en toen moest je gauw weg om Rico's schoenen te gaan poetsen.

Plaats reactie