BMW E36 M3 3.0l Toevoeging wagenpark Update

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Jochem Vaartjes

Re: Mijn Auto BMW E36 M3 3.0l

Bericht door Jochem Vaartjes » 14 mar 2009, 19:20

Vandaag weer druk in de weer geweest met de BMW. Van de week hadden we het subframe al gerepareerd. (mag eigenlijk niet voor de APK maar is niet zichtbaar als het onder de auto zit.) En de nieuwe veren en de stuurbekrachtiging slangen geregeld. De gehele vooras zit weer in elkaar. Het ziet er bijna uit alsof alles compleet nieuw is. De meeste onderdelen die we recyclen hebben we roestvrij gemaakt en opnieuw zwart gespoten. De auto staat weer op zijn wielen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's: http://www.flickr.com/photos/magnaticus ... 446145208/" onclick="window.open(this.href);return false;

@iko

Bericht door @iko » 14 mar 2009, 20:05

gaat weer de goede kant op Jochem.
Handig, zo'n broer :)

Kon je geen nieuw subframe vinden? Is het weer volledig stevig?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 mar 2009, 21:13

Mooi project :D

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 apr 2009, 10:34

Afgelopen weekend weer bezig geweest. Dit maal hebben we de schijven rondom afgedraaid. De remklauwen rondom gereviseerd en roest vrij gemaakt. Deze zijn nu weer als nieuw. De auto rijd nu al totaal anders. Geen speling meer op mijn stuurhuis. De veren doen zijn werk weer en met het remmen trilt het stuur helemaal niet meer! Erg goed om zo te kunnen merken dat al het werk geholpen heeft.

Nu komt het volgende. Ik krijg mijn auto niet door de APK vanwege een te hoge CO2 uitstoot. Het kan bijna niet anders dan dat de katalysatoren gewoon op zijn. Weet iemand waar ik voor een redelijke prijs goede katalysatoren kan halen? Mijn broertje had het ook over zogenaamde sportkats welke meer performance geven maar toch de uitstoot laag houden?

Ik voel er niet veel voor deze OEM bij de dealer te halen gezien de hoge prijs. Dus suggesties of ideeën zijn van harte welkom!

Zie http://www.flickr.com/photos/magnaticus" onclick="window.open(this.href);return false; voor wat (slechte kwaliteit) foto's van de afgedraaide schijven. Een filmpje van het proces volgt nog.

frank de jonge

Re: Mijn Auto BMW E36 M3 3.0l (Vraagje!! p5.)

Bericht door frank de jonge » 08 apr 2009, 10:57

Holtrop!

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 08 apr 2009, 19:14

zeker weten dat de kats kapot zijn ?? , bij mij was het co ook te hoog , oorzaak LMM gooide roet in het eten

maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn , zou de lambda sondes eens testen , dwz als ze pendelen draait ie lambda en zijn meestal kats kapot , pendelt ie niet en geeft ie hoge spanning dan meet ie een rijk mengsel en kan ie hem op 1 of andere reden niet lager krijgen bv door een kapotte LMM of wat anders

Arjan
ps , en wie zegt dat je een subframe niet mag lassen ?? , je mag alleen geen roestschade herstellen aan veerschotels en wielgeleidings delen , maar je mag bv wel weer een compleet nieuwe veerschotel op een veerpoot lassen

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 apr 2009, 21:06

arjanvanessen schreef:zeker weten dat de kats kapot zijn ?? , bij mij was het co ook te hoog , oorzaak LMM gooide roet in het eten

maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn , zou de lambda sondes eens testen , dwz als ze pendelen draait ie lambda en zijn meestal kats kapot , pendelt ie niet en geeft ie hoge spanning dan meet ie een rijk mengsel en kan ie hem op 1 of andere reden niet lager krijgen bv door een kapotte LMM of wat anders

Arjan
ps , en wie zegt dat je een subframe niet mag lassen ?? , je mag alleen geen roestschade herstellen aan veerschotels en wielgeleidings delen , maar je mag bv wel weer een compleet nieuwe veerschotel op een veerpoot lassen
Hmm, de lamda sensoren heb ik al vervangen. Die er uit kwamen waren goed zwart. LMM zou ik nog kunnen proberen inderdaad. Maar ik was weer eens ongeduldig en heb een nieuwe kat besteld met een supersprint einddemper.
De huidige kats zitten er al 230k Km onder. Mocht dit niet werken dan zal ik de LMM zeker proberen! Hij lijkt soms ook wat onregelmatig te lopen. Het blok word sowiso nog gereviseerd.

En subframe lassen, daar kwam mijn broer mee. Ik heb er geen verstand van, maar we hebben het oude deel teruggelast en iets verstevigd. zit prima nu! :)

Bedankt voor de info!

arjanvanessen

Bericht door arjanvanessen » 08 apr 2009, 21:20

gaskleppot meter geven ook wel eens de geest , kan ie ook arm / rijk van gaan lopen , geloof dat bmw elke inspectie 2 een nieuwe voorschrijft ??

Arjan

Rickstah

Bericht door Rickstah » 08 apr 2009, 21:28

bah...supersprint....herrie

:bag:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 09 apr 2009, 09:25

Rickstah schreef:bah...supersprint....herrie

:bag:
lol, ik heb niet de race versie genomen. ;)

Rickstah

Bericht door Rickstah » 08 jun 2009, 15:39

Hey Jochem,

Nog nieuws? :) uitlaat al binnen?

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 jun 2009, 15:47

Rickstah schreef:Hey Jochem,

Nog nieuws? :) uitlaat al binnen?
Hey Rick, De uitlaat is binnen! Ook heb ik nieuwe kats binnen. Maar het hele project staat even on hold vanwege een gebrek aan geld. :)
De auto staat nu in een stalling en ik ga hem van de week schorsen. Dus voorlopig moet ik het met mijn witte Stofzuiger doen! Gelukkig heb ik de motor ook nog voor het nodige plezier.

Jochem Vaartjes

Re: BMW E36 M3 3.0l Toevoeging wagenpark Update

Bericht door Jochem Vaartjes » 23 mar 2011, 12:43

Op 'aandringen' van Jelmer een update op mijn voorsteltopic. Ik heb zijn e39 M5 gekocht in januari. Een auto die de meeste hier wel kennen. Ik heb er nog niet zo heel veel in gereden. Maar de km's die ik er mee gereden heb, waren wel met een dikke glimlach op mijn gezicht! Zo een V8 rijdt heerlijk! Heerlijk zoveel koppel! En de auto is gewoon werkelijk als nieuw, van binnen en van buiten.

Ik heb ondertussen de navigatie geupgrade van 4:3 naar 16:9, de gereedschapset in de kofferbak compleet gemaakt en beide sleutels voorzien van nieuwe rubber knopjes.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 23 mar 2011, 20:20

Jochem, cool!! ben benieuwd. Weer eens afspreken?

@iko

Bericht door @iko » 25 mar 2011, 21:31

Heb je de M3 nog, Jochem?

Michel325i

Bericht door Michel325i » 03 jul 2013, 13:06

Jochem, heb je de M3 nog, of is die van eigenaar verwisseld? Ik en mijn broertje zijn nu ook in het bezit van een M3 3.0 Mugellorot.

Plaats reactie