DNRT: Super Race Weekend 5-6-7 Juni

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
RJay

Re: DNRT: Super Race Weekend 5-6-7 Juni

Bericht door RJay » 05 jun 2009, 20:58

Tristan schreef:Vandaag 1e tijd in vrije training, 4e tijd in de kwalificatie (nat) en 6e geëindigd in de race. Eigenlijk op plaats 5 moeten eindigen omdat ik onder code 60 ben ingehaald. Oja, en de linkerdeur die vervangen moet worden. :(

Morgen er weer lekker tegenaan.! :df:

Jongens van Sohosted zijn 3e geëindigd. Was nog een flinke crash in de Endurance cup, een Golf die in lengterinchting 3x over de kop ging. Coureur is met traumaheli opgehaald. Helaas wat minder bericht. Ook bij de Legends 1 met ambulance afgevoerd. Dingen die altijd een klein smetje op een gaaf weekend brengen.
Damn, heb bij de END. wel de startcrash gezien, maar da's toch serieus. x.x
Dus ze hebben het toch niet kunnen winnen van die ander, jammer, was een mooi gevecht in de openingsfase.

En sja, deurtje is niets in de E30 cup heb ik al wel door :bag:

tallbloke

Bericht door tallbloke » 05 jun 2009, 22:25

Warning,............Motorsport can be Dangerous.
Heb vanmiddag de 1e coureur van dit Super Race Weekend behoorlijk in de kreukels op de CT-scanner voorbij zien trekken :hmmm:

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jun 2009, 00:07

ik ben net terug! was erg gezellig met de welbekende df'ers! Zo'n dag is toch weer wat df is, heerlijk 8)

dikke fun gehad natuurlijk, mooie races gezien en het eerste uur van de dacia cup was echt wel gaaf hoor! Elmar nek aan nek om de 2e plaats met krm racing. Die hadden een mooie strijd en toevallig had ik de camera natuurlijk geplaatst bij sohosted-racing. Dus daar komen nog beelden van, maar na het weekend pas :thumbup:

Ik heb ook nog wat foto's geschoten met me iphone, maar die post ik ook nog wel later.

bizar trouwens met die helikopter, ik heb zo'n apparaat nog nooit van zo dichtbij in actie gezien, uberhaupt van zo dichtbij nog nooit. Erg indrukwekkend, hoop kabaal en wind (van de wind viel er nog een grote container om :shock: ). Erg kut van die golf, heb de ravage in het "technische centrum" nog een beetje gezien, dat was niet mis. Daarna nog meegeweest met de keuring van de bolides van Elmar, André en Laurens, heb daar ook nog Fury gezien :thumbup: . Gave bakken allemaal hoor, heb nog even gezeten in een maserati (aram heeft er nog in gereden :mrgreen: ).

top daggie dus!

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jun 2009, 00:57

wat fotootjes van mijn kant (na het weekend heb ik denk ik bewegende beelden):

Afbeelding

(de nieuwe rage, E60 M5)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sponsors gezocht :mrgreen:
Afbeelding

trauma:
Afbeelding

Aram en Elmar
Afbeelding

De grap van de dag, een hele grote LINKSE poster op het busje van Andre (die heeft de hele dag zo gestaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Afbeelding

Tom V

Bericht door Tom V » 06 jun 2009, 01:54

Metchu schreef: Afbeelding

Afbeelding
Wat een verschil in vorm tussen open en gesloten. :mrgreen:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 jun 2009, 11:08

tallbloke schreef:Warning,............Motorsport can be Dangerous.
Heb vanmiddag de 1e coureur van dit Super Race Weekend behoorlijk in de kreukels op de CT-scanner voorbij zien trekken :hmmm:
Hoi ome Rob, gaat het nog goedkomen met deze man?

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 jun 2009, 11:12

Het was een leuk dagje gister, mooi weer, goed gelachen, en wat mooi gerace gezien.

Elmar was hevig in gevecht met een andere Dacia en een Seat, Laurens was aan het stoeien met Seatjes voor in het veld, ongelovelijk hoever hij weer was uitgelopen. :shock:
Helaas had Andre maar 3 of 4 rondjes gereden oid, toen kwam de trauma helidokter, ik had graag nog wat meer van hem gezien.

Anyway, vandaag naar de rally, morgen weer terug naar CPZ, leuk weekend zo. :)

Joh@n

Bericht door Joh@n » 06 jun 2009, 21:15

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 06 jun 2009, 21:24

Vandaag ook een dagje op Zandvoort vertoefd. Heb in al die jaren van bezoek wel eens wat ZAC gezien, maar nooit een hele dag :oops: En het blijkt eigenlijk een stuk leuker dan gedacht. De E30 klasse, Volvo 360's en Legends vond ik persoonlijk erg leuk om naar te kijken.

Voor wat betreft de DF'ers: Elmar had een mooie 8e plek in de Sport, maar zakte na een redelijke start toch ver naar achteren. Bandenproblemen. Luco had hetzelfde een race later vanaf de 4e plek. Ging niet zo lekker.

Moet wel zeggen dat Andre de Vries met z'n 130i echt de vaart er in had zitten. Sodeknetter... Deed lang mee voor de podiumplekken en kon auto's die op het rechte eind op vermogen wegliepen toch lang aardig bijsloffen. Als ik het goed heb, heeft hij een 1.54.1 laten noteren...

Elmar: Toen ik Luco sprak, klaagde hij over soortgelijke bandenproblemen als die van jou. Hij gaf aan dat hij na de kwalificatie de banden niet had schoongemaakt en dat door de pick-up, de achterkant nogal los was. Doorredenerend dacht ik: Met de BMW rijd je eerst de achterbanden schoon, voor nog niet = onderstuur. Later komen dan de voorbanden terug, maar is het best van de achterbanden af = overstuur (let wel: zegt de leek vanaf de kant..) Misschien is het wat en hoef je niet aan andere banden :roll:

Moet wel zeggen dat de Heysteria M3 lekker opvalt. Heb hem nu al zat keren gezien, maar iedere keer wil ik toch weer kijken of er geen nieuwe stickers met humor op zitten...

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 jun 2009, 21:31

1.53.8 zelfs :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 jun 2009, 21:34

Denk dat je banden problemen later in de race meer in de auto setup moet zoeken. Als je met een hele lage spanning weg gaat bjivoorbeeld heb je heel snel je banden warm en veel grip maar na een aantal ronden worden ze te warm en gaan ze smeren, word je auto ineens heel wollig qua rijgedrag.

Zo had ik dat een paar weken terug ook met mijn auto, na een rondje of 8 kon je voelen dat ze minder werden, druk iets verhoogd en toen was het wel goed, bleven constanter.

Pickup kan idd wel een probleem zijn maar vaak rij je dat er wel weer af.

RJay

Bericht door RJay » 06 jun 2009, 21:54

Zo, vandaag weer een eventfull dagje voor ons, het ging steeds langzamer.
Koppakking lek, nu is het wachten tot de kop ho zegt, ik ga morgen kijken hoever ik het volhoudt, en deze keer bid ik met laurens mee voor de regen :mrgreen:

Laatste race E30 Bazzer nog gezien die eventjes tegen een achteruitrijdende e30 op reed.... die stond midden op de baan en liet 'm terwijl er mensen (Bas) aan kwamen zo naar achter rollen, Bas had de binnenlijn gekozen en kon 'm dus niet meer ontwijken :bag:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 jun 2009, 22:18

Tijdens onze sessie was er ook nog een ernstig ongeluk tussen een Logan en een Golf. Gelukkig gaat het ondertussen weer goed met de bestuurder van de Golf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laurens

Bericht door Laurens » 06 jun 2009, 22:21

Vandaag ook weer een koprol bij de Westfields, gelukkig dit keer niet meer dan materiele schade...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurens

Bericht door Laurens » 06 jun 2009, 22:24

Ook nog een paar van de startcrash bij de Endurance gister, uiteindelijke schade valt relatief mee, als er een veld van 60 auto's langskomt :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 jun 2009, 22:27

hopelijk gaat het morgen beter als ik van start ga in de regen op plek nr 3 .. 8)

Laurens

Bericht door Laurens » 06 jun 2009, 22:28

Als je maar wel op tijd remt voor de tarzan :sealed:

ADV

Bericht door ADV » 07 jun 2009, 00:06

Gisteren ook geweest dus! Was erg gezellig!

Hoe hebben Elmar en Andre (en Sybren) het vandaag gedaan?

Was weer gezellig! Eten was ook nice, wel wat veel :) Leuke anekdotes van Laurens gehoord en hij zoekf officieel sponsors om ooit formule 3 en later natuurlijk formule 1 te kunnen rijden :P

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jun 2009, 00:18

R.J schreef:
Laatste race E30 Bazzer nog gezien die eventjes tegen een achteruitrijdende e30 op reed.... die stond midden op de baan en liet 'm terwijl er mensen (Bas) aan kwamen zo naar achter rollen, Bas had de binnenlijn gekozen en kon 'm dus niet meer ontwijken :bag:
Dat was mijn broertje die door Bazzer werd aangereden. Mijn broertje kreeg een tik van de auto achter hem waardoor hij in de spin raakte. Hij kon vooruit de baan niet op dus reed naar achter. Iedereen reed de buitenlijn behalve helaas Bazzer. Toch flinke schade, erg jammer. Auto is gelukkig niet krom maar moet wel een het ander aan gebeuren om weer te kunnen rijden.

Ik had best wel een slechte dag. Warming up wel weer de snelste en startte de race 4e maar in de 2e ronden in gevecht werd ik door de auto voor mij in vuile gedeelte van Renaultbocht geduwd waardoor ik geen grip meer had en zijwaarts (gelukkig) tegen de bandenstapel vloog. Gevolg, plaatschade, gebroken draagarm, kromme spoorstang en lekke voordemper. Toch hebben de monteurs binnen 2,5 alles gefixed. Ben toen volgende manche achteraan gestart en in 6 ronden ca. 20 man ingehaald, opzich best leuk. Morgen nog 2 manches te gaan dus proberen om nog top 10 te halen (start rond plaats 20).

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jun 2009, 00:25

E30 close racing zoals het hoort:

Afbeelding

8)

tallbloke

Bericht door tallbloke » 07 jun 2009, 07:35

Aram schreef: Gaat het nog goedkomen met deze man?
Jazeker,............gisteravond lopend de ziekenboeg weer verlaten.
Prognose: over 2 maanden weer :df:

Hielke

Bericht door Hielke » 07 jun 2009, 09:57

Tristan, gaat lekker met jullie in de E30 cup, proficiat.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 07 jun 2009, 12:11

André van de baan af :nah: :?:

Afbeelding
Afbeelding

Bazzer

Bericht door Bazzer » 07 jun 2009, 14:56

R.J schreef:

Laatste race E30 Bazzer nog gezien die eventjes tegen een achteruitrijdende e30 op reed.... die stond midden op de baan en liet 'm terwijl er mensen (Bas) aan kwamen zo naar achter rollen, Bas had de binnenlijn gekozen en kon 'm dus niet meer ontwijken

Tristan schreef:
Dat was mijn broertje die door Bazzer werd aangereden. Mijn broertje kreeg een tik van de auto achter hem waardoor hij in de spin raakte. Hij kon vooruit de baan niet op dus reed naar achter. Iedereen reed de buitenlijn behalve helaas Bazzer. Toch flinke schade, erg jammer. Auto is gelukkig niet krom maar moet wel een het ander aan gebeuren om weer te kunnen rijden.
Filmpje staat op youtube tijd +/- 5:30, ik was niet de enige die er aan de binnenkant langs reed, wel de enige toen Jorick achteruit reed.....

:shithappens:

link:

RJay

Bericht door RJay » 07 jun 2009, 17:54

Ennn de #324 is ook stuk!
Blok was al aan het doodgaan, koppakking was lek, vloeistof/olie aan het mengen en alles.
En toen ging ik vandaag nog lekker racen, en in de 1 na laatste ronde van de laatste race ga ik uitkomen kumho de bandenmuur in.
WHA HAPPENED?

Ingaan kumho ging ik denk ik iets te hard/diep in, waardoor mijn linkerachterwiel denk ik op de kerbs gelift werd. Gevolg, alles kwijt, ik probeerde hem nog op te vangen, maar ik kwam dwars de grindbak aan de overkant in, van waar ik rechtdoor de bandenstapel aan de overkant in getorpedeerd werd met een gangetje van +- 100 km/h.

Gevolg, auto total loss, zelf een schrammetje op m'n scheenbeen. Foto's volgen later, als ik ze thuis van de camera getrokken heb.
Oja, zit ook nog een fiks gat in het carter.

Plaats reactie