lightweight cars, talk and video's
- GTRene
Re: lightweight cars, talk and video's
helaas nog geen mooie video van te vinden met geluidje e.d. of een grote test ook op circuit.
- Petrolhead Tom
Hebben merken als Donkervoort vaak niet echt nodig he. Die kunnen het ook wel af met mond tot mond reclame en een keer een test in een groot autoblad.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Er stond pas een stukje over deze donkervoort in de carros dacht ik. Echt een gaaf ding 8)Tom Westendorp schreef:Hebben merken als Donkervoort vaak niet echt nodig he. Die kunnen het ook wel af met mond tot mond reclame en een keer een test in een groot autoblad.
- Petrolhead Tom
Autovisie bericht ook regelmatig over Donkervoort.
- GTRene
Ik zit te wachten op bv een Duitse test van deze auto, niet met fabrieksgegevens maar met geteste gegevens.
wellicht komt autovisie aan het eind van het jaar weer met de autovisie sportcar van het jaar test? of hoe heet die test
anyway dan kan die hoge ogen gooien...maja veels te lang wachten
zal wel eens ff op de site kijken.
wellicht komt autovisie aan het eind van het jaar weer met de autovisie sportcar van het jaar test? of hoe heet die test

- GTRene
ooooh I was wrong...ff paar andere steek woorden en wahlah de Donkervoort D8 GT on the move

- Petrolhead Tom
Heel verrassend heet die de supertestGTRene schreef:Ik zit te wachten op bv een Duitse test van deze auto, niet met fabrieksgegevens maar met geteste gegevens.
wellicht komt autovisie aan het eind van het jaar weer met de autovisie sportcar van het jaar test? of hoe heet die testanyway dan kan die hoge ogen gooien...maja veels te lang wachten
![]()

- GTRene
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Het is natuurlijk het VHLP ofzo blok van Lotus geen idee welke nokkenassen erin zitten.. Beek heeft hier wel een setje voor van Catcam (Catcam heb ik ook in de Mini) en dan een Emerald computer erop!allen schreef:
Hoeveel heb jij die 340R gekregen kwa vermogen / koppel? Weet je toevallig welke nokkenassen?
ik heb nu 185pk bij 7500 toeren met de Emerald
-
De vraag is wat je met onpraktisch bedoeld. Het kan toch alles wat je met een normale auto ook doet?Tom Westendorp schreef:Ik blijf zo'n sigaar toch wel super gaaf vinden! Maar die auto is zo verschrikkelijk onpraktisch dat ik hem alleen zou willen hebben als trackday auto of weekendauto.
-
@Hans: Ik zag net je dax weer even voorbij komen op de banners hierboven. Dat onderstuur lijkt me persoonlijk eerder van je bandenmaten af te komen dan het cosworth blok. :idea:
185 pk is wel een nette waarde nu. Zou ik zelf ook wel tevreden mee zijn.
185 pk is wel een nette waarde nu. Zou ik zelf ook wel tevreden mee zijn.

- Petrolhead Tom
Dat klopt, maar ik doel meer op dagelijks gebruik en zo. Een elise of exige zou je bijvoorbeeld nog elke dag kunnen rijden, dat zie ik mezelf met een caterham nog niet doen.allen schreef:De vraag is wat je met onpraktisch bedoeld. Het kan toch alles wat je met een normale auto ook doet?Tom Westendorp schreef:Ik blijf zo'n sigaar toch wel super gaaf vinden! Maar die auto is zo verschrikkelijk onpraktisch dat ik hem alleen zou willen hebben als trackday auto of weekendauto.
-
Heb meer dan een jaar in een Speedster gereden die ik zelf niet anders acht dan een Elise. Feitelijk maken dit soort auto's, ongeacht of je er een dak op hebt zitten, teveel herrie en zijn ze vaak wat straf afgesteld. Daar moet je denk ik tegen kunnen. Het comfort wordt echter in 1 klap een stuk comfortabeler als je oordopjes gebruikt welke de wind weg filteren. Deze wagens zijn wel echt waterdicht als je er een dak op zet. In mijn geval had ik dat zo goed als nooit.
De stap naar een Caterham is denk ik niet heel groot omdat ik afgezien een hoosbui het liefste zonder dak rijd. Het in en uitstappen is makkelijker, de zit is wat prettiger en comfortabeler en net als bij de Elise / Speedster zul je met oordoppen moeten rijden als je niet op de lange duur je oren wilt beschadigen. Verder eindig ik nu met een wat aftandse achteras, wat in de regen of in winterse omstandigheden wat geduld vergt. Maar dit alles heeft voor mij z'n charmes. Zodra de wagen eindelijk voor de deur staat zal ik m'n bevindingen zo nu en dan wel neerknallen. Valt het tegen, ben ik zo eerlijk om dat te melden, maar aangezien ik bekend sta als iemand die niet helemaal spoort, denk ik dat ik er met volle teugen van zal genieten. Afzien is het nieuwe rijden.
De stap naar een Caterham is denk ik niet heel groot omdat ik afgezien een hoosbui het liefste zonder dak rijd. Het in en uitstappen is makkelijker, de zit is wat prettiger en comfortabeler en net als bij de Elise / Speedster zul je met oordoppen moeten rijden als je niet op de lange duur je oren wilt beschadigen. Verder eindig ik nu met een wat aftandse achteras, wat in de regen of in winterse omstandigheden wat geduld vergt. Maar dit alles heeft voor mij z'n charmes. Zodra de wagen eindelijk voor de deur staat zal ik m'n bevindingen zo nu en dan wel neerknallen. Valt het tegen, ben ik zo eerlijk om dat te melden, maar aangezien ik bekend sta als iemand die niet helemaal spoort, denk ik dat ik er met volle teugen van zal genieten. Afzien is het nieuwe rijden.

- GTRene

- GTRene
Ook leuk voor de liefhebber, de "zeldzame" Lotus Exige 240R een snelle rakker op het circuit. (50 stuks)
http://www.pistonheads.com/sales/1081118.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pistonheads.com/sales/1081118.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotus Sport Exige 240R, Build No 001 of 50. I have owned the car from new and it has been meticulously maintained. All servicing has been carried out by Lotus Sport at Hethel with no expense spared and the car has recently completed it's 29,000 mile service. The Ohlins dampers have just undergone a full rebuild by Mick Gardner Racing along with full geometry setup. The car is in perfect condition throughout.
The main features of the 240R are as follows:
- Toyota engine with Roots Type Eaton M62 Supercharger
- Lotus Sport Air to Air Intercooler
- Ohlins two-way adjustable dampers
with ride height adjustment
- Adjustable front anti-roll bar
- Lightweight Lotus Sport 5-spoke Alloy Wheels
- Yokohama AO48 tyres
- Upgraded brake system
- Stage One sports exhaust
- Accusump oil reservoir back up
- Twin Oil Coolers
- Custom Lotus Sport interior
- Air Conditioning (neither use nor ornament though)
- GTRene
Deze Exige 240S is helemaal mijn smaak (to start with)
en nog leuk geprijsd ook
net geen 32K
http://www.pistonheads.com/sales/1045540.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

(gezien combinatie geld en samenstelling)
en nog leuk geprijsd ook

http://www.pistonheads.com/sales/1045540.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/08 metallic black Exige S with performance pack and sport packs (details below). Low mileage car and just had service completed at Lotus main dealer. Will need two new rear A048s which I can put on before sale. I am the second owner and have owned it since September 2008.
In addition to the packs below the car includes:
Air conditioning
Remote central locking
Alarm
Leather trim
Lightweight forged alloys
Electric windows
Ipod connector
Tracker
Limited armourfend
Optimate connection for battery
Balance of Lotus warranty (10 months)
Balance of Lotus assist (10 months)
Performance pack
240bhp + 170lb/ft power upgrade
Variable traction control
Launch control
Full length roof scoop
Upgraded clutch
Upgraded 308mm front discs with 4 pot AP Racing calipers
Upgraded front & rear brake pads with braided hoses
Sport Pack
Probax harness compatible sport seats
T45 steel main roll hoop
Traction control
Twin oil coolers
Adjustable front anti-roll bars

Laatst gewijzigd door GTRene op 10 jun 2009, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Schitterend ding!
- GTRene
Staan ook weer 2 nwe kanonnen te koop op mobile.de
de eerste een Lotus Exige S 325 PS Leistungskit KOMOTEC van 02-2009 dus nog aardig wat bpm maar wel snel
57.900,-euro
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3" onclick="window.open(this.href);return false;

En deze bijzondere Lotus Elise S1 met motorsport body of delen daarvan, en...een dikke Honda S2000 motor erin...pk's worden niet vermeld van de Honda....maar standaard al iets van 240pk NA
Lotus Lotus Elise K 24 MOTORE HONDA S2000 kost wel ff 59.000,-euro 07-1999 en alles in Italiaans
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3" onclick="window.open(this.href);return false;

mooie foto (onderstaande)

de eerste een Lotus Exige S 325 PS Leistungskit KOMOTEC van 02-2009 dus nog aardig wat bpm maar wel snel

En deze bijzondere Lotus Elise S1 met motorsport body of delen daarvan, en...een dikke Honda S2000 motor erin...pk's worden niet vermeld van de Honda....maar standaard al iets van 240pk NA
Lotus Lotus Elise K 24 MOTORE HONDA S2000 kost wel ff 59.000,-euro 07-1999 en alles in Italiaans

mooie foto (onderstaande)

-
Dik, die S2000-elise! 8)
- Herman Gast
Twee daagjes op Spa.
Maandag 15 juni.
Bijna de hele dag k_tweer. Inschrijven en briefing duurde uurtje langer (stroomuitval in de regio) en dat was het enige uurtje dat de baan droog was
Tijdens de verkenningsrondjes begon het te spetteren en toen de pitlane openging plensde het behoorlijk
De baan is maandag niet meer droog geweest.
Toch een paar rondjes naar buiten en hieronder mijn filmpje van het "extra rondje"
gewoon ouderwets 360 graden om z'n as.
http://www.youtube.com/watch?v=5kiZ6EzjFik" onclick="window.open(this.href);return false;
In het kort:
- Eerste rondjes op een doorweekte baan
- Snelheid ca. 115 km/u
- Iets te veel gas
- Achterkant breekt uit
- Ik krijg de auto niet stabiel links, rechts, links, etc. (te veel van het gas en te weinig geduld om even te wachten met tegensturen)
- Bij het achteruitrijden ga ik kort vol op de rem staan omdat de glij-richting goed is (even niet richting vangrail)
- Motor valt uit, die ik weer jumpstart.
- Je hoort de stem van mijn passagier. (Die is er volstrekt niet van onder de indruk)
- En daarna nog een paar rondjes op een verlaten baan.
Dinsdag 16 juni
Wel droog gereden maar behoorlijk druk. Steeds maar weer die Porsjes/Feraries die in de weg reden
Als ik me nog eens verveel zal ik een compilatie maken
De Radicals en Ultima's hadden gelukkig wel lekker de vaart erin.

En dus redelijk relaxed gereden na schuivertje van de dag ervoor.
Hoogst gemeten top slechts 223 Km/u (met bewust veel vleugel). Rondetijd net onder de 2.55. Dat kan beide beter
http://www.youtube.com/watch?v=b43ES8wevfY" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Deense Subaru had, terwijl ik achter hem reed (beetje opduwen), een geklapte remleiding rechtsvoor en wat moeite om tot stilstand te komen. Net daarvoor had ik hem juist niet ingehaald omdat ie wat onduidelijke signalen afgaf. Anders had ik wellicht vol remmend vlak voor 'm gezeten en z'n gebakje hard in de rug gekregen. http://www.youtube.com/watch?v=qVZLRRErxvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb de goeie kerel voorgesteld maar een staatslot te kopen, het was zijn lucky-day
Maandag 15 juni.
Bijna de hele dag k_tweer. Inschrijven en briefing duurde uurtje langer (stroomuitval in de regio) en dat was het enige uurtje dat de baan droog was

Toch een paar rondjes naar buiten en hieronder mijn filmpje van het "extra rondje"

http://www.youtube.com/watch?v=5kiZ6EzjFik" onclick="window.open(this.href);return false;
In het kort:
- Eerste rondjes op een doorweekte baan
- Snelheid ca. 115 km/u
- Iets te veel gas
- Achterkant breekt uit
- Ik krijg de auto niet stabiel links, rechts, links, etc. (te veel van het gas en te weinig geduld om even te wachten met tegensturen)
- Bij het achteruitrijden ga ik kort vol op de rem staan omdat de glij-richting goed is (even niet richting vangrail)
- Motor valt uit, die ik weer jumpstart.
- Je hoort de stem van mijn passagier. (Die is er volstrekt niet van onder de indruk)
- En daarna nog een paar rondjes op een verlaten baan.
Dinsdag 16 juni
Wel droog gereden maar behoorlijk druk. Steeds maar weer die Porsjes/Feraries die in de weg reden

De Radicals en Ultima's hadden gelukkig wel lekker de vaart erin.
En dus redelijk relaxed gereden na schuivertje van de dag ervoor.
Hoogst gemeten top slechts 223 Km/u (met bewust veel vleugel). Rondetijd net onder de 2.55. Dat kan beide beter
http://www.youtube.com/watch?v=b43ES8wevfY" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Deense Subaru had, terwijl ik achter hem reed (beetje opduwen), een geklapte remleiding rechtsvoor en wat moeite om tot stilstand te komen. Net daarvoor had ik hem juist niet ingehaald omdat ie wat onduidelijke signalen afgaf. Anders had ik wellicht vol remmend vlak voor 'm gezeten en z'n gebakje hard in de rug gekregen. http://www.youtube.com/watch?v=qVZLRRErxvg" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb de goeie kerel voorgesteld maar een staatslot te kopen, het was zijn lucky-day

- GTRene
wow, gaaf Herman, en balen zeg die eerste dag...klote weer en was het ff droog dat uur was er een stroomuitval
en die 360
dacht oeps...toen je 1x aan het sturen was terwijl de kont wulps heen en weer ging...dan kan ie zo de vangrail in, maar goed opgelost
gelukkig
dat ding sjouwt goed
leuke fimpjes en wat gaaf met al die klokjes en gegevens 

en die 360

dat ding sjouwt goed

- Michel P
Mooie beelden Herman.
Auto nu helemaal naar wens?
Michel
Auto nu helemaal naar wens?
Michel
- Petrolhead Tom
Gave filmpjes weer! Gelukkig dat je niet de muur ramt 

- PeerH
Mooie filmpjes, zeker met de reallife telemetry.
- Herman Gast
Altijd wat te wensen....Michel P schreef:Auto nu helemaal naar wens?

- Ben nog bezig om turbodruk, inlaattemperatuur en remlichten op het overlay-schermpje te krijgen
- Binnenkort VEEL lichtere achtervelgen, zijn nu met 11.0 kg beetje zwaar, moet ook met <6.0kg kunnen (Dymag Carbon/magnesium 8) http://www.dymag.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ,8-10wkn levertijd)
- Er zit nog een lekstroompje in de auto. Moet nog opzoeken waar dat in zit
- Heb al een poosje Carbon deuren maar die moeten er nog wel in ....
- Wil de voorkant scharnierend hebben op de neus want ben nu steeds uurtje zoet als ik remvloeistof wil checken

En nog wat dingetjes .... Pfff .... lekker bezig ...