LAKS (examens)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

LAKS (examens)

Bericht door Tom » 03 jun 2009, 23:56

Elk jaar als de examens bezig zijn zie je de media weer volstaan met berichten over het LAKS, waar klachten binnenkomen over examens. Dagelijks moet het nieuws melden hoeveel klachten er over elk examen zijn gemeld. Honderden of duizenden telefoontjes. Alsof die examens draaien om hoeveel die kinderen te zeiken hebben.

Echt, ik vind het zo typisch Nederlands he. Bah. Van mij mogen ze het LAKS afschaffen en dat nummer voorzien van een bandje "NIET ZEIKEN".

Begrijp wel dat er een centrale plek moet zijn voor die zaken, maar de massale aandacht en hoeveelheid klachten die er binnenkomen bij die club, ongelofelijk.
Zo, moest er ff uit :)

Metchu

Re: LAKS (examens)

Bericht door Metchu » 03 jun 2009, 23:58

hahahaha wij gingen zoveel mogelijk zeiken altijd zodat er een correctie zou komen :mrgreen: echt om de kleinste dingen gingen we mierenneuken (dit is 5 a 6 jaar geleden) :mrgreen:

Rein

Bericht door Rein » 04 jun 2009, 01:22

Ach ik vind het wel best, heb nooit geklaagt daar. Heb nu 2x examen gedaan (vmbo en nu havo) Maar denk ook niet dat klagen veel zin heeft...
Onze school heeft nl. nog wel het nieuws gehaald zag ik vandaag :P

Uit de televaag:
- Leerlingen van een school uit Drachten hadden last van de schoolbel die 50 minuten bleef afgaan: zelfs na een telefoontje van het LAKS wilde de school de bel nog steeds niet uitzetten, omdat het om een nieuw belsysteem ging.
Ach, je schrikt je wel steeds de pluris als dat ding af gaat (nogal luid, als je daar met z'n allen stil zit) maar verder niet veel last van gehad.

Shakes

Bericht door Shakes » 04 jun 2009, 09:00

gedoe om, meestal, niks. Laat ze maar wat harder leren en zweten voor de examens. :hmmm:

Fabian

Bericht door Fabian » 04 jun 2009, 09:07

Volgens mij is het puur leuk voor de verzameling van statistieken.

Hebben ze wat te melden op TV.

Toen ik "vroeger" examen deed was dat er toch ook niet, zo'n LAKS? Had er ook geen behoefte aan. Nu wordt er volgens mij zoveel mogelijk geklaagd om maar te hopen dat je achteraf nog een correctie krijgt ofzo (of gebeurd dat sowieso niet?)

Harrie

Bericht door Harrie » 04 jun 2009, 10:02

Tom schreef:Elk jaar als de examens bezig zijn zie je de media weer volstaan met berichten over het LAKS, waar klachten binnenkomen over examens. Dagelijks moet het nieuws melden hoeveel klachten er over elk examen zijn gemeld. Honderden of duizenden telefoontjes. Alsof die examens draaien om hoeveel die kinderen te zeiken hebben.

Echt, ik vind het zo typisch Nederlands he. Bah. Van mij mogen ze het LAKS afschaffen en dat nummer voorzien van een bandje "NIET ZEIKEN".

Begrijp wel dat er een centrale plek moet zijn voor die zaken, maar de massale aandacht en hoeveelheid klachten die er binnenkomen bij die club, ongelofelijk.
Zo, moest er ff uit :)
Het heet niet voor niets LAKS. :wink: Ik vind de media aandacht ook wel belachelijk. Ieder jaar moet er schijnbaar weer een nieuw record verbroken worden met zeikers. Natuurlijk zijn er excessen, maar vaak is het toch wel van...get a life.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jun 2009, 10:20

Metchu schreef:hahahaha wij gingen zoveel mogelijk zeiken altijd zodat er een correctie zou komen :mrgreen: echt om de kleinste dingen gingen we mierenneuken (dit is 5 a 6 jaar geleden) :mrgreen:
Wat hij zegt, maar dan 3 jaar geleden :lol:

Max V

Bericht door Max V » 04 jun 2009, 10:38

Ik ben blij dat ik dat geklaag bij mijn VWO examens niet nodig heb gehad :)

Als je moet klagen, heb je blijkbaar niet genoeg kennis. Ga dan een niveautje lager doen :)

Casper

Bericht door Casper » 04 jun 2009, 12:51

Maximus schreef:Ik ben blij dat ik dat geklaag bij mijn VWO examens niet nodig heb gehad :)

Als je moet klagen, heb je blijkbaar niet genoeg kennis. Ga dan een niveautje lager doen :)

Pff, wat ben jij kortzichtig...ik zou wat IQ inruilen voor EQ...

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 04 jun 2009, 13:00

Ik denk dat Maximus doelt op het klagen om een correctie te krijgen. Het klagen om het klagen dus. Dat ben ik overigens met hem eens.

Als er echt dingen mislopen in een examen, of dat de aerobicsschool naast de examenhal de muziek niet uit doet. DAAR mag je zonder problemen over klagen. Dat is ook gewoon belachelijk irritant. Slechte vragen mag overigens ook over geklaagd worden.

Metchu

Bericht door Metchu » 04 jun 2009, 14:22

Casper schreef:
Maximus schreef:Ik ben blij dat ik dat geklaag bij mijn VWO examens niet nodig heb gehad :)

Pff, wat ben jij kortzichtig...ik zou wat IQ inruilen voor EQ...

idd wat een onzin zeg :mrgreen: :mrgreen: Ik wist ook wel dat ik ging slagen, maar deed het voor de fun en voor mijn medemens :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2009, 14:42

De vraag blijft dan wie er een hoger EQ heeft. Metchu of Maximus... ik ben er nog niet uit, maar mijn IQ is niet zo hoog als dat van Maximus en niet zo laag als dat van Metchu. :roflol:

Metchu

Bericht door Metchu » 04 jun 2009, 14:43

dus dan zit je boven het gemiddelde. good for you :mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 04 jun 2009, 14:45

Dennis Cavallino schreef:De vraag blijft dan wie er een hoger EQ heeft. Metchu of Maximus... ik ben er nog niet uit, maar mijn IQ is niet zo hoog als dat van Maximus en niet zo laag als dat van Metchu. :roflol:
Ik vond nog een filmpje van Maximus uit de oude doos...
KLIK HIER!!!

:lol: :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2009, 15:39

Metchu schreef:dus dan zit je boven het gemiddelde. good for you :mrgreen:
Dat is 't enige juiste antwoord denk ik Metchu, hulde :thumbup:

ROFL@filmpje Maximus :nerd:

Max V

Bericht door Max V » 04 jun 2009, 15:42

WHAHAHAHAHAHA geweldig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jurjen schreef:Ik denk dat Maximus doelt op het klagen om een correctie te krijgen. Het klagen om het klagen dus. Dat ben ik overigens met hem eens.

Als er echt dingen mislopen in een examen, of dat de aerobicsschool naast de examenhal de muziek niet uit doet. DAAR mag je zonder problemen over klagen. Dat is ook gewoon belachelijk irritant. Slechte vragen mag overigens ook over geklaagd worden.
You got it :) :thumbup:

Plaats reactie