Voetbal Algemeen/actueel!
-
Metchu
Re: Voetbal 2008/2009 [algemeen/actueel]
wat een wedstrijd zeg!!
- HansD
Jullie hebben nog een seizoen respijt gekregen Heerenveen
Jammer maar helaas.
Jammer maar helaas.
-
Metchu
goeie pot hoor! ik heb genoten 8)
- Michel P
Top voor de neutrale kijker, wat een triller, fijn dat Roda er in blijft, is toch de betere ploeg. Respect voor SC Cambuur.Metchu schreef:goeie pot hoor! ik heb genoten 8)
Michel
-
Metchu
pranjic naar deutschland:
bron: VIPranjic: 'Ontzettend blij met transfer naar Bayern'
04/06/2009 10:54
Veel spelers uit de Eredivisie werden al met een transfer naar Bayern München in verband gebracht, maar Danijel Pranjic is de eerste die daadwerkelijk naar Der Rekordmeister vertrekt.
'Ik teken voor drie seizoenen', liet Pranjic weten in een reactie aan Voetbal International. 'Als de medische keuring maandag goed verloopt. Ik ben ontzettend blij dat het deze club is geworden. Het is Bayern München, moet ik nog meer zeggen?'
De ploeg van trainer Louis van Gaal legt volgens Bild tien miljoen euro neer voor de 27-jarige middenvelder van SC Heerenveen. Pranjic verkeerde dit seizoen in grote vorm, in dertig competitiewedstrijden scoorde de achttienvoudig Kroatisch international zestien keer.
Pranjic is al de vijfde versterking voor Bayern München voor komend seizoen. Eerder werden Anatoli Timostsjoek (Zenit Sint-Petersburg), Alexander Baumjohann (Borussia Mönchengladbach), Ivica Olic (Hamburger SV) en Mario Gomez (VfB Stuttgart) vastgelegd.
-
Metchu
echt supermooi nieuws voor mijn cluppie!!!!! 8) 8) 8)

zoals gewoonlijk, gekkenhuis daar in turkije 8) 8)Rijkaard en Neeskens aan de slag bij Galatasaray
05/06/2009 11:38
Galatasaray heeft Frank Rijkaard aangesteld als nieuwe trainer. Hij volgt Bülent Korkmaz op, die donderdag de Turkse topclub verliet. Johan Neeskens wordt assistent in Istanbul.
Korkmaz volgde in februari Michael Skibbe op, maar zonder veel succes. Afgelopen seizoen eindigde Galatasaray op een teleurstellende vijfde plaats, tien punten achter kampioen Besiktas.
Rijkaard zat sinds 2008 zonder baan, na zijn vertrek bij Barcelona. De voormalig bondscoach wees vorige maand nog een aanbieding van Ajax van de hand.
Cim Bom Bom onderhandelde ook met Co Adriaanse, maar kwam er niet uit vanwege het transferbudget. De tien miljoen euro die Rijkaard te besteden krijgt, vond Adriaanse niet voldoende.
-
Metchu
a.s. Zondag start de confederations cup
Confederations Cup: de deelnemers belicht
09/06/2009 11:35
Sinds 1992 organiseert de FIFA de Confederations Cup. Zondag begint in Zuid-Afrika een nieuwe krachtmeting. Met de kampioenen van elk continent, gastland Zuid-Afrika en de regerend wereldkampioen Italië. We nemen de deelnemers nog even door.
POULE A
Zuid-Afrika
Het gastland van de Confederations Cup dit jaar en het WK van komend jaar, Zuid-Afrika, hoopt een goed figuur te slaan. Bij een positief resultaat denkt het land de bevolking achter zich te krijgen, zodat het WK van 2010 nog meer gaat leven. De selectie kent veel onbekende namen die in de eigen Zuid-Afrikaanse competitie uitkomen.
Zes spelers spelen in Europese competities en een tweetal (Tsepo Masilela en Thembinkosi Fanteni) verdedigt de kleuren van het Israëlische Maccabi Haifa. De bekendste speler is Steven Pienaar. De oud-Ajacied kende een uitstekend seizoen bij Everton, waarmee hij als vijfde eindigde in de Premier League en de FA Cup finale haalde. In de eindstrijd was Chelsea met 2-1 te sterk.
Aaron Mokoena (eveneens ooit actief in Amsterdam) heeft net zijn vijfde seizoen bij Blackburn Rovers erop zitten en vertrekt naar Portsmouth. Elrio van Heerden speelde afgelopen seizoen bij Club Brugge en gaat juist naar Blackburn. MacBeth Sibaya is speler van het Russische Rubin Kazan. Aanvaller Bryce Moon behoort tot de selectie van Henk ten Cate bij Panathinaikos, maar speelde afgelopen jaar slechts zes duels voor de Grieken.
Irak
De Aziatische kampioen Irak is een groentje op het mondiale podium. Alleen in 1986 was het land aanwezig op een WK-eindronde. In Mexico ging Irak drie keer onderuit: tegen Paraguay (0-1), België (1-2) en Mexico (0-1) en het toernooi kwam snel ten einde. Het team verraste twee jaar geleden de Aziatische voetbalwereld door in de finale van het kampioenschap van dat continent Saudi Arabië met 1-0 te kloppen. Het team elimineerde op weg naar de eindstrijd Australië en Zuid-Korea.
In Enschede en omstreken zal met speciale aandacht gekeken worden naar Nashat Akram die komend seizoen speelt voor
FC Twente. Hawar Taher speelde afgelopen seizoen met Anarthosis Famagusta in de Champions League en was met een doelpunt medeverantwoordelijk voor de 3-1 winst op Panathinaikos.
Nieuw Zeeland
Ook Nieuw-Zeeland heeft een vrij magere status voor wat betreft WK-eindrondes. In 1982 was het land erbij in Spanje. Maar na nederlagen tegen Schotland (5-2), Sovjet Unie (3-0) en
Brazilië (4-0) was het avontuur snel afgelopen. In 2008 won het land het kampioenschap van Oceanië, wat deelname aan de Confederations van dit jaar zekerstelde. Doordat Australië zich aansloot bij het Aziatische continent - voor wat betreft internationale voetbal - kon het de titel relatief eenvoudig winnen. Nieuw-Calledonië, Fiji en Vanuatu werden verslagen op weg naar de titel.
Vier spelers zijn actief in Europa. Chris Killen staat onder contract bij Celtic, maar speelt daar nauwelijks. Afgelopen seizoen verhuurde de club hem aan Norwich City, waar hij eveneens weinig in het veld kwam. Chris James speelt bij het Finse Tampere United, Steven Old gaat komend jaar spelen bij Kilmarnock en Kris Bright heeft tot dusver weinig potten kunnen breken bij Panserraikos, dat degradeerde uit de Griekse liga. Ivan Vicelich speelde vijf seizoenen voor Roda JC en twee jaar voor RKC Waalwijk. Hij keerde in 2008 terug naar Nieuw-Zeeland.
Spanje
Europees kampioen Spanje moet zonder veel problemen deze poule kunnen overleven. Bondscoach Vicente Del Bosque vaart verder op de koers van Luis Aragonés. Door enkele blessures en de gebruikelijke vernieuwing heeft zijn selectie zeven nieuwe gezichten ten opzichte van de ploeg die vorig jaar het EK won: Gerard Piqué (Barcelona), Pablo Hernandez (Valencia), Sergi Busquets (Barcelona), Diego Lopez (Villarreal), Fernando Llorente (Athletic Bilbao), Albert Riera (Liverpool) en Juan Manuel Mata (Valencia). Van verzwakking mag derhalve niet gesproken worden.
POULE B
Verenigde Staten
Bondscoach Bob Bradley heeft een selectie samengesteld die enkele namen herbergt die we nog kennen van WK's en heeft zijn groep aangevuld met een aantal jonge namen. Meer en meer begint het erop te lijken dat de Amerikanen een voetballand worden waar rekening gehouden moet worden. Twee spelers kennen we nog uit de Nederlandse competitie. DaMarcus Beasley (Glasgow Rangers) speelde voor PSV en Michael Bradley van Borussia Mönchengladbach scoorde veel voor SC Heerenveen. In 2007 veroverde USA de Gold Cup door na een zinderende finale Mexico met 2-1 te verslaan.
Italië
Wereldkampioen Italië komt eveneens op volle sterkte naar Zuid-Afrika. Na het teleurstellend verlopen EK van 2008 is bondscoach Roberto Donadoni vervangen door de man die de Azzurri naar het wereldgoud leidde in 2006: Marcello Lippi. De keuzeheer vertrouwt op zijn ervaren steunpilaren en heeft slechts mondjesmaat vernieuwing in zijn selectie doorgevoerd. Davide Santon debuteerde zaterdag tegen Noord-Ierland (3-0 winst) en zou ook in Zuid-Afrika wel eens kunnen beginnen in de basis. De 18-jarige linksback ziet daarmee zijn doorbraak bij Internazionale beloond. Ook aanvaller Simone Pepe (Udinese), Giuseppe Rossi (Villarreal), Angelo Palombo (Sampdoria) en Riccardo Montolivo van Fiorentina zijn relatief nieuw bij Italië.
Brazilië
Geen Ronaldinho, geen Ronaldo, geen Adriano. De oude vedetten lijken niet meer in aanmerking te komen voor de Seleção. Coach Dunga heeft evengoed nog steeds een groot arsenaal aan wereldspelers tot zijn beschikking. Kaká -de kersverse aankoop van Real Madrid-, Robinho, Daniel Alves en Alexandro Pato spreken allen tot de verbeelding. Het frivole heeft Dunga afgezworen. De voormalige aanvoerder van de Brazilianen predikt realisme en gaat uit van een goede organisatie. Resultaat levert het vooralsnog wel op. In 2007 was Argentinië geen partij in de finale van de Copa América en werd het met 3-0 geklopt. In de kwalificatie voor het WK gaat Brazilië aan de leiding in de Zuid-Amerikaanse zone. Opvallend is dat de ploeg in dertien duels slechts vijf treffers incasseerde.
Oud PSV-goalie Gomes behoort tot de selectie. De keeper van Tottenham Hotspur moet zich wel schikken in een reserverol achter de schier onaantastbare Júlio César van Internazionale.
Egypte
Een niet te onderschatten outsider in Poule B is Egypte. De ploeg bezit een uitstekende combinatie van jong talent en ervaren spelers. Bovendien is het een uiterst gedegen ploeg die zelden te betrappen is op domme fouten. De Egyptenaren troefden op de twee laatste Afrika Cups landen als Ivoorkust, Kameroen en Ghana af en wonnen beide toernooien. Meest aansprekende namen zijn die van doelman Essam De Muur El Hadary, Mohamed Zidan (Borussia Dortmund), Amr Zaki (tien goals voor Wigan Athletic afgelopen seizoen) en Mohamed Aboutrika (Al Ahly).
WEDSTRIJDSCHEMA
Poulefase: van 14 juni tot en met 21 juni
Halve finale: 24 juni (winnaar poule A-nummer 2 Poule B) / 25 juni (winnaar poule B-nummer 2 Poule A)
Strijd om derde plaats: 28 juni
Finale: 28 juni
-
Roy
Wat een bedrag weer he..Real Madrid heeft Kaká binnen
MADRID - De Braziliaanse middenvelder Kaká gaat bij Real Madrid spelen. Hij heeft een contract voor zes jaar getekend bij de Spaanse club van de Nederlanders Ruud van Nistelrooij, Arjen Robben, Klaas-Jan Huntelaar, Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart en Royston Drenthe. Dat meldde de club dinsdag.
De in april 1982 in Brasilia geboren Kaká heet eigenlijk Ricardo Izecson dos Santos Leite en speelde sinds 2003 bij AC Milaan.
Met de overgang naar de Spaanse hoofdstad is volgens waarnemers meer dan 65 miljoen euro gemoeid.
Het is dan voor Real Madrid de op één na duurste transfer ooit. Acht jaar geleden betaalde Real 73 miljoen euro voor de Franse speler Zinedine Zidane.
Kaká is de eerste topvoetballer die bij Real Madrid wordt gehaald sinds clubvoorzitter Florentino Pérez er opnieuw de leiding heeft.
Niet teleurgesteld
De Braziliaan wilde zelf niet per se weg uit Milaan, maar hij begrijpt dat de club vanwege de financiële zorgen gedwongen was hem te verkopen. "Ik ben daar niet teleurgesteld over", zei Kaká nadat zijn overgang naar Spanje definitief was afgerond.
"Er is nooit eerder zo'n crisis geweest. Ik begrijp de positie van de club. Ze hebben deze opoffering moeten doen. Maar ik ben iedereen in Milaan veel dank verschuldigd."
Nieuwe uitdaging
Kaká ziet ook nieuwe kansen voor zichzelf bij Madrid. "Ik heb als speler alles gewonnen wat ik wilde. Dit is een nieuwe uitdaging voor mij. Ik heb altijd alles voor Milan gegeven en verlaat de club ook zeker door de voordeur."
Real Madrid kende een moeizaam seizoen, maar Kaká gelooft dat hij met de club weer prijzen kan pakken. "Ik ben ervan overtuigd dat Real Madrid een sterk team formeert dat weer voor de titel kan gaan, zoals de club dat in het verleden altijd heeft gedaan. Real kan de strijd aangaan in de competitie en in Europa."
Vijf
Kaká is niet van plan in Madrid het shirt met rugnummer vijf te gaan dragen. Dat hoorde in het verleden toe tot Zinedine Zidane.
"Het is mooi dat ik zo met hem in verband word gebracht, maar Zidane is Zidane. Ik wil voorkomen dat ik met hem word vergeleken. Ik ga proberen mijn eigen geschiedenis te schrijven. Maar Zidane is wel een voorbeeld voor mij."
- Max V
Naar verluid willen ze Christiano Ronaldo ook nog hebben..
Speculatief bedrag genoemd op de radio; 90 tot 100 miljoen
Speculatief bedrag genoemd op de radio; 90 tot 100 miljoen
-
Roy
Crisis anyone?
-
Roy
United accepteert recordbod voor Cristiano Ronaldo
MANCHESTER - Real Madrid heeft een recordbedrag geboden voor Cristiano Ronaldo. De Spaanse voetbalclub heeft er bijna 94 miljoen euro (80 miljoen pond) voor over om de Portugese aanvaller van Manchester United over te nemen.
De Engelse landskampioen meldt dit donderdag op de website. United accepteert het bod, de speler moet er nu zelf nog uit zien te komen met de Spanjaarden.
''Cristiano heeft opnieuw laten weten dat hij graag weg wil. Na overleg met zijn managers hebben we hem toestemming gegeven met Real Madrid in gesprek te gaan'', aldus Manchester United.
===================================================
Newcastle United staat gvd te koop voor hetzelfde bedrag
MANCHESTER - Real Madrid heeft een recordbedrag geboden voor Cristiano Ronaldo. De Spaanse voetbalclub heeft er bijna 94 miljoen euro (80 miljoen pond) voor over om de Portugese aanvaller van Manchester United over te nemen.
De Engelse landskampioen meldt dit donderdag op de website. United accepteert het bod, de speler moet er nu zelf nog uit zien te komen met de Spanjaarden.
''Cristiano heeft opnieuw laten weten dat hij graag weg wil. Na overleg met zijn managers hebben we hem toestemming gegeven met Real Madrid in gesprek te gaan'', aldus Manchester United.
===================================================
Newcastle United staat gvd te koop voor hetzelfde bedrag
-
Metchu
FUCK ME!!
c. ronaldo... verwend nest... Messi zou zeker meer geld opleveren!!
- Petrolhead Tom
Gaat toch helemaal nergens over!
Ik hoorde ook al dat Manchester city volle bak achter Eto'o aanzit.
Ik hoorde ook al dat Manchester city volle bak achter Eto'o aanzit.
- RutgerK
Dit soort clubs werkt toch niet met cash. De schuldpositie kan niet anders dan ongehoord zijn. Volgens de regels van de KNVB zou Real Madrid niet eens tot het betaald voetbal worden toegelaten.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 11 jun 2009, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roy
Dat is zijn persoonlijkheid.. voetballen kan ie echt wel hoorMetchu schreef:FUCK ME!!
Messi had toendertijd volgens mij in zijn contract staan dat hij voor 200 miljoen weg mag.
Vind het echt absurd hoor, maarja... just my 2 cents.
- Petrolhead Tom
200 miljoen! Waar hebben we het over!Roy schreef:Dat is zijn persoonlijkheid.. voetballen kan ie echt wel hoorMetchu schreef:FUCK ME!!
Messi had toendertijd volgens mij in zijn contract staan dat hij voor 200 miljoen weg mag.
Vind het echt absurd hoor, maarja... just my 2 cents.
-
Roy
Gevonden:
Zijn contract werd in 2005 verlengd tot 2010 met een afkoopprijs van 150 miljoen euro. In maart 2006 werd zijn contract nogmaals verlengd tot en met 2014. De transferprijs veranderde naar 200 miljoen euro.
-
Metchu
zo, de wereld op zn kop... maak het nou eens officieel die beelden! EAGLE EYE WILLEN WE!Egypte dient protest in bij FIFA tegen late strafschop
15/06/2009 20:29
De beslissing van Howard Webb om Brazilië een strafschop te geven in de wedstrijd tegen Egypte in de strijd om de Confederations Cup (4-3) krijgt mogelijk nog een staartje. De scheidsrechter besloot in blessuretijd een penalty toe te kennen na een handsbal van Ahmed Al-Muhammadi.
Hassan Shehata, bondscoach van Egypte, heeft een protest ingediend bij de organisatie van het toernooi. Volgens Shehata is er ten onrechte gebruik gemaakt van videobeelden, aangezien Webb en zijn assistenten in eerste instantie een hoekschop gaven. Pas nadat de vierde official zich gemeld had, besloot Webb (foto) een strafschop toe te kennen en Al-Muhammadi van het veld te sturen.
'Naar mijn weten is er geen regel die videobewijs toestaat', verklaarde Shehata. 'Het is duidelijk dat het een terechte strafschop is. Maar deze werd toegekend op aanraden van de vierde official, die de videobeelden had gezien. Dat is tegen de regels. We protesteren ook niet tegen de beslissing van de scheidsrechter, maar de manier waarop die is genomen.'
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Ronaldo in clear over high-speed car smash
Cristiano Ronaldo has escaped punishment over the car smash earlier this year that saw his Ferrari written off.

Ronaldo's Ferrari was a complete write-off after his accident on the way to training.
The Manchester United star, who is set to move to Real Madrid for a world record fee, demolished the front of his high-performance sports car after he hit a roadside barrier in a tunnel on a freeway in the north-west of England city.
No other vehicle was involved and Ronaldo escaped injury. He spoke to police officers at the scene and was also later interviewed as well as giving a written statement.
A Greater Manchester Police spokesman told Press Association Tuesday. "No further action will be taken against the driver of a Ferrari 599 GTB, which collided with a wall on the A538 Wilmslow Road on Thursday, January 8.
"No-one was injured and no other vehicles were involved in the incident."
It was reported that the Portuguese star had only owned the top-of-the-range sports car for just a few days before the accident.
The impact of the crash saw one of the Ferrari's wheels come off and end up 200 meters away, with skid marks on the road clearly prominent.
The FIFA World Player of the Year walked away from the smash and was given a lift to training that morning by then Manchester United teammate Edwin van der Sar who had been driving along the same stretch of road behind him.
Dutchman Van de Sar also provided a statement to police about the incident.
Real Madrid and Manchester United confirmed last week that they had reached a deal to send Ronaldo to the Bernabeu, but it has still to be officially sealed.
http://edition.cnn.com/2009/SPORT/footb ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cristiano Ronaldo has escaped punishment over the car smash earlier this year that saw his Ferrari written off.
Ronaldo's Ferrari was a complete write-off after his accident on the way to training.
The Manchester United star, who is set to move to Real Madrid for a world record fee, demolished the front of his high-performance sports car after he hit a roadside barrier in a tunnel on a freeway in the north-west of England city.
No other vehicle was involved and Ronaldo escaped injury. He spoke to police officers at the scene and was also later interviewed as well as giving a written statement.
A Greater Manchester Police spokesman told Press Association Tuesday. "No further action will be taken against the driver of a Ferrari 599 GTB, which collided with a wall on the A538 Wilmslow Road on Thursday, January 8.
It was reported that the Portuguese star had only owned the top-of-the-range sports car for just a few days before the accident.
The impact of the crash saw one of the Ferrari's wheels come off and end up 200 meters away, with skid marks on the road clearly prominent.
The FIFA World Player of the Year walked away from the smash and was given a lift to training that morning by then Manchester United teammate Edwin van der Sar who had been driving along the same stretch of road behind him.
Dutchman Van de Sar also provided a statement to police about the incident.
Real Madrid and Manchester United confirmed last week that they had reached a deal to send Ronaldo to the Bernabeu, but it has still to be officially sealed.
http://edition.cnn.com/2009/SPORT/footb ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Metchu
man dat is maanden geleden! das oud nieuws 
-
indobesar
Serieus? Stond op de frontpage van CNN als TopStory! LOLMetchu schreef:man dat is maanden geleden! das oud nieuws
-
Metchu
nou als je goed kijkt staat er boven dat bericht ook dit:
January 8, 2009 -- Updated 0430 GMT (1230 HKT)
-
indobesar
True, maar kleine, grijze letters vallen niet op... 8)Metchu schreef:nou als je goed kijkt staat er boven dat bericht ook dit:
January 8, 2009 -- Updated 0430 GMT (1230 HKT)
-
Roy
:jenna:Van der Sar wil weg bij Juventus
11/07/2001 22:48
Edwin van der Sar kijkt uit naar een nieuwe club. Met de komst van Gianluigi Buffon zijn de vooruitzichten voor de doelman van Oranje er een stuk slechter op geworden. Vandaar dat Van der Sar wil vertrekken. Drie topclubs hebben zich bij zaakwaarnemer Rob Jansen gemeld.
'Edwin gaat niet naar Barcelona. En bij Liverpool zit al een uitstekende Nederlandse doelman. Het lijkt me niet verstandig de namen van de clubs bekend te maken, maar het zijn Europese topclubs', vertelde Jansen. De komende weken wordt meer duidelijk over de toekomst van Van der Sar.
Ondanks het feit dat de lange doelman twee jaar achtereenvolgens de minst gepasseerde keeper van Italië werd, is de waardering voor Van der Sar in Italië niet al te groot. De pech voor Van der Sar is dat zijn club juist die twee keer net naast de landstitel greep en verstoken bleef van prijzen.
Bovendien spreekt zijn sobere stijl van keepen de Italianen veel minder aan. Ook bij Ajax kreeg Van der Sar in het begin kritiek vanwege zijn haast bescheiden opstelling in het veld. In Amsterdam sloeg de kritiek mede dankzij de goede resultaten naar verloop van tijd echter om in bewondering. Van der Sar werd een van de helden van het grote Ajax dat halverwege de jaren negentig de wereld veroverde.
Na negen jaar bij Ajax hield Van der Sar het voor gezien. Om zijn horizon te verbreden vertrok het ijskonijn in 1999 naar topclub Juventus. En daar slaagde hij er niet in de publieke opinie te overtuigen van zijn kwaliteiten.
- Roman
Z'n crash is oud nieuws. Dat hij er niet voor vervolgd etc word is toch echt nieuw nieuws.

10:16 GMT, Tuesday, 16 June 2009 11:16 UK
Cristiano Ronaldo will face no charges after crashing his Ferrari in a tunnel near Manchester Airport.
The 24-year-old winger, who is set to join Real Madrid in an £80m deal, wrote off the £200,000 car when he crashed into a roadside barrier in January.
The front edge of the red sports car was demolished and one of the wheels came off, but Ronaldo escaped unhurt.
After investigating the incident and interviewing the forward, police have decided not to take action.
The crash happened on the A538 Altrincham Road, between Wilmslow and Hale, Cheshire, at about 1020 GMT on 8 January.
One of the wheels of the red Ferrari 599 GTB came off and ended up about 200 yards behind the crash scene.
Ronaldo, who remains a Manchester United player pending his move, was interviewed at the scene and later provided a written statement.
On Tuesday, a Greater Manchester Police (GMP) spokesman said: "No further action will be taken against the driver of a Ferrari 599 GTB, which collided with a wall on the A538 Wilmslow Road on Thursday January 8.
Manchester United announced last week they had accepted a world-record bid for the Portuguese winger.
United want the deal to be concluded by 30 June and Ronaldo could make his Real debut in a friendly in Ireland.