Iemand zin in Alpine Assault Tour 2009?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Femme

Iemand zin in Alpine Assault Tour 2009?

Bericht door Femme » 03 jun 2009, 11:23

Ik wil hier eigenlijk wel aan meedoen maar in je eentje aansluiten bij een stel gekke Engelsen is ook ook zo wat:
A truly epic roadtrip taking in all the must-do roads in the Alpine region of Europe covering many historical locations and classic destinations.

The roads will include the Ducati testing grounds in the Alsace, the route Napoleon, a Monte Carlo rally special stage or two, Pagani testing grounds in Italy and all of the best Mountain passes including the San Bernadino, Grimsel, Fluela and Stelvio.

For the culturally minded (with a Petrolhead Twist) we will be visiting the Mille Miglia museum, get a behind the scenes tour of the Lamborghini factory and museum as well as paying homage to the Grand Prix buildings at Reims.

The Hotels have been chosen as much for their friendliness to our members as for their high star rating and location. So we have a mixture of 4 and 5 star petrolhead havens with secure parking. For example our hotel in Davos where we stay for 2 nights is a 5 star spa and pool retreat so you can digest the wonderful roads you have driven and recuperate for the next set.

We're also stay in the stunning town of Annecy (known as the Venice of France), Cannes and two stunning French Chateaux as well as staying a night at the top of the Stelvio pass ready for the sunrise at 9000ft and an early morning run to work up an appetite for breakfast. (It’s the only 3 star hotel on the tour but the location is 5 star!)

Included in the tour are extras you wouldn’t normally expect. For example, not only have we arranged bed and breakfast, but your evening meal is included on every night of the tour (you will have to pay for your own drinks though!!) We provide walkie talkies for every car (for comfort we recommend you bring headsets) Full sat nav route files for TOMTOM, Garmin and Nav-man. Comprehensive drivers packs containing detailed route notes, maps and important information.

A tour manager, mechanic and support vehicle (possibly 2 depending on demand) equipped with a comprehensive toolkit and some basic spares. All entry fees to the Mille Miglia museum,the Lamborghini factory museum plus a guided 'behind the scenes' tour of the facilities at Sant' Agata.
Afbeelding

Afbeelding

Kosten ca. 1700 euro (per persoon bij twee personen, twee auto's).

http://www.petrolheadnirvana.com/tours/ ... t_2009.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.petrolheadnirvana.com/torque ... .php?t=704" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=19846" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zit bijna vol (afgelopen weekend zijn er een paar extra plaatsen gecreeërd) dus er moet snel beslist worden.

Sjoerd

Re: Iemand zin in Alpine Assault Tour 2009?

Bericht door Sjoerd » 05 jun 2009, 09:30

Fantastisch evenement! Alleen zit ik qua tijd wederom k*t :(

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 06 jun 2009, 11:28

Hoi Femme,

Ik ga dit soort trips zeker doen als de Impreza af is!
"I live for this shit!" Zoals een niet nader te noemen gespierde filmheld in een niet zo heel realistische film ooit eens brulde.

Maar ik zou me er niet aan storen om met alleen engelsen te gaan hoor, Harsh, Ben en nog wat bekenden zullen wel meegaan, dus je kent er sowiezo wel een paar! :thumbup:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 jun 2009, 12:14

Lijkt me ook gaaf om een paar van dit soort trips met DF only op te zetten.
Is wel wat regelwerk, maar je zit ook niet met vaste kosten als circuithuur, dus hoeveel mensen er uiteindelijk mee gaan maakt dan ook niet echt uit (hoewel meer deelnemers altijd leuker is natuurlijk :df: ).
Isle of man trip staat nog steeds voor dit jaar gepland, daar wil ik zelf ook eens heen als het kan namelijk.
Sjoerd schreef:Alleen zit ik qua tijd wederom k*t :(
^^^ Maar dit dus hier ook.

allen

Bericht door allen » 06 jun 2009, 12:20

Gebeurt al ieder jaar hoor Peter. :mrgreen:
Nooit te beroerd om met nog een paar man heen te gaan, zolang ze niet gaan :'( van een beetje steenslag.
Een auto is immers zo weer omgeruild voor een andere. :morecoffee:

Ff serieus. Het hele plannen, afgezien het eerste hotel vind ik zelf onzinnig. Laptoppie in de auto en je zet iedere avond zo weer een nieuwe route uit. In Schotland dachten we slim te zijn door iedere dag een route te plannen, maar door wat doorgeslagen stoppen hadden we die er in no time doorheen. Meer deelnemers is niet per definitie leuker. Je moet rekening met elkaar kunnen houden. Met 20 man zit iedereen mekaar geheid in de weg en valt er bij een roadtrip niet meer met iedereen rekening te houden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 jun 2009, 12:26

allen schreef:Gebeurt al ieder jaar hoor Peter. :mrgreen:
Nooit te beroerd om met nog een paar man heen te gaan, zolang ze niet gaan :'( van een beetje steenslag.
Een auto is immers zo weer omgeruild voor een andere. :morecoffee:

Ff serieus. Het hele plannen, afgezien het eerste hotel vind ik zelf onzinnig. Laptoppie in de auto en je zet iedere avond zo weer een nieuwe route uit. In Schotland dachten we slim te zijn door iedere dag een route te plannen, maar door wat doorgeslagen stoppen hadden we die er in no time doorheen. Meer deelnemers is niet per definitie leuker. Je moet rekening met elkaar kunnen houden. Met 20 man zit iedereen mekaar geheid in de weg en valt er bij een roadtrip niet meer met iedereen rekening te houden.
Met die trage onbetrouwbare sigaar van jou is er inderdaad niks vooraf te plannen :bag:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 06 jun 2009, 13:02

Hier een verslag van iemand van E-M, die ook zo'n soort trip heeft gedaan:

http://www.turbocelica.nl/roadtrip08.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

:df:

Rupie

Bericht door Rupie » 08 jun 2009, 13:08

Ik ben net terug uit Schotland en dit soort dingen zijn geniaal. Alleen moet je wel met gelijkgestemden gaan. Als er iemand bij zit die niet hard durft te rijden schiet het niet op, ik zat gelukkig in de goede groep :mrgreen: Wij waren met 5 auto's en das goed te doen. Ik denk als je wegen rijdt zonder stoplichten dat een auto of 10 leuk is. Dus als je met 20 man gaat moet je gewoon splitsen.

Bovenstaande ziet er erg goed uit voor de prijs. Een circuitdag erbij is wat mij betreft niet nodig. Dit was echt al geniaal. 2000 km in vijf dagen op behoorlijke snelheid. Eigenlijk beter dan een circuitdag..

Tom V

Bericht door Tom V » 08 jun 2009, 13:29

Een fantastisch verhaal van die Celica man, Opa. Geweldig, heb zelf al redelijk vaak zitten denken een keer die routes des Grandes Alpes te rijden, toch maar eens wat gaan plannen.

Plaats reactie