Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
http://www.ad.nl/rotterdam/hoeksewaard/ ... reigd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Jaguar
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11591 ... d-failliet" onclick="window.open(this.href);return false;
en Saab
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11592 ... d-failliet" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11591 ... d-failliet" onclick="window.open(this.href);return false;
en Saab

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11592 ... d-failliet" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
136 Teletekst vr 01 mei
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` In de VS zijn er in bijna 30 jaar
niet zo weinig auto's verkocht als in
april.De verkoop van de Japanse merken
Toyota en Nissan daalde met 42 en 38
procent het meest in vergelijking met
vorig jaar.Amerikaanse merken als GM en
Ford zakten met 34 en 32% ook fors in.
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` In de VS zijn er in bijna 30 jaar
niet zo weinig auto's verkocht als in
april.De verkoop van de Japanse merken
Toyota en Nissan daalde met 42 en 38
procent het meest in vergelijking met
vorig jaar.Amerikaanse merken als GM en
Ford zakten met 34 en 32% ook fors in.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Het kraakt nog behoorlijk bij veel bedrijven. Hier in de omgeving hoor ik ook veel geklaag over weinig aanloop van klanten. Verkopers die op het punt staan de laan uitgestuurd te worden, inkrimpen van aanbod occasions/ demo's en besparen op alles wat los en vast zit.
Van Strien die failliet was gegaan, vandaag officieel opnieuw van start gegaan onder Auto Poppe in hetzelfde pand. Nog wel in sterk gereduceerde bezetting.
Van Strien die failliet was gegaan, vandaag officieel opnieuw van start gegaan onder Auto Poppe in hetzelfde pand. Nog wel in sterk gereduceerde bezetting.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Porsche wil fuseren met Volkswagen
Na weken van onderhandelingen tussen de bobo’s van Porsche en Volkswagen lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Eventuele overnames gaan niet door, de aandeelhouders van Porsche willen dat de twee autogiganten gaan integreren in één groot autoconcern.
En die optie is voor Volkswagen niet geheel ondenkbaar. Christian Wulff, minister-president van de deelstaat Nedersaksen, heeft laten weten dat ze bereid zijn om hierover in gesprek te gaan. En voor zo’n grote fusie is wel toestemming nodig van Nedersaksen aangezien zij een minderheidsbelang hebben van 20% in VW.
Wonderboy Wiedeking was ook aanwezig bij de onderhandelingen in de Oosterijkse Alpen. VW drong eerst nog aan op een ontslag van de Porsche-topman, daar is na vandaag nog geen besluit over genomen. Wel staat vast dat bij een eventuele fusie de tien automerken van VW en Porsche blijven bestaan. Tot zover deel 6 uit de VoPo Soap.
Family shareholders are in agreement:
Creation of an integrated car manufacturing group intended
Stuttgart. The members of the management boards of both Volkswagen AG and Porsche Automobil Holding SE have been in intensive talks about the deepening of the cooperation over the past weeks. The family shareholders of Porsche Automobil Holding SE, Suttgart, have discussed the proposals resulting therefrom, with the inclusion of capital measures, this Wednesday and argued for the creation of an integrated car manufacturing group. In the final structure ten brands shall stand below an integrative leading company alongside each other, whereby the independence of al brands and explicitly also of Porsche shall be ensured.
On this basis both companies Volkswagen and Porsche intensify the talks in a joint working group with the relevant involvement of the State of Lower Saxony as largest co-shareholder as well as the employee representatives of both companies. It is the aim to develop a corresponding basis for decision-making on the future structure of the common group within the next four weeks.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/ ... volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Na weken van onderhandelingen tussen de bobo’s van Porsche en Volkswagen lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten. Eventuele overnames gaan niet door, de aandeelhouders van Porsche willen dat de twee autogiganten gaan integreren in één groot autoconcern.
En die optie is voor Volkswagen niet geheel ondenkbaar. Christian Wulff, minister-president van de deelstaat Nedersaksen, heeft laten weten dat ze bereid zijn om hierover in gesprek te gaan. En voor zo’n grote fusie is wel toestemming nodig van Nedersaksen aangezien zij een minderheidsbelang hebben van 20% in VW.
Wonderboy Wiedeking was ook aanwezig bij de onderhandelingen in de Oosterijkse Alpen. VW drong eerst nog aan op een ontslag van de Porsche-topman, daar is na vandaag nog geen besluit over genomen. Wel staat vast dat bij een eventuele fusie de tien automerken van VW en Porsche blijven bestaan. Tot zover deel 6 uit de VoPo Soap.
Family shareholders are in agreement:
Creation of an integrated car manufacturing group intended
Stuttgart. The members of the management boards of both Volkswagen AG and Porsche Automobil Holding SE have been in intensive talks about the deepening of the cooperation over the past weeks. The family shareholders of Porsche Automobil Holding SE, Suttgart, have discussed the proposals resulting therefrom, with the inclusion of capital measures, this Wednesday and argued for the creation of an integrated car manufacturing group. In the final structure ten brands shall stand below an integrative leading company alongside each other, whereby the independence of al brands and explicitly also of Porsche shall be ensured.
On this basis both companies Volkswagen and Porsche intensify the talks in a joint working group with the relevant involvement of the State of Lower Saxony as largest co-shareholder as well as the employee representatives of both companies. It is the aim to develop a corresponding basis for decision-making on the future structure of the common group within the next four weeks.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/ ... volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
BMW Group boekt bijna half miljard verlies bij auto's
Ook aan BMW gaat de recessie niet helemaal voorbij. Over het eerste kwartaal daalde de afzet met 21 procent tot 277 duizend eenheden (was 352 duizend). Maar omdat de productie met 34 procent daalde tot 267 duizend eenheden kwam de liquiditeit niet in gevaar. "We blijven focussen op onze financiering- en kostenmanagement om de liquiditeit te verbeteren", aldus topman Reithofer. Het verlies voor belastingen bij de divisie auto's kwam uit op 471 miljoen euro.
De daling van de verkopen had een omzetdaling tot gevolg had van 13,3 miljard tot 11,5 miljard euro (-13,4 procent). Het operationele resultaat voor rente en belastingen (EBIT*) kwam uit op -55 miljoen euro (een verlies dus) terwijl dat in het eerste kwartaal van 2008 nog 857 miljoen in de plus was. Het verlies is met name geboekt bij de divisie auto's (251 miljoen) en voor een belangrijk deel gecompenseerd door positieve resultaten bij onder meer de motorfietsen en de financial services. Het netto verlies voor belastingen kwam bij de divisie auto's uit op 471 miljoen euro, terwijl dat in Q1 van 2008 nog een winst van 539 miljoen was. Voor de totale groep was het netto verlies voor belastingen 198 miljoen.
BMW voert consequent een reeks aan efficiencymaatregelen door op het gebied van de kosten en de opbrengsten. BMW heeft de voorraden verder kunnen terugdringen zodat het werkkapitaal met ruim een miljard euro is verlaagd. "We hebben een positieve cashflow van 220 miljoen euro gegenereerd in het eerste kwartaal. De liquiditeit van de groep is gestegen tot 10,02 miljard euro", aldus Reithofer in het bericht. Het Duitse concern ziet 2009 als een overgangsjaar. Het bedrijf zegt dat het onmogelijk is de wereldwijde ontwikkelingen van de economie te voorspellen en doet ook geen voorspellingen over zijn eigen resultaten. Vanaf 2010 zal het vernieuwde productgamma positieve invloed hebben op de resultaten van BMW, die verwachting heeft men wel.
* EBIT (earnings before interest and tax) is een maatstaf voor de operationele inkomsten van een onderneming voor aftrek van rente en belasting. Het wordt gedefinieerd als de omzet minus de kosten van gewone bedrijfsuitoefening, exclusief financiële baten en lasten en belastingen.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... utos-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook aan BMW gaat de recessie niet helemaal voorbij. Over het eerste kwartaal daalde de afzet met 21 procent tot 277 duizend eenheden (was 352 duizend). Maar omdat de productie met 34 procent daalde tot 267 duizend eenheden kwam de liquiditeit niet in gevaar. "We blijven focussen op onze financiering- en kostenmanagement om de liquiditeit te verbeteren", aldus topman Reithofer. Het verlies voor belastingen bij de divisie auto's kwam uit op 471 miljoen euro.
De daling van de verkopen had een omzetdaling tot gevolg had van 13,3 miljard tot 11,5 miljard euro (-13,4 procent). Het operationele resultaat voor rente en belastingen (EBIT*) kwam uit op -55 miljoen euro (een verlies dus) terwijl dat in het eerste kwartaal van 2008 nog 857 miljoen in de plus was. Het verlies is met name geboekt bij de divisie auto's (251 miljoen) en voor een belangrijk deel gecompenseerd door positieve resultaten bij onder meer de motorfietsen en de financial services. Het netto verlies voor belastingen kwam bij de divisie auto's uit op 471 miljoen euro, terwijl dat in Q1 van 2008 nog een winst van 539 miljoen was. Voor de totale groep was het netto verlies voor belastingen 198 miljoen.
BMW voert consequent een reeks aan efficiencymaatregelen door op het gebied van de kosten en de opbrengsten. BMW heeft de voorraden verder kunnen terugdringen zodat het werkkapitaal met ruim een miljard euro is verlaagd. "We hebben een positieve cashflow van 220 miljoen euro gegenereerd in het eerste kwartaal. De liquiditeit van de groep is gestegen tot 10,02 miljard euro", aldus Reithofer in het bericht. Het Duitse concern ziet 2009 als een overgangsjaar. Het bedrijf zegt dat het onmogelijk is de wereldwijde ontwikkelingen van de economie te voorspellen en doet ook geen voorspellingen over zijn eigen resultaten. Vanaf 2010 zal het vernieuwde productgamma positieve invloed hebben op de resultaten van BMW, die verwachting heeft men wel.
* EBIT (earnings before interest and tax) is een maatstaf voor de operationele inkomsten van een onderneming voor aftrek van rente en belasting. Het wordt gedefinieerd als de omzet minus de kosten van gewone bedrijfsuitoefening, exclusief financiële baten en lasten en belastingen.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... utos-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Massaontslag of sluiting Koni
13-05-2009 09:51
Schokbrekerfabrikant Koni wil 300 van de 480 personeelsleden ontslaan, anders zal het bedrijf in Oud-Beijerland zijn deuren moeten sluiten. De directie heeft dit aan de vakbonden laten weten, meldt CNV Bedrijvenbond.
Er zou geen sociaal plan zijn opgesteld voor de reorganisatie.
Koni is nog niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.automotive-online.nl/afterma ... _koni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
13-05-2009 09:51
Schokbrekerfabrikant Koni wil 300 van de 480 personeelsleden ontslaan, anders zal het bedrijf in Oud-Beijerland zijn deuren moeten sluiten. De directie heeft dit aan de vakbonden laten weten, meldt CNV Bedrijvenbond.
Er zou geen sociaal plan zijn opgesteld voor de reorganisatie.
Koni is nog niet bereikbaar voor commentaar.
http://www.automotive-online.nl/afterma ... _koni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Zal wel weer negatief commentaar op komen, maar ik vind dit daadwerkelijk prachtig!
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
allen schreef:Zal wel weer negatief commentaar op komen, maar ik vind dit daadwerkelijk prachtig!
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is inderdaad echt fantastisch!

Hij zal wel meer bij betrokken zijn dan alleen als adviseur maar dat doet er niet toe!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
BERLIJN , 30 mei 2009 10:30
Opel verhuist van GM naar Magna
Autofabrikant Opel gaat, onder meer gesteund door een lening van anderhalf miljard euro van de Duitse overheid, over van Genral Motors naar onderdelenproducent Magna uit Canada.
Het akkoord werd in de nacht van vrijdag op zaterdag bekend gemaakt door de Duitse minister van Financiën. Behalve op het overbruggingskrediet van Duitse zijde kan Magna ook rekenen op steun van de Russische bank Sberbank en de Russische autofabrikant GAZ. Deze onderneming is van plan om in eigen land Opel-modellen te gaan fabriceren.
In de komende weken zal de nieuwe eigenaar overleggen met de Duitse deelstaten waar Opel-fabrieken staan. Insteek van Magna-topman Siegfried Wolf is zo veel mogelijk van de 29 duizend banen bij Opel Duitsland te behouden. Er zouden evenwel volgens een woordvoerder van de Duitse overheid zo'n 2600 banen moeten verdwijnen. Aangezien Magna zich niet concreet heeft uitgelaten over de toekomst van fabrieken in België en Spanje is daar met minder enthousiasme gereageerd op de overeenkomst dan in Duitsland zelf. Tegelijk echter heerst bij onze zuiderburen opluchting over het feit dat Opel nu in ieder geval behouden blijft voor Europa. In Antwerpen staat de fabriek waar de Astra wordt gemaakt. Er werken circa 2500 mensen. Het bedrag van anderhalf miljard euro van de Duitse regering is bestemd voor Opel-vestigingen in eigen land én daarbuiten.
De Duitse regering had grote haast om Opel los te weken van GM, aangezien de Amerikaanse autoreus aan de vooravond van een faillissement staat. De aanvraag zou nog tijdens de pinksterdagen worden ingediend, zo is de algemene verwachting. Als dat gebeurt, heeft General Motors de twijfelachtige eer het middelpunt te zijn van het grootste faillissement in de industriële geschiedenis. In de afgelopen vier jaar verloor 's werelds grootste autoconcern in totaal negentig miljard euro.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... magna.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Benieuwd wat dat wordt. Fiat leek me een combinatie die waarschijnlijker was, qua schaalvoordelen en gedeelde ontwikkelingskosten en zo. Het lijkt me voor Magna ook een nadeel dat ze door een aantal fabrikanten nu niet meer alleen als toeleverancier, maar ook als concurrent worden gezien.
Nou ja, de productie van suffe gezinshokken is in elk geval weer een tijdje verzekerd; de vlag kan uit.
Opel verhuist van GM naar Magna
Autofabrikant Opel gaat, onder meer gesteund door een lening van anderhalf miljard euro van de Duitse overheid, over van Genral Motors naar onderdelenproducent Magna uit Canada.
Het akkoord werd in de nacht van vrijdag op zaterdag bekend gemaakt door de Duitse minister van Financiën. Behalve op het overbruggingskrediet van Duitse zijde kan Magna ook rekenen op steun van de Russische bank Sberbank en de Russische autofabrikant GAZ. Deze onderneming is van plan om in eigen land Opel-modellen te gaan fabriceren.
In de komende weken zal de nieuwe eigenaar overleggen met de Duitse deelstaten waar Opel-fabrieken staan. Insteek van Magna-topman Siegfried Wolf is zo veel mogelijk van de 29 duizend banen bij Opel Duitsland te behouden. Er zouden evenwel volgens een woordvoerder van de Duitse overheid zo'n 2600 banen moeten verdwijnen. Aangezien Magna zich niet concreet heeft uitgelaten over de toekomst van fabrieken in België en Spanje is daar met minder enthousiasme gereageerd op de overeenkomst dan in Duitsland zelf. Tegelijk echter heerst bij onze zuiderburen opluchting over het feit dat Opel nu in ieder geval behouden blijft voor Europa. In Antwerpen staat de fabriek waar de Astra wordt gemaakt. Er werken circa 2500 mensen. Het bedrag van anderhalf miljard euro van de Duitse regering is bestemd voor Opel-vestigingen in eigen land én daarbuiten.
De Duitse regering had grote haast om Opel los te weken van GM, aangezien de Amerikaanse autoreus aan de vooravond van een faillissement staat. De aanvraag zou nog tijdens de pinksterdagen worden ingediend, zo is de algemene verwachting. Als dat gebeurt, heeft General Motors de twijfelachtige eer het middelpunt te zijn van het grootste faillissement in de industriële geschiedenis. In de afgelopen vier jaar verloor 's werelds grootste autoconcern in totaal negentig miljard euro.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... magna.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Benieuwd wat dat wordt. Fiat leek me een combinatie die waarschijnlijker was, qua schaalvoordelen en gedeelde ontwikkelingskosten en zo. Het lijkt me voor Magna ook een nadeel dat ze door een aantal fabrikanten nu niet meer alleen als toeleverancier, maar ook als concurrent worden gezien.
Nou ja, de productie van suffe gezinshokken is in elk geval weer een tijdje verzekerd; de vlag kan uit.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
GM vraagt surseance van betaling aan
ANP
Gepubliceerd op 01 juni 2009 08:37, bijgewerkt op 1 juni 2009 15:14
DETROIT - Het Amerikaanse autoconcern General Motors heeft maandag bij een rechtbank in New York uitstel van betaling aangevraagd. Het bedrijf, ooit de grootste autobouwer ter wereld maar al jaren zwaar verliesgevend, hoopt met miljardensteun van de Amerikaanse overheid een doorstart te kunnen maken.
General Motors (AP) Door de gang naar de rechter voorkomt GM voorlopig dat schuldeisers hun deel van de boedel kunnen opeisen. Het krijgt daardoor een paar maanden de tijd zijn schulden te saneren en een forse reorganisatie door te voeren. Er gaan zeker elf fabrieken dicht.
Naar verwachting steekt de Amerikaanse overheid vele miljarden dollars in die operatie. Door die constructie komt GM voorlopig voor het overgrote deel in handen van de Amerikaanse staat. Obligatiehouders en vakbonden krijgen een minderheidsbelang.
Uitstel van betaling, waarbij GM tijdelijk beschermd wordt tegen schuldeisers, werd eind vorige week waarschijnlijker na een akkoord tussen GM en zijn obligatiehouders. Zij krijgen een belang van 10 procent in GM ‘nieuwe stijl’. Het bedrijf heeft de activiteiten in Europa verkocht aan het Oostenrijks-Canadese Magna. Het sluit in de VS fabrieken en schrapt merken.
30 miljard dollar van de Amerikaanse overheid
De Amerikaanse overheid pompt nog eens ruim 30 miljard dollar in autofabrikant General Motors (GM), bovenop de 20 miljard die het al eerder aan het bedrijf leende. De vakbond UAW had nog 20 miljard dollar te goed van de autofabrikant voor de financiering van gezondheidszorg van werknemers en oud-werknemers. UAW ziet af van een deel van de claim en krijgt in ruil daarvoor een belang van 17,5 procent in GM.
Canada leent het bedrijf 9,5 miljard dollar, tegen een belang van 12 procent.
Volgens de anonieme bronnen zal GM binnen drie maanden een doorstart maken.
De Amerikaanse president Barack Obama houdt maandag een toespraak over de auto-industrie.
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... taling_aan" onclick="window.open(this.href);return false;
ANP
Gepubliceerd op 01 juni 2009 08:37, bijgewerkt op 1 juni 2009 15:14
DETROIT - Het Amerikaanse autoconcern General Motors heeft maandag bij een rechtbank in New York uitstel van betaling aangevraagd. Het bedrijf, ooit de grootste autobouwer ter wereld maar al jaren zwaar verliesgevend, hoopt met miljardensteun van de Amerikaanse overheid een doorstart te kunnen maken.
General Motors (AP) Door de gang naar de rechter voorkomt GM voorlopig dat schuldeisers hun deel van de boedel kunnen opeisen. Het krijgt daardoor een paar maanden de tijd zijn schulden te saneren en een forse reorganisatie door te voeren. Er gaan zeker elf fabrieken dicht.
Naar verwachting steekt de Amerikaanse overheid vele miljarden dollars in die operatie. Door die constructie komt GM voorlopig voor het overgrote deel in handen van de Amerikaanse staat. Obligatiehouders en vakbonden krijgen een minderheidsbelang.
Uitstel van betaling, waarbij GM tijdelijk beschermd wordt tegen schuldeisers, werd eind vorige week waarschijnlijker na een akkoord tussen GM en zijn obligatiehouders. Zij krijgen een belang van 10 procent in GM ‘nieuwe stijl’. Het bedrijf heeft de activiteiten in Europa verkocht aan het Oostenrijks-Canadese Magna. Het sluit in de VS fabrieken en schrapt merken.
30 miljard dollar van de Amerikaanse overheid
De Amerikaanse overheid pompt nog eens ruim 30 miljard dollar in autofabrikant General Motors (GM), bovenop de 20 miljard die het al eerder aan het bedrijf leende. De vakbond UAW had nog 20 miljard dollar te goed van de autofabrikant voor de financiering van gezondheidszorg van werknemers en oud-werknemers. UAW ziet af van een deel van de claim en krijgt in ruil daarvoor een belang van 17,5 procent in GM.
Canada leent het bedrijf 9,5 miljard dollar, tegen een belang van 12 procent.
Volgens de anonieme bronnen zal GM binnen drie maanden een doorstart maken.
De Amerikaanse president Barack Obama houdt maandag een toespraak over de auto-industrie.
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... taling_aan" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ik weet dat GM vergane glorie is, maar zowel de Telegraaf als de zuurpruimen van de Volkskrant hebben alleen een berichtje van een persbureau (Telegraaf pas sinds drie kwartier geleden) en op diverse autofora is er verder ook weinig interesse in.
Vroeger is er een dag geweest dat dit een van de grootste bedrijven ter wereld was, en nu? Ze vallen om en niemand kijkt op of om.

Vroeger is er een dag geweest dat dit een van de grootste bedrijven ter wereld was, en nu? Ze vallen om en niemand kijkt op of om.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
GM was al jaren ziek. Vanuit de visie van een non-Amerikaan werd het tijd dat dit eens ging gebeuren. Voor de Amerikaan natuurlijk niet. Als zo'n bedrijf omvalt dan zorgt dat voor een drukgolf door de hele economie daar zowel emotioneel als financieel. In 2002 ben ik in de US geweest voor een trip van 3500ml. De huurauto was nieuw en ging na onze rit terug naar de dealer om als demo verkocht te worden. Het verbaasde ons echt enorm hoeveel van die jonge gebruikte wagens er bij de dealers stonden om verkocht te worden. Gewoon echt niet meer normaal. Die vervangingsmarkt was gewoon gruwelijk en als een management verwacht dat dat eeuwig zo zou blijven...tja 

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Gisteren hoorde ik wel het meest bizarre feit rondom GM. Door druk van de vakbonden was het mogelijk om al op je 48e (!) met volledig pensioen + gezondheidszorgdekking te gaan
Logisch dat het bedrijf die lasten niet kan volhouden met 3 pensionado's op 1 werkende medewerker.
En dan hoor ik net tijdens het lijsttrekkersdebat voor de EU verkiezingen de SPer roepen dat grote bedrijven onder bewind van de werknemers moeten komen. Kijk naar de voorbeelden man
Stephan

Logisch dat het bedrijf die lasten niet kan volhouden met 3 pensionado's op 1 werkende medewerker.
En dan hoor ik net tijdens het lijsttrekkersdebat voor de EU verkiezingen de SPer roepen dat grote bedrijven onder bewind van de werknemers moeten komen. Kijk naar de voorbeelden man

Stephan
-
- Berichten: 22286
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Gekkenwerk zeg.SteV6 schreef:Gisteren hoorde ik wel het meest bizarre feit rondom GM. Door druk van de vakbonden was het mogelijk om al op je 48e (!) met volledig pensioen + gezondheidszorgdekking te gaan![]()
Zo sta ik er ook van te kijken dat er nog steeds op vrijdagmiddag vroeg in de middag files staan. Ten tijde van "economische recessie".
Als ik baas was moest iedereen tot minimaal 5 uur doorwerken voor z'n centen. Gewoon weer werkweken van 40 uur. Ook zonder betaalde opdrachten is er vast nog wel werk te doen wat in de toekomst nuttig kan zijn.
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Net zo verbazingwekkend als de groei drang van GM in China. Over voorbeelden gesprokenSteV6 schreef:Gisteren hoorde ik wel het meest bizarre feit rondom GM. Door druk van de vakbonden was het mogelijk om al op je 48e (!) met volledig pensioen + gezondheidszorgdekking te gaan![]()
Logisch dat het bedrijf die lasten niet kan volhouden met 3 pensionado's op 1 werkende medewerker.
En dan hoor ik net tijdens het lijsttrekkersdebat voor de EU verkiezingen de SPer roepen dat grote bedrijven onder bewind van de werknemers moeten komen. Kijk naar de voorbeelden man![]()
Stephan

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Iemand goedkoop een Alfa kopen?
KFS in de maag met onverkoopbare Alfa's
12-06-2009 09:25
Kroymans Financial Services (KFS) zit opgescheept met circa duizend nieuwe Alfa Romeo's, die niemand meer wil hebben. Ruim 700 daarvan staan bij verschillende dealerbedrijven, maar zijn eigendom van KFS, net als ongeveer 300 auto's die nog in de haven staan. Gesprekken met de fabrikant over terugname van deze auto's, die een verkoopwaarde hebben van rond de 35 miljoen euro, zijn mislukt en de dealers en nieuwe importeur willen ze ook niet meer. KFS is nog wel in gesprek met individuele dealers over afname van de auto's. Als dat mislukt blijft er voor KFS geen andere mogelijkheid dan de auto's tegen dumpprijzen in de markt zetten, zo vrezen betrokkenen.
Prijsverlaging
De auto's, voornamelijk Alfa Romeo's 159, zijn in de Kroymans-periode besteld door de importeur. De auto's werden echter gefinancierd door KFS, die het merendeel vervolgens stalde bij dealers. Die Alfa-dealers wilden de auto's wel verkopen, maar konden dat niet vanwege het faillissement van Kroymans. Hierdoor kwamen de procedures stil te liggen. Inmiddels willen ze de auto's niet meer verkopen. "Wij hebben er geen moeite mee dat KFS de auto's ophaalt", vertelt Jack Pruijssers, voorzitter van de Alfa-dealervereniging Ardon. "We hebben bij KFS al eerder aangegeven dat we interesse hadden in een aantal van de auto's, maar daar is KFS niet adequaat mee omgegaan. Nu, zes weken verder zijn er voor ons betere modellen beschikbaar." De Kroymans-Alfa's hebben bijna allemaal een D-label, terwijl er inmiddels B-labels verkrijgbaar zijn. Bovendien heeft de nieuwe importeur de prijzen verlaagd. Pruijssers: "Wij kunnen als dealers nu gelijk verder met beter geprijsde en zuinigere auto's."
Twee smaken
De prijswijziging kwam nadat de onderhandelingen tussen KFS en de Fiat-fabriek stukliepen op de vraagprijs. Bronnen bevestigen dat Fiat de auto's wel wilde terugkopen, maar tegen een lagere prijs dan KFS vroeg. De fabriek zag af van de deal omdat het zelf goedkoper zou kunnen produceren dan dat ze zou moeten betalen aan KFS. Het gevolg is nu dat KFS nog steeds met een grote partij - te dure - Alfa's in de maag blijft zitten. Ingewijden denken dat KFS weinig opties meer heeft. Met fikse korting aan de dealers verkopen of dumpen, dat zijn de twee smaken. Pruijssers: "Als de auto's hier op de markt gedumpt worden, dan schiet niemand daar iets mee op. Het is natuurlijk de vraag wie de auto's dan koopt, vaste klanten of niet, maar het is niet goed voor het merk. Terwijl we met de nieuwe importeur hard bezig zijn om het merk Alfa Romeo weer op de kaart te zetten. Ik hoop daarom dat er een constructieve oplossing gevonden wordt." KFS-directeur Jacques Huijsmans wil niet reageren. Ook Fiat Nederland, de nieuwe importeur van het Italiaanse merk, onthoudt zich van commentaar.
http://www.automotive-online.nl/home/62 ... alfas.html" onclick="window.open(this.href);return false;
KFS in de maag met onverkoopbare Alfa's
12-06-2009 09:25
Kroymans Financial Services (KFS) zit opgescheept met circa duizend nieuwe Alfa Romeo's, die niemand meer wil hebben. Ruim 700 daarvan staan bij verschillende dealerbedrijven, maar zijn eigendom van KFS, net als ongeveer 300 auto's die nog in de haven staan. Gesprekken met de fabrikant over terugname van deze auto's, die een verkoopwaarde hebben van rond de 35 miljoen euro, zijn mislukt en de dealers en nieuwe importeur willen ze ook niet meer. KFS is nog wel in gesprek met individuele dealers over afname van de auto's. Als dat mislukt blijft er voor KFS geen andere mogelijkheid dan de auto's tegen dumpprijzen in de markt zetten, zo vrezen betrokkenen.
Prijsverlaging
De auto's, voornamelijk Alfa Romeo's 159, zijn in de Kroymans-periode besteld door de importeur. De auto's werden echter gefinancierd door KFS, die het merendeel vervolgens stalde bij dealers. Die Alfa-dealers wilden de auto's wel verkopen, maar konden dat niet vanwege het faillissement van Kroymans. Hierdoor kwamen de procedures stil te liggen. Inmiddels willen ze de auto's niet meer verkopen. "Wij hebben er geen moeite mee dat KFS de auto's ophaalt", vertelt Jack Pruijssers, voorzitter van de Alfa-dealervereniging Ardon. "We hebben bij KFS al eerder aangegeven dat we interesse hadden in een aantal van de auto's, maar daar is KFS niet adequaat mee omgegaan. Nu, zes weken verder zijn er voor ons betere modellen beschikbaar." De Kroymans-Alfa's hebben bijna allemaal een D-label, terwijl er inmiddels B-labels verkrijgbaar zijn. Bovendien heeft de nieuwe importeur de prijzen verlaagd. Pruijssers: "Wij kunnen als dealers nu gelijk verder met beter geprijsde en zuinigere auto's."
Twee smaken
De prijswijziging kwam nadat de onderhandelingen tussen KFS en de Fiat-fabriek stukliepen op de vraagprijs. Bronnen bevestigen dat Fiat de auto's wel wilde terugkopen, maar tegen een lagere prijs dan KFS vroeg. De fabriek zag af van de deal omdat het zelf goedkoper zou kunnen produceren dan dat ze zou moeten betalen aan KFS. Het gevolg is nu dat KFS nog steeds met een grote partij - te dure - Alfa's in de maag blijft zitten. Ingewijden denken dat KFS weinig opties meer heeft. Met fikse korting aan de dealers verkopen of dumpen, dat zijn de twee smaken. Pruijssers: "Als de auto's hier op de markt gedumpt worden, dan schiet niemand daar iets mee op. Het is natuurlijk de vraag wie de auto's dan koopt, vaste klanten of niet, maar het is niet goed voor het merk. Terwijl we met de nieuwe importeur hard bezig zijn om het merk Alfa Romeo weer op de kaart te zetten. Ik hoop daarom dat er een constructieve oplossing gevonden wordt." KFS-directeur Jacques Huijsmans wil niet reageren. Ook Fiat Nederland, de nieuwe importeur van het Italiaanse merk, onthoudt zich van commentaar.
http://www.automotive-online.nl/home/62 ... alfas.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Chinese autofabrikant BAIC bekijkt boeken Opel
De Chinese autofabrikant Beijing Automotive Industry Corp BAIC blijft serieuze belangstelling hebben voor een overname van Opel.
Het bedrijf heeft nu toestemming gekregen om de boeken van Opel te bekijken. Het staatsbedrijf uit Beijing zal al binnen een paar dagen met dit zogenaamde ‘due diligence' onderzoek beginnen.
Als de Chinezen een goede indruk krijgen, dan kunnen ze alsnog een overnamebod op tafel leggen. De reeds afgesloten deal met de Canadees-Oostenrijkse toeleverancier Magna, de Russische autofabrikant GAZ en de eveneens Russische staatsbank Sberbank zou daarmee alsnog op losse schroeven komen te staan.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -opel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkwaardig.
De Chinese autofabrikant Beijing Automotive Industry Corp BAIC blijft serieuze belangstelling hebben voor een overname van Opel.
Het bedrijf heeft nu toestemming gekregen om de boeken van Opel te bekijken. Het staatsbedrijf uit Beijing zal al binnen een paar dagen met dit zogenaamde ‘due diligence' onderzoek beginnen.
Als de Chinezen een goede indruk krijgen, dan kunnen ze alsnog een overnamebod op tafel leggen. De reeds afgesloten deal met de Canadees-Oostenrijkse toeleverancier Magna, de Russische autofabrikant GAZ en de eveneens Russische staatsbank Sberbank zou daarmee alsnog op losse schroeven komen te staan.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -opel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkwaardig.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Merkwaardig dat ze de voorkeur geven aan een Chinees bedrijf boven Magna en Fiat.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Als GM licenties op technologie wil behouden en fees per verkochte auto wil is de Chinese markt helemaal niet verkeerd. Een Chines bedrijf geeft in ieder geval veel makkelijker toegang tot die markt.
Snipe schreef:Merkwaardig dat ze de voorkeur geven aan een Chinees bedrijf boven Magna en Fiat.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Hoe populair zou een Chinees Opel nog zijn in Europa?
Daar komt bij dat GM niet wil dat er Opels worden verkocht in Amerika.
Blijft de Aziatische markt over, waar Opel nu niet echt populair is. Wat heeft het dan voor zin om Opel te kopen?
Daar komt bij dat GM niet wil dat er Opels worden verkocht in Amerika.
Blijft de Aziatische markt over, waar Opel nu niet echt populair is. Wat heeft het dan voor zin om Opel te kopen?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Schroef dit op het platform van de Insignia met alle Opel technieken en wie weet.


Snipe schreef:Hoe populair zou een Chinees Opel nog zijn in Europa?
Daar komt bij dat GM niet wil dat er Opels worden verkocht in Amerika.
Blijft de Aziatische markt over, waar Opel nu niet echt populair is. Wat heeft het dan voor zin om Opel te kopen?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Proberen kan altijd natuurlijk.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
121 Teletekst vr 19 jun
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Zo'n 200 autodealers zijn dit jaar al
failliet gegaan.Dat is vier keer zoveel
als in dezelfde periode vorig jaar.Door
de crisis is de autoverkoop gedaald met
een kwart.Volgens de BOVAG is de daling
een gezonde correctie.Er waren teveel
autodealers in Nederland.
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Zo'n 200 autodealers zijn dit jaar al
failliet gegaan.Dat is vier keer zoveel
als in dezelfde periode vorig jaar.Door
de crisis is de autoverkoop gedaald met
een kwart.Volgens de BOVAG is de daling
een gezonde correctie.Er waren teveel
autodealers in Nederland.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten