Tussenpersoon?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Shakes

Tussenpersoon?

Bericht door Shakes » 30 mei 2009, 11:17

Is het handig om een tussenpersoon te nemen of maakt dat niet veel uit? Te betalen bedrag blijft ongeveer hetzelfde, tientjeswerk verschil. Het klinkt wel interessant maar het echte nut is me niet duidelijk.

gr,

Nandor

frankv

Re: Tussenpersoon?

Bericht door frankv » 30 mei 2009, 11:18

tussenpersoon waarvoor? hypotheek, verzekering, pensioen?

SteV6

Bericht door SteV6 » 30 mei 2009, 11:26

Ik heb alles via tussenpersonen lopen, maar als ik nu zie wat dat jaarlijks kost :shocking:

Dat zijn geen tientjes maar tientallen tientjes. En die prijs vind ik eigenlijk totaal niet in verhouding staan tot de prestatie die daar tegenover staat. Mijn kijk op verzekeraars is door mijn persoonlijke ervaringen met die lui tot ver onder het nulpunt gedaald. Je koopt een schijnzekerheid. Ik ben zover dat alles wat met taxatierapporten vast te leggen is in waarde ook in rapporten vast ligt, want verzekeraars proberen altijd onder uitbetaling uit te komen.

Helaas (gelukkig :? ?) ben ik niet de enige:

http://player.omroep.nl/?aflID=8880860" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een verzekering zonder tussenpersoon zou afsluiten, zoek dan wel naar verzekeraars die je naast per mail ook telefonisch kan bereiken.

Stephan
Laatst gewijzigd door SteV6 op 30 mei 2009, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 mei 2009, 11:27

verzekering voor tweewieler 8)

frankv

Bericht door frankv » 30 mei 2009, 11:35

een brommerverzekering is zo eenvoudig, die zou ik direct ergens afsluiten zonder tussenpersoon

een tussenpersoon kan denk ik handig zijn als je een hele collectie "iets" hebt en hij het bij de juiste maatschappijen weet om het onder te brengen, bijvoorbeeld een aantal auto's waaronder een zakelijke, een voor de vrouw, een hobby auto etc.

maar ik doe zelf alles zonder tussenpersoon, weer een extra laag die fouten kan maken en commissie ontvangt

ooit had ik een zorgverzekering via een tussenpersoon, aangezien ik man ben had ik de module "zwangerschap" niet genomen, een paar jaar later kwam mijn vrouw bij mij op de verzekering, weer een paar jaar later kwamen we er pas na 7 maanden zwangerschap achter dat de module "zwangerschap" ook bij mijn vrouw ontbrak, gelukkig werd onze eerste net na 1 januari geboren, we konden de verzekering namelijk alleen per 1 januari aanpassen...

dat had die tussenpersoon natuurlijk moeten zien toen mijn vrouw werd bijgeschreven, dan had ik iets aan zo iemand gehad...

frank

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2009, 11:45

Voor veel dingen hoeft het niet...

ligt ook aan welkbureau je kiest, ik voor mijn kop heb al veel aan men tussenpersoon gehad :thumbup: als ik eens wat heb nemen zij het uit handen en tot nu toe met goed resultaat en gaat het vanzelf :thumbup:
Maar moet daarbij vermelden dat het bureau in kwestie ook kwam omdat men pa ook in verzekeringen deed en dat z'n vriend is (was want men pa is al in 2005 overleden) maar z'n zoon en collegas zijn zeer behulpzaam naar mij toe :clap:
Ik betaal dus liever paar tientjes meer...zij zoeken alles uit wat bv goedkope verzekeringsmaatschappij is die toch goed is :thumbup:
tis nog net als vroeger qua behulpzaamheid.

RobS

Bericht door RobS » 30 mei 2009, 12:22

Gewoon zelf doen luie donder ;)

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 30 mei 2009, 12:59

Ik heb een tussenpersoon omdat die bij de verzekering gewoon veel meer voor mekaar kreeg met de M3 want die hebben meestal toch de contacten.
scheelde mij zeker een paar tientjes per maand want hij heeft een mooi bedrag geregeld.

Voor andere verzekeringen zou het van mij niet perse hoeven .

steve smith

Bericht door steve smith » 30 mei 2009, 17:38

Vind ook voor die tientallen tienjes een tussenpersoon de moeite waard simpelweg omdat ik die op z'n mobiel kan bellen als iets me niet zint of NU geregeld moet worden. 1 en dezelfde persoon voor de hele mikmak, ipv als er iets is door ellenlange telefonische keuzemenu's om uiteindelijk een student(e) of herintredende huisvrouw aan de lijn te krijgen die te dom is voor een echte baan.

Laat die tussenpersoon maar lekker tientjes opstrijken, en daar lekker weer Dakar van gaan rijden, scheelt mij een hoop gezeur.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 mei 2009, 18:15

Nandor schreef:verzekering voor tweewieler 8)
Gewoon bij Unive met een rechtsbijstand als je die niet al hebt. Heb in het verleden wel eens wat gehad met de motor :mrgreen: en die gasten zijn gewoon goed bereikbaar en het is altijd goed geregeld als ik voor m'n eigen acties spreek. Een tussenpersoon is alleen aantrekkelijk imho als ie zichzelf kan terug verdienen.

frankv

Bericht door frankv » 30 mei 2009, 20:22

rechtsbijstand is inderdaad een goed idee

ik ben ooit aangereden door een bus (helaas was mijn geliefde e30 325i met m-tech pakket daarna economisch total loss) terwijl ik de verkeerde richting uit een eenrichtingsstraat was komen rijden, alleen op het kruispunt waar mijn straat op uit kwam en waar de bus mij klem wilde zetten, maar mij in plaats daarvan aanreed, had ik als rechtdoorgaand verkeer gewoon voorrang

centraal beheer heeft de zaak via de rechtsbijstandverzekering van mij overgenomen en het prima geregeld, ik vind centraal beheer trouwens altijd prima, ze hebben ook zonder enig probleem de vangrail op de Ring betaald en zijn altijd bereikbaar en altijd keurig

zelf begin je niet zoveel tegen een advocaat van connexion, maar zo'n rechtsbijstandsafdeling doet niet anders, moet je wel gelijk hebben natuurlijk, maar dat was in mijn geval zo

frank

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 mei 2009, 11:47

ik heb alleen zakelijk een tussenpersoon.
Een keer een autoverzekering voor prive laten uitzoeken, de M5, bleek dat zij lang niet mee konden komen qua premies.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 31 mei 2009, 13:38

steve smith schreef:Vind ook voor die tientallen tienjes een tussenpersoon de moeite waard simpelweg omdat ik die op z'n mobiel kan bellen als iets me niet zint of NU geregeld moet worden. 1 en dezelfde persoon voor de hele mikmak, ipv als er iets is door ellenlange telefonische keuzemenu's om uiteindelijk een student(e) of herintredende huisvrouw aan de lijn te krijgen die te dom is voor een echte baan.

Laat die tussenpersoon maar lekker tientjes opstrijken, en daar lekker weer Dakar van gaan rijden, scheelt mij een hoop gezeur.
Eens.

Wat er ook is, nieuwe auto, auto verkocht, ongelukje of iets dergelijks, Ik kan altijd direct iemand bereiken die me kan helpen en weet wie ik ben en wat ik doe/heb.
Bijvoorbeeld de avond voor het ophalen van een andere auto, rond 9 uur nog afvragen of je wel verzekerd bent als je 100 km moet rijden...Even een belletje en het is geregeld.

frankv

Bericht door frankv » 31 mei 2009, 15:52

Niels v D schreef:
steve smith schreef:Vind ook voor die tientallen tienjes een tussenpersoon de moeite waard simpelweg omdat ik die op z'n mobiel kan bellen als iets me niet zint of NU geregeld moet worden. 1 en dezelfde persoon voor de hele mikmak, ipv als er iets is door ellenlange telefonische keuzemenu's om uiteindelijk een student(e) of herintredende huisvrouw aan de lijn te krijgen die te dom is voor een echte baan.

Eens.

Wat er ook is, nieuwe auto, auto verkocht, ongelukje of iets dergelijks, Ik kan altijd direct iemand bereiken die me kan helpen en weet wie ik ben en wat ik doe/heb.
Bijvoorbeeld de avond voor het ophalen van een andere auto, rond 9 uur nog afvragen of je wel verzekerd bent als je 100 km moet rijden...Even een belletje en het is geregeld.
deze ervaring heb ik overigens ook met centraal beheer zonder tussenpersoon, nooit moeilijk

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 jun 2009, 11:03

Alles loopt via een tussenpersoon waar we goed contact mee hebben. Dit geld wel voor alle bedrijfsverzekeringen, personeel, auto's, prive verzekeringen (inboedel, reis etc.) dus een complete bundel. Door die bundel betaal ik 150 euro per maand allrisk voor mijn 335i, terwijl ik bij centraal beheer (goedkoopste directe verzekering) rond de 350 per maand kwijt zou zijn. Datzelfde geld ook voor Erik en zn 335i, zit ook ruim 250 euro per maand verschil in.

IWe hebben nou eenmaal nog niet zo lang ons rijbewijs, dus amper schadevrije jaren :) Overall scheelt het ons iig geen tientjes, maar honderden euro's per maand (goedkoper!!!).

En ja, een 06 nummer die 24/7 bereikbaar is en je hele situatie vooraf al kent is ook erg prettig.

Plaats reactie