Ik heb hier toevallig de Autostyle catalogus liggen (don't ask, er staan ook kuipjes in

En dat lijkt ook de trend te zijn toch? Vroeger (opa vertelt

Tegenwoordig lijkt het wel of optiek de norm is, het moet zo laag mogelijk met zo groot mogelijk velgen (fuck it wat dat verder met het rijgedrag doet), de remmen moeten vooral stoer uitzien (met rood geverfde trommels natuurlijk als ultiem dieptepunt) en hoe groter de spoilers hoe beter.
En wat nog gekker is, met tuning om een auto sneller te maken word je niet eens meer begrepen. Zo heb ik serieus ooit het commentaar op de voorremmen van de Impreza (Movit) gekregen dat ze er 'wel leuk uit zagen' maar ook dat het jammer was 'dat er van die kleine scheurtjes uit de gaten komen, dat vind ik minder mooi'. En 'Stoptech klinkt ook cooler dan Movit'. Ok....

Is het echt zo dat Nederland qua tuning zo veel naar de 'Belgische' variant (all show and no go) is opgeschoven of is dat alleen mijn gevoel?
Directe aanleiding voor dit topic was trouwens dit:
http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=16772
Er stelt iemand de extreemste GT in de Benelux voor, dus dan verwacht je wel wat.
Ik zat me al helemaal te verheugen op een 2.2 of 2.35 closed deck blok, een DCCD zesbak natuurlijk, maar dat bestaat allemaal al, wat zou er nog meer aan zo'n auto te doen zijn?
Misschien groep A spec diffs? Hydraulische handrem? WRC remmen?
Nou, dat viel mij dus een beetje tegen toen het resultaat eindelijk in dat topic gepost werd terwijl andere mensen het juist geweldig vonden.
Misschien ben ik gewoon ouderwets of zo?