Hurricane racing

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
David R.

Hurricane racing

Bericht door David R. » 29 mei 2009, 16:50

Vorige week met de Porsche naar de testbank (JD enginering) geweest en erachter gekomen dat er 100 nm en ca 80 pk verdwenen zijn. Deze jongens hadden helaas geen verstand van DTA dus alleen een run gedaan om te kijken wat het vermogen nu was. Via via nu bij Hurricane racing terechtgekomen die, en een rollenbank heeft die tot 1000 nm gaat, en die DTA schijnt te kunnen progammeren. Bij JD hadden ze de indruk dat de auto te rijk stond waardoor er vermogensverlies is. Bij Hurricane zou dit te controleren moeten zijn waarna naar de oplossing gezocht kan worden. Ik denk zelf dat het weer de injectors zijn maar goed daar komen ze daar wel achter. Ik wordt er onderhand gek van want de auto heeft sinds aankoop nog niet goed gefunctioneerd. Zelfs al overwogen om er een GT3 blok in te gooien maar dan wordt ik door de geleerden voor gek verklaard aangezien er volgens hun veel meer potentie in dit blok zit (voornamelijk koppel).
Heeft iemand ervaring met Hurricane want ik had er nog nooit van gehoord.

David

Anton

Re: Hurricane racing

Bericht door Anton » 29 mei 2009, 16:54

Geen ervaring, maar ik meen me te herinneren dat die veel met Cosworth blokken deden, wellicht kun je je licht eens opsteken in deze scene?

David R.

Bericht door David R. » 29 mei 2009, 17:21

Ik ga de auto morgen al brengen dus daar heb ik de tijd niet meer voor. Het klopt wel dat hij veel ervaring heeft met Ford motoren (althans volgens de website).

David

Peric

Bericht door Peric » 29 mei 2009, 18:27

Ook niet echt ervaring. Maar Hurricane is best een gerenommeerde naam in de racerij/autocross/rally.
Succes morgen.

GarreTT

Bericht door GarreTT » 29 mei 2009, 18:32

Ik kwam toevallig vandaag hier op het forum een linkje tegen van een bedrijf wat met DTA werkt. Maar het is niet bepaald in de buurt van Montfoort. Dit bedrijf staat volgens mij wel goed bekend.

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Paul

Bericht door Paul » 29 mei 2009, 18:45

Freddy doet al jaren DTA inbouwen en afstellen.... doet trouwens alleen maar DTA, en weet idd wel waar die over praat!

Mark

Bericht door Mark » 29 mei 2009, 19:22

Hurricane staat zeer goed bekend, zelf geen ervaring mee.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 29 mei 2009, 19:24

Anders in holten, Zomer motoren.

Doen ook veel met DTA.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 29 mei 2009, 19:39

"onze" (supras.nl) motoren worden bij een voormalig werknemer (Dymotrack, cruquius) van hurricane gemaakt. hij zegt zelf dat hij het vak goed heeft geleerd bij hun, dus ik denk dat het wel goed zit.

ps:
in het verleden behaalde resultaten..... :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 29 mei 2009, 19:42

Vrienden van me komen er ook wel eens, zijn erg tevreden.
Komen daar ook Golfjes II die ism met hun uit hun VW 1.8T blokies >600pk en 800Nm halen :mrgreen:

David R.

Bericht door David R. » 29 mei 2009, 20:25

Ik ben er gekomen via Alons motorsport die volgens mij importeur is van DTA. Ik geloof niet dat zij je zomaar naar een of andere tuner sturen. Door de telefoon klonken ze ook wel terzake kundig. Beek autoracing was ook een optie geweest maar hun rollerbank gaat maar tot 500 nm. Normaal doet Ham-Car dit voor mij maar hij heeft aleen een motorenbank dus dan moet het blok er weer uit. Probleem bij een rollerbank is vaak wel dat de inlaattemperatuur gauw te hoog wordt waardoor ook wat vermogen verloren gaat. Moet eigenlijk onder de 45 graden blijven. We gaan het morgen wel beleven. Zoals eerder vermeld zitten er op elke cilinder 2 injectoren. De 2e rij injectoren zou echter pas een functie krijgen bij 1.2 bar druk en ik rij op ca 0.8 bar. Stel dat deze rij nu toch door een of andere fout in het progamma inspuit dan zou dit het vermogensverlies verklaren. Het vreemde is echter wel dat de turbodruk gehaald wordt.

David

kamerplant

Bericht door kamerplant » 29 mei 2009, 20:38

mijn corsa is ook door Freddycane voorzien van een DTA(kasje :wink: )

hij heeft DTA aardig onder de knie.

kijk eens voor DDV-motorsport :thumbup:
als er iemand is die van DTA of MOTEC verstand heeft..is hij het.hij heeft voor DTA dingen uitgevonden.
zit in de buurt van Echt.

hij doet ook wonderen vanuit de auto met zn laptop op schoot.rijdend fuelmappen,

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 29 mei 2009, 23:18

Vroeger kwam ik zelf nog wel eens bij Huricanne, aardige kerels.

DDV motorsport is trouwens zeer bedreven in het afstellen van DTA. Dennis de Vos stelt ook zeer veel auto's af die voor de rally worden gebruikt. Wat ook een idee is, is om eens met RS motorsport te praten, deze zit om de hoek bij Huricanne en Rene Stam (eigenaar) weet niet alleen erg veel af van BMW, maar ook van andere merken en DTA.

succes ermee
Laatst gewijzigd door Nutkees op 30 mar 2013, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

FabianGTi

Bericht door FabianGTi » 02 jun 2009, 20:03

Woon zelf hier in de buurt en hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over Hurricane, en zoals Erik al zegt, er komen daar Golfjes naar buiten rollen met erg leuke vermogens :)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 02 jun 2009, 20:11

Nutkees schreef: Rene Stam (eigenaar)

Kan niet wat zijn :jenna: :wink: :P .

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 jun 2009, 20:26

DR schreef:Beek autoracing was ook een optie geweest maar hun rollerbank gaat maar tot 500 nm.
Ha DR. Deze bankbeperking is niet meer. Beek Autoracing programmeert (DTA) race-porsches. Prijzen zijn zeer concurrerend en kwaliteit is keigoed. Ik zou hen zeker eens bellen.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2009, 21:11

G Kolkman schreef:
Nutkees schreef: Rene Stam (eigenaar)

Kan niet wat zijn :jenna: :wink: :P .
:mrgreen: damn...ontmaskerd :df:

Jarno
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Bericht door Jarno » 03 jun 2009, 09:16

De verhalen die ik over Hurricane heb gehoord zijn van een lange tijd geleden,
maar zijn wel positief. Hun Ford motoren liepen goed en snel.

Ik heb er zelf verder geen ervaring mee omdat voor mij de beste optie
op nog geen 15 kilometer fietsen is.
Ook zeer vakbekwaam op DTA gebied.

http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes !!!

David R.

Bericht door David R. » 03 jun 2009, 11:25

Ik heb de auto er gebracht en moet zeggen dat hij een positieve indruk op mij maakte. Geen praatjesmaker die gelijk iemands anders zijn werk gaat staan afkraken (doen de meesten wel in dit wereldje) maar iemand die alles rustig bekijkt en dan met een plan van aanpak gaat komen. Wou wel gelijk even in de DTA kijken hoe het programma geschreven was en ging van daaruit verder. Zaak zag er netjes uit en het blijft prachtig om te zien hoe men die blokken bouwt. Vandaag heb ik hem nog even aan de telefoon gehad en hij had wel een paar dingen in het programma gevonden die hij waarschijnlijk anders zou doen. Gaat deze week rustig bekijken hoe nu verder.

David

David R.

Bericht door David R. » 03 jun 2009, 11:26

Ferdinand schreef:
DR schreef:Beek autoracing was ook een optie geweest maar hun rollerbank gaat maar tot 500 nm.
Ha DR. Deze bankbeperking is niet meer. Beek Autoracing programmeert (DTA) race-porsches. Prijzen zijn zeer concurrerend en kwaliteit is keigoed. Ik zou hen zeker eens bellen.
Dat is dan sinds heel kort want 3 weken geleden heb ik ze gebeld en toen ging het nog niet.

Etienne

Bericht door Etienne » 03 jun 2009, 12:15

Toen ik een bedrijf zocht om de DTA s80 pro te bestellen en in te bouwen heb ik Huricane ook minimaal 3 emails gestuurd,ik heb nooit wat terug gehoord.
Achteraf ben ik daar blij om want nu wordt hij zeker goed afgesteld op de motor testbank bij Guido ,eigenaar van
Alons-Autosport.
Laatst gewijzigd door Etienne op 04 jun 2009, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

David R.

Bericht door David R. » 03 jun 2009, 12:28

Guido heeft mij doorverwezen naar Hurricane. Ik had geen zin weer het blok eruit te halen. Bovendien zit er bij mij dus een verschil tussen afstellen op de motorbank en afstellen op de rollerbank. Misschien heeft dit te maken met de koeling of de inlaat temperatuur.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 03 jun 2009, 13:05

DR schreef:
Ferdinand schreef:
Dat is dan sinds heel kort want 3 weken geleden heb ik ze gebeld en toen ging het nog niet.
Nee hoor: 500pk en (iets van) 1000nm. Misschien dat daar de spraakverwarring zit.

Paul

Bericht door Paul » 03 jun 2009, 14:53

Jammer dat DE man bij BEEK weg is heh...

Etienne

Bericht door Etienne » 03 jun 2009, 16:28

@ DR,

Het fine tunen gaan we in Duitsland doen :)
De inlaat temperatuur was perfect wat Guido me emailde,we hebben ook een extra fan gemonteerd en de motor wordt goed gekoeld op de motor testbank.

Plaats reactie