VW Scirocco Officeel

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Re: VW Scirocco Officeel

Bericht door Macboy » 17 dec 2008, 16:05

Metchu schreef:
Kevin20v schreef:Wat ik wel frappant vind is dat gisteren niemand van de bmw-fappers hier wheels on 7 heeft gekeken
Dat is niet frappant, het is een KUTPROGRAMMA, ik boycot het sinds ik 2 minuten van me leven er aan gewijd heb... Die krijg ik dus NOOOOOOOOOOOIT meer terug! :(
lollzzz :mrgreen:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 12 feb 2009, 22:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een geile bak!
Eens mooie tuning :playcar:

Rich

Bericht door Rich » 12 feb 2009, 23:44

Een tijdje terug had m'n zus er eentje meegekregen, ze werkt bij een van de grote leasemaatschappijen en dit was een demo auto. Het was zo'n kobalt blauwe en ik moet zeggen dat 't niet helemaal zijn smaak is. Iets te schreeuwerig naar mijn smaak en ik hou m'n hart vast als over een jaartje of 8 ze betaalbaar worden voor het petjesvolk :sealed:

Het was een handgeschakelde 6 bak en voor een fwd vond ik 'm wel aardig strak sturen. Ik heb geen ervaring met de nieuwste golf, maar hij rijdt iig een stuk strakker dan de voorlaatste golf, schakelt ook een stuk strakker. Je kan er wel lekker diep in zitten; stoel is bijna tot op de bodem te verstellen. Buitenspiegels vond ik een leuk ontwerp, anders dan je normaalgesproken ziet in dit segment. Zicht rondom vond ik prima. Je hebt niet het ik-gluur-door-een-brievenbus gevoel dat je bijv. bij de audi tt's hebt. De zit was wel prima te verstellen tot je helemaal goed zit, stoelen waren qua zitting aan de voorkant wat aan de smalle kant (en ik heb echt geen dikke reet ofzo). Als je je linkervoet op de voetsteun hebt drukt 't randje van de zitting in de onderkant van je been, niet echt prettig. Ik ben trouwens 1.90m met normaal postuur.

Qua performance vind ik 't moelijk te beoordelen, ik ben een dikke opgefokte supra 3ltr turbo gewend, dus erg veel indruk maakte het niet op me. Bovenin komt ie zoals eerder genoemd idd adem tekort. Je kan wel aardig doorhalen in de versnellingen, je haalt ongeveer de 100 in z'n 2 en in z'n 3 op de snelweg hangt ie lekker aan 't gas, maar je kan ook 120 in z'n 6 cruizen, verwacht dan geen rappe inhaal acties meer, 't torretje komt dan koppel tekort, dan moet je echt terug naar 5 of 4. Sportief uitlaatgeluid valt binnenin ook tegen, buiten of erachter is meer te horen.

Wat me verder opviel was het formaat van de deuren, m'n suup heeft ook behoorlijke deuren dus als die ergens naast geparkeerd staat dan is 't ook uitkijken, maar de uitstap met de scirocco vond ik toch behoorlijk lastiger, in een parkeergarage kan dit aardige slangenmenstaferelen opleveren.

Ik stond wel verbaasd over de aandacht die de auto genereert, het is op dit moment een echte koppendraaier. Al met al prima VW kwaliteit, leuke auto voor dinky's of met kleine kids (van een achterbank kan je niet spreken) kofferbak is ook groot genoeg, maar sportauto kan ik 't niet noemen, wel een sportieve auto en qua looks moet 't je smaak zijn.

atomchris

Bericht door atomchris » 13 feb 2009, 07:54

Kees Bunk schreef:
Afbeelding

Wat een geile bak!
Eens mooie tuning :playcar:
Afbeelding

:roll: :roll: :shock: :shock:

RVV

Bericht door RVV » 13 feb 2009, 11:48

leuke auto voor dinky's of met kleine kids
Alleen die kleine kids moeten wel in een kinderstoel of op een verhoger zitten..resultaat is dat ze beentjes niet goed kwijtkunnen.. In de 130i vind ik dat ook al een probleem.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 feb 2009, 16:23

Rico schreef:
Alleen die kleine kids moeten wel in een kinderstoel of op een verhoger zitten..resultaat is dat ze beentjes niet goed kwijtkunnen.. In de 130i vind ik dat ook al een probleem.
Die had je toch ingeruild?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 feb 2009, 16:30

atomchris schreef:
Kees Bunk schreef:

Scirocco vind ik er 10x beter uitzien.

RVV

Bericht door RVV » 13 feb 2009, 16:35

RutgerK schreef:
Rico schreef:

De kinderen ? :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 feb 2009, 16:50

[quote="Rico]leuke auto voor dinky's of met kleine kids[/quote]

----
--------

De kinderen ? :bag:[/quote]

Volgens mij ruil je die niet graag in voor nieuwere modellen waar de kinderziektes nog niet uit zijn. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 13 feb 2009, 16:51

:mrgreen:

atomchris

Bericht door atomchris » 15 feb 2009, 15:12

Mike R32 schreef:
atomchris schreef:
Kees Bunk schreef:

Scirocco vind ik er 10x beter uitzien.
:D
Das fijn om te weten.....ging mij alleen om het toeval van de striping.maar goed............

:hmmm:

Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2009, 23:17

Enorm probleem levertijden

Volkswagen schijnt enorme problemen te hebben met de levertijden. Vrijwel alle auto's die vanaf nov 2008 zijn besteld worden niet eerder dan mei 2009 geleverd. Als je nu zou bestellen, wordt het zeker pas vanaf week 34 (dus aug/sept 2009) :shock:

Wil je het panoramadak erbij, reken dan op 12 weken extra :!:
Laatst gewijzigd door Macboy op 21 feb 2009, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 21 feb 2009, 23:19

...dat krijg je met die arbeidstijdverkorting... :hmmm: :wink:

Rodney

Bericht door Rodney » 21 feb 2009, 23:42

Heb een proefrit gemaakt met mijn broer in de 160PK versie..

best rap hoor.. en blijft trekken :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 feb 2009, 09:09

leek mij ook nog wel een leuk alternatief op de insignia, maar niet echt zakelijk haha

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mei 2009, 16:19

Ik hoor veel mensen (terecht) klagen over het verouderde Golf V interieur van de Scirocco. Vanaf model september 2009 komt in de Scirocco het nieuwe interieur van de Golf VI. Was dit al bekend bij jullie ?

Dit staat trouwens ook erg fraai !

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 28 mei 2009, 16:43

Vanaf model september 2009 komt in de Scirocco het nieuwe interieur van de Golf VI
. Knap staaltje verneuken, van je bestaande klanten :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mei 2009, 17:09

Dat vindt Robin ook van de achterkant van zijn E90 M3

(touché :))

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 mei 2009, 20:48

Macboy schreef:Dat vindt Robin ook van de achterkant van zijn E90 M3

:mrgreen: :roflol:

Ergo; zo doen ze het allemaal.............................

Buiten dat, ik heb hem 1 keer zien rijden en ik vind het een kek karretje, die velgen hierboven staan ook lekker.................

Rupie

Bericht door Rupie » 28 mei 2009, 20:51

Nou als je zo'n model op de markt brengt en je weet het zo te verneuken als Rico verwoord, heb je het echt niet begrepen. Het nieuwe interieur had de auto van begin af aan denk ik veel begeerlijker gemaakt voor veel mensen. Mensen die nu misschien wel in een andere auto zijn gestapt. Grote misser van Porsche (uh vw :) ).

Joop

Bericht door Joop » 01 jun 2009, 23:22

Macboy schreef:... Vanaf model september 2009 komt in de Scirocco het nieuwe interieur van de Golf VI. Was dit al bekend bij jullie ?

...
Nu je dit weet; Niet jammer dat je toch geen Scirocco heb gekozen?

Ik zag vanmiddag de Scirocco in het grijs, Berylliumgrau Metallic (wel met een hele foute velg eronder), maar dat was helemaal geen verkeerde kleur IMO:

Afbeelding

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 02 jun 2009, 09:45

t lijkt wel een 4x4 hierboven :shock:

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2009, 11:18

Macboy schreef:Dat vindt Robin ook van de achterkant van zijn E90 M3

Eh niet helemaal Macboy.. Robin kocht zijn M3 toen al bekend was hoe de facelift uitvoering er ging uitzien, Hij had ook kunnen wachten. Begrijpelijkerwijs heeft die dat niet gedaan, want dan was het weer dik afschrijven.

Voor de mensen die zonder die kennis een nieuwe pre face lift uitvoering hadden gekocht, gaat het verhaal enigzins op. Maar toch is het nog iets anders als bij het interieur van de Scirocco. Omdat de introductie van de e90 M3 niet synchroon liep met de face lift. Zat een dik half jaar tussen.. OF BMW had moeten wachten met de e90 M3. Wat ook onzin was, want de markt zat er op te wachten.. OF ze hadden de face lift sneller moeten invoeren, wat logistiek gezien absoluut niet kon, want eerst moesten de oude voorraden en orders op worden gemaakt.

De Scirocco had gewoon vanaf het begin een nieuw golf interieur kunnen krijgen. Een geheel nieuw model introduceren met een oud interieur van een ander model, terwijl dat andere model al wel een nieuw interieur heeft, geeft natuurlijk geen pas.

overigens is bij mij het aparte van de Scirocco er helemaal af.. af en toe zie ik ze rijden.. en het is zeker geen mooie blikvanger. Vanuit bepaalde hoeken is het gewoon een hele lelijke auto.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 jun 2009, 13:30

Rico schreef:overigens is bij mij het aparte van de Scirocco er helemaal af.. af en toe zie ik ze rijden.. en het is zeker geen mooie blikvanger. Vanuit bepaalde hoeken is het gewoon een hele lelijke auto.
Dat heb ik ook wel een beetje. Zelfde geldt voor de Opel Insignia.

Joop

Bericht door Joop » 02 jun 2009, 19:01

Jelmer850i schreef:t lijkt wel een 4x4 hierboven :shock:
:D
...ook mijn eerste gedachte, maar zo komt ie rechtstreeks uit de configurator van VW... Blijkbaar niet echt handig om mensen over de streep te trekken als het deze reacties geeft.

Plaats reactie