M6 G-Power 372km/h

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door RVV » 26 mei 2009, 14:50

Wat ik dan leuk vind van zo'n knop is dat je altijd een extraatje kan oproepen. Als je standaard altijd op de 507pk stand rijd.. dan went dat ook heel snel.. en we weten wat went is minder spannend.

Joost BMW
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:11
Locatie: E46 ///M3 Coupe

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Joost BMW » 26 mei 2009, 16:54

gaaf dat ie nog ff tijd had richting aantegeven en grootlicht aantezetten :)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Downforce Hans » 26 mei 2009, 17:51

Rico schreef::D Ja zo kun je het ook bekijken. Die 400pk modus is natuurlijk wel de ultieme excuustruus als je zoek word gereden door een Z06 :wink:
Dat zoek gereden worden zal wel mee vallen, dat ding van Frank ging destijds ook als een kanonskogel.
Ik heb alleen geen zin om naar een knopje te moeten zoeken om full throttle te kunnen geven.
Mezelf kennende druk ik als het nodig is op het knopje van de schietstoel of de achterruit verwarming :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Fernando » 26 mei 2009, 18:03

Frank heeft volgens mij z'n M5 nu zo geprogrammeerd dat hij altijd in de 507pk-modus rijdt....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door RVV » 26 mei 2009, 22:48

Downforce Hans schreef:
Rico schreef::D Ja zo kun je het ook bekijken. Die 400pk modus is natuurlijk wel de ultieme excuustruus als je zoek word gereden door een Z06 :wink:
Dat zoek gereden worden zal wel mee vallen, dat ding van Frank ging destijds ook als een kanonskogel.
Ik heb alleen geen zin om naar een knopje te moeten zoeken om full throttle te kunnen geven.
Mezelf kennende druk ik als het nodig is op het knopje van de schietstoel of de achterruit verwarming :mrgreen:
Dat knopje zit onder mijn duim op het stuur.. gelijk in full attack mode. Nee zoeken hoef ik er niet na.. :wink:

Ach wat maakt het,, in principe heeft zo'n knop geen voordeel, behalve dan dat je zelf de keuze hebt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Macboy » 27 mei 2009, 13:59

Tuurlijk is het een geweldig idee, alleen belachelijk uitgewerkt. Knopje had 300pk moeten hebben en 507pk. Dan heb je er wat aan. En voor alle andere merken: net zoals die onzinnige systemen waarmee je de demping en vering karakteristiek kan instellen en het comfort directheid etc. Dan is een auto opeens 1,7s sneller op een rondje circuit van 1 min 20. So what ?

Maak het verschil dan wat GROTER dan heb je er tenminste wat aan.

300pk voor normaal gebruik is genoeg en dan is het verschil echt duidelijk merkbaar (of desnoods 300pk, 400pk en 507pk).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door RVV » 27 mei 2009, 15:06

300pk is toch echt te weinig hoor.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Tristan » 27 mei 2009, 15:28

Rico schreef:300pk is toch echt te weinig hoor.
Je zal er maar mee gestraft worden! :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door RVV » 27 mei 2009, 15:35

Tristan schreef:
Rico schreef:300pk is toch echt te weinig hoor.
Je zal er maar mee gestraft worden! :roll:

300 pk op 1830 kilo :wink: Da's idd een straf :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Tristan » 27 mei 2009, 15:40

Kan me herinneren dat mijn pa een E39 540i had (286pk) en 8/10 auto compleet zoek reed. Dus ga me nou niet vertellen dat 300pk (ook op 1800 kg) langzaam is. Dan ben je gewoon een verwent nest.... :nana:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door RVV » 27 mei 2009, 15:42

:sealed: :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door frank de jonge » 27 mei 2009, 16:17

Ja, dat klopt wel Tristan :lol:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Robin » 27 mei 2009, 17:05

Macboy schreef:Tuurlijk is het een geweldig idee, alleen belachelijk uitgewerkt. Knopje had 300pk moeten hebben en 507pk. Dan heb je er wat aan. En voor alle andere merken: net zoals die onzinnige systemen waarmee je de demping en vering karakteristiek kan instellen en het comfort directheid etc. Dan is een auto opeens 1,7s sneller op een rondje circuit van 1 min 20. So what ?

Maak het verschil dan wat GROTER dan heb je er tenminste wat aan.

300pk voor normaal gebruik is genoeg en dan is het verschil echt duidelijk merkbaar (of desnoods 300pk, 400pk en 507pk).
Let wel dat de M motoren niet uitblinken in kracht onderin, relatief dan. Een M5/6 vind het ook 't lekkerst boven de 5000rpm net als de M3, ook al zijn het grotere motoren qua inhoud. 300pk zet dan geen zoden aan de dijk met zo'n dikke baffer, het zijn geen turbomotoren met een bepaald koppel(gevoel) uitgesmeerd over een brede(re) powerband ...


Dikgedrukt:Door die EDC electronische schokdempers heb je doordeweeks een comfier op 19"staande bak dan een stock 335i op 18"... Als je 'm dan op z'n strakst zet is ie ff een stuk strakker over 't klaverblad te loodsen, directer. Maar daar hou je 't doordeweeks niet mee vol(verkeersheuvels etc), dus vandaar. Zo ook de throttle instellingen. Als je die constant op SPORT hebt is ie wel erg abrupt en een soort aan/uit schakelaar:WEL lekker voor de beleving, maar doordeweeks(..) liever op de wat indirectere throttleresponsestand. Zo zie ik't bij de M5 ook(behalve dat die 400 modus ook te traag is voor dat flatgebouw op wielen LOL)

Dus het heeft wel degelijk een functie in mijn ogen. Lekker redelijk comfy voor alledag en strakker/directer wanneeer JIJ dat wil. En dat is 8/10 niet 't geval, zelfs niet bij mij als eeuwige rammer... :mrgreen:

En dat maakt die M rotzooi vaak beste all arounder van een bepaald moment tov de concurrentie. Nu de remmerij nog en de kilo's. :bag:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door RVV » 27 mei 2009, 17:16

ha mooi dat je over die EDC instellingen begint.. bij het zwembad eindje verderop hebben ze van die gemene op de weg geplakte kunststof drempels (2x op prive terrein) Daar moet je gewoon stapvoets overheen.. nou met EDC in sportstand 2 zul je dat weten.. stapvoets en de vullingen rammelde door mijn mond heen, :bag:

Terugweg in comfortstand.. je voelt ze ook, maar niet zo gemeen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Downforce Hans » 27 mei 2009, 17:19

Ik zou eens met je dentist gaan praten :hmmm:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door Robin » 27 mei 2009, 17:25

Downforce Hans schreef:Ik zou eens met je dentist gaan praten :hmmm:
M testrijder:
Afbeelding

en z'n collega toen ie met 250kmh airborne ging vóór Flugplatz:
http://www.yourfunnystuff.com/wp-conten ... almart.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M6 G-Power 372km/h

Bericht door romo » 27 mei 2009, 21:10

Op drempels is het EDC wel waardevol, dan voel je idd dat er meer ingaande demping plaatsvindt, en de knetter minder hard overkomt ( ik heb nog steeds het idee dat de E46 M3 harder was dan de de E9X M3). Op biljartlakens van straten doet het mekaar niets, alleen idd in het betere bochtenwerk.
Het is leuke " spielerei" ........................beetje proberen in het begin en daarna steeds minder. Ik rijd nu meestal EDC in de middelste stand bij de meest softe throttle stetting. Heel af en toe het M knopje, maar ach, zo doet ie het ook wel........................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erminio, jvb, Kasteel, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten