Quoted for truth. Pure afgunst, daar zit NL vol mee. Ik geef Calvinisme vaak de schuld en vind dit soort gedrag verklaarbaar als je naar het (politieke) stemgedrag van NLers kijkt (Pim, Rita, Geert).Niels v D schreef:Zo is Nederland..Iedereen die wat verdient, wat kan of wat te zeggen heeft kan niks meer goeddoen bij het volk. Pas als je wat fout doet is het nieuws en wordt er hartelijk om gelachen.
Kritiek geven is de makkelijkste manier van meepraten over een onderwerp waar je geen verstand van hebt..
Zure reacties richting onze coureurs
- L@urens
Re: Zure reacties richting onze coureurs
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mooi stuk van Frits van Eldik, de spijker op z'n kop en precies m'n punt.
Vandaag Jos alweer een paar keer gesproken en voor de mensen die het interesseert, hij zegt dat het goed gaat. Beetje stijf maar dat is logisch na 15G. Hoewel, voor Jos is dat een tikkie…
Gisteren was een unieke dag. Jos en Peter Kox beiden in een Aston Martin. Dat het gezellig was blijkt wel uit de foto. Ik blijf het zeggen dat het jammer is dat de crash van Jos zoveel aandacht krijgt terwijl het nieuws dat Peter weer rijdt volgens mij belangrijker is. Overigens blijkt het niet de auto te zijn waar Kox Le Mans mee rijdt. Dat valt dan dus weer mee…
Overigens blijft het verbazingwekkend wat de impact van Verstappen is. Zelfs SBS Shownieuws gaan aandacht aan Jos besteden. Alsof hij doodt is… Het waren slechts een paar flinke krassen, kapot plastic en… een scheurtje in de monocoque… Dat laatste maakt het vervelend… Zouden ze ook melden als Sven Kramer bij een training valt en een scheve schaats rijdt..? Dat denk ik wel want hoe vul je anders zo’n programma…
Vraag me af of SBS ook aandacht aan Jos bestede toen hij vorig jaar Le Mans won…
Wel leuk al die verschillende reacties.
Verstappen kan wel degelijk een potje sturen maar erg slim met de media is die niet en naar mijn mening had die ook de verkeerde manager.
Albers moeten de meesten niet, ik heb de eer gehad een dag met Minardi mee te mogen met een test en dus ook redelijk lang met Albers kunnen praten, hij is in het echt erg aardig en vriendelijk.
Daarintegen is doornbos voor de camera erg charmant en vriendelijk, zodra de camera weg is doet die erg arrogant.
Verstappen kan wel degelijk een potje sturen maar erg slim met de media is die niet en naar mijn mening had die ook de verkeerde manager.
Albers moeten de meesten niet, ik heb de eer gehad een dag met Minardi mee te mogen met een test en dus ook redelijk lang met Albers kunnen praten, hij is in het echt erg aardig en vriendelijk.
Daarintegen is doornbos voor de camera erg charmant en vriendelijk, zodra de camera weg is doet die erg arrogant.
- Hielke
Verstappen is als coureur een zak hooi. Dat heeft niets met afgunst te maken.
In de tijd van zijn F1 entree was ie 2 seconden langzamer dan z'n teammaat Schumacher. Tegenwoordig zit het hele F1 veld binnen de 2 seconden. Dat zegt genoeg over de "capaciteiten" van Verstappen.
Ik heb 'm consequent altijd afgekraakt. And proud of it!!!!!

In de tijd van zijn F1 entree was ie 2 seconden langzamer dan z'n teammaat Schumacher. Tegenwoordig zit het hele F1 veld binnen de 2 seconden. Dat zegt genoeg over de "capaciteiten" van Verstappen.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hee, ik zeik toch ook geen Bravo klaverblad coureurs af? 

- Dutch
Jawel, Tomas Enge, vlak voor het begin van het seizoen. Zelfde euvel, zelfde soort klapper. Hem werd 't niet kwalijk genomen.XR5Turbo schreef:En tsja, dat hij een Aston op een hoop rijd, dat kunnen uberhaupt weinig mensen zeggen.
En verder: natuurlijk is 't leedvermaak. Of dat typisch Nederlands is, weet ik niet. 't Is in ieder geval wel typisch menselijk. En geen eigenschap waar je jaloers op hoeft te wezen.
-
- Auto: M3P, 130i
Dat waren Eddy en Rubens ook...Hielke schreef:Verstappen is als coureur een zak hooi. Dat heeft niets met afgunst te maken.

- Hielke
Die kregen geen 2 seconden aan de broek. En die hebben in de rest van hun F1 carriëre echt wel het een en ander laten zien.indobesar schreef: Dat waren Eddy en Rubens ook...
Wouter, over het afkraken van die Bravo klaverbladcoureurs. Misschien zou je dat gewoon eens moeten doen. Totaal kansloos natuurlijk

- Dennis Cavallino
De ego's worden gemaakt en gekraakt door dezelfde personen: lees journalisten.
Zo'n coureur wil 1 ding en dat is racen. Alles eromheen is een verplichting.
Over Jos ben ik vrij simpel: Een talent wat helaas niet heeft kunnen laten zien wat 'ie in zijn mars had. Dat hij 'altijd maar iets de schuld gaf', dat vind ik onjuist. Ik heb veel races met mijn neus op 't beeldscherm gekeken en dan hoorde je vaak dat Olav Mol zei dat Jos weer in de grindbak stond, want die had natuurlijk de hele oorzaak van die crash niet gezien (een wiel dat afbrak, een lekke band, een tikkie van iemand anders, of nog veel redenen die jos dan achteraf opnoemde maar NIEMAND meer leek te geloven). Ik neem 't Olav dus kwalijk en vooral de mensen die naar Olav luisterden, zo ook vele journalisten die er weer een leuk artikeltje bij hadden op de voorpagina van hun sport katern. Echt, Jos had gewoon heel vaak pech. De snelheid die hij in sommige auto naar boven wist te toveren waren ongekend en de echte racefan weet die absoluut te beamen. Iedereen die weleens met een langzame auto een snellere auto heeft opgejaagd of ingehaald weet hoe het is om op basis van je talent een kick te halen uit zo'n traag kuthok. Jos kon dat, maar helaas niet altijd. Een echte topauto ontbrak, de Benneton incluis, tot van Merksteyn op de proppen kwam en nu Aston Martin (moeten de remmen wel werken zoals 't hoort).
Jos had 1 capaciteit als geen enkel ander (de echte toppers daargelaten) en dat is dat hij kon INHALEN en RACEN. Velen kunnen snel rijden, maar Jos kon ook buiten de ideale lijn zijn opponenten voorbij steken en dat is iets wat in de F1 heel veel ontbreekt. Zelf denk ik dat Jos meer kans had gehad als 'ie was begonnen in de VS ipv F1. Doornbos doet dat nu wel goed. Vergeet die F1 en rijd elder in de top van de (locale) autosport. Een paar keer crashen hoort er daarbij en dat neemt niemand 'm kwalijk, dat hoort erbij. Alle groten in de VS zijn vaak en hard gecrasht. Schumacher is ook veel gecrasht, ondanks zijn kwaliteit om dat minder te doen dan de gemiddelde F1 coureur. En Schumacher heeft ook hele grote fouten gemaakt in de ogen van 't volk, toch blijft een grote groep raceliefhebbers respect tonen voor de beste man, soms zelfs als ze NIETS hebben met zijn (TV-) persoonlijkheid. Misschien niet zo vreemd dat Jos telkens benadrukte dat het achter de schermen een hele aardige kerel was. Hij had eindelijk iemand gevonden die hem begreep en vice versa.
Ik blijf van mening dat Jos een prima kerel is (los van alle verhalen over 't meppen van zijn vrouw), maar dat die Huub Rothengatter gewoon niet de juiste persoon is geweest om steeds de beste plek voor Jos te vinden.... al denken anderen die er meer verstand van hebben er anders over, want als Huub er niet was geweest had Jos in hun optiek helemaal geen kansen meer gehad. En wat je dan ziet, daar moet iedereen het over eens zijn, is dat je in NL gewoon geen mensen hebt die talenten kunnen begeleiden tot ver in de F1. Dus het is eigenlijk een wonder dat we uberhaupt Nederlanders in de top van de autosport hebben zien rondrijden, soms meerdere tegelijk!
En we leven gewoon een Calvanistisch kutland. Dat moet ook eens afgelopen zijn. Laatst sprak ik een journalist. Die vond zichzelf heel erg tof. Veel anderen die hem hadden gesproken walgden daarvan. Ik dacht: Fantastisch toch dat iemand zichzelf zo ontzettend gaaf vindt en heel enthousiast is?
Maar nee, in NL mag dat niet. Waarom niet? Fuck off.
Zo'n coureur wil 1 ding en dat is racen. Alles eromheen is een verplichting.
Over Jos ben ik vrij simpel: Een talent wat helaas niet heeft kunnen laten zien wat 'ie in zijn mars had. Dat hij 'altijd maar iets de schuld gaf', dat vind ik onjuist. Ik heb veel races met mijn neus op 't beeldscherm gekeken en dan hoorde je vaak dat Olav Mol zei dat Jos weer in de grindbak stond, want die had natuurlijk de hele oorzaak van die crash niet gezien (een wiel dat afbrak, een lekke band, een tikkie van iemand anders, of nog veel redenen die jos dan achteraf opnoemde maar NIEMAND meer leek te geloven). Ik neem 't Olav dus kwalijk en vooral de mensen die naar Olav luisterden, zo ook vele journalisten die er weer een leuk artikeltje bij hadden op de voorpagina van hun sport katern. Echt, Jos had gewoon heel vaak pech. De snelheid die hij in sommige auto naar boven wist te toveren waren ongekend en de echte racefan weet die absoluut te beamen. Iedereen die weleens met een langzame auto een snellere auto heeft opgejaagd of ingehaald weet hoe het is om op basis van je talent een kick te halen uit zo'n traag kuthok. Jos kon dat, maar helaas niet altijd. Een echte topauto ontbrak, de Benneton incluis, tot van Merksteyn op de proppen kwam en nu Aston Martin (moeten de remmen wel werken zoals 't hoort).
Jos had 1 capaciteit als geen enkel ander (de echte toppers daargelaten) en dat is dat hij kon INHALEN en RACEN. Velen kunnen snel rijden, maar Jos kon ook buiten de ideale lijn zijn opponenten voorbij steken en dat is iets wat in de F1 heel veel ontbreekt. Zelf denk ik dat Jos meer kans had gehad als 'ie was begonnen in de VS ipv F1. Doornbos doet dat nu wel goed. Vergeet die F1 en rijd elder in de top van de (locale) autosport. Een paar keer crashen hoort er daarbij en dat neemt niemand 'm kwalijk, dat hoort erbij. Alle groten in de VS zijn vaak en hard gecrasht. Schumacher is ook veel gecrasht, ondanks zijn kwaliteit om dat minder te doen dan de gemiddelde F1 coureur. En Schumacher heeft ook hele grote fouten gemaakt in de ogen van 't volk, toch blijft een grote groep raceliefhebbers respect tonen voor de beste man, soms zelfs als ze NIETS hebben met zijn (TV-) persoonlijkheid. Misschien niet zo vreemd dat Jos telkens benadrukte dat het achter de schermen een hele aardige kerel was. Hij had eindelijk iemand gevonden die hem begreep en vice versa.
Ik blijf van mening dat Jos een prima kerel is (los van alle verhalen over 't meppen van zijn vrouw), maar dat die Huub Rothengatter gewoon niet de juiste persoon is geweest om steeds de beste plek voor Jos te vinden.... al denken anderen die er meer verstand van hebben er anders over, want als Huub er niet was geweest had Jos in hun optiek helemaal geen kansen meer gehad. En wat je dan ziet, daar moet iedereen het over eens zijn, is dat je in NL gewoon geen mensen hebt die talenten kunnen begeleiden tot ver in de F1. Dus het is eigenlijk een wonder dat we uberhaupt Nederlanders in de top van de autosport hebben zien rondrijden, soms meerdere tegelijk!
En we leven gewoon een Calvanistisch kutland. Dat moet ook eens afgelopen zijn. Laatst sprak ik een journalist. Die vond zichzelf heel erg tof. Veel anderen die hem hadden gesproken walgden daarvan. Ik dacht: Fantastisch toch dat iemand zichzelf zo ontzettend gaaf vindt en heel enthousiast is?
Maar nee, in NL mag dat niet. Waarom niet? Fuck off.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 27 mei 2009, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Talent is óók:Dennis Cavallino schreef:Zo'n coureur wil 1 ding en dat is racen. Alles eromheen is een verplichting. Over Jos ben ik vrij simpel: Een talent wat helaas niet heeft kunnen laten zien wat 'ie in zijn mars had. Dat hij 'altijd maar iets de schuld gaf', dat vind ik onjuist. [...] Een wiel dat afbrak, een lekke band, een tikkie van iemand anders, of nog veel redenen die jos dan achteraf opnoemde maar NIEMAND meer leek te geloven. [...] Echt, Jos had gewoon heel vaak pech. [...] Een echte topauto ontbrak, de Benneton incluis. [..] Ik blijf van mening dat Jos een prima kerel is [...], maar dat die Huub Rothengatter gewoon niet de juiste persoon is geweest om steeds de beste plek voor Jos te vinden....
- zorgen dat je de goede materialen hebt
- de juiste mensen om je heen verzamelen
- laten zien dat je goed bent
....en dus niet alleen maar heel snel je rondje rijden.
Maar goed, los daarvan, hij is best snel maar hij komt gewoon onsympathiek op me over. Gevalletje Ajax of Feyenoord, zeg maar.
- Dennis Cavallino
Helemaal eens hoor, maar ik kijk iets verder dan dat, je moet ook een factor geluk hebben. En je weet best dat ik een fan bent van Careltje, over sympathieke mensen gesproken, maar met sympathie en empathie word je geen wereldkampioen. Ik ben soms fan van mensen die ik niet mag, maar hé, nu hebben we Button en Vettel. Twee vrije vogels die lachend door 't leven gaan en beide de kans hebben om de gevestigde orde, voor zover je daar op dit moment in de F1 over kunt spreken, een poepie te laten ruiken. Je hoeft dus kennelijk geen "marketingracer" te zijn anno 2009 om te winnen. Ik ben ook klaar met alle politiek correcte antwoorden die vaak worden gegeven. Dat vond ik 't nadeel van Schumacher, die zei nooit helemaal wat 'ie dacht, was 'ie te slim en te sluw voor. Om iemand daar nu op af te vallen... neuh.
Ook Schumacher won trouwens niet alles, terwijl hij het het allerbeste voor elkaar had. Die heeft ook moeten knokken en zich continu moeten bewijzen om 'fouten' recht te zetten, ondanks zijn oppermachtige status.
Hetzelfde zie je nu bij Hamilton. Weliswaar heeft 'ie al een titel op zak, maar het komt hem allemaal niet aanwaaien. Dat maakt heel dit spelletje zo leuk.
Terug naar Jos, ik denk dat 'ie zich geen ene reet aantrekt van de krantenkoppen. Straks staan er 50.000 Nederlandse racefans op Le Mans om HEM aan te moedigen. Dat geeft hem denk ik voldoende steun om tot aan de finish te knokken voor een overwinning. De vraag is of die Aston heel blijft... ik zie de krantenkoppen alweer voor me...
Ook Schumacher won trouwens niet alles, terwijl hij het het allerbeste voor elkaar had. Die heeft ook moeten knokken en zich continu moeten bewijzen om 'fouten' recht te zetten, ondanks zijn oppermachtige status.
Hetzelfde zie je nu bij Hamilton. Weliswaar heeft 'ie al een titel op zak, maar het komt hem allemaal niet aanwaaien. Dat maakt heel dit spelletje zo leuk.
Terug naar Jos, ik denk dat 'ie zich geen ene reet aantrekt van de krantenkoppen. Straks staan er 50.000 Nederlandse racefans op Le Mans om HEM aan te moedigen. Dat geeft hem denk ik voldoende steun om tot aan de finish te knokken voor een overwinning. De vraag is of die Aston heel blijft... ik zie de krantenkoppen alweer voor me...
- Downforce Hans
Jij vergelijk hem wel ook gelijk met de beste van de beste en vind je het dan gek.Hielke schreef:Verstappen is als coureur een zak hooi. Dat heeft niets met afgunst te maken.
In diverse interviews op televisie van ex team maten van schumi hoorde je dat zij twee uur met een auto konden testen en schumi de rest van de dag.
Kan me nog wel een regenrace voor de geest halen waar verstappen iedereen voorbij ging.
Verleden jaar was het niet anders tijdens de regen in Le mans.
Verder kan ik me helemaal vinden in het verhaal van CAV....
Grtz,Hanz06

- Dutch
Jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie zo'n redenering serieus nemen? He's having you on!Hielke schreef:In de tijd van zijn F1 entree was ie 2 seconden langzamer dan z'n teammaat Schumacher. Tegenwoordig zit het hele F1 veld binnen de 2 seconden. Dat zegt genoeg over de "capaciteiten" van Verstappen.
- Downforce Hans
Nee joh, maar zo houden we het draadje een beetje opgang 

- Chris van S.
En vergeet niet de discussies dat de combi B194 en Schumi niet helemaal legaal was.
- Dutch
't Is meer dat Schumi's stijl totaal het tegenovergestelde is van die van Jos (en andere 'ouderwetse' coureurs) en dat Benetton er niet echt op zat te wachten om voor zo'n broekie die kar helemaal om te gooien. Hebben meer jonge coureurs last van, van een team dat het beter weet.
-
Dat zegt imo meer over de ontwikkeling van de F1 zelf dan alleen de coureurs. In welk jaartal begon Verstappen ook alweer, en welk jaar leven we nu? Juist...Hielke schreef:Verstappen is als coureur een zak hooi. Dat heeft niets met afgunst te maken.
F1 coureur zijn betekent imo niet gelijk talent hebben. Denk even aan Ricardo Rosset bijv.
Verder, Jos heeft best goede races gereden, ook met minder spul om mee te werken. Maar hij mij wel genoeg leuke acties laten zien tijdens zijn races. Starten kon hij altijd vrij goed, was niet te bang om risico's te nemen en in de regen kachelen kon hij ook prima. Als je hem in een betere auto had kunnen zetten was het wellicht anders gelopen. Of als hij bij Honda was blijven rijden destijds. 'What if..'...
- Mathieu
Ook nooit iemand iets over horen zeggenAlbers test Audi R10 op Lausitzring
Christian Albers heeft dinsdag op de Lausitzring de Audi R10 TDI getest waarmee het team van Colin Kolles dit jaar de Le Mans Series rijdt.
R15
Team Kolles is het eerste privéteam dat gebruik zal maken van de meervoudige 24 Uur van Le Mans-winnaar. Het fabrieksteam van Audi heeft de overstap gemaakt naar de R15. Narain Karthikeyan is al bevestigd als coureur bij Team Kolles voor de Le Mans Series.
Achtervleugel
Vandaag heeft ook Christijan Albers in het geheim met de R10 getest. Op de Lausitzring bestuurt hij een van de twee auto's. Geheel naar wens is dat volgens de laatste berichten niet verlopen. Albers zou met de auto van de baan zijn geraakt waarbij onder andere de achtervleugel is afgebroken. Dit was een nieuw model en er zou geen reserve-exemplaar op het circuit zijn.

- Snipe
Jij vergelijk hem wel ook gelijk met de beste van de beste en vind je het dan gek.Downforce Hans schreef: In de tijd van zijn F1 entree was ie 2 seconden langzamer dan z'n teammaat Schumacher.
[/quote]
Toen ze beiden nog op de kart zaten was Verstappen sneller dan Schumacher 8)
-
Ja,
en ene Andre de Fries was sneller dan Josje.
- Snipe
Die is dan ook wereldberoemd op DF nu.
- Mathieu
Uh, uh, maar is André ook tweevoudig europees kartkampioen?Nandor schreef:Ja,
-
LOL nee dre heeft nooit de kans gekregen om aan europese wedstrijden mee te doen. Maar ik heb in me jonge jaren joske wel een paar keer moeilijk gemaakt en leuke strijd gehad waar zowel jos als ik heb gewonnen op benelux nivo. Jos werd destijds gewoon 14 dagen van school gehouden om europese wedstrijden te doen en als ie niet won kreeg ie klappen van ze vader. Mijn vader wou me beslist niet van school laten thuisblijven voor het karten. Dus verder dan Benelux ben ik helaas nooit geweest. Maar heb absoluut een mooie tijd gehad vroeger met pa op de circuits.
Zuur naar prof coureurs absoluut niet. Ik mag jos graag zien gaan in welke race auto dan ook. Ook peter kox vindt ik aanwinst voor nederland in de autosport. Ook jan lammers. Ik heb veel minder met de zonnebril generation coureurs daar lopen er nogal een paar van rond met nederlands paspoort.
Zuur naar prof coureurs absoluut niet. Ik mag jos graag zien gaan in welke race auto dan ook. Ook peter kox vindt ik aanwinst voor nederland in de autosport. Ook jan lammers. Ik heb veel minder met de zonnebril generation coureurs daar lopen er nogal een paar van rond met nederlands paspoort.
- Snipe
Zo komt 'ie op mij ook over.Andre schreef:Jos werd destijds gewoon 14 dagen van school gehouden
Peter Kox wordt voor mijn gevoel altijd een beetje onderbelicht. In de media is het altijd Verstappen voor en Verstappen na, met af en toe wat aandacht voor Coronel en Lammers. Waar laten ze nou eens wat zien over Kox of over Euser? Ergens een mooi artikel over oude Nederlandse coureurs als Van Lennep of Godin de Beaufort? Een leuk programma over aanstormende talenten als Van der Garde dan?
- Snipe
Dat weet ik inderdaad. Topsite!Dennis Cavallino schreef:En je weet best dat ik een fan bent van Careltje
http://www.carelgodindebeaufort.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
(Sorry hoor, ik had je post even over het hoofd gezien.)