Auto vlagen
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Auto vlagen
Het lukt me altijd vrij aardig om eventuele aankopen te verdedigen en als het toch dreigt te mislukken dan zeg ik dat we anders de Z3 maar moeten verkopen. Werkt ALTIJD 

- Panda de Beer
Ben blij dat ik qua wisselende autowensen op dit autoforum niet uit de toon val. Beter dan dat andere, waar men eens in de 4 jaar nadenkt over de nieuwe budgetleasert
Enige kloterige is dat ik eigenlijk uiteindelijk gewoon een BMW wil. En dat ik de BMW's die ik wil niet kan of wil betalen. Of tweedehands geen goede whiplashbescherming bieden (sorry, veiligheidsfetishist).
Elke gedachtensprong die me op yet another onderstuurd FWD-hok brengen is meestal geen lang leven beschoren. Maar als je moet kiezen tussen een 318i of een FWD-hok met 2x zoveel vermogen, dan wordt het toch een heel lastige afweging of je het lekkere stuurgevoel en dat kleine beetje extra wat je met RWD hebt wel opweegt tegen het gebrek aan vermogen.
En een tweedehandsje kopen met het idee om die weer snel in te ruilen voor een andere auto heb ik ook verlaten. V50 1,5 jaar geleden gekocht voor 22,5, zou er nu denk iets van 10k voor terugkrijgen
Dan had ik beter een nieuwe auto kunnen kopen, zoveel afschrijving.
:jenna:
Oh ja, en dan vergeet ik nog mijn gezinssituatie. Met nu 2 koters hoef ik niet naar een 2e hands M3 te kijken. Iets hoogs wordt dan veel aantrekkelijker.

Enige kloterige is dat ik eigenlijk uiteindelijk gewoon een BMW wil. En dat ik de BMW's die ik wil niet kan of wil betalen. Of tweedehands geen goede whiplashbescherming bieden (sorry, veiligheidsfetishist).
Elke gedachtensprong die me op yet another onderstuurd FWD-hok brengen is meestal geen lang leven beschoren. Maar als je moet kiezen tussen een 318i of een FWD-hok met 2x zoveel vermogen, dan wordt het toch een heel lastige afweging of je het lekkere stuurgevoel en dat kleine beetje extra wat je met RWD hebt wel opweegt tegen het gebrek aan vermogen.
En een tweedehandsje kopen met het idee om die weer snel in te ruilen voor een andere auto heb ik ook verlaten. V50 1,5 jaar geleden gekocht voor 22,5, zou er nu denk iets van 10k voor terugkrijgen

Oh ja, en dan vergeet ik nog mijn gezinssituatie. Met nu 2 koters hoef ik niet naar een 2e hands M3 te kijken. Iets hoogs wordt dan veel aantrekkelijker.
-
Een M3 is toch niet krapper dan een iedere andere 3? Dat probleem zie ik dus niet. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
voilaPanda de Beer schreef:Oh ja, en dan vergeet ik nog mijn gezinssituatie. Met nu 2 koters hoef ik niet naar een 2e hands M3 te kijken. Iets hoogs wordt dan veel aantrekkelijker.
- Panda de Beer
Ziet er wel goed uit iig 

- RVV
Met een baby die in een omgekeerde babyschaal/stoel moet is het bijna niet te doen. Maar als de kleintjes een maand of 9 oud zijn en met hun gezicht in de rijrichting mogen zitten (nekje sterk genoeg) dan is het eigenlijk geen probleem. Ik heb het in ieder geval nooit als een probleem gezien met de M3..
- Panda de Beer
2-deurs, dus 2 koters in het zitje achterin wrikken. Heb achterwaartse zitjes, dus dat zal niet meevallen.allen schreef:Een M3 is toch niet krapper dan een iedere andere 3? Dat probleem zie ik dus niet.
Misschien S4 Avant?

- Panda de Beer
Helaas niet dus, tot zeker een jaar of 3 is het het veiligst als ze tegen de rijrichting in vervoerd worden. Daarom zit m'n oudste (net 2 geworden) in een achterwaarts zitje. Helaas is dat apparaat 3x zo groot als een MaxiCosi. Maar elk nadeel heb z'n voordeel: hij kan nu wél uit het raam kijken en vermaakt zich dus prima in de auto. Wil er ook niet uit aan het einde van de ritRico schreef:Met een baby die in een omgekeerde babyschaal/stoel moet is het bijna niet te doen. Maar als de kleintjes een maand of 9 oud zijn en met hun gezicht in de rijrichting mogen zitten (nekje sterk genoeg) dan is het eigenlijk geen probleem.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
geen flauw idee dat Recaro deze zitjes maakt:

- Panda de Beer
Cool
Vooral die roze ook

Vooral die roze ook

- Snipe
Die passen prima in een M3.
- RVV
Heb je wel gelijk in hoor, maar het is ook een kwestie van keuzes maken. Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat het op een gegeven moment ook erg oncomfortabel word voor zo'n kleintje die zijn beentjes niet kwijt kan tussen de zitting en de achterbank leuning.
Die van mij gingen dat echt niet redden tot 3 jaar..
Die van mij gingen dat echt niet redden tot 3 jaar..
- Panda de Beer
Heb vorig jaar geprobeerd om de kleine + MaxiCosi in de 125i Performance te krijgen, maar dat lukte alleen via de andere kant.
Kijk, als ze 4+ zijn, dan gaan ze over naar voorwaartse zitjes en is een coupe weer een optie. Voor die tijd niet.
Moet de oudste nu ook steeds in z'n zitje (STOEL) wrikken, dus op dit moment zou ik het liefst een SUV-achtig apparaat hebben.
En de V50 is ook eigenlijk prima hoor, met 170pk nu en goede banden. Rationeel gezien weinig op aan te merken. Apparaat gaat redelijk goed de bocht om.
Maar zeker op vochtig wegdek is elke onderstuurde bocht er een te veel en een die ik liever in een BMW had willen doen.
Affijn, BMW heeft nu een actie met 5,9% rente. Verleidelijk.... Of het verstandig is, dat betwijfel ik. Maar van elke auto boven de 20k kan je je afvragen of het een rationele aankoop is.
Als de marktomstandigheden prettiger waren (zelfstandige) dan was de keus wat makkelijker gemaakt.
Kijk, als ze 4+ zijn, dan gaan ze over naar voorwaartse zitjes en is een coupe weer een optie. Voor die tijd niet.
Moet de oudste nu ook steeds in z'n zitje (STOEL) wrikken, dus op dit moment zou ik het liefst een SUV-achtig apparaat hebben.
En de V50 is ook eigenlijk prima hoor, met 170pk nu en goede banden. Rationeel gezien weinig op aan te merken. Apparaat gaat redelijk goed de bocht om.
Maar zeker op vochtig wegdek is elke onderstuurde bocht er een te veel en een die ik liever in een BMW had willen doen.
Affijn, BMW heeft nu een actie met 5,9% rente. Verleidelijk.... Of het verstandig is, dat betwijfel ik. Maar van elke auto boven de 20k kan je je afvragen of het een rationele aankoop is.
Als de marktomstandigheden prettiger waren (zelfstandige) dan was de keus wat makkelijker gemaakt.
- Snipe
Ook niet altijd even praktisch.Robin schreef:voilaPanda de Beer schreef:Oh ja, en dan vergeet ik nog mijn gezinssituatie. Met nu 2 koters hoef ik niet naar een 2e hands M3 te kijken. Iets hoogs wordt dan veel aantrekkelijker.
- Panda de Beer
Ach nee, wat zielig, ze zagen er zo blij uit op de eerste foto ;-(
Toch maar niet zo'n hoog ding dus?
Toch maar niet zo'n hoog ding dus?

- Snipe
Ik zeg al jaren dat dat niks is.
- Panda de Beer
ROFL.
Ben overtuigd
Ben overtuigd

- Macboy
Ik zat al te wachten na de before op de after foto. Erg triest verhaal inderdaad, maar ja. Ze leven nog
- Michel P
Lees ff op pagina 2 MacboyMacboy schreef:Ik zat al te wachten na de before op de after foto. Erg triest verhaal inderdaad, maar ja. Ze leven nog