Alfa Romeo Giulia TI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Re: Alfa Romeo Giulia TI

Bericht door siegerdehaan89 » 15 mei 2009, 17:29

Moet je juist combineren. Turbotechniek van een 75 in een Giulia/Bertone.

De laatste variant heb ik gebouwd, was echt kickass!

http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewto ... &start=375" onclick="window.open(this.href);return false;

Ietwat snel verkocht en nu weer zin in een turboproject :D ! Ding was Andretti gechipt dus liep echt fenomaal en 0-200 ging in een tempo waar ik keer op keer kippenvel van kreeg :shakeit: .

En iedereen vond hem zoo schattig en leuk en lief... Tja en mede autogekken heel raar kijken toen ze een dumpvalve hoorden als ik schakelde :lol:

Racinggreen
Auto: E46 318TI, Smart Roadster

Bericht door Racinggreen » 16 mei 2009, 18:13

Was deze alfa een turbo met carb set up??
Ziet er egt pragtig uit!!!!!!!! :clap: :df:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 16 mei 2009, 18:34

nee was een standaard 75 turbo blok met chip, dumpvalve en CSC uitlaat.... :wink:

Racinggreen
Auto: E46 318TI, Smart Roadster

Bericht door Racinggreen » 16 mei 2009, 18:46

Zou het mogelijk zijn om een oud alfa carb blok om te bouwen naar een turbo blok zonder injectie er op te schroeven??

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 mei 2009, 04:59

Yup is mogelijk! Autodelta heeft een serie uitgebracht en ook Savali is er mee bezig geweest.

Ik zou echter gewoon injectie erop maken, wel aftermarket want die meuk die er standaard in een 75 zit voldoet niet als je lekker tekeer gaat... Kan het niet bijhouden met berekenen dus te arm mengsel bovenin...

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 mei 2009, 05:00

UPDEET:

Siegertje en Svennie zijn nu net weer thuis van een enorm zware avond/nacht.

Moest nog veel gebeuren en dan word je moe en gaan dingen tegenzitten. Zo kreeg ik een een redelijk lomp stuk gereedschap op mijn teen, gevolg: ontvelt (door de schoon/sok heen dus idd, veiligheidsschoenen hebben wel degelijk zin maar nét vanavond niet aangehad :x ), kleuren rood en vooral zwart, en kan niet normaal lopen ermee...... :evil:

Desalniettemin doorgegaan met radiator enz monteren, kwam ik erachter dat de poulie nog vast moest dus weer los, poulie vast, weer rad/fan/slangen erop. Daarna de uitlaat, plugandplay, eerste demper is nog goed alleen ietwat leger dan normaal! :mrgreen: Middendemper, nieuw imasaf, slechte pasvorm maar wel nieuw dus ook maar eronder. En een nieuwe brulpijp... Mooi ook dat klaar.

Nu? Tja, ehmmm, oliedruk controleren! Moment is daar, accu eraan en de sleutel om. Na wat ronddraaien gelukkig oliedruk! das al positief natuurlijk. Immers, ik heb de motor alleen en naar eigen inzicht opgebouwd en dan gaan de hersenen wat malen hè :lol: ....

OK, benzinepomp was nieuw, jerrycan eraan met slangetje, ook dat mocht geen problemen geven, de solexjes waren ook nat van de peut en de vonk? Grrrrrr, andere bougiekabels boden de uitkomst!

Kortom: STARTEN DIE ZOOI!! :mrgreen: Ennnnnnn.. Nee.... Niet aanslaan, wel pruttelen, soms een misfire dus de ontsteking verdraait. Na ruim een uur klooien met bougie's, kabels en bobine's uitwisselen sven nogmaals laten starten en ik grofweg wat draaien met de ontsteking, HA! Meer geplof! Bijna bijjjjjjjjjna bijjjjjjjjna, nog een stukkie verder en JA DAAR LIEPTIE DAN!!!! Vermoeide lummel die ik ben heb ik de bougiekabels allemaal een stap te ver geplugd, morgen dus even allemaal een stapje terug geven en de ontsteking met de lamp afstellen (zit geen vacuumvervroeger op biggrin )

Maar holy shit zeg, die uitlaat is like Michael Brandon met de witte Giulia aan klinkt de mijne wat donderiger, krachtiger. MOET dus anders dus ook een einddemper eronder, zoooveel herrie. De inlaatgeluidjes zorgden bij mij voor wat adrealine en wat broekgedoe, wat klinkt dat GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!!!!!!!!!!! KELKEN, HEEEEEERLIJKE DINGEN!!!!

Kortom, Ik kan nu (bijna 5u sochtends en de vogels beginnen weer te fluiten) mijn bedje in, EINDELIJK. Maar wél met een onoverwinnelijk gevoel, ik voel me koning te rijk, ik heb mijn eigen motortje gebouwd en zowaar loopt het nog ook! Die oudbollige gasfabrieken moet ik eigenlijk niets van hebben maar heb stapje voor stapje lukt het wel, motor loopt zowaar stationair! :lol:

Mijn weekend kan niet meer stuk, ik ben lange tijd niet zo blij geweest als nu, fantastisch!

Uiteraard ook filmpjes, daar ga ik jullie morgen mee verwennen. In elk geval komen er serieus felle knallen uit de uitlaat, lachee! buig

Jongens, slaaplekker en tot de volgende updeet!! :mrgreen:

Ciaoooooooooooo

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 mei 2009, 12:18

ier nog 2 filmpjes dan:

http://www.youtube.com/watch?v=HvzzjrQdZnQ" onclick="window.open(this.href);return false; 1e demper is eigenlijk leeg, 2e demper nieuw en een nieuwe brulpijp (en dat om 4 uur sochtends).... :lol: :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=rA81RO0yIZE" onclick="window.open(this.href);return false;

Straks lekker verder en synchroon proberen te stellen, ontsteking met het lampje enz... ;))

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 mei 2009, 20:38

Afbeelding

Dit heb ik laten fixen bij Zomer motorentechniek, is een draadbus in gekomen :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitlaat krijg ik er niet beter onder, hij rammelt niet meer maar moet de brulpijp effe flink verbuigen eigenlijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Interieur... Tja, kuipstoelen of iets dergelijks, en de nieuwe vloermatten set komt erin! Liefst ook 1600 dashboard met de klokken onder de kachelbediening.

Verder bleek de radiator lek, gelukkig heb ik nog een ander. Die ff zwart wapperen en monteren, hopen dat die wel dicht is.

Kontje is wat omhoog gegaan door hulpveren die ik nog had liggen. Probleem is dat de GTA wielen dus never nooit gaan passen achterop, ook niet met 185 banden. Dit zijn wel de ET35 wielen overigens... Baal er wel van maar het is niet anders.

Tja en ook nog een klein stukje gereden, fijn weer om in zo'n oude alfa te rijden, gevoel is er dus nog, kan de bmw met een gerust hard weg en sta ik ook volledig achter de beslissing!

Morgen hopelijk de ontsteking afstellen en 6 nieuwe stuurkogels monteren en uitlijnen!

Slaap lekker! zwaaii

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 26 mei 2009, 21:47

Ernstige motor periken helaas! :cry:

Kop ligt er weer naast want :morecoffee: olie is niet goed natuurlijk :cry: :cry: .

Lijkt er zwaar op dat er een bus/O-ring/blok niet goed afdicht op cyl 4. Kortom, blok mag er weer uit :x

Ga de cyl kop naar zomer brengen om af te laten persen zodat ik die uit kan sluiten. Als de motor goed is gaatie er wéér uit en gaat dit supertje helaas nooit meer op de nederlandse wegen terecht komen.

Ik heb voor weinig een perfecte koets gekocht die direct door kan naar de spuiter (misschien alleen onderkant schoonkrabben oid en ophanging eronderuit) . Laswerk is allemaal gedaan.

Kortom, ik denk dat ik de hele pestzooi ombouw en met een 100% goeie basis begin!

Zal nog een updeet schrijven als de motor echt goed is en de koets thuis is!

Grtz!

Plaats reactie