UPDEET:
Siegertje en Svennie zijn nu net weer thuis van een enorm zware avond/nacht.
Moest nog veel gebeuren en dan word je moe en gaan dingen tegenzitten. Zo kreeg ik een een redelijk lomp stuk gereedschap op mijn teen, gevolg: ontvelt (door de schoon/sok heen dus idd, veiligheidsschoenen hebben wel degelijk zin maar nét vanavond niet aangehad

), kleuren rood en vooral zwart, en kan niet normaal lopen ermee......
Desalniettemin doorgegaan met radiator enz monteren, kwam ik erachter dat de poulie nog vast moest dus weer los, poulie vast, weer rad/fan/slangen erop. Daarna de uitlaat, plugandplay, eerste demper is nog goed alleen ietwat leger dan normaal!

Middendemper, nieuw imasaf, slechte pasvorm maar wel nieuw dus ook maar eronder. En een nieuwe brulpijp... Mooi ook dat klaar.
Nu? Tja, ehmmm, oliedruk controleren! Moment is daar, accu eraan en de sleutel om. Na wat ronddraaien gelukkig oliedruk! das al positief natuurlijk. Immers, ik heb de motor alleen en naar eigen inzicht opgebouwd en dan gaan de hersenen wat malen hè

....
OK, benzinepomp was nieuw, jerrycan eraan met slangetje, ook dat mocht geen problemen geven, de solexjes waren ook nat van de peut en de vonk? Grrrrrr, andere bougiekabels boden de uitkomst!
Kortom: STARTEN DIE ZOOI!!

Ennnnnnn.. Nee.... Niet aanslaan, wel pruttelen, soms een misfire dus de ontsteking verdraait. Na ruim een uur klooien met bougie's, kabels en bobine's uitwisselen sven nogmaals laten starten en ik grofweg wat draaien met de ontsteking, HA! Meer geplof! Bijna bijjjjjjjjjna bijjjjjjjjna, nog een stukkie verder en JA DAAR LIEPTIE DAN!!!! Vermoeide lummel die ik ben heb ik de bougiekabels allemaal een stap te ver geplugd, morgen dus even allemaal een stapje terug geven en de ontsteking met de lamp afstellen (zit geen vacuumvervroeger op biggrin )
Maar holy shit zeg, die uitlaat is like Michael Brandon met de witte Giulia aan klinkt de mijne wat donderiger, krachtiger. MOET dus anders dus ook een einddemper eronder, zoooveel herrie. De inlaatgeluidjes zorgden bij mij voor wat adrealine en wat broekgedoe, wat klinkt dat GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!!!!!!!!!!! KELKEN, HEEEEEERLIJKE DINGEN!!!!
Kortom, Ik kan nu (bijna 5u sochtends en de vogels beginnen weer te fluiten) mijn bedje in, EINDELIJK. Maar wél met een onoverwinnelijk gevoel, ik voel me koning te rijk, ik heb mijn eigen motortje gebouwd en zowaar loopt het nog ook! Die oudbollige gasfabrieken moet ik eigenlijk niets van hebben maar heb stapje voor stapje lukt het wel, motor loopt zowaar stationair!
Mijn weekend kan niet meer stuk, ik ben lange tijd niet zo blij geweest als nu, fantastisch!
Uiteraard ook filmpjes, daar ga ik jullie morgen mee verwennen. In elk geval komen er serieus felle knallen uit de uitlaat, lachee! buig
Jongens, slaaplekker en tot de volgende updeet!!
Ciaoooooooooooo