DF op de Nurburgring 15 oktober

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 okt 2006, 10:19

Durf het bijna niet te vragen, maar wat zijn BTG tijden?

Zoekt dekking, zandzakken voor de deur............................. :oops: :oops:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 16 okt 2006, 10:20

Voor mij was het ook een super dag, eerst met de Ring-Taxi mee, niet normaal hoe dat ging.
Sabine was gewoon met 2 vingers in d´r neus met een speelgoed autootje aan het spelen leek het wel.
Dat ging HARD! Alleen de Viper kwam voorbij in het begin, de andere auto´s waren geen partij. Behalve een wat oudere 911(jaren 90), welke iets langzamer was, maar eigenlijk gewoon aan de kant geduwd werd. :D

Daarna zelf m´n eerste rondje gereden, met Maik als rij-instructuer. Wederom een fantastische belevenis. Eigenlijk werd
het ritje met de Ring-Taxi overtroffen. Want je voelt alles zelf, je moet zelf de auto op de baan houden.
Ik ging naar mijn idee best hard door de bochten, had af en toe een auto die aan alle kanten zat te glijen.
Rechten stukken en hoge snelheidsbochten hield ik wel wat in.
Als Maik dan ook geen aanwijzingen had gegeven, was het ook niks geworden denk ik.

Gewoon een dubbel waanzinnige belevenis! Eigenlijk ook niet te omschrijven.

Verder op de terugweg ook heerlijk lopen spelen. Bij sprintjes van de 140 naar 200 alles en iedereen zoek rijden.
En dan bij een top van 209(GPS) alles weer voorbij zien komen. :P

Hielke

Bericht door Hielke » 16 okt 2006, 10:33

romo schreef:Durf het bijna niet te vragen, maar wat zijn BTG tijden?

Zoekt dekking, zandzakken voor de deur............................. :oops: :oops:
BTG: BMW Treffpunkt Gesellschaft. Na ieder rondje treffen de Ring rijders elkaar daar om een lofzang op het Beierse merk en een dansje om de meiboom uit te voeren. Zo heel af en toe wordt er ook wel eens een Mercedes of Audi rijder aan de goden geofferd :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 16 okt 2006, 10:35

Zoals iedereen al verteld, de dag was super!
's Morgens om 10:00 in Venlo gemeet met Rody, Chuck, Tim, Tom en nog wat co-piloten. Het eerste stuk op de Autobahn nog wel even kunnen sparren met Rody en Chuck met zijn 350Z. Verder waren er teveel wegwerkzaamheden en dus files om stevig door te kunen rijden. In de tunnels nog even kunnen genieten van het uitlaat gebrul van de 350Z en M3's!

Eenmaal aangekomen om +/- 12:30 was het schreeuwend druk en kon de auto alleen nog maar kwijt ver van de Parkplatz of op de baan :mrgreen: Zoals Andre ook zegt de Parkplatz moet nodig verbouwd worden, zeker voor zo'n mega groot circuit is dit veel te klein. Verbaasd me iedere keer dat er geen ongelukjes gebeuren of auto's/motoren over m'n tenen rijden.

Op de Parkplatz een aantal bekende gezien en gesproken, o.a. Rico, Arthur, Jan, Andre, Elmar, Marcel etc. Volgens mij heb ik Nandor nog even in de M3 tegemoet zien rijden (dat was jij toch Nandor??)

Ben zelf de baan niet op geweest, vond het te druk, maar heb me desalniettemin zeer goed vermaakt. Ik heb een aantal foto's en filmpjes gemaakt van o.a. die gekke Engelsen op de Parkplatz in hun TVR's en Skylines!

Leuk om Stuck in real life aan het werk te zien, wat koning! Sabine ook niet te vergeten natuurlijk ;)

Later op de dag nog even het dorpje in gegaan om bij de 2e oprit van de Nordschleife te kijken (Wie helpt mij aan de naam van die bocht, ken nog niet al die namen uit m'n hoofd) Daar Fabian op de motor een aantal malen voorbij zien komen, mooi gezicht hoor! Ook Rody, Marcel en ik meen Andre nog gespot.

Al met al een mooie zeer drukke maar geslaagde dag!

foto's volgen nog.

Tristan

Bericht door Tristan » 16 okt 2006, 10:37

Mooie verhalen, mannen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 okt 2006, 10:37

Hielke schreef:BTG: BMW Treffpunkt Gesellschaft. Na ieder rondje treffen de Ring rijders elkaar daar om een lofzang op het Beierse merk en een dansje om de meiboom uit te voeren. Zo heel af en toe wordt er ook wel eens een Mercedes of Audi rijder aan de goden geofferd :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(kom niet meer bij :lol:)

Andre

Bericht door Andre » 16 okt 2006, 10:50

Moet je tijden noemen op nurburgring.nl. Dan heb je toch een gezeik. Nog mooier moet je tijden noemen en een filmpje online gooien dan heb je een meiboom om je oren.

CRZ

Bericht door CRZ » 16 okt 2006, 11:01

Zo... de baas heeft weer 10 minuten betaald voor niets! Leuke verhalen dit! :D

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2006, 11:17

Filmpje

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2006, 11:25

btg M3 8.32

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2006, 11:28

waar filmpje?? :?:

René

Bericht door René » 16 okt 2006, 11:39

Was gezellig zo te lezen, volgende keer ben ik er weer bij!

Maik

Bericht door Maik » 16 okt 2006, 11:45

filmpje? Wanneer? :)

Het was weer een mooie dag. Op het laatst ook maar besloten om mee te gaan. Ik had vrijdag al een volle dag op het circuit van zandvoort gereden en rondgehangen dus ik wist niet of ik nog wel zin had in een dagje NS. Maar wel dus :wink:

4 rondjes gereden, dat vond ik wel even genoeg, het was aan de drukke kant... Ik krijg wel steeds meer vertrouwen in het circuitje en ken het nu zo goed dat ik op meer details ga letten. Jammer dat op een paar stukken die ik leuk vind en die je vol kan nemen dat het daar telkens net druk was en dat ik van het gas af moest.

Jeroen geprobeerd om kalm aan te laten doen in de 106, maar met zijn enthousiasme was dat soms moeilijk! :lol: Al met al toch een nette ronde neergezet!

Ik heb zelf dit keer geen tijden gemeten, vond het wel best zo. Die tijden waren toch niet superspektakulair geweest door het zware verkeer, en ik ben niet zo'n held met inhalen.

Weer wat nieuwe gezichten gezien en lekker gepraat over vooral auto's :P

's avonds nog een lekkere schnitzel naar binnen gewerkt met een leuk clubje en om een uur of 8 gingen we op huis aan. Als je dan om kwart over elf aankomt 's avonds na 800km speedster dan heb je het wel weer even gehad kan ik je zeggen :)

Maik

Bericht door Maik » 16 okt 2006, 11:46

Rico v Velzen schreef:btg M3 8.32
Ik dacht dat jij zo zuinig was op je M3? :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 16 okt 2006, 11:48

Andre schreef:Moet je tijden noemen op nurburgring.nl. Dan heb je toch een gezeik. Nog mooier moet je tijden noemen en een filmpje online gooien dan heb je een meiboom om je oren.
sja, klopt Andre.

Ieder forum zn eigen ding :wink: Bij "ons" is dat inderdaad zo als puur Nurburgring informatie forum.

Ik wacht op het videomateriaal, kan ik vanavond weer even genieten. Baal er zelf van dat ik niet zelf eens een videootje mag maken......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 okt 2006, 11:48

De noorderlingen houden zich niet aan ongeschreven regels.

BTG tijdens zijn voor serieuze ringridders not-done om online te melden ivm verzekeringskwesties en het uitlokken van een BTG-rondetijd wedloop. Ook heeft het geen nut want de tijd van Rico is voor een M3 gewoon langzaam. :)

Met de 325 zonder sper en standaard onderstel, 170 pk heb ik slechts 2 keer BTG gemeten, snelste was 8.27 in 2004. Toen had ik nog niet zoveel rondjes gereden. Denk dat ik daar hooguit 2 seconden van af had kunnen rijden aan eind seizoen, met meer baankennis, maar heb toen nooit meer gemeten. Onzin is dat tijdens TF. Snap die heisa nu ook niet zo, zeker niet om rondetijden te meten in druk verkeer. Al zijn we allemaal erg benieuwd wat André rijdt en persoonlijk boeit het mij wel wat anderen rijden.

Veel leuker vind ik het echter om te zien HOE hij rijdt, al na een paar rondes reed hij hele goede lijnen, zelfs op plekken waar je zag dat hij de baan nog niet goed kende. Dat is het verschil met andere beginners, die kennen een paar bochten wel en de rest niet, maar vallen daar dan ook écht door de mand. Inmiddels zal het allemaal nog veel strakker zijn bij Dré als ik het zo hoor en dat vind ik mooier dan het weten van zijn rondetijd (online dan, achter de schermen praat iedereen over BTG tijden, hehehehe). :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2006, 12:04

Andre heeft ook meer dan genoeg race ervaring op andere circuits. Wat mij opviel toen ik er ooit mijn eerste 2 rondjes reed is dat je er dan eigenlijk als een kip zonder kop rondrijd als je niet gewend bent om lijnen te rijden enz. Jaar later weer terug, paar driverstrainingen en circuitdagen later en het ging eigenlijk al een stuk beter. Nog niet snel maar wel iets wat op lijnen begint te lijken :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 okt 2006, 12:04

Da's toch wel nog 20 seconden van de M3 tijd af of niet?
Hielke, schiet eens op met dat uitrekenen hoeveel seconden verkeer er was! ;)

Even serieus tussendoor: dat niet vermelden van BTG tijden was volgens mij toch vooral om beginners niet meteen voor de snelste tijden te laten gaan (Engelsen-die-onder-de-10-minuten-rond-moeten-syndroom).
Ik klok bijna nooit omdat het niet zo boeit (dan moet je ook op semi-slicks en daarop afgestemd onderstel gaan rijden vind ik, maar gewoon op Wanli wat rond boenderen en een minuut langzamer gaan is gewoon net zo leuk, behalve als je ingehaald wordt...), maar als mensen op grond van een paar cijfers op een forum ook 8 minuten willen gaan rijden verdienen ze ook alles dat hun toe zal komen.
Wel even vooraf melden wanneer de recordpoging plaats gaat vinden, ga ik vast bij T13 klaar zitten met het bier en de chips. :lol:

Fabian, kan het me voorstellen, ik zou ook graag eens een rondje van jou online zien. Is het geen optie om eens zo'n circuitdag waar Ron ook wel eens plaatsen voor aanbiedt mee te rijden?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2006, 12:09

Klopt Peter maar ik neem ook aan dat het volk hier wel verstanding genoeg is om te weten dat je niet op je eerste ronde 8 min rijd. Net zoals in de zandvoort topics, is gewoon leuk om te weten wie er hoe snel rijd :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 okt 2006, 12:16

Precies, dat bedoel ik ook. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 16 okt 2006, 12:33

Hielke schreef:
romo schreef:Durf het bijna niet te vragen, maar wat zijn BTG tijden?

BTG: BMW Treffpunkt Gesellschaft. Na ieder rondje treffen de Ring rijders elkaar daar om een lofzang op het Beierse merk en een dansje om de meiboom uit te voeren. Zo heel af en toe wordt er ook wel eens een Mercedes of Audi rijder aan de goden geofferd :lol:
haaaaaaaaaaaahahaaha

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 16 okt 2006, 12:42

Was weer een mooie dag!

Bij aankomst direct Christian gebeld, doe ik bijna altijd, gewoon even voor de adrenaline en dit keer natuurlijk ook even om Kees zijn doop te geven.
Tijdens zo'n ritje, snap ik direct weer het verschil tussen echt wagenbeheersing hebben en gewoon leuk kunnen sturen. Gewoon VOL met een, voor hem, onbekende auto en vanaf Hohe Acht diverse dikke auto's inhalen, puur op sturen. Schitterend.

Ik kijk uit naar volgend jaar, dan kan de Leon Cupra zich gaan bewijzen.

Henry Hemmes

Bericht door Henry Hemmes » 16 okt 2006, 12:42

Geplaatst: Ma Okt 16, 2006 10:20 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Voor mij was het ook een super dag, eerst met de Ring-Taxi mee, niet normaal hoe dat ging.
Sabine was gewoon met 2 vingers in d´r neus met een speelgoed autootje aan het spelen leek het wel.
Dat ging HARD! Alleen de Viper kwam voorbij in het begin, de andere auto´s waren geen partij. Behalve een wat oudere 911(jaren 90), welke iets langzamer was, maar eigenlijk gewoon aan de kant geduwd werd.

En met hem reed ik me vast in het verkeer, viper en ring-taxi er langsgelaten en achter Sabine aangesloten. Zag het voor men neus gebeuren op weg naar de com hoe dat mens even de porsche aan de kant zette, Ze had wel de betere lijn te pakken.[/img]
Laatst gewijzigd door Henry Hemmes op 16 okt 2006, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

René

Bericht door René » 16 okt 2006, 12:44

En hoe beviel de Evo deze keer Hemmes?
[img:800:533]http://images.mw-sportfoto.de/touri06/t ... 0-0268.jpg[/img]

René

Bericht door René » 16 okt 2006, 12:56

Plaats reactie