compressor op e36 voor 1000 euro ??

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
cork

compressor op e36 voor 1000 euro ??

Bericht door cork » 18 mei 2009, 23:40

Hoi helden,

mijn eerste post op dit forum. Eigenlijk zou ik me eerst natuurlijk netjes moeten voorstellen maar tijdens mijn zoektocht op marktplaats naar onderdelen om mijn E36 325i te verbeteren en trackday klaar te maken kwam ik een advertentie tegen waarin iemand Eaton compressors voor E36's verkoopt voor 1000 euries !! :shock: Ik moest gewoon weten waar de adder zich onder het gras verstopt heeft want mij lijkt dat wel errug goedkoop. Vandaar dit topic, voorstellen komt nog wel een keer.

Het zou een eaton m45 supercharger betreffen; Eaton is volgens mij wel een bekende compressorbouwer dus
daar kan het niet aan liggen. Iemand ervaring met een compressor op een M50 blok ?!? Op de foto's bij de advertentie lijkt het nog niet eens zo heel erg moeilijk om het apparaat te monteren.

Hier de link naar de advertentie: http://link.marktplaats.nl/252461870" onclick="window.open(this.href);return false; Wel een beetje vaag verhaal over zelfsmerend systeem en vervolgens zie ik toch een oliekoeler op de foto's. Die zit dan weer niet bij het 'basispakket'. Verder mis ik zaken als de aandrijfriem etc.

Iemand hier ooit zoiets geprobeerd ?!?

Ben benieuwd !! Super informatief forum trouwens !! :thumbup:

Bert ///M3

Re: compressor op e36 voor 1000 euro ??

Bericht door Bert ///M3 » 18 mei 2009, 23:45

Adder onder het gras is dat je nog wel even een map moet laten schrijven op de rollebank etc voor het allemaal klopt, en je nog wel wat geld kwijt bent aan klein materiaal om alles werkend te krijgen.

Voor een trackday auto zit je IMHO niet op dat soort constructies te wachten.

Joy

Bericht door Joy » 19 mei 2009, 18:00

http://www.rotrexsuperchargers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

RJay

Bericht door RJay » 19 mei 2009, 18:50

Bert ///M3 schreef:Adder onder het gras is dat je nog wel even een map moet laten schrijven op de rollebank etc voor het allemaal klopt, en je nog wel wat geld kwijt bent aan klein materiaal om alles werkend te krijgen.

Voor een trackday auto zit je IMHO niet op dat soort constructies te wachten.
oa lagere compressie zuigers etc etc etc :bag:

daarnaast is het wel killer voor je blok, zo'n geintje.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2009, 20:21

leuke set :thumbup:

http://www.clubsport.nl/Algemeen/Nieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;

550pk :hosanna:

cork

Bericht door cork » 19 mei 2009, 22:20

Oke dat het niet het eerst is waarmee je moet beginnen bij het ombouwen van een auto tot trackday gummer ben ik wel met jullie eens. Ben ook nog niet serieus van plan het aan te schaffen, alhoewel ik er stiekem wel steeds meer zin in krijg. Eigenlijk moet ik het niet doen want het op zich vrij goedkoop, totdat ik de zuigerveren, stukjes drijfstang en zuiger op sta te vegen omdat de compressor wat al te veel lucht in mijn 15 jaar oude blok gepompt heeft.

Op zich lijkt het mij persoonlijk voor trackdays geen verkeerde optie voor meer vermogen. Zo'n compressor levert al extra power vanaf vrij lage toerentallen en is eigenlijk bestwel een goedkope manier om meer pk's te krijgen. Verder kan je met behulp van de poelies het zo gek maken als je zelf wil.

Andere set is ook zeker niet verkeerd maar een Eaton is een ander principe (is een roots blower). Het is een soort luchtpomp. Beetje moeilijk om te omschrijven maar gelukkig was er een of andere Yankee die het op youtube uitlegt: http://www.youtube.com/watch?v=1Lu6n5qBE2s" onclick="window.open(this.href);return false;

Ow en alleen het geluid dat zo'n ding produceert is briljant http://www.youtube.com/watch?v=zVBGA1HGM-Y" onclick="window.open(this.href);return false;

@iko

Bericht door @iko » 19 mei 2009, 22:51

Ik heb een compressor op mijn E36. Werkt perfect!

€ 43,-
banden binnen een paar minuten op spanning
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2009, 22:53

geluid kan erg iritant werken op den duur...

en warmte van sommige SC ook...

schijnt dat de Rotrex en stil en compact en weinig warm wordt...

heb wel eens met een Elise en Rotrex gereden erg fraai en 215pk destijds, hoorde je eigenlijk helemaal niet :banaan:

Ik hou niet zo van SC geluiden

lol @Aiko

cork

Bericht door cork » 19 mei 2009, 23:22

warmte problemen kwam ik idd ook tegen. Net als dat je het apparaat erg goed moet afstellen omdat hij van het vermogen wat hij levert ook weer erg veel opvreet.

Misschien kan ik dan toch beter gaan voor die compressor van 43 euries. :mrgreen:

Paul

Bericht door Paul » 20 mei 2009, 11:44

een eaton is waardeloos!!!!!!! HEAT ON worden die dingen gebruikt, en draaien echt op hele lage druk, daarboven gaan ze kapoet.. en generen belachelijk veel warmte..

Waardeloos iets..daarom zijn ze er ook snel vanaf gestapt bij Mercedes.

GEwoon even doorsparen en een rotrexkitje halen, kost je s 3K-4K maar dan heb je het gewoon leuk en goed.. dit is rommel!

Plaats reactie