De voor en nadelen kennen nu wel.. (hoewel sommige de voordelen van FWD niet willen zien

Uitgaande van hetzelfde vermogen en gewicht.
Hans GP schreef:Ik ben wel eens benieuwd of het uitmaakt in je rondetijden RWD of FWD
De voor en nadelen kennen nu wel.. (hoewel sommige de voordelen van FWD niet willen zien)
Uitgaande van hetzelfde vermogen en gewicht.
Dat is regio 300pk. Dat RWD dan in het voordeel is geloof ik ook wel. Maar bij 200pk iig niet, en bij 250pk heb ik ook m'n twijfels....Bert ///M3 schreef:Tsja. In de WTCC moeten RWD auto's het met 30 KG extra gewicht doen. Zal niet voor niks zijn
Nee man FWD F1 is verboden want anders zou het TE snel zijn, snap dat dan. Net als dat Ferrari en Porsche stiekum experimenteren met FWD techniek. Zijn gewoon TE snel.Snipe schreef:Ja, dat ligt natuurlijk aan de klasse, het gewicht, het vermogen, kortom aan duizend dingen. Dat is het genuanceerde antwoord. Het simpele antwoord zou zijn: wel eens een FWD F1 gezien?
ik ook, maar ja als ik dat zo zeg klinkt dat zo zelfingenomen en arrogant ent..dus zegt ik 't maar niet en omdat de rest hier stikt van 't talent, dus dan veel liever een FWD met 500pk natuurlijk!.Hielke schreef: Op een auto van 1200 kilo met 500 pk zou ik op een circuit beter uit de voeten komen met een RWD.
Zo bedoel je het toch?
Dat zeg je nou wel, maar alle snelle Porsches hebben FWD, Lambo's ook en Bugatti ook. Weliswaar hobbelen die achterwielen voor de vorm ook nog een beetje mee zodat ze het 4WD noemen, maar dat is natuurlijk onzin. Wel knap van de RWD-lobby dat ze dat voor elkaar hebben gekregen, maar zonder dit complot zou alles FWD zijn.Robin schreef:Nee man FWD F1 is verboden want anders zou het TE snel zijn, snap dat dan. Net als dat Ferrari en Porsche stiekum experimenteren met FWD techniek. Zijn gewoon TE snel.Snipe schreef:Ja, dat ligt natuurlijk aan de klasse, het gewicht, het vermogen, kortom aan duizend dingen. Dat is het genuanceerde antwoord. Het simpele antwoord zou zijn: wel eens een FWD F1 gezien?
Haha geweldig!!Snipe schreef:Dat zeg je nou wel, maar alle snelle Porsches hebben FWD, Lambo's ook en Bugatti ook. Weliswaar hobbelen die achterwielen voor de vorm ook nog een beetje mee zodat ze het 4WD noemen, maar dat is natuurlijk onzin. Wel knap van de RWD-lobby dat ze dat voor elkaar hebben gekregen, maar zonder dit complot zou alles FWD zijn.Robin schreef:Nee man FWD F1 is verboden want anders zou het TE snel zijn, snap dat dan. Net als dat Ferrari en Porsche stiekum experimenteren met FWD techniek. Zijn gewoon TE snel.Snipe schreef:Ja, dat ligt natuurlijk aan de klasse, het gewicht, het vermogen, kortom aan duizend dingen. Dat is het genuanceerde antwoord. Het simpele antwoord zou zijn: wel eens een FWD F1 gezien?
Sowieso achterlijk dat die BMW-fappers er een mening over hebben. Kijk jij nou eens naar jezelf. De enige FWD-ervaring die jij hebt is als je die M3 in z'n achteruit zet. En maar klagen dat je dan langzamer bent. Pffffffft.
Nee lekker gasgeven met 420pk op je achterwielen in de regen met allerlei elektronische hulpjes.. dat is voor echte mannenRobin schreef:Wat we als DFer eigenlijk allemaal willen is dat als je gasgeeft de wielen al spinnen bij 'n centimeter gas als het heeft geregend, dat 't stuur zo mooi uit je handen slaat. Dat is DF. Zojuist spoelde het en ik trok redelijk op:Niks, gewoon stomme tractie met dat ding. Waardeloos vind ik dat dan.
Bij de NS is de aandrijving inderdaad ook op de koprijtuigen. De enige FWD waar de DF vergelijkbaar is met een RWD.Robin schreef:I stand corrected Snipe, ik heb vroeger wel ns fwd gereden, maar je merkt dan meteen dat dat de juiste aandrijving is , klassiek, zoals 't hoort. Maar da's al heel lang geleden en nu met die kutBMW prak met 420pk op de achterwiel vragen ze er gewoon om, sukkels.![]()
Dat zeg ik, en dan druk ik wat knopjes in en dan gaan er wat lampjes branden en dan gaat de bips wat heen en weer enzo. Wat een ouwerwetse troep. Ook op die trackday, terwijl die Clio mooi rechtdoor bijna tegen mij aan schuift (typerend voor de klassieke layout fwd) sta ik daar te tegen hoepelen voor m'n leven uit die 2e versnellingbocht. En dan nog in z'n 3 ook....Neh ik heb het wel gehad daarmee.Hans GP schreef:Nee lekker gasgeven met 420pk op je achterwielen in de regen met allerlei elektronische hulpjes.. dat is voor echte mannenRobin schreef:Wat we als DFer eigenlijk allemaal willen is dat als je gasgeeft de wielen al spinnen bij 'n centimeter gas als het heeft geregend, dat 't stuur zo mooi uit je handen slaat. Dat is DF. Zojuist spoelde het en ik trok redelijk op:Niks, gewoon stomme tractie met dat ding. Waardeloos vind ik dat dan.
Snipe schreef:Bij de NS is de aandrijving inderdaad ook op de koprijtuigen. De enige FWD waar de DF vergelijkbaar is met een RWD.Robin schreef:I stand corrected Snipe, ik heb vroeger wel ns fwd gereden, maar je merkt dan meteen dat dat de juiste aandrijving is , klassiek, zoals 't hoort. Maar da's al heel lang geleden en nu met die kutBMW prak met 420pk op de achterwiel vragen ze er gewoon om, sukkels.![]()
Met een normale FWD rijden en zeker als 'ie een stevige motor heeft, is veel leuker als RWD. Neem nou die M3 van jou. Je geeft gas en hij rijdt hard weg. Daar is dus geen reet aan. Bij een FWD heb je die constante uitdaging. Heb je grip? Zal het stuur uit je handen slaan? Dender je niet onderstuurd de bocht uit?
In een RWD rijden kan iedereen, maar in een FWD herken je de echte coureurs. Daar worden de jongens van de mannen gescheiden.
Gebruikers op dit forum: HarryC en 5 gasten