Ik ben blij te horen dat de E34 nog steeds een zwakke plek bij het autominnend publiek losmaakt.
De tourings zijn gewoon cool en hebben van nature een klasse die de sedan niet heeft. Nadeel is wel het veel hogere gewicht (1875kg) waardoor ze dynamisch de mindere van de sedan zijn, maar dat komt er alleen maar uit als het twee gelijkwaardige bestuurders betreft. Die grenzen zoeken we tijdens onze voorjaarsmeetings niet op (wel tijdens de Alpentoertocht) omdat het risico op de NL openbare wegen te groot is.
We zijn van plan dit soort meetings vaker te herhalen. De opzet blijft hetzelfde; Deelname via vooraanmelding, waarbij de noodzakelijke route gegevens alleen aan de bevestigde deelnemers kenbaar worden gemaakt. Die aanpak bevalt ons prima en de organisatie blijft daardoor beheersbaar.
Ik heb nog vele andere foto's van veel uniekere (individuele) tourings in mijn archief, waaronder die van een goede vriend van mij. De volgende foto is alweer een paar jaar oud, maar de volgende touring heeft een speciaal verhaal met een unieke gecshiedenis omdat er in deze spec via BMW individual maar twee van zijn gebouwd. Ik heb er een paar keer in mogen sturen en de ambiance van het 'komplet lederen' interieur in bicolor trim met alcantara hemel is uniek. Smaken verschillen, maar amethyst metallic is m.i een schitterende kleur.
N.B; leuke was dat de eigenaar van de touring zich met mijn auto leuk op de CH wegen kon uitleven zonder echt risico te lopen. Ik moest wel wat beter uitkijken.

Raymond