Nieuwe computer nodig. PC of Mac?
-
Emiel
Re: Nieuwe computer nodig. PC of Mac?
Wil je iets wat dagelijks bruikbaar is zonder allerlei om wegen maar met de usual frustraties, windows.
Opstarten, je ding doen, uitzetten.
Voor al het andere, direct een mac. Het is wennen en je zal soms conversie programma's moeten draaien maar het werkt gewoon een stuk prettiger. Ben zelf ook aan het kijken om de overstap te maken, helaas heb ik bepaalde windows dingen hard nodig dus twijfel nog.
Ben zelf aan het kijken geweest voor een macbook pro. Met de huidige pond koers kun je beter even in de UK gaan shoppen.... scheelt aanzienlijk.
Voor al het andere, direct een mac. Het is wennen en je zal soms conversie programma's moeten draaien maar het werkt gewoon een stuk prettiger. Ben zelf ook aan het kijken om de overstap te maken, helaas heb ik bepaalde windows dingen hard nodig dus twijfel nog.
Ben zelf aan het kijken geweest voor een macbook pro. Met de huidige pond koers kun je beter even in de UK gaan shoppen.... scheelt aanzienlijk.
- ADV
Ik draai inmiddels op mn eigen pc Mac OSX, wel wat gedoe om het werkend te krijgen, maar het werkt nu!
Heb dus gewoon dual boot systeem met vista en mac osx 10.5.6 (leopard) dus.
Om webdevelopment te doen gebruik ik op mac "Coda" (http://panic.com/coda" onclick="window.open(this.href);return false;) echt geniaal programma!
Om webdevelopment te doen gebruik ik op mac "Coda" (http://panic.com/coda" onclick="window.open(this.href);return false;) echt geniaal programma!
-
allen
De volgende stap is een Opel.romo schreef:Ik heb net een Mac, en die BMW was er al veel langer..................... :banaan:allen schreef:Tja dat is het bmw vs de rest van de wereld verhaal. Zie de bmw rijders maar als windowsgebruikers. Want ik zit het liefst achter m'n macje.
- RutgerK
De toetsen om het QWERTY-gedeelte zijn wel iets anders maar dat went snel genoeg!
Capo_Miel schreef:Wil je iets wat dagelijks bruikbaar is zonder allerlei om wegen maar met de usual frustraties, windows.
-
BrianV
heb je toevallig link/guide voor je het kan doen?ArjandeV schreef:Ik draai inmiddels op mn eigen pc Mac OSX, wel wat gedoe om het werkend te krijgen, maar het werkt nu!
- ADV
ff checken op: http://www.insanelymac.com" onclick="window.open(this.href);return false; en google op osx86
- frankv
ik heb een macbook gekocht, erg fijn, alhoewel de office 2008 voor mac vaker crasht dan mijn office 2003 voor xp deed
maar de hardware en het OS zijn zoveel beter dan windows machines
maar ook 1200 euro, dus wel wat boven je budget...
maar de hardware en het OS zijn zoveel beter dan windows machines
maar ook 1200 euro, dus wel wat boven je budget...
-
allen
Vreemd. Heb zelf een Macbook en Office gebruik ik hele dagen. Heeft me nog nooit 1 keer in de steek gelaten. 
- frankv
hmm, heb je de unibody macbook? in mijn omgeving gaat het ook zo af en toe fout, it isn't just me
dan zegt hij dat er geen geheugen voor iets is of als ik iets doe met een grafiek in excel crasht excel, en de volgende keer weer niet...
maar het gaat wel hoor, 1 crash per maand ofzo
powerpoint heb ik geen last mee gehad, word en excel wel
dan zegt hij dat er geen geheugen voor iets is of als ik iets doe met een grafiek in excel crasht excel, en de volgende keer weer niet...
maar het gaat wel hoor, 1 crash per maand ofzo
powerpoint heb ik geen last mee gehad, word en excel wel
-
allen
Nee Frank. Ik heb nog de plastic fantastic variant. Gebruik zelf alleen Entourage, Word en Excel. De programma's staan meestal van 8 uur in de ochtend tot 1 uur 's-nachts open. Zelf heb ik er 4GB geheugen in zitten.
- Peric
Dennis schrijft iets over zo'n mini-ding.
Maar wat is nou die hele hype om die dingen? Lijkt mij alleen maar onhandig.
Scherm is veel te klein om fatsoenlijk iets te kunnen lezen.
Ja okay, het is handig in het meenemen, maar dat is dan ook alles.
En als je regelmatig netjes je onderhoud doet is een PC gewoon goed hoor. Regelmatig de internet-files weggooien, virus-scannertje draaien. Eens per maand even Hitman-Pro laten lopen. En zo nu en dan défragmenteren.
Maar wat is nou die hele hype om die dingen? Lijkt mij alleen maar onhandig.
Scherm is veel te klein om fatsoenlijk iets te kunnen lezen.
Ja okay, het is handig in het meenemen, maar dat is dan ook alles.
En als je regelmatig netjes je onderhoud doet is een PC gewoon goed hoor. Regelmatig de internet-files weggooien, virus-scannertje draaien. Eens per maand even Hitman-Pro laten lopen. En zo nu en dan défragmenteren.
-
allen
Eric, een Mini heeft geen scherm.
Apple is imho voor mensen die van gebruiksgemak houden. Het zwikkie is goed doordacht en dat kost nu eenmaal wat meer geld. De eeuwige grappen en grollen van pc bezitters zijn vaak omdat die er nog nooit op gewerkt hebben of misschien in de oertijd een 10 minuten. Ik neem ze niets kwalijk. Ieder z'n ding. Koop waar je je blij mee voelt. 8)
Apple is imho voor mensen die van gebruiksgemak houden. Het zwikkie is goed doordacht en dat kost nu eenmaal wat meer geld. De eeuwige grappen en grollen van pc bezitters zijn vaak omdat die er nog nooit op gewerkt hebben of misschien in de oertijd een 10 minuten. Ik neem ze niets kwalijk. Ieder z'n ding. Koop waar je je blij mee voelt. 8)
- Peric
Kun je geen Mini krijgen met navigatie erin dan? Tss.....
-
Tom
LOL
Waar heb je het over?
Apple heeft wat iPod modellen waarbij de Touch en iPhone (is geen iPod maar hetzelfde als de Touch maar dan met belfunctie en GPS) het meest uitgebreid zijn, daar kun je losse apps op installeren, maar dat zijn gewoon gadgets dus.
En ze hebben Mac's. De Mac Mini (is een klein kastje ter grootte van een cd doosje maar dan hoger) is een volwaardige computer maar daar moet je zelf een beeldscherm/tv/tobo/muis aanhangen. Verder de iMac en dat is eigenlijk de desktop computer gericht op de consument, is een scherm en computer in één. En daarboven staat de Mac Pro en dat is een high-end ding waar je ook een of meerdere schermen aan kunt hangen.
Als laatste hebben ze een laptoplijn met de Macbook (met 13" inch scherm, gericht op consumenten), de Macbook Pro (15 of 17 inch scherm en hogere specs) en de Macbook Air (superdun ding).
Waar heb je het over?
Apple heeft wat iPod modellen waarbij de Touch en iPhone (is geen iPod maar hetzelfde als de Touch maar dan met belfunctie en GPS) het meest uitgebreid zijn, daar kun je losse apps op installeren, maar dat zijn gewoon gadgets dus.
En ze hebben Mac's. De Mac Mini (is een klein kastje ter grootte van een cd doosje maar dan hoger) is een volwaardige computer maar daar moet je zelf een beeldscherm/tv/tobo/muis aanhangen. Verder de iMac en dat is eigenlijk de desktop computer gericht op de consument, is een scherm en computer in één. En daarboven staat de Mac Pro en dat is een high-end ding waar je ook een of meerdere schermen aan kunt hangen.
Als laatste hebben ze een laptoplijn met de Macbook (met 13" inch scherm, gericht op consumenten), de Macbook Pro (15 of 17 inch scherm en hogere specs) en de Macbook Air (superdun ding).
-
Tom
#(*@$*(@#$*#
Voeding was kapot gegaan van m'n pc. Heel die pc wilde niet meer aan.
Blijkbaar zijn er ook 2 harde schijven kapot.
Deels (het belangrijkste in ieder geval) heb ik gebackupped maar niet alles.
@#$*(@#$
Klote zooi. harde schijven zijn ook zo onbetrouwbaar als de pest. Kost mij weer wat dagen om de boel op orde te krijgen.........
Voeding was kapot gegaan van m'n pc. Heel die pc wilde niet meer aan.
Blijkbaar zijn er ook 2 harde schijven kapot.
Deels (het belangrijkste in ieder geval) heb ik gebackupped maar niet alles.
@#$*(@#$
Klote zooi. harde schijven zijn ook zo onbetrouwbaar als de pest. Kost mij weer wat dagen om de boel op orde te krijgen.........
- Peric
Tom, nu met de nieuwe voeding werken ze niet meer??
Wat je zou kunnen proberen de harde schijven tijdje in de vriezer leggen en ze dan aansluiten. Schijnt wel 's te werken..
Wat je zou kunnen proberen de harde schijven tijdje in de vriezer leggen en ze dan aansluiten. Schijnt wel 's te werken..
- ADV
Daarom heb ik altijd mijn websites op de server staan, daar is een backup van, en thuis en daar is op mn usbstick ook een backup van 
En andere shit, games, films etc heb ik op een NAS schijfje staan, maar die kan natuurlijk ook een keer crashen..
Ik heb in 8 jaar tijd nog maar 1 hdd stuk gecrashed gehad.. dus opzich niet eens zo gek
Maar kan zo zijn doordat je voeding stuk was de hdd's ook stuk gingen doordat bijv het lees dingetje op je platen in je hdd knalde..

succes met alles herstellen! Ik zou een mac kopen als ik jou was
En andere shit, games, films etc heb ik op een NAS schijfje staan, maar die kan natuurlijk ook een keer crashen..
Ik heb in 8 jaar tijd nog maar 1 hdd stuk gecrashed gehad.. dus opzich niet eens zo gek
succes met alles herstellen! Ik zou een mac kopen als ik jou was
-
Andre
Ik heb sinds kort ook een mac. Een unibody macbook 13.3
Wat een heerlijkheid. Netwerken pakt ie zo makkelijk. Front row is machtig. Coverflow brillant.
Wat je nodig bent als software voor de mac is handbrake daar kan je zo een dvd mee overzetten naar iphone formaat. Of mac ripper voor compleet overzetten dvd naar mac computer.
Ook divx for mac even downloaden dan kan je in imovie ook avi s bewerken.
VLC player for mac daar kan je bijna alle formaten filmpjes mee afspelen.
En pak aMsn for mac das helemaal goed. Geen reclame shit meer.
Ik had laatst me laptop mee en er was iemand die had wat foto s en filmpjes op ze mobieltje staan. Ik zet bluetooth aan. Hij vindt de telefoon en kan zo door zijn mappen scrollen en kan het er zo afhalen zonder extra software te installeren.
Ook het sychroniseren met iphone is gewoon zo brillant mooi. foto s filmpjes contacten etc.
Gewoon brillant die macs.
Windows heb je alleen nodig voor een Game pc maar voor de rest Mac.
Wat een heerlijkheid. Netwerken pakt ie zo makkelijk. Front row is machtig. Coverflow brillant.
Wat je nodig bent als software voor de mac is handbrake daar kan je zo een dvd mee overzetten naar iphone formaat. Of mac ripper voor compleet overzetten dvd naar mac computer.
Ook divx for mac even downloaden dan kan je in imovie ook avi s bewerken.
VLC player for mac daar kan je bijna alle formaten filmpjes mee afspelen.
En pak aMsn for mac das helemaal goed. Geen reclame shit meer.
Ik had laatst me laptop mee en er was iemand die had wat foto s en filmpjes op ze mobieltje staan. Ik zet bluetooth aan. Hij vindt de telefoon en kan zo door zijn mappen scrollen en kan het er zo afhalen zonder extra software te installeren.
Ook het sychroniseren met iphone is gewoon zo brillant mooi. foto s filmpjes contacten etc.
Gewoon brillant die macs.
Windows heb je alleen nodig voor een Game pc maar voor de rest Mac.
-
allen
Hm, een bmw man met Mac...
Denk dat ik maar aan de pc's ga nu!
Mooi ding Andre, het is de fwd'er onder de laptops!
Denk dat ik maar aan de pc's ga nu!
Mooi ding Andre, het is de fwd'er onder de laptops!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heerlijk de Mac...................
Net even Tinkertool geinstaleerd ...............................daar kan je handig het wazige lettertype wijzigen in het IMHO scherpere lettertype dat uit zichtbare pixels is opgebouwd.................
Net even Tinkertool geinstaleerd ...............................daar kan je handig het wazige lettertype wijzigen in het IMHO scherpere lettertype dat uit zichtbare pixels is opgebouwd.................
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
zit te twijfelen tussen een MBP 15,4 basis en snellere variant. Is de shared videeokaart zoveel minder in daadwerkelijke prestaties? In hoeverre is de hogere processorsnelheid merkbaar?
De MB is veel goedkoper, maar 13,3" vind ik wat aan de kleine kant.
Iemand ervaringen?
De MB is veel goedkoper, maar 13,3" vind ik wat aan de kleine kant.
Iemand ervaringen?
-
Andre
ik heb altijd 13.3 laptops
- Tom V
Waarvoor ga je het gebruiken Indobesar? 9400M is al een behoorlijke chipset en die 9600M @ 256 is een leuke extra maar voor veel mensen niet eens nodig. Veel grafisch werk?
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Hi Tom,
Veel databasewerk, renderen en hopelijk FS X LOL 8)
Mijn ervaringen met shared videokaarten zijn dat het toch vaak niet prettig is/te langzaam. In hoeverre is dat merkbaar?
Veel databasewerk, renderen en hopelijk FS X LOL 8)
Mijn ervaringen met shared videokaarten zijn dat het toch vaak niet prettig is/te langzaam. In hoeverre is dat merkbaar?
-
Andre
Vandaag even een mini dvi ----> naar hdmi gekocht incl een toslink geluids kabel.
Klik zo in de macbook dan toslink in versterker voor dolby digital en hdmi in versterker en die stuurt beeld door naar de hd plasma. En voila je kan zo een film afspelen op laptop of youtube kijken en luisteren op groot beeldscherm. Je houd gewoon je desktop en je sleept je openstaande schermen even naar je tv toe. Of je kan ook gewoon je bureaublad 1 op 1 kopieren op je hd tv. Evt. kan je de kleuren nog instellen via laptop allemaal zo makkelijk.
Dit werkt zo mooi en zo makkelijk. Ooit wel eens geprobeerd met windows maar dan had ik allemaal halve beelden resulotie klopte niet uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt. Maar met een mac wat een heerlijkheid.
Ook mooi is airport express van apple. Die hang je naast je versterker audiokabel aansluiten en je streamt zo je itunes muziek naar je versterker.
Klik zo in de macbook dan toslink in versterker voor dolby digital en hdmi in versterker en die stuurt beeld door naar de hd plasma. En voila je kan zo een film afspelen op laptop of youtube kijken en luisteren op groot beeldscherm. Je houd gewoon je desktop en je sleept je openstaande schermen even naar je tv toe. Of je kan ook gewoon je bureaublad 1 op 1 kopieren op je hd tv. Evt. kan je de kleuren nog instellen via laptop allemaal zo makkelijk.
Dit werkt zo mooi en zo makkelijk. Ooit wel eens geprobeerd met windows maar dan had ik allemaal halve beelden resulotie klopte niet uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt. Maar met een mac wat een heerlijkheid.
Ook mooi is airport express van apple. Die hang je naast je versterker audiokabel aansluiten en je streamt zo je itunes muziek naar je versterker.