Downforce Hans schreef:Ben, wat maakt deze auto zo speciaal/aantrekkelijk voor jou?
Ik ben daar wel benieuwd naar.
Heb je eerst zo`n ding dagelijks vervoer gehad en ben je toen verder geborduurd en 1 voor track day`s gaan gebruiken?
Of heb je een keer met zo`n ding op het circuit gereden en was je toen verkocht?
Grtz,Hanz06

Dank @ allen voor vriendelijke woorden. En idd Luco, MdV laten we lekker in de Cayenne rondrijden (zeker nu daar dankzij jou een trekhaak aan zit).
Goeie vraag Hans. Het is op zich een kwestie van gevoel waarom ik zo dol op dit soort auto's ben, maar de 968 geeft mij een puur en ongefiltert gevoel van autorijden (dat klinkt wat klef, maar goed). Dat gevoel krijg ik zelfs niet bij de E39-M5 (of de M6 die ik heb proefgereden, die voelde zelfs wat klinisch en koel aan) of een 911 Turbo. Kennelijk ben ik niet zo van de luxury liners met veel vermogen. De 968 wordt sympatiek gevonden (met de M5 heb ik altijd ruzie in het verkeer in Amsterdam), hij is supermakkelijk te rijden en is razendsnel als het nodig is. Als je de snelweg opdraait richting Oberhausen verliest hij het natuurlijk dik van de wagens met de dikke motoren, maar ik ben in 3 jaar eigenlijk maar 1 keer met de M5 op de Duitse autobahn geweest (de tranen stonden bij mijn compagnon in de ogen bij 285 op de teller en sindsdien moet ik in zijn X5 diesel als we een keer naar Duitsland moeten

) en heb er in NL nooit (echt) hard me gereden, dus dat is geen reden om de 968 met redelijk bescheiden motorisering te laten staan. Met de 968 wil ik lekker over B wegen rijden (vooral in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Zwitserland)en incidenteel kan hij ook wel de autobahn aan (het is niet echt een stakker), maar op die B wegen steekt hij al die zware auto's met dikke motoren naar de kroon. Gewicht en handelbaarheid is dan kennelijk heel belangrijk. Daarbuiten is het een redelijk zeldzame auto op de weg, zeker de CS, dat vind ik ook leuk.
De 968 racer (ik ga hem maar eens schorsen en uit de verzekering halen nu de 2e 968 er komt) was idd ooit mijn daily driver. In 2003 heb ik mijn Ford Mondeo station diesel verkocht

en de eerste 968CS bij PZ Wuppertal gekocht voor EUR 18,000 (de prijzen zijn nog steeds op dat niveau), met 80.000 km op de teller. Drie jaar later heb ik de M5 gekocht en bleef de 968 veel te vaak in de garage staan, zodat ik er eens mee op het circuit ging rijden om er nog wat mee te doen. Daar gingen meteen een aantal dingen stuk (koppeling oa.) die er op de weg ook wel aan zaten te komen, zodat ik hem naar Harry Verkerk bracht om te hem te repareren. De volgende keer op het circuit bleek de ophanging voor de baan wat te slap, zodat er stabi's en een eenvoudig raceonderstel onderkwamen. Daarna racestoelen, een racestuur, er kwam een racelicentie, plastic ramen, deuren, motorkap, spatborden, ramen, etc, etc. Kortom, het liep helemaal uit de hand, zeker toen bleek dat de auto heel snel was op de racebaan en steeds sneller werd. Kortom: typisch geval van ongelukje dat de eerste 968 een racer werd!