Origineel houden of niet ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43038
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 13 okt 2006, 16:20

Verlagen, andere velgen, chiptuning.
Dat soort dingen vind ik wel kunnen.
Spoilersets etc zijn niet mijn ding en zou zo'n auto gebruikt ook niet kopen.
Kom je wel bij het punt of die dingen origineel van het merk zijn of aftermarket.
Dat ligt eraan.
Net wat ik op dat moment mooi vind.
En heb je het over velgen bv, die kun je altijd erbij kopen dan, om een auto weer origineel te maken.
Overspuiten moet kunnen, WEL in dezelfde kleur.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22502
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 okt 2006, 16:50

Rico v Velzen schreef:Niels opperde al om een nieuwe topic in het M3 GT draadje, ik ben even zo vrij :wink:
Geen probleem :D
Rico v Velzen schreef:
Stel even mijn auto weer genomen, niet dat ik het van plan ben maar als voorbeeld.

Ik zet er een CSL voorbumper op
CSL difusser
een MK airbox (dus niet CSL)
Porsche/movit remmen

Verbeter ik de auto daarmee of verneuk ik de originaliteit ? Dit gaat niet zo om mijn auto natuurlijk, je kunt ook een Seat Leon nemen als voorbeeld en die ombouwen naar een Cupra R of... nouja je snapt wel wat ik bedoel.
Uiteindelijk beide :D ! Maar waarom is het in de ogen van sommigen nu belangrijk om een auto origineel te houden? Zoals Femme oppert zijn originele auto´s al zo subjectief opgesteld dat ze op de occassion markt al een probleem hebben. Denk bijvoorbeeld aan een brandweer rode A6 zonder airco :? Het aanbrengen van accesoires is altijd subjectief evenals het kiezen van metalic lak. Een CS met CSL delen vinden sommigen zonde terwijl een ander het prachtig vindt! Een discussie waar niet uit te komen is. De grens bepaal je dus zelf, doe wat jezelf mooi vindt maar kijk niet op van kritiek en een lagere inruilprijs. Een dergelijke auto spreekt gewoon een kleiner publiek aan.
duifjes.com schreef: Hoe ouder de auto hoe origneler is mij motto.
Helemaal mee eens :D . Bij oude(re) auto´s komt met name de waarde om de hoek kijken en met name omdat het specifieke model een specifieke doelgroep aanspreekt. Denk aan een 911 3.3 Turbo, een jongensdroom van velen. Een paar mooie (origineel geleverde optionele) Recaro´s zal niemand een probleem vinden maar een ombouw naar het 964 zal de liefhebber niet kunnen waarderen. De liefhebber zal denk ik geen probleem hebben met origineel geleverde opties destijds. Denk eens aan een e21 met diverse Alpina opties of een Golf MK1 GTI met een Oettinger stuur, wielen en uitlaat. Welliswaar niet geheel origineel maar wel nog exclusiever. Tuurlijk heb je altijd puristen die zelfs weten dat de uitlaat klemmen met m6 bouten vast horen te zitten :shock: maar dat zijn de echte extremen!

Zelf ben ik zeer gecharmeerd van originele exclusieve opties. Een Corrado G60 met een origineel geleverd actief speaker systeem in goede staat is gewoon super. Een e21 met optionele Recaro´s fantastisch! Een Kamei spoilerset :cry: ........nee laat maar!

Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 okt 2006, 16:59

Als ik een berg geld uitgeef moet ik de auto, zoals ik em koop, wel mooi en goed vinden. Mijn BMW vind ik gewoon mooi.. vooral dat M sportpakket II en die velgen maken het echt af.
De kleine zaken die missen zoals velgen, verlagen en een paar kleine details aanpakken vind ik prima... maar het grote geheel moet kloppen.

Verder houd ik wel van orgineel spul.. of gewoon van een goed aangeschreven tuner. Geen replica/goedkope aftermarket zooi op je auto die relatief veel geld heeft gekost.. doet voor mij afbreuk aan het geheel. Technische upgrades kunnen ook maar dan het liefst van merken/tuners die gewoon goed aangeschreven staan of van het merk zelf. En het liefst niet te 'zichtbaar' voor de leek. Liever zoals Andre heeft gedaan met de 130i... sper eronder, onderstel aangepakt.. en kwaliteitsspul gebruiken.. en geen hond die het ziet.

Een CSL klep op je CS vind ik wel een goede upgrade. Zo'n CSL klep heeft een goede/nette uitstraling en is nuttig..why not. Maar een CSL klep op een 316i vind ik dan weer niks.

Auto moet je op de kleine details aanpakken of puur technisch (omdat het beter is).... verder moet ie gewoon kloppen. Ik zou zelf niet snel een Impreza kopen.. als ik de verhalen lees krijg ik de indruk dat je nooit klaar bent met zo'n auto. Dan de motor, dan onderstel, dan remmen, dan uitlaat.. je blijft ermee bezig. Leuk als je het zelf kunt maar anders is het al helemaal niks.

Verder is er niks mis mee als je van een goedkope auto een superding maakt en alsnog relatief weinig uitgegeven hebben, maar het geld van die upgrades ga je niet terugzien. Dat is niet aan mij besteed :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 13 okt 2006, 18:12

Heb nu een andere radio en veerpootbrug (AC Schnitzel), komt een set goede remmen onder en dat is het echt wel. Misschien een X brace maar dat is ook geen troep.
Goed materiaal doet de auto niet in waarde dalen. Autostyle troep voor een groep mensen wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten