360 Modena F1 gereden!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

360 Modena F1 gereden!

Bericht door duifjes.com » 12 okt 2006, 11:32

Zojuist een rode 360 F1 Modena gereden *(cabrio)

Conclusie:

Heel veel koppel onderin had ik niet verwacht.
Voor 1400kg een hele makkelijk te besturen auto alsof je een kleine hothatch aan het rijden bent.
Bekijks............
F1 bak langzamer dan SMG van een E46 M3

Snelheid...........is er dan nog iets waar ik echt van opkijk????? wie daagt me uit...

Geluid is helemaaaaaaaaaaaaaal GAAAAAAAAAAAAAAF.

Handling.....super ik mocht een 30min. sturen en redelijk wat op en afritten genomen met redelijke snelheid.....*(je wil zo'n ding niet in de vangrail zetten)

Om eerlijk te zijn E46 M3 <> 360 F1 kwa rijden een M3 !!!!! voor het gehele gevoel en geluid een 360......welke zou ik doen :-)

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 okt 2006, 11:38

Pak maar een CSL voor dat geld wat je er nu voor betaald een auto die met die supercars kan meedoen.

Heb ooit op spa met een stradale mee gereden en zelf met een csl op spa gereden. Mijn keus is niet moeilijk de CSL.

Ferrari s zijn mooi voor op de boulevard en vrouwtjes oppikken voor de rest is het in mijn ogen niks. Italian thrash.:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 okt 2006, 11:38

M3 heb ik al dus doe die Ferrari maar straks tijdens de meeting :wink:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 12 okt 2006, 11:40

@ andre.....is niks is te makkelijk voelt wel super aan alsof je een kart hebt...moet jij toch weten :shock:

Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 okt 2006, 11:55

M3 CSL is gaaf maar een Ferrari vind ik toch wel een tikkie leuker :D geluid is gewoon porno.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40139
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 okt 2006, 12:02

BMW rijdt iedereen al, en de Ferrari heeft toch echt wel een stuk meer uitstraling EN een aparter geluidje!

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 12 okt 2006, 12:15

En toch zou ik dan de csl willen. Ferrari is prachtig maar zo patserig. M3 csl trekt liefhebbers aan, ferrari trekt alles aan

Gebruikersavatar
Eltjo
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eltjo » 12 okt 2006, 12:22

Daarbij is een 360 gewoon lelijk...

Ach, laten we eerlijk ze zijn, CSL en 360 zijn beide super wagens! :mrgreen:

Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 okt 2006, 12:28

Sjef schreef:En toch zou ik dan de csl willen. Ferrari is prachtig maar zo patserig. M3 csl trekt liefhebbers aan, ferrari trekt alles aan
Jij hebt al een vriendin, da's het verschil ;)

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 12 okt 2006, 12:54

Slecht voor je rug zo'n ding. Je blijft onderdelen rapen. :)

F360 is 100% fokkking procent voor de pats. Niet vanwege de aanschafprijs, maar vanwege de running costs.
Alleen wat dat betreft al, doe mij de CSL aub.
Maar ze hebben wel goeie marketing daar in Modena, dat moet je ze toegeven.

Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 okt 2006, 13:25

stefan van der burgh schreef:Slecht voor je rug zo'n ding. Je blijft onderdelen rapen. :)

F360 is 100% fokkking procent voor de pats. Niet vanwege de aanschafprijs, maar vanwege de running costs.
Alleen wat dat betreft al, doe mij de CSL aub.
Maar ze hebben wel goeie marketing daar in Modena, dat moet je ze toegeven.
god daar heb je die stefan ook weer

[img:281:500]http://static.flickr.com/121/261594088_02f897331a.jpg[/img]

:)

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 12 okt 2006, 13:31


Tom
Berichten: 22249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 12 okt 2006, 13:33

ROFL :D
sorry..

ontopic mensen
there's nothing to see here

;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 okt 2006, 13:37

Duifje geeft zo'n Ferrari ook een beetje extra gevoel ? Ik bedoel de indruk dat het echt iets speciaals is ?


CSL verkies ik ook boven een Modena cabriootje, maar lijkt meer op een 318i coupe van binnen dan een supercar.

Ferrari heeft wel een vet imago probleem in NL jammer :cry:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 12 okt 2006, 14:25

Het gevoel is wel hard L..... gevoel! het geluid de snelheid met doorschakelen is mega.....vanaf 120 in z'n 6 en terugschakelen hoeft niet *(alleen in een tunnel).

Ik kan zelf niet heel goed maar wel een beetje sturen en zo'n ding is mij te duur om ff. te proberen maar het voelt wel goed aan! Ik heb nog nooit in een auto van 1400kg gereden die zo 'licht' aanvoelt ook niet een E46 M3!

Afwerking onder de kap is wel goed....mooie boutje moertjes etc. alles klopt wel *(ook die plexiglas klep :-)

Je hebt wel het gevoel met iets echt aparts te rijden alleen ik ken geen auto meer waarvan ik kwa snelheid echt meer van onder de indruk raak...je moet het dus zoeken in remmen, handling etc....niet meer in snelheid! Kortom alleen een snelle auto is niet voldoende het gaat om het totaal...dus een auto met 150pk maar snaarstrak sturen en handling etc. kan mij ook bekoren!

360 Modena moet je gewoon een keer gereden hebben......maar niet meer zo als 10 jaar geleden van...kwijlkwijl dit is HET.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 13 okt 2006, 10:17

stefan van der burgh schreef: F360 is 100% fokkking procent voor de pats. Niet vanwege de aanschafprijs, maar vanwege de running costs
Dat is precies de reden dat ik er vanaf heb gezien. Op zich zou het echt vervulling van een jongensdroom zijn om een Ferrari te bezitten en de 360's beginnen uit 2001 en 2002 beginnen nu onder de ton te zakken zonder dat je een afgeragd model krijgt. De running costs zijn alleen waanzinnig, het ding is niet verzekerd te krijgen, onderhoud is idioot etc. En als je je daar druk om moet maken ben je nog niet rijk genoeg om je een Ferrari te kunnen veroorloven :P

Porsche is wat dat betreft wat bereikbaarder, maar natuurlijk ook weer wat minder exclusief.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13425
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 13 okt 2006, 10:26

Heb 3 weken geleden in een 355 gereden en dat blijft een schitterend model en die heerlijke V8. Toen ik ging rijden viel het me toch een beetje tegen. De motor was prima, draait graag toeren, maar stuurgevoel en remmen waren niet echt best. Wel leuk is het geklonk van de versnellingspook. Kortom, leuk om een keer in te rijden, maar om er 1 te hebben, nee dank u.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 okt 2006, 10:33

Hebben....

Er komt zeker een Ferrari bij mij in de schuur! Tijdsplanning.....7>10 jaar.

Ik heb al een idee voor *(ik weet het net 6 maanden een nieuw huis...) ons volgende huis met een garage geheel onder het huis voor minimaal 6 auto's.

Daarin komt:

1) daily driver voor mij
2) daily driver voor GF
3) M3 GT
4) Porsche 911
5) Ferrari
6) Supra laaste type maar dan helemaal toppie orgineel handbak
6)
7)
8)

Vullen jullie eens aan....gewoon voor de leukigheid!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 13 okt 2006, 10:50

Prius
Multipla

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 13 okt 2006, 10:53

1) daily driver voor mij
2) daily driver voor GF
3) M3 GT
4) Porsche 911, 993 Carrera 4S of Targa
5) Ferrari 355
6) Supra laaste type maar dan helemaal toppie orgineel handbak
6) AE86 Drift-racehok/promobakkie voor je toko
7) Corolla/Celica WRC rallybak

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 okt 2006, 11:27

Neee.ik denk meer aan andere merken....TVR, Klassiek Alfa etc.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 okt 2006, 11:35

Je was toch altijd Lexus man, Die cabrio toen SC430 toch ? Stond je ook wel aardig :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 13 okt 2006, 11:40

TVR Tuscan/Griffith (kies een bouwjaar...) is ook gaaf ja. DUH! :)
Klassieke Alfa 1750/2000 GTV vind ik ook wel wat voor je. Brasjas aan en volle pijp tijdens klassieker rally's! Helemaal goud.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 13 okt 2006, 11:41

@ Rico.... ik hbe daily driver toch niet ingevuld :-)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 okt 2006, 11:50

Duif check je mailbox ff

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nielsdf, Pfhmulder, Semrush [Bot] en 9 gasten