F1 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Formule 1 2009

Bericht door Marco R. » 12 mei 2009, 16:44

Massa had het geluk dat hij KERS had, en Vettel niet. Vettel had het geluk dat Ferrari blunderde met de brandstof.

Gebruikersavatar
Atte Hibma
Berichten: 171
Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
Locatie: Fryslân

Re: Formule 1 2009

Bericht door Atte Hibma » 12 mei 2009, 19:24

"Ferrari schrijft zich niet in voor volgend seizoen"

Is dat niet heerlijk nieuws :whistle:
Maar tja, nu gaat de fia weer allemaal stappen onder nemen zodat Ferrari wel blijft, dat vind ik dan weer zó jammer :hammer:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Formule 1 2009

Bericht door Opa » 12 mei 2009, 19:33

Dutch schreef: Het oordeel: berg maar weer op, die handel. Alsof die sneeuwschuivers en boekenkastjes er niet zitten, rijdt Vettel de hele race weer achter Massa aan en wisselen de auto's alleen maar plaatsen dankzij afwijkende pitstrategieën. Kortom, niets veranderd, veranderingen zinloos. Zonde van alle lelijkheid...

Van mij mag een race trouwens best saai zijn. Zo spannend was 't "vroeger" ook lang niet elke race. 't Is alleen jammer dat de auto's er zo uit moesten zien zonder dat het enige zin heeft gehad - behalve dan het door elkaar schudden van het veld.
Kers wordt meer als een verdedigingsmiddel gebruikt dan als aanvalsmiddel, terwijl 't juist andersom de bedoeling was. :wink:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Formule 1 2009

Bericht door indobesar » 12 mei 2009, 19:39

Atte Hibma schreef:"Ferrari schrijft zich niet in voor volgend seizoen"

Is dat niet heerlijk nieuws :whistle:
Maar tja, nu gaat de fia weer allemaal stappen onder nemen zodat Ferrari wel blijft, dat vind ik dan weer zó jammer :hammer:
Als je goed hebt gelezen dreigt niet alleen Ferrari uit de F1 te stappen.... De aanname die je maakt slaat overigens nergens op, imho.

Gebruikersavatar
Atte Hibma
Berichten: 171
Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
Locatie: Fryslân

Re: Formule 1 2009

Bericht door Atte Hibma » 12 mei 2009, 20:35

Weet ik ook wel, dat er meer zijn die hebben gedreigd, maar Ferrari is de eerste die het 100% officieel bevestigd :wink: (Zie hier)
Laatst gewijzigd door Atte Hibma op 12 mei 2009, 22:19, 4 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Formule 1 2009

Bericht door indobesar » 12 mei 2009, 22:16

Atte, bedankt voor de link.

Goed dat Ferrari een statement maakt naar de wazige regelgeving... Nu RB en Toyota nog.

Gebruikersavatar
Atte Hibma
Berichten: 171
Lid geworden op: 28 apr 2008, 15:20
Locatie: Fryslân

Re: Formule 1 2009

Bericht door Atte Hibma » 12 mei 2009, 22:21

Ach, het is een beetje bluffen wat ze nu doen, maar grote kans dat hun winnen en dat ze toch door gaan, ik verwacht tenminste niet dat hun helemaal uit de F1 gaan (hoeft van mij ook niet, maar laat hun maar in het middenveld)

Luco

Re: Formule 1 2009

Bericht door Luco » 12 mei 2009, 22:26

Het bekende verhaal als ze niet vooraan rijden gaan ze janken :bag: :bag:

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Formule 1 2009

Bericht door Tom V » 12 mei 2009, 22:57

Idd Luco, zo heeft Flavio zich in mijn ogen ook compleet belachelijk gemaakt met de diffuser kwestie.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Formule 1 2009

Bericht door Wouter81 » 13 mei 2009, 08:54

Ferrari zal zich niet inschrijven voor het Formule 1-kampioenschap van 2010. Zo maakte de Italiaanse renstal vandaag (dinsdag) bekend. Alleen als de budgetreglementen van volgend jaar nog worden aangepast, zal Ferrari ook in 2010 van de partij zijn. Het team weigert deel te nemen aan een kampioenschap dat uit twee reglementen bestaat en wil een sport met dezelfde regels voor alle deelnemers.





"We willen dezelfde regels voor iedereen, stabiliteit van reglementen, continuïteit van de inspanningen van de FOTA om de kosten op methodische wijze te reduceren en een goed bestuur van de Formule 1", liet Ferrari in een verklaring weten. "Als aan deze voorwaarden niet wordt voldaan en als de reglementen voor 2010 niet meer zullen veranderen, dan is Ferrari niet van plan haar auto's in te schrijven voor het volgende wereldkampioenschap Formule 1."






Het grootste obstakel voor Ferrari om mee te blijven doen aan de Formule 1 is het feit dat er volgend jaar een kampioenschap met twee reglementen is: technische vrijheden voor de teams die zich aan het budgetlimiet houden, restricties voor de teams die een ongelimiteerd budget hanteren. "Als dat de toekomst van de Formule 1 is, is dat niet de Formule 1 waar Ferrari de laatste 60 jaar voor in de sport heeft gezeten. De enige constructeur die al sinds de start van het kampioenschap in 1950 meedoet, zal dan stoppen."






De budgetreglementen zijn zonder overleg met de teams ingevoerd, net als het inmiddels geschrapte scoresysteem waarmee de titel naar de coureur met de meeste overwinning zou gaan. Het gebrek aan overleg met de teams, is een doorn in het oog van Ferrari. "De Raad is erg teleurgesteld over de manier waarop de FIA met belangrijke zaken omgaat. De regels die er voor hebben gezorgd hoe de Formule 1 zich de afgelopen 25 jaar heeft ontwikkeld, zijn volledig genegeerd, net als de contractuele verplichtingen tussen Ferrari en de FIA wat betreft het behoud van stabiliteit in de reglementen."






Ferrari sluit deelname aan het Formule 1-kampioenschap in ieder geval niet uit en de verwachting is dat president Luca di Montezemelo, tevens FOTA-voorzitter, de komende week een gesprek met FIA-president Max Mosley zal hebben om te praten over de reglementen van volgend jaar. Ferrari is niet het enige team dat dreigt met een vertrek, ook de beide Red Bull-teams en Toyota hebben dergelijke geluiden laten horen. De verwachting is dat de rest van de fabrikanten ook volgen en dat Brawn GP, Williams en Force India zich als enige zullen inschrijven onder de huidige reglementen.

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Formule 1 2009

Bericht door Max V » 13 mei 2009, 10:42

Dan wordt het een heel seizoen zoals de grote prijs van de Verenigde Staten in 2005 :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Formule 1 2009

Bericht door Opa » 17 mei 2009, 01:55

luco hornsveld schreef:Het bekende verhaal als ze niet vooraan rijden gaan ze janken :bag: :bag:
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-8878.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:whistle:

Luco

Re: Formule 1 2009

Bericht door Luco » 17 mei 2009, 08:24

Opa schreef:
luco hornsveld schreef:Het bekende verhaal als ze niet vooraan rijden gaan ze janken :bag: :bag:
http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-8878.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:whistle:
Ja ook Flavio is expert in janken :hmmm:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Formule 1 2009

Bericht door Rupie » 20 mei 2009, 15:20

Wijziging reglement volgens Franse rechter geldig. :twisted:

http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/ ... post-29094" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3315
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Formule 1 2009

Bericht door ADV » 20 mei 2009, 17:44

Wel grappig, ferrari zegt dus ook dat als er 7 kleine teams uit o.a. gp2 etc komen de f1 niks meer voorstelt en dat klopt opzich best wel, want waarom zou je dan nog f1 willen rijden als rijder? Alonso bevestigd dat als er geen grote teams meer zijn in de f1 hij wel ergens anders wil gaan rijden..

fia helpt f1 zelf omzeep.. dat bernie dat toelaat vind ik allemaal maar vaag trouwens..

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Formule 1 2009

Bericht door Dutch » 20 mei 2009, 17:50

Beetje kort door de bocht van Ferrari - alsof F1 altijd van fabrikanten is geweest. Waarom zou een GP2-team geen goed F1-team kunnen vormen? Er zijn zat teams met een verleden in de F2 of F3. Het gaat niet om de teams, maar om het soort auto's dat ze moeten rijden. Als dat ook een F3-autootje wordt, ja, dan zou ik me als coureur ook zorgen gaan maken.

En als Alonso liever voor Ferrari rijdt dan in de F1, prima toch? Ik zie een revival van de sportscars wel zitten en ik ben niet de enige:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/75438" onclick="window.open(this.href);return false;

Er waren tijden dat sportwagens belangrijker waren dan F1, kan best dat dat weer gebeurt. Ik zie 't al voor me: Ferrari die een opvolger bouwt van de 333SP, daar weer een echte V12 in douwt (benzine uiteraard) en vervolgens met het superteam Alonso/Raikkonen/Massa op Le Mans rondjes om die dieselmeuk van Audi en Peugeot rijdt... :mrgreen:

Het idee van de FIA als Ferrari International Assistance is nu wel heel ver weg trouwens, toch? :lol:

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Formule 1 2009

Bericht door Wouter81 » 20 mei 2009, 20:28

Oud-wereldkampioen Jody Scheckter vindt het zo erg dat de politiek de overhand heeft gekregen binnen de Formule 1, dat hij heeft overwogen om zijn titel uit 1979 terug te geven. “De Formule 1 vandaag de dag is zeer teleurstellend.” De 59-jarige Zuid-Afrikaan won in 1979 het wereldkampioenschap Formule 1 met Ferrari. Hij was de laatste die met de Italiaanse renstal de titel won, totdat Michael Schumacher in 2000 kampioen werd met Ferrari. Scheckter is helemaal niet te spreken over de huidige omstandigheden binnen de Formule 1. “De politiek heeft de overhand gekregen. Zoals het nu gaat vind ik heel teleurstellend”, zegt Scheckter “Ik heb zelfs overwogen om mijn titel terug te geven, zo erg vind ik een aantal regels die de FIA de laatste jaren heeft ingevoerd. Ook ben ik helemaal niet blij met beslissingen die de FIA heeft genomen. De sport begint langzaam maar zeker op een dictatuur te lijken en dat moet op den duur fout gaan.”

Luco

Re: Formule 1 2009

Bericht door Luco » 20 mei 2009, 20:32

Het idee van de FIA als Ferrari International Assistance is nu wel heel ver weg trouwens, toch?
Allemaal uiterlijke schijn, op de dag dat het erop aan komt zijn ze het ineens eens over een compromis.
Dus inderdaad allemaal politiek.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Formule 1 2009

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2009, 16:50

Van het AD, wat een prijzen. :shock:
MONACO - Ondanks de kredietcrisis hangt er nog altijd de zoete geur van geld rond de GP van Monaco. Maar iedereen voelt de pijn.

Ook bedrijven die terrassen langs de baan en luxe vip-arrangementen aanbieden, hebben te lijden onder de wereldwijde crisis.
Voor degene die zelfs in woelige economische tijden niet op een dubbeltje hoeft te kijken, is 10.000 euro voor vijf nachten in het Fairmont Hotel - het voormalige Loews - wellicht een verantwoorde investering.

Je krijgt er als gast immers niet alleen een smaakvol ontbijt bij, maar ook nog een tribunekaart voor ’s werelds beroemdste Grand Prix. En in tegenstelling tot voorgaande jaren zijn in het viersterrenhotel een paar dagen voor de jaarlijkse hoogmis van de Formule 1 nog kamers beschikbaar ook. Voor de kleinere beurs is er in het Fairmont, direct gelegen aan de Middellandse Zee en het circuit, een standaard kamer (35 m²) vrij tegen een vergoeding van 5.925 euro voor drie nachten. Wie een kamer met uitzicht op de baan wil, in plaats van op de zee, betaalt daar uiteraard een gepaste toeslag voor.

De dagen dat de hotels in en rond Monte Carlo tijdens het raceweekeinde moeiteloos alle kamers sleten, zijn (voorlopig) voorbij. ,,Het is niet zo lastig om accommodatie te vinden,’’ beweert Benny de Raad, directeur van GP Tours. ,,Vroeger lukte dat in principe nooit, tenzij je een langlopend contract met een hotel had.’’ Monaco is van oudsher duur, bevestigt de Groninger. ,,Toch doen de meeste hotels dit jaar wel iets aan de prijzen. Vroeger was het take it, or leave it. En je moest minimaal voor vijf nachten afnemen. Nu valt er over de kosten te onderhandelen. Ook over het aantal nachten.’’

De hotels zijn, denkt De Raad, dit weekeinde bij de 67ste GP van Monaco niet allemaal volgeboekt. Ook de bedrijven die terrassen langs de baan en luxe vip-arrangementen aanbieden, hebben te lijden onder de wereldwijde crisis. In de haven liggen beduidend minder en ook grote jachten dan in voorgaande jaren.

,,Iedereen wacht af wat er gaat gebeuren,’’ licht Stéphane De Bruyn toe. De Belg maakte met zijn firma de gloriedagen mee, maar beseft dat het dit jaar geen vetpot zal worden. ,,Het aanbod is veel groter dan de vraag,’’ zo weet hij uit ervaring. ,,Lang niet alles is volgeboekt.’’

Zelf verhuurt De Bruyn onder meer balkonappartementen met zicht op het circuit. Over prijzen wil hij niets loslaten, maar in de hoogtijdagen gingen de beste terrassen gemakkelijk weg voor 85.000 euro per weekeinde. Inclusief btw, onbeperkte champagne en catering. Sponsors die gasten inviteerden legden het bedrag zonder morren op tafel. Nu niet. ,,Het aantal klanten is gedaald,’’ verduidelijkt De Bruyn. ,,In voorgaande jaren was de zakelijke klant belangrijker dan de individuele, maar dat is nu niet meer zo.’’

De particuliere klant is volgens hem weer koning. ,,Alles is bespreekbaar: de prijs, het aantal nachten. Iedereen herziet zijn prijzen, mensen die creatief zijn kunnen een hoop geld besparen. Het zijn bijzondere omstandigheden,’’ vindt de Belg. ,,Kijk, de Grand Prix van Monaco is het probleem niet, de wereldwijde crisis wel. Iedereen wacht af om zaken te doen, bedrijven zijn voorzichtiger met het uitgeven van geld. De zaken gaan zo langzaam: het lijkt wel of het winterseizoen is.’’

De banken en andere grote bedrijven laten de GP links liggen. ,,We kunnen hier niet gaan dansen op de boot en onbeperkt champagne drinken, terwijl ergens anders honderd mensen worden ontslagen,’’ zegt een woordvoerder van een multinatonal die anoniem wil blijven.

Benny de Raad biedt vip-arrangementen aan voor 2700 euro per persoon. ,,Je hebt natuurlijk verschillende gradaties, maar wij verkopen alleen het topsegment,’’ zegt hij. Voor die prijs krijgt de klant twee dagen eten en drinken en kan hij zowel de kwalificatie als de race vanaf een terras met stoelen volgen. ,,Bijna iedereen die in Monaco een appartement heeft met uitzicht op het circuit, wil die tijdens de Grand Prix verhuren. Sommige mensen kunnen daarmee in een klap de hypotheek van een heel jaar aflossen.’’

Maar niet elke aanbieder staat garant voor kwaliteit, concludeert De Raad. ,,Het is een cowboywereld. Heel veel mensen verkopen ook troep. Je verkoopt immers niet alleen de ruimte, maar ook de catering. Ik ben in het verleden al zo vaak genaaid.’’

Philip Morris, tabaksproducent en loyaal hoofdsponsor van Ferrari, gebruikt de glitter en glamour in het vorstendom jaarlijks om de beste klanten uit Europa op een onvergetelijk weekeinde te trakteren. Het laat daarvoor in de haven een luxe cruiseschip aanmeren, waar elke gast over een kamer van minimaal 40 m² beschikt. Kosten per klant: bijna tienduizend euro.

Het is een van de weinige uitzonderingen, denkt De Raad. Volgens hem is er de laatste weken behoorlijk geleurd door verhuurders om vip-ruimtes op het laatste moment nog kwijt te raken.

,,Wij kregen twee weken voor de start van de GP de eerste aanbiedingen binnen. Ditmaal konden we of een hogere commissie krijgen, of we hoefden maar de helft van het gangbare tarief te betalen. Kijk, veel van die bedrijfjes hadden natuurlijk al veel accommodatie ingekocht en willen dat kwijt. Die vangen liever nog een paar centen, dan helemaal niets.’’

Dat is echter niet het enige wat minder loopt, verzekert hij. Ook de kaartverkoop verloopt stroever. Aan het begin van de week was slechts tien procent van de beschikbare tribunecapaciteit (35.000) voor de race verkocht. De Raad: ,,Er gaan dit jaar een heleboel mensen een heleboel geld verliezen.’’

Luco

Re: Formule 1 2009

Bericht door Luco » 22 mei 2009, 16:56

Prijzen van F1 kaarten zijn zowiezo belachelijk duur.

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Formule 1 2009

Bericht door Luuk » 24 mei 2009, 15:50

Mooie overwinning voor Button weer! :D

Lol dat 'ie de auto gewoon in de pits parkeerde, en naar het podium rende. :mrgreen:

Luco

Re: Formule 1 2009

Bericht door Luco » 24 mei 2009, 15:52

Leuke GP voor het publiek ook, heb je honderden euro's betaald voor een plekkie, gooien ze 2 uur voor de wedstrijd alle hekken open zodat je gratis naar binnen kon :shocking: :shocking:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Formule 1 2009

Bericht door Shakes » 24 mei 2009, 22:40

Huidige F1 bolides in Monaco. Kijk ik liever hoe m'n gras groeit


N

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3315
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Formule 1 2009

Bericht door ADV » 25 mei 2009, 12:59

Een van de saaiste races in tijden..

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Formule 1 2009

Bericht door @iko » 25 mei 2009, 22:43

ja we doen natuurlijk of het allemaal geweldig en spannend is, maar eigenlijk is het flink saai. Alleen een keer een paar andere teams die meespelen.
Op de baan gebeurt er niet te veel. Achter elkaar aanrijden. Als je probeert in te halen of te verdedigen krijg je meteen een straf.
En dat KERS is ook k**. Probeer maar eens een auto in te halen die dat heeft (mn vettel vorige race)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten