Remschijf advies gevraagd!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Remschijf advies gevraagd!

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 02:29

De voorste schijven van mijn automaat zijn krom :? dus ben ik wat aan het rondkijken voor een nieuwe set. Nu kom ik voor rond de 100,- op Ebay.de drie aanbiedingen tegen:

1. Zimmerman sport (geperforeerd)
2. Brembo Sportmax
3. ATE Powerdisc

Alternatieven (op ebay):

1. Brembo standaard a 65,-
2. Merkloos imi a 60,- inclusief blokken

Alternatieven op mp:
1. Fremax Sport 130,- inclusief blokken :shock: (autoparts online)
2. Meyle Std a 80,- (Offenga, Franeker)

Aangezien het een automaat betreft krijgt het spul wel iets meer voor de kiezen en aankomende zomer gaan we de bergen in....

Wat te doen?

Wie is bekend met welk merk en wat zijn de bevindingen?? Adviezen, alternatieven en andere aanraders??

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 mei 2007, 12:23

Waarom niet gewoon originelen van de dealer dan. Merken als Zimmerman ed. komen bij mij ook niet hoger als de klassificatie oud ijzer :lol:

Staar je niet blind op allerlei sportaanduidingen want dan kom je meestal van een koude kermis thuis.

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 12:30

Bert ///M3 schreef:Waarom niet gewoon originelen van de dealer dan. Merken als Zimmerman ed. komen bij mij ook niet hoger als de klassificatie oud ijzer :lol:

Staar je niet blind op allerlei sportaanduidingen want dan kom je meestal van een koude kermis thuis.
Als je een beetje rondsurft lijkt het als of je voor hetzelfde geld (of iets meer) ook een streepje beter kunt :wink: Maar als jij zegt dat b.v. Brembo sportmax niets beter is dan de originele dealerschijven dan kan ik dat net zo goed doen :?

Ik begrijp dat jij met meer profi spul rondknalt maar heb je ook ervaring met bovenstaande merken?

allen

Bericht door allen » 31 mei 2007, 13:41

Zou zelf ook gewoon standaard schijven pakken, maar dan icm met andere blokken. Voor straatgebruik lijkt me dat meer dan goed.

Met de 5 rijd ik zelfs met compleet standaard remmerij en daarmee kom ik met 4 man en volle lading in de bergen ook nooit te kort. Ondanks dat ik redelijk sportief doorrijd. Bak zet ik dan meestal in de sportstand en dan remt de wagen netjes op de motor af. Ga je racen is het een ander verhaal maar dan had je geen automaat genomen lijkt me.

Leen Kostense

Bericht door Leen Kostense » 31 mei 2007, 20:04

Normaal gesproken zijn de standaard remmen meer dan voldoende voor normaal gebruik.

Echter daar je schrijft dat de oude krom zijn getrokken denk ik dat het verstandig is om bijvoorbeeld tijdens het wachten voor een rood stoplicht de auto in N te zetten en de voet van de rem te halen.
Een andere optie is het af en toe even de auto een paar cm naar voren laten rollen tijdens het wachten voor rood, zo krijgt de schijf de kans om rondom gelijkmatig af te koelen.

Doe je dit niet dan maakt het echt niet uit welk merk schijf je eronder zet want dan trekken ze allemaal krom. Geperforeerde schijfen gaan zelfs scheurtjes vertonen en kunnen daardoor uit elkaar spatten tijdens een serieuze rempartij.

Wil je de remprestaties van de auto nu gelijk verbeteren kun je inderdaad ook voor andere blokken kiezen die wat meer hitte bestendig zijn zoals Semi-metallic of ferro-carbon ook wel carbon-metallic genoemd.

Leen

Niels

Bericht door Niels » 01 jun 2007, 09:18

Leen Kostense schreef:Echter daar je schrijft dat de oude krom zijn getrokken denk ik dat het verstandig is om bijvoorbeeld tijdens het wachten voor een rood stoplicht de auto in N te zetten en de voet van de rem te halen. Een andere optie is het af en toe even de auto een paar cm naar voren laten rollen tijdens het wachten voor rood, zo krijgt de schijf de kans om rondom gelijkmatig af te koelen.
Bedankt voor de tip maar ze waren al krom bij het aanschaffen van de auto :wink: Ik heb nog wel garantie maar ik heb de auto bij Eindhoven gekocht en woon zelf in Groningen. Heen en weer rijden voor een paar "gratis" schijven heeft dus weinig zin.
Wil je de remprestaties van de auto nu gelijk verbeteren kun je inderdaad ook voor andere blokken kiezen die wat meer hitte bestendig zijn zoals Semi-metallic of ferro-carbon ook wel carbon-metallic genoemd.

Leen
Lijkt me idd de beste optie dan :D Ik heb Ferodo wel eens voorbij zien komen hier maar heb je ook nog tips qua merk en type?

Leen Kostense

Bericht door Leen Kostense » 01 jun 2007, 11:55

Qua merk en type durf ik geen uitspraak te doen.
Niet elke leverancier van dergelijke blokken maakt deze ook voor elk type auto. Voor de Amerikaanse branche wordt veel Hawk verkocht.
Ik denk dat er op het internet of hier onder de andere leden van het forum wel informatie beschikbaar is welk merk de gewenste blokken levert voor jouw auto.

Leen

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2007, 12:00

Niels schreef:
Bedankt voor de tip maar ze waren al krom bij het aanschaffen van de auto :wink: Ik heb nog wel garantie maar ik heb de auto bij Eindhoven gekocht en woon zelf in Groningen. Heen en weer rijden voor een paar "gratis" schijven heeft dus weinig zin.

Je kunt toch vragen of ze de schijven willen opsturen ?

allen

Bericht door allen » 01 jun 2007, 12:12

Ds2500 voor de straat is imho wel ok. Of je moet het wel heel bont maken. Waarschijnlijk wordt je dan al door Spee en zijn stuiterbal van de weg geplukt wegens asociaal rijgedrag. ;)

Niels

Bericht door Niels » 01 jun 2007, 12:20

Rico v Velzen schreef:
Je kunt toch vragen of ze de schijven willen opsturen ?
Ik heb het al eens geprobeerd (bij andere auto's weliswaar) en mijn ervaring is dat de verkoper dit ALTIJD zelf wil controleren :wink: en ik ben niet zo scherp geweest om het bij de proefrit te melden :oops:

DS2500 staat genoteerd Allen!

RVV

Bericht door RVV » 01 jun 2007, 12:33

Gewoon even voorleggen, joh ,vertellen dat jezelf bij de service afdeling van een groot autobedrijf hebt gewerkt en weet waar je over praat.

Niet geschoten is altijd mis

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jun 2007, 14:09

Sterker nog.
Ik heb eens een auto in de Westbeemster gekocht en in de winter kwam ik erachter dat de linkerbuitenspiegelverwarming (hoeveel woordwaarde?) het niet deed.
Rit heen en weer was even als een nieuwe hier.
Dus hier nieuwe gekocht.
Weekje later dacht ik "ik bel die beste man eens op".
"Ooh joh, niets aan de hand. Koop maar een nieuwe spiegel en stuur mij de rekening maar!"
Dus gedaan :wink:

Wie niet waagt, wie niet wint :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 01 jun 2007, 18:11

Och, ik kreeg mn nieuwe remblokken zelfs van 1100km ver weg opgestuurd nadat ik er bij thuiskomst over belde dat hij oude rotzooi teruggemonteerd had op mn nieuwe schijven.

Maar snap Niels wel. En kromme schijven is geen garantie normaal gesproken. (alleen bij nieuwe montage de eerste 10K km bij de meeste merken) Alleen als het door beide partijen bij de proefrit/aflevering wordt opgemerkt heb je een poot om op te staan inprincipe. :!:

Niels

Bericht door Niels » 05 jun 2007, 17:12

Fabian schreef:Maar snap Niels wel. En kromme schijven is geen garantie normaal gesproken. Alleen als het door beide partijen bij de proefrit/aflevering wordt opgemerkt heb je een poot om op te staan inprincipe. :!:
Daarom :wink: Heb weinig zin om te leuren voor een paar nieuwe schijfies. Ik heb al een paar Brembo (standaard) schijven besteld voor zeven tientjes dus daar hoef je ook niet van wakker te liggen. Nu nog even een setje Ferodo's scoren :D

Knot

Re: Remschijf advies gevraagd!

Bericht door Knot » 11 mei 2009, 19:34

Weet iemand toevallig waar ik ATE powerdisc schijven online kan krijgen? Wil Bas of Paul eigenlijk niet vermoeien met tientjeshandel wat ik zelf kan monteren.

Heb even zitten zoeken maar kan het zo snel niet vinden.

Joy

Bericht door Joy » 11 mei 2009, 19:49

Knot schreef:Weet iemand toevallig waar ik ATE powerdisc schijven online kan krijgen? Wil Bas of Paul eigenlijk niet vermoeien met tientjeshandel wat ik zelf kan monteren.

http://cgi.ebay.de/ATE-PowerDisc-Bremss ... dZViewItem" onclick="window.open(this.href);return false;

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 11 mei 2009, 23:06

Knot schreef:Weet iemand toevallig waar ik ATE powerdisc schijven online kan krijgen? Wil Bas of Paul eigenlijk niet vermoeien met tientjeshandel wat ik zelf kan monteren.

Volgens mij heeft de eerste daar niet echt problemen mee, zeker als je er nog een keer weer terug komt voor iets wat je zelf niet kunt.

Ik heb zelf op m'n bimmer nieuwe brembo-schijven maar deze bevallen eigenlijk niet: ze slijten harder als de remblokken :mrgreen: (hawk ht10). Niet té aggressieve blokken nemen dus.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mei 2009, 09:02

Ff lezen denk ik... is het een draadje uit 2007 :bag:

Marc R

Bericht door Marc R » 12 mei 2009, 13:43

2007 of niet,op AF hoor ik heel goeie berichten over Brakemaxx...naam komt een beetje sjonnie over maar daar zijn het ook azijnpissers,en sommigen daar weten echt wel waar ze over praten..

Naughty

Bericht door Naughty » 12 mei 2009, 20:03

Stuur ons maar even een mailtje Knot op info@fineline-imports.nl.

Graag kenteken daarin vermelden en dan krijg je een passende offerte via de mail retour gestuurd.
Als het gaat om een import auto ook graag bouwjaar, merk en motorvariant erbijzetten

Plaats reactie