Waaraan moet een hobby auto voldoen?
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34
Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Beste DF'ers,
Ik ben een van de mensen die weinig posten maar wel regelmatig meeleest en heb dan ook hoge achting mbt het niveau hier.
Nu heb ik dan toch eens de aandrang om een topic te starten.
Ik heb altijd een bovengemiddelde interesse gehad in auto's en verschillende vormen van autosport en heb mede daarom (en in een impulsieve bui) zo'n 2 jaar geleden mijn racelicentie gehaald. Sindsdien toch regelmatig de aandrang gehad om hier wat mee te gaan doen in de vorm van trackdays ed maar met mijn dagelijkse vervoer (BMW X5 en die blijft dat ook vanwege zijn praktisch nut met werk/kind/honden) lijkt me dan geen echte zoden aan de dijk zetten en iedere keer huren/lenen/meerijden is ook niks.
Nu overweeg ik om er een goedkope auto bij te kopen waarmee ik dingen wil doen als trackdays, driftdagen etc maar kom ik tot de vraag:
"Waar moet een dergelijke hobby auto aan voldoen om een maximale hoeveelheid plezier eruit te halen?"
Er zijn in ieder geval al een paar randvoorwaarden die ik heb kunnen stellen en hoop op jullie nuttige input zodat ik eens gericht kan gaan zoeken.
Randvoorwaarden:
* Moet op de openbare weg mogen.
* Geen knutselproject ivm ontbreken van technische vaardigheden.
* Kuipstoel, 4-puntsgordel ed vind ik wel fijn bij dit soort dingen maar is geen must.
Budget? pffff geen idee............heb ik niet echt vastgesteld.
Wat zijn naar jullie idee nog meer dingen die van belang zijn om zo'n leuke auto op de zoeken?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Ik ben een van de mensen die weinig posten maar wel regelmatig meeleest en heb dan ook hoge achting mbt het niveau hier.
Nu heb ik dan toch eens de aandrang om een topic te starten.
Ik heb altijd een bovengemiddelde interesse gehad in auto's en verschillende vormen van autosport en heb mede daarom (en in een impulsieve bui) zo'n 2 jaar geleden mijn racelicentie gehaald. Sindsdien toch regelmatig de aandrang gehad om hier wat mee te gaan doen in de vorm van trackdays ed maar met mijn dagelijkse vervoer (BMW X5 en die blijft dat ook vanwege zijn praktisch nut met werk/kind/honden) lijkt me dan geen echte zoden aan de dijk zetten en iedere keer huren/lenen/meerijden is ook niks.
Nu overweeg ik om er een goedkope auto bij te kopen waarmee ik dingen wil doen als trackdays, driftdagen etc maar kom ik tot de vraag:
"Waar moet een dergelijke hobby auto aan voldoen om een maximale hoeveelheid plezier eruit te halen?"
Er zijn in ieder geval al een paar randvoorwaarden die ik heb kunnen stellen en hoop op jullie nuttige input zodat ik eens gericht kan gaan zoeken.
Randvoorwaarden:
* Moet op de openbare weg mogen.
* Geen knutselproject ivm ontbreken van technische vaardigheden.
* Kuipstoel, 4-puntsgordel ed vind ik wel fijn bij dit soort dingen maar is geen must.
Budget? pffff geen idee............heb ik niet echt vastgesteld.
Wat zijn naar jullie idee nog meer dingen die van belang zijn om zo'n leuke auto op de zoeken?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Ook niet geheel onbelangrijk is: Wil je een trackday auto bouwen of een trackday auto kopen die inprincipe al gereed is voor het circuit?
Trackday auto's zijn in veel verschillende soorten mogelijk: RWD (BMW E30/E36), FWD (Clio, Golf, Civic), AWD (Evo, Subaru), 2- of 4-deurs, Coupe, roadster (MX-5).
Vanaf zo'n 5000 euro heb je bv. een E30 325i die compleet gebouwd is voor trackday's. Is ook een prima auto om te leren rijden (geen ABS etc) en redelijk betaalbare onderdelen.
Trackday auto's zijn in veel verschillende soorten mogelijk: RWD (BMW E30/E36), FWD (Clio, Golf, Civic), AWD (Evo, Subaru), 2- of 4-deurs, Coupe, roadster (MX-5).
Vanaf zo'n 5000 euro heb je bv. een E30 325i die compleet gebouwd is voor trackday's. Is ook een prima auto om te leren rijden (geen ABS etc) en redelijk betaalbare onderdelen.
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Tristan,
Goed punt! Bedankt.
Mijn idee gaat uit naar eentje die feitelijk al klaar is of hooguit enkele aanpassingen nodig heeft omdat ik noch de knutselvaardigheden noch de knutselzin bezit.
Goed punt! Bedankt.
Mijn idee gaat uit naar eentje die feitelijk al klaar is of hooguit enkele aanpassingen nodig heeft omdat ik noch de knutselvaardigheden noch de knutselzin bezit.

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Met een hobby auto moet je net ff wat meer hebben vind ik. Hij moet je aanspreken om z'n karakter, motor, uiterlijk of stuureigenschappen en het liefst allemaal bezitten. Die ik nu heb heeft een lekkere motor en is ook nog redelijk praktisch inzetbaar. Een weekendje Nurburgring in een tentje zou b.v. gemakkelijk lukken
Helaas is de knutselfactor wat hoog 


-
- Berichten: 4204
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Met weinig knutselzin kan ik je enkel aanraden een betrouwbare auto te nemen en alvast korting te gaan vragen bij de beunhaas want er kan best wel eens wat geld in gaan zitten 
Ik wilde een tracktoy die ook op de openbare weg kon. Uit eindelijk merkte ik dat ik 365 dagen per jaar wil fun hebben, dat betekend dus ook in de winter in de sneeuw in de Franse Vogezen. Heb dus een andere auto gekocht inmiddels.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, denk goed na voor je koopt en ga proefritjes maken

Ik wilde een tracktoy die ook op de openbare weg kon. Uit eindelijk merkte ik dat ik 365 dagen per jaar wil fun hebben, dat betekend dus ook in de winter in de sneeuw in de Franse Vogezen. Heb dus een andere auto gekocht inmiddels.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, denk goed na voor je koopt en ga proefritjes maken

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
BMW E36 M3 coupé of 130i
Schijnt de gangbare oplossing voor jouw probleem te zijn hier
Het belangrijkste aan een funcar is de smile die hij op je gezicht tovert, dit kan met een eend zijn, of met een veyron, om maar even uitersten te noemen, maar het moet niet zo zijn dat er iets aan die auto is wat tijdens het rijden een domper erop zet.
Dit kan zijn vanwege de prestaties, of juist het gebrek aan, hoe ie door bochten gaat, hoe ie DWARS door bochten gaat, hoe zuinig ie is, het geluid, etc etc etc.
Kortom: wat vind jij belangrijk in een funcar, naast dat ie praktisch af moet zijn, en nog een beetje betrouwbaar ook
Persoonlijk vind ik de 106 rallye of E30 325i -veel cabrio's van in omloop momenteel- (Oja, en de alfa 155 Q4 turbo) erg geschikt, maar dat is mijn smaak
Schijnt de gangbare oplossing voor jouw probleem te zijn hier

Het belangrijkste aan een funcar is de smile die hij op je gezicht tovert, dit kan met een eend zijn, of met een veyron, om maar even uitersten te noemen, maar het moet niet zo zijn dat er iets aan die auto is wat tijdens het rijden een domper erop zet.
Dit kan zijn vanwege de prestaties, of juist het gebrek aan, hoe ie door bochten gaat, hoe ie DWARS door bochten gaat, hoe zuinig ie is, het geluid, etc etc etc.
Kortom: wat vind jij belangrijk in een funcar, naast dat ie praktisch af moet zijn, en nog een beetje betrouwbaar ook

Persoonlijk vind ik de 106 rallye of E30 325i -veel cabrio's van in omloop momenteel- (Oja, en de alfa 155 Q4 turbo) erg geschikt, maar dat is mijn smaak

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Belangrijkste voor jezelf is dat je even nagaat of je een budget hebt, merkgebonden bent, of je een voorkeur hebt voor een aandrijvingsconcept, of je er ook mee over straat wilt kunnen rijden, etc..
Voorbeeldje van een "instappen en gas geven auto"
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=14058" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, wat heb je er aan als je ogen al naar je broekzakken vluchten bij het lezen van het woordje Opel???
Voorbeeldje van een "instappen en gas geven auto"
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=14058" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, wat heb je er aan als je ogen al naar je broekzakken vluchten bij het lezen van het woordje Opel???

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Aangezien je uit Woerden komt moet je m'n oom 's bellen. Die heeft regelmatig E30's te koop. Soms ook geprepareerde.
http://www.autoservicedriebruggen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
http://www.autoservicedriebruggen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!

-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Heren,
Tot zoverre alvast bedankt!
De hierboven gemelde "smile-factor" is inderdaad een belangrijk item.
In het verleden heb ik een bmw z3 m coupe gehad en die gaf die smile volledig.
Daarmee zette ik hem nogal eens dwars en dat soort spielerei. Echter toen vond ik de auto nog te veel waard om hem er op het circuit en de driftdagen in te zetten alhoewel het er natuurlijk een prachtwagen voor was
Maar ja, werk en gezinssituaties veranderen en dus ook de vervoersbehoefte; alhoewel mijn huidige auto heus geen straf is.
Wat ik nu zoek ik een (zou goed als) kant en al klare auto die ik op ieder gewenst, zonder eerst uitgebreide preparaties te hoeven doen, kan pakken om zo weer eens die auto smile op de kaken te zetten. Die momenten kunnen wat mij betreft op de openbare weg, als op circuit en driftdagen zijn.
Uiteraard ben ik me bewust van de eigenschappen van bijvoorbeeld E30's ed maar wat ik eigenlijk met mijn vraag bedoelde is wat is zou de uitrusting moeten zijn voor een ideale auto voor die doelen (en dat kan een E30/E36/944/mx-5 ed) zijn.
Hierbij denk ik dan aan dingen als dif (en wat voor), minimale pk's, kooi/ geen kooi, powerflex, onderstel, sper, veerpootbrug etc etc.
Zo hoop ik een ideaal lijstje te maken zodat ik niet iets koop en vervolgens weer een hoop geld en tijd kwijt ben om hem alsnog "goed" te maken.
Met alle kennis die hier op DF aanwezig is denk ik dat zo'n lijstje te maken valt ( als jullie willen helpen uiteraard).
Overigens, die Opel speedster vind ik behoorlijk gaaf maar 26 K ga ik echt niet voor een speeltje uitgeven. Die 5K die Tristan eerder noemde spreekt me begrijpelijkerwijs meer aan
Tot zoverre alvast bedankt!
De hierboven gemelde "smile-factor" is inderdaad een belangrijk item.
In het verleden heb ik een bmw z3 m coupe gehad en die gaf die smile volledig.
Daarmee zette ik hem nogal eens dwars en dat soort spielerei. Echter toen vond ik de auto nog te veel waard om hem er op het circuit en de driftdagen in te zetten alhoewel het er natuurlijk een prachtwagen voor was


Maar ja, werk en gezinssituaties veranderen en dus ook de vervoersbehoefte; alhoewel mijn huidige auto heus geen straf is.
Wat ik nu zoek ik een (zou goed als) kant en al klare auto die ik op ieder gewenst, zonder eerst uitgebreide preparaties te hoeven doen, kan pakken om zo weer eens die auto smile op de kaken te zetten. Die momenten kunnen wat mij betreft op de openbare weg, als op circuit en driftdagen zijn.
Uiteraard ben ik me bewust van de eigenschappen van bijvoorbeeld E30's ed maar wat ik eigenlijk met mijn vraag bedoelde is wat is zou de uitrusting moeten zijn voor een ideale auto voor die doelen (en dat kan een E30/E36/944/mx-5 ed) zijn.
Hierbij denk ik dan aan dingen als dif (en wat voor), minimale pk's, kooi/ geen kooi, powerflex, onderstel, sper, veerpootbrug etc etc.
Zo hoop ik een ideaal lijstje te maken zodat ik niet iets koop en vervolgens weer een hoop geld en tijd kwijt ben om hem alsnog "goed" te maken.
Met alle kennis die hier op DF aanwezig is denk ik dat zo'n lijstje te maken valt ( als jullie willen helpen uiteraard).
Overigens, die Opel speedster vind ik behoorlijk gaaf maar 26 K ga ik echt niet voor een speeltje uitgeven. Die 5K die Tristan eerder noemde spreekt me begrijpelijkerwijs meer aan

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Must have:
- goed onderstel/schroefset
- interieur deels verwijderen -->gewichtsbesparing
- racestuur
- rolkooi
- rubbers in bv. powerflex
- set goed banden -->semi-slicks
- remmen upgrade
- sperdiff
Als je bovenstaande voor elkaar hebt, ben je al een heel end.
- goed onderstel/schroefset
- interieur deels verwijderen -->gewichtsbesparing
- racestuur
- rolkooi
- rubbers in bv. powerflex
- set goed banden -->semi-slicks
- remmen upgrade
- sperdiff
Als je bovenstaande voor elkaar hebt, ben je al een heel end.

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?


Ik denk toch dat het belangrijkst is om even te bekijken wat je budget is.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Mijn advies: probeer een zo compleet mogelijke auto te kopen. Zelf een aantal projecten gedaan en het is net zoals alle andere projecten in deze wereld:
- het kost meer tijd dan je gedacht hebt
- het kost meer geld
- het zit altijd tegen
- het is vaak niet wat je er van te voren van verwacht
Dus als je ergens een aardige complete circuitauto kunt vinden al dan niet met kenteken ben je klaar. Dan kun je gelijk zien of het aan je verwachtingen voldoet en weet je gelijk wat het kost om hem te kopen. De running costs zijn dan vaak te overzien maar ook nog steeds niet te onderschatten als je 1 tot 2 keer per maand een dagje circuit meepakt.
- het kost meer tijd dan je gedacht hebt
- het kost meer geld
- het zit altijd tegen
- het is vaak niet wat je er van te voren van verwacht
Dus als je ergens een aardige complete circuitauto kunt vinden al dan niet met kenteken ben je klaar. Dan kun je gelijk zien of het aan je verwachtingen voldoet en weet je gelijk wat het kost om hem te kopen. De running costs zijn dan vaak te overzien maar ook nog steeds niet te onderschatten als je 1 tot 2 keer per maand een dagje circuit meepakt.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
hjp schreef:Beste DF'ers,
Ik ben een van de mensen die weinig posten maar wel regelmatig meeleest en heb dan ook hoge achting mbt het niveau hier.
Nu heb ik dan toch eens de aandrang om een topic te starten.
Ik heb altijd een bovengemiddelde interesse gehad in auto's en verschillende vormen van autosport en heb mede daarom (en in een impulsieve bui) zo'n 2 jaar geleden mijn racelicentie gehaald. Sindsdien toch regelmatig de aandrang gehad om hier wat mee te gaan doen in de vorm van trackdays ed maar met mijn dagelijkse vervoer (BMW X5 en die blijft dat ook vanwege zijn praktisch nut met werk/kind/honden) lijkt me dan geen echte zoden aan de dijk zetten en iedere keer huren/lenen/meerijden is ook niks.
Nu overweeg ik om er een goedkope auto bij te kopen waarmee ik dingen wil doen als trackdays, driftdagen etc maar kom ik tot de vraag:
"Waar moet een dergelijke hobby auto aan voldoen om een maximale hoeveelheid plezier eruit te halen?"
Er zijn in ieder geval al een paar randvoorwaarden die ik heb kunnen stellen en hoop op jullie nuttige input zodat ik eens gericht kan gaan zoeken.
Randvoorwaarden:
* Moet op de openbare weg mogen.
* Geen knutselproject ivm ontbreken van technische vaardigheden.
* Kuipstoel, 4-puntsgordel ed vind ik wel fijn bij dit soort dingen maar is geen must.
Budget? pffff geen idee............heb ik niet echt vastgesteld.
Wat zijn naar jullie idee nog meer dingen die van belang zijn om zo'n leuke auto op de zoeken?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Hoe hard is die openbare weg eis? Misschien (als de ruimte er is) een idee om een kentekenloze auto en een autoambulance te nemen? Kitcar bijvoorbeeld? Ook omdat je als je een straatauto neemt als hobbyauto dit altijd een compromis wordt in beide richtingen: te slap voor de meeste circuits en te hardcore voor de openbare weg. Wat verwacht je van het straatauto-gebruik? Gezien je budget is langzaam opbouwen niet echt een optie omdat het dan en te duur wordt en je gepijnigd blijft worden.
That said: kuipstoel plus goede gordels vind ik als het een beetje vlot begint te gaan toch wel een keiharde must. Snap zelf niet hoe ik het vol houd nog zonder te rijden


Conclusie/stappenplan:
1) Stel gebruik vast, zowel op de straat als op circuit
2) Stel budget vast
3) Kom hier terug, knip het budget in 3 en geef dat bedrag aan als besteedbaar bedrag
4) Laat DF een shortlist samenstellen van 2 of 3 auto's van de helft van je budget (zo gaat dat)
5) Lees je in de auto's in qua zwakke/sterke punten, of zoek een specialist (ook via hier wel te vinden)
6) Ga op zoek naar kant en klare auto's van dat type 8)
7) Laat 'm door die specialist op punt zetten voor een kwart van je budget
8 ) Rijden, genieten en het laatste kwart van je euro's voor onderhoud 2009 reserveren

Wat je ook nog zou kunnen doen is in een raceteam te stappen in het dnrt (zie sohostedracing). Je hebt je licentie, budgetwise is het haalbaar en je hebt alle kopzorgen van onderhoud e.d. niet, wat me in zo'n situatie ook goud lijkt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Mijn belangstelling gaat al snel uit naar een mooie klassieker die geschikt is voor de openbare weg en eventueel een trackday hier en daar.
Als ik je mag adviseren, veel is er al gezegd:
- Wil je zelf sleutelen, of vooral rijden? Dan kom je al bij de vraag of je een hele degelijke betrouwbare auto wilt, waar je zelf ook nog wat aan kan doen als 't echt nodig is. Of wil je een auto zelf helemaal uit elkaar halen, reviseren en zelf prepareren. Of moet 't out of the box al geschikt zijn voor 't circuit (zoals een Lotus Elise bijv.).
- Wat voor karakter zoek je in een auto: FWD (listig of gemoedelijk), AWD, RWD en dan nog de layout van de motor (FR, MR en RR) bepalen enorm het plezier dat je kunt hebben, of de leercurve die je mee zult gaan maken.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor uitdagende, 'moeilijke' RWD's. Dat hoeven overigens geen dure en onbetrouwbare auto's te zijn, maar zodra ze minder gevoelig zijn voor roest en flink wat vermogen hebben wordt 't al snel duur(der).
Wil je liever een hoogtoerige motor met relatief veel pk's, of ééntje met flink wat koppel onderin (dik blok, of een turbo).
Ik heb zelf heel lang gereden zonder sperdifferentieel. Je hebt al een racelicentie gehaald, dus ik neem aan dat je wellicht toe bent aan een sper. Dan kom ik op 't volgende:
- Koop een auto die je in stapjes kunt opwaarderen aan je eigen behoefte en rijkwaliteiten. Begin met een redelijk standaard onderstel. Strip de auto, verlaag hem desnoods. Later kun je het onderstel opwaarderen, semislicks monteren en een sper monteren. Het nadeel van diverse opwaarderingen is dat de auto op de openbare weg ook uitnodigt om te gaan 'racen'. Met een slechter onderstel en gewone bandjes ligt de limiet veel dichterbij en blijft een auto op de openbare weg ook leuk, zonder dat 't een rijbewijsvreter wordt.
Verder hebben we het nog niet gehad over restwaarde. Een reeds afgeschreven auto stijgt soms zelfs wat in waarde als 'ie opgebouwd wordt als racer/tracktool.
Op dit moment heb ik een volledig geprepareerde E30 staan, maar ik rijd er te weinig mee op circuits. Mijn volgende auto voor erbij wordt dus een auto die ik gewoon 's avonds kan pakken voor een ritje door 't fraaie landschap, of in een weekend om lekker naar een heuvelachtig gebied te gaan. Ik zit er zelfs aan te denken om een tijd niets te kopen tot ik ik één van mijn droomauto's kan kopen. Dan vervalt voor mij de eis dat ik ermee op 't circuit moet kunnen rijden. Zover is 't echter nog niet.
Als ik je mag adviseren, veel is er al gezegd:
- Wil je zelf sleutelen, of vooral rijden? Dan kom je al bij de vraag of je een hele degelijke betrouwbare auto wilt, waar je zelf ook nog wat aan kan doen als 't echt nodig is. Of wil je een auto zelf helemaal uit elkaar halen, reviseren en zelf prepareren. Of moet 't out of the box al geschikt zijn voor 't circuit (zoals een Lotus Elise bijv.).
- Wat voor karakter zoek je in een auto: FWD (listig of gemoedelijk), AWD, RWD en dan nog de layout van de motor (FR, MR en RR) bepalen enorm het plezier dat je kunt hebben, of de leercurve die je mee zult gaan maken.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor uitdagende, 'moeilijke' RWD's. Dat hoeven overigens geen dure en onbetrouwbare auto's te zijn, maar zodra ze minder gevoelig zijn voor roest en flink wat vermogen hebben wordt 't al snel duur(der).
Wil je liever een hoogtoerige motor met relatief veel pk's, of ééntje met flink wat koppel onderin (dik blok, of een turbo).
Ik heb zelf heel lang gereden zonder sperdifferentieel. Je hebt al een racelicentie gehaald, dus ik neem aan dat je wellicht toe bent aan een sper. Dan kom ik op 't volgende:
- Koop een auto die je in stapjes kunt opwaarderen aan je eigen behoefte en rijkwaliteiten. Begin met een redelijk standaard onderstel. Strip de auto, verlaag hem desnoods. Later kun je het onderstel opwaarderen, semislicks monteren en een sper monteren. Het nadeel van diverse opwaarderingen is dat de auto op de openbare weg ook uitnodigt om te gaan 'racen'. Met een slechter onderstel en gewone bandjes ligt de limiet veel dichterbij en blijft een auto op de openbare weg ook leuk, zonder dat 't een rijbewijsvreter wordt.
Verder hebben we het nog niet gehad over restwaarde. Een reeds afgeschreven auto stijgt soms zelfs wat in waarde als 'ie opgebouwd wordt als racer/tracktool.
Op dit moment heb ik een volledig geprepareerde E30 staan, maar ik rijd er te weinig mee op circuits. Mijn volgende auto voor erbij wordt dus een auto die ik gewoon 's avonds kan pakken voor een ritje door 't fraaie landschap, of in een weekend om lekker naar een heuvelachtig gebied te gaan. Ik zit er zelfs aan te denken om een tijd niets te kopen tot ik ik één van mijn droomauto's kan kopen. Dan vervalt voor mij de eis dat ik ermee op 't circuit moet kunnen rijden. Zover is 't echter nog niet.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Deze Speedster vind ik trouwens wel gaaf als auto voor erbij:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=14058" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=14058" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Waaraan moet een hobby auto voldoen?
Harrie schreef:pas bij het 5e antwoord is de term 130i gevallen. Dat valt me toch zwaar tegen.
![]()
Ik denk toch dat het belangrijkst is om even te bekijken wat je budget is.
Ik ben hem kwijt, dus bij deze is de 130i officieel uit

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten