Invoerkosten auto/motor vanuit Engeland
-
Invoerkosten auto/motor vanuit Engeland
Op Driving-Fun zie ik verschillende mensen die wel eens een auto vanuit Engeland kopen. Nu zat ik op Pistonheads eens de prijzen te kijken van motoren en dat stelt ook niet veel voor. Het enige verschil dat je hebt is dat je een motor met milesteller koopt toch?
Nou is mijn vraag, welke kosten komen er nog bij behalve de aanschaf en waar kan ik dat berekenen?
Nou is mijn vraag, welke kosten komen er nog bij behalve de aanschaf en waar kan ik dat berekenen?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Invoerkosten auto/motor vanuit Engeland
Denk er ook aan dat je meestal de verlichting voor aangepast moet worden.
-
Je lichtunit moet of anders afgesteld worden of vervangen wanneer afstellen niet mogelijk is. Verder is inderdaad de teller in mijlen maar dit kan vaak ingesteld worden wanneer dit digitaal is....
BPM stelt echt niets voor en is makkelijk te berekenen op http://www.fastguzzi.nl/bpm/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;!
BPM stelt echt niets voor en is makkelijk te berekenen op http://www.fastguzzi.nl/bpm/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;!
-
Ik heb nu even een motor van Pistonheads gepakt om te proberen.
http://www.pistonheads.com/sales/1022614.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het goed begrijp vul ik hier http://www.fastguzzi.nl/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; dan dus in dat ie uit september 2006 komt en nieuwwaarde van die motor is volgens mij zo rond de 12.000 euro.
"Geef hier de waarde aan van verkoop aan particulieren" die snap ik alleen niet helemaal. Die had ik niet ingevuld en op berekenen gedrukt. Dan staat er Af te dragen BPM bij gebruikte motor 758 euro. Is dat nou echt alles wat je moet betalen dan? (behalve de lichtunits dan) Kan het me haast niet voorstellen... dan is het namelijk wel erg aantrekkelijk.
http://www.pistonheads.com/sales/1022614.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het goed begrijp vul ik hier http://www.fastguzzi.nl/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false; dan dus in dat ie uit september 2006 komt en nieuwwaarde van die motor is volgens mij zo rond de 12.000 euro.
"Geef hier de waarde aan van verkoop aan particulieren" die snap ik alleen niet helemaal. Die had ik niet ingevuld en op berekenen gedrukt. Dan staat er Af te dragen BPM bij gebruikte motor 758 euro. Is dat nou echt alles wat je moet betalen dan? (behalve de lichtunits dan) Kan het me haast niet voorstellen... dan is het namelijk wel erg aantrekkelijk.
- Remko
Het ís ook aantrekkelijk. Vanochtend reed ik achter een zilverkleurige volledig standaard S-Klasse. Links zag ik alleen maar een hoofdsteun, rechts een grote bos krullen. Het is even wennen maar met de huidige koers nemen sommige mensen een rechts stuur voor lief.
-
Insert PVV grap 

-
Gelukkig blijft op een motor het stuur in het middenRemko schreef:Het ís ook aantrekkelijk. Vanochtend reed ik achter een zilverkleurige volledig standaard S-Klasse. Links zag ik alleen maar een hoofdsteun, rechts een grote bos krullen. Het is even wennen maar met de huidige koers nemen sommige mensen een rechts stuur voor lief.

- RobS
Nandor schreef:Insert PVV grap

-
Die 750 speciale editie is te duur. Voor dat bedrag koop je een "nieuwere"
Hij is te duur in aanschaf, verkeerde bouwjaar en dus te duur in BPM.
Bpm is een 1000 euro, dan moet je hem nog ophalen etc.
Dan ben je een 7000 euro kwijt voor hij hier staat. Heb je nog geen koplamp
Is die motor niet waard
Wat je nodig hebt :
- Koplamp
- Mogelijk een dashboard. Veel dashboards kunnen van MPH naar KM/H omgezet worden.
- Alle originele delen. Denk aan een uitlaat met katalysator, knipperlichten, etc. Overal moet e keur merk opzitten. Hoe netter de motor bij de RDW, hoe minder gezanik.
Jaren motor gereden en eea geimporteerd, enigste wat ik kan zeggen : Doen! Maar wel goed kijken wat je koopt. Veel motoren hebben tegenwoordig terug roep acties.
Die 750's hadden hun probleem, de 1000's K5/k6 ook incl. frame modificaties , K7 had er wat, etc. etc. K6/k7 600/750cc hebben zo hun sores.
Rekeningen heb je dus echt nodig.
Als je een suzuki koopt en hij valt nog onder garantie, forget it. Nimag in NL helpt je niet gezien het maar gewoon importeurs cq handelaren zijn.
Belgie zijn ze stuk schappelijker wel, vooral de dealers.
Hij is te duur in aanschaf, verkeerde bouwjaar en dus te duur in BPM.
Bpm is een 1000 euro, dan moet je hem nog ophalen etc.
Dan ben je een 7000 euro kwijt voor hij hier staat. Heb je nog geen koplamp

Is die motor niet waard

Wat je nodig hebt :
- Koplamp
- Mogelijk een dashboard. Veel dashboards kunnen van MPH naar KM/H omgezet worden.
- Alle originele delen. Denk aan een uitlaat met katalysator, knipperlichten, etc. Overal moet e keur merk opzitten. Hoe netter de motor bij de RDW, hoe minder gezanik.
Jaren motor gereden en eea geimporteerd, enigste wat ik kan zeggen : Doen! Maar wel goed kijken wat je koopt. Veel motoren hebben tegenwoordig terug roep acties.
Die 750's hadden hun probleem, de 1000's K5/k6 ook incl. frame modificaties , K7 had er wat, etc. etc. K6/k7 600/750cc hebben zo hun sores.
Rekeningen heb je dus echt nodig.
Als je een suzuki koopt en hij valt nog onder garantie, forget it. Nimag in NL helpt je niet gezien het maar gewoon importeurs cq handelaren zijn.
Belgie zijn ze stuk schappelijker wel, vooral de dealers.
-
Dankjewel voor je antwoord Capo_Miel.
Die 750 was eigenlijk een beetje een voorbeeld. Was niet geinteresseerd in die motor.
Ik heb je even een PM gestuurd.
Die 750 was eigenlijk een beetje een voorbeeld. Was niet geinteresseerd in die motor.
Ik heb je even een PM gestuurd.