Open ///M's
- wooter
Open ///M's
De Z4 ///M ligt in kreukels en ik was de eerste uren na de crash niet meer van plan een M te kopen. Na een paar dagen en gesprekken met MdV toch terug van plan veranderd en ik had al besloten om terug een leuke Z4 M te halen.
De discussie over Rico's dil-///M-a deed mij eraan herinneren dat ik de E46 M3 ook nog kon overwegen. Binnen een maandje groeit ons gezinnetje met een dochter, en daar moet natuurlijk rekening mee gehouden worden. Edoch, ik rij alleen naar mijn werk en terug, en MdV gaat eg geen M rijden.
Op zich zou een Z4 dus lekker lukken. Maar toch wil ik niet teveel geld slijten aan zo een ding, en weet ik dat als dochterlief 2 jaar oud is, dat open rijden terug tot de mogelijkheden behoort. Zou ik dan nu niet beter iets gewoons kiezen, wat op mijn geld zitten en binnen 2 jaar gewoon een lekkere E93 M3 of M6 halen? De E93 M3 is vanachter voldoende ruim om mij te passen, maar het stalen dak verknoeit de kofferruimte, en die heb je nodig met een peuter. De M6 heeft dan weer een grotere kofferruimte, maar ik pas echt niet op de achterbank. Nu, ik hoef er ook niet te passen, zolang junior maar past.
Of is gewoon te gewoon, en kan ik even veel lol hebben in een E46 M3 cabrio? Ik vind het interieur gedateerd, maar de satnav werkt op dezelfde manier als die van de Z4. Ik maak me wat zorgen om scuttle roll (een flexibeler koetswerk door het missen van een dak) wat bij de Z4 toch beter geregeld is, maar anderzijds weet ik niet ofdat ik nog zo gek een trackday met een Z4 ga doen, en dan denk ik niet dat je de stijfheid van een Z4 op de openbare weg nodig hebt...
Ik hoor graag de voor- en nadelen. Aan coupes begin ik niet, en een sedan of touring vind ik wel leuk voor MdV, maar zie ik mezelf niet voor mijn plezier op een zonnige mei-avond rijden.
De discussie over Rico's dil-///M-a deed mij eraan herinneren dat ik de E46 M3 ook nog kon overwegen. Binnen een maandje groeit ons gezinnetje met een dochter, en daar moet natuurlijk rekening mee gehouden worden. Edoch, ik rij alleen naar mijn werk en terug, en MdV gaat eg geen M rijden.
Op zich zou een Z4 dus lekker lukken. Maar toch wil ik niet teveel geld slijten aan zo een ding, en weet ik dat als dochterlief 2 jaar oud is, dat open rijden terug tot de mogelijkheden behoort. Zou ik dan nu niet beter iets gewoons kiezen, wat op mijn geld zitten en binnen 2 jaar gewoon een lekkere E93 M3 of M6 halen? De E93 M3 is vanachter voldoende ruim om mij te passen, maar het stalen dak verknoeit de kofferruimte, en die heb je nodig met een peuter. De M6 heeft dan weer een grotere kofferruimte, maar ik pas echt niet op de achterbank. Nu, ik hoef er ook niet te passen, zolang junior maar past.
Of is gewoon te gewoon, en kan ik even veel lol hebben in een E46 M3 cabrio? Ik vind het interieur gedateerd, maar de satnav werkt op dezelfde manier als die van de Z4. Ik maak me wat zorgen om scuttle roll (een flexibeler koetswerk door het missen van een dak) wat bij de Z4 toch beter geregeld is, maar anderzijds weet ik niet ofdat ik nog zo gek een trackday met een Z4 ga doen, en dan denk ik niet dat je de stijfheid van een Z4 op de openbare weg nodig hebt...
Ik hoor graag de voor- en nadelen. Aan coupes begin ik niet, en een sedan of touring vind ik wel leuk voor MdV, maar zie ik mezelf niet voor mijn plezier op een zonnige mei-avond rijden.
-
Re: Open ///M's
Als het prijsverschil tussen een E46 M3 en een nieuwere Z4 M zo klein is, zou ik voor een Z4 M gaan.
- markk
Hangt er m.i. puur en alleen vanaf of het je enige, daily, driver is en/of je vaak meer dan 2 personen in de auto hebt.
Als daily driver is een Z4M beperkt, zeker als je vaak meer dan 1 vriendin mee hebt
Als 2e fun auto naast een willekeurige daily -> Z4M, altijd.
Mark.
Als daily driver is een Z4M beperkt, zeker als je vaak meer dan 1 vriendin mee hebt

Als 2e fun auto naast een willekeurige daily -> Z4M, altijd.
Mark.
- Joop
Z4M roadster. Dit is de enige auto die min of meer gebouwd is voor het M-blok.
De andere auto´s zijn IMO niet M-waardiig. Daar hoort gewoon de sterkste niet-M-motor in te liggen.
De andere auto´s zijn IMO niet M-waardiig. Daar hoort gewoon de sterkste niet-M-motor in te liggen.
- wooter
De eerste twee jaartjes zou onze situatie er in het weekend er zo uit zien:
- of ik heb een M3 waarvan de kap toe blijft, en we doen moeite om een kinderstoeltje op de achterbank te krijgen
- of we laten gewoon het kinderstoeltje in de 3 touring van MdV en gaan daar mee rijden
In de week heb ik mijn auto (met max. 2 inzittenden), en zij rijdt met haar touring...
En daarom neig ik naar de Z4 M: ik heb de achterbank niet nodig, en de Z4 ziet er nog altijd recent uit. Vorig jaar scheelden de prijzen van de M3 en Z4 M een 15000€, maar de Z4 is gedaald terwijl de M3 momenteel rond de 25-30k blijft zweven... Is logisch ook: een 2002 schrijft minder hard af als een 2006.
Prijzen zijn overigens mobile.de prijzen, exclusief btw waar dat kan.
- of ik heb een M3 waarvan de kap toe blijft, en we doen moeite om een kinderstoeltje op de achterbank te krijgen
- of we laten gewoon het kinderstoeltje in de 3 touring van MdV en gaan daar mee rijden
In de week heb ik mijn auto (met max. 2 inzittenden), en zij rijdt met haar touring...
En daarom neig ik naar de Z4 M: ik heb de achterbank niet nodig, en de Z4 ziet er nog altijd recent uit. Vorig jaar scheelden de prijzen van de M3 en Z4 M een 15000€, maar de Z4 is gedaald terwijl de M3 momenteel rond de 25-30k blijft zweven... Is logisch ook: een 2002 schrijft minder hard af als een 2006.
Prijzen zijn overigens mobile.de prijzen, exclusief btw waar dat kan.
- Niels
- Auto: Prius+
Open rijden zegt mij persoonlijk niet zo veel dus dat laat ik even buiten beschouwing. Wel of niet cabrio-M is ook ff niet relevant maar 2 zitter vs. 2+2 des te meer. Zelf heb ik een Z3 Coupe en een diesel touring voor alle dag. In mijn geval ben ik dus altijd met de touring op stap dus in het geval van kinderen dan zal de Z3 uiteindelijk het veld moeten ruimen. Echter wil je denk ik ook wel eens een rondje op zondag met mooi weer en om dan je kind of zelfs je kind en vrouw thuis te laten is ook zo wat
Persoonlijk zou ik voor de E46 M3 kiezen. Misschien wat minder puur maar:
Ook genieten van het M-gevoel
Veeel breder inzetbaar
Met de Z3 kun je met z'n tweeen best een langweekend weg (Eiffel, Ardennen of waar dan ook waar het mooi is en lekker kunt rijden) maar met een kind geheel een no-go natuurlijk. Je kunt dan met de station gaan maar natuurlijk ga je veel liever met een lekkere auto
Met een M3 zou dat met een beetje passen en meten best kunnen mits er geen kinderwagen e.d. mee hoeft.
Je kunt ook een Z4 nemen tot aan de tijd dat er geen kinderwagen meer mee gaat natuurlijk. Is gezien de afschrijving misschien wel het meest interessant

Persoonlijk zou ik voor de E46 M3 kiezen. Misschien wat minder puur maar:
Ook genieten van het M-gevoel
Veeel breder inzetbaar

Met de Z3 kun je met z'n tweeen best een langweekend weg (Eiffel, Ardennen of waar dan ook waar het mooi is en lekker kunt rijden) maar met een kind geheel een no-go natuurlijk. Je kunt dan met de station gaan maar natuurlijk ga je veel liever met een lekkere auto

Je kunt ook een Z4 nemen tot aan de tijd dat er geen kinderwagen meer mee gaat natuurlijk. Is gezien de afschrijving misschien wel het meest interessant

-
Als er weer een M komt, kans is 0, is het een E46 Cabrio. Superauto! Andere uitlaat en klaar. Ideaal voor een dagje Ring of Scheveningen.
De Z4 cabrio is mooier dan de coupe maar welke auto is dat niet?
De Z4 cabrio is mooier dan de coupe maar welke auto is dat niet?
-
Ik ben wel cabrioliefhebber, maar een E46 M3 cabrio ben ik niet kapot van. Sowieso kan ik moeilijk warm worden van vierzitscabrio's. Blijven teveel normale personenauto's. Maar als die achterbank nodig is, dan zou ik ook E46 M3 kiezen. Dikke motor, BMW kwalitiet en toch praktisch en cabrio.
-
Inderdaad
Ik heb al jaren het cabrio idee (MX5, MR2, SL55AMG.......) voor mij allemaal droomauto's. Denk zelfs dat zo'n Peugeot ding me kan bekoren. Vraag me eigenlijk af waarom er hier geeneen voor de deur staat. Mijn eerste auto zo een 1.9 CTI worden maar dat ging niet door omdat de auto gewoon niet goed was. Nu dus de scooter.
Denk dat het compleet verschillende concepten zijn. Gezien jouw situatie lijkt de 4 logischer.
Ik heb al jaren het cabrio idee (MX5, MR2, SL55AMG.......) voor mij allemaal droomauto's. Denk zelfs dat zo'n Peugeot ding me kan bekoren. Vraag me eigenlijk af waarom er hier geeneen voor de deur staat. Mijn eerste auto zo een 1.9 CTI worden maar dat ging niet door omdat de auto gewoon niet goed was. Nu dus de scooter.
Denk dat het compleet verschillende concepten zijn. Gezien jouw situatie lijkt de 4 logischer.
- Casper
+1Tom schreef:Ik ben wel cabrioliefhebber, maar een E46 M3 cabrio ben ik niet kapot van. Sowieso kan ik moeilijk warm worden van vierzitscabrio's. Blijven teveel normale personenauto's. Maar als die achterbank nodig is, dan zou ik ook E46 M3 kiezen. Dikke motor, BMW kwalitiet en toch praktisch en cabrio.
@Wooter: wat is er met de Z4///M gebeurd?
-
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 5&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;Casper schreef:+1Tom schreef:Ik ben wel cabrioliefhebber, maar een E46 M3 cabrio ben ik niet kapot van. Sowieso kan ik moeilijk warm worden van vierzitscabrio's. Blijven teveel normale personenauto's. Maar als die achterbank nodig is, dan zou ik ook E46 M3 kiezen. Dikke motor, BMW kwalitiet en toch praktisch en cabrio.
@Wooter: wat is er met de Z4///M gebeurd?