Die mpv wilde ze dus net niet maken, die zou zeker ten koste gaan van de sportieve lijnen; daarom is de GT een mengelmoes van touring en sedan geworden met coupe-achtige daklijn waar je net iets rechterop achter het stuur zit...Snipe schreef:Noem mij ouderwets, maar een BMW hoort een sedan of coupé te zijn. Ik vond dat de grenzen al behoorlijk werden opgerekt met Tourings en diesels, maar terreinwagens en hatchbacks trek ik slecht. What's next? Bestelbusjes? MPV's? Een vrachtwagen?RutgerK schreef:Het is duidelijk en auto die door de marketingafdeling is gepushed. Ik heb er nog helemaal niets mee. Noem mij ouderwets maar een BMW kopen vanwege de ruimte op de achterbank klopt voor mij nog steeds niet.
Hoewel ze zeker uitstekend zullen rijden en ook voor sportief gebruik prima zijn, vind ik de auto's qua vormgeving steeds minder met sportiviteit te maken hebben.
Vind het zelf ook wel op het randje, maar net als audi en mercedes verstaat BMW ook het vak van het opvullen van niches die er niet lijken te bestaan.
Daarnaast blijft BMW wel auto's met een sportief tintje bouwen, zolang ze dat maar niet uit het oog verliezen vind ik het erg wat ze ook verzinnen: Een BMW moet namelijk sportief en elegant zijn... (bij een X5 kun je wellicht wat vraagtekens bij de laatste zetten, oogt zeker slanker en ranker dan zijn concurrenten, maar goed...): iets wat ze met de sedans, tourings, coupés en cabrio's toch nog steeds goed afgaat: dat blijven toch de main-stream modellenreeks in 3er, 5er, 6er en 7er vorm.