Nextgen 5 and 6-series + 5 serie GT concept.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joop

Re: Nextgen 5 and 6-series + 5 serie GT concept.

Bericht door Joop » 23 mar 2009, 17:41

Snipe schreef:
RutgerK schreef:Het is duidelijk en auto die door de marketingafdeling is gepushed. Ik heb er nog helemaal niets mee. Noem mij ouderwets maar een BMW kopen vanwege de ruimte op de achterbank klopt voor mij nog steeds niet.
Hoewel ze zeker uitstekend zullen rijden en ook voor sportief gebruik prima zijn, vind ik de auto's qua vormgeving steeds minder met sportiviteit te maken hebben.
Noem mij ouderwets, maar een BMW hoort een sedan of coupé te zijn. Ik vond dat de grenzen al behoorlijk werden opgerekt met Tourings en diesels, maar terreinwagens en hatchbacks trek ik slecht. What's next? Bestelbusjes? MPV's? Een vrachtwagen?
Die mpv wilde ze dus net niet maken, die zou zeker ten koste gaan van de sportieve lijnen; daarom is de GT een mengelmoes van touring en sedan geworden met coupe-achtige daklijn waar je net iets rechterop achter het stuur zit...

Vind het zelf ook wel op het randje, maar net als audi en mercedes verstaat BMW ook het vak van het opvullen van niches die er niet lijken te bestaan.

Daarnaast blijft BMW wel auto's met een sportief tintje bouwen, zolang ze dat maar niet uit het oog verliezen vind ik het erg wat ze ook verzinnen: Een BMW moet namelijk sportief en elegant zijn... (bij een X5 kun je wellicht wat vraagtekens bij de laatste zetten, oogt zeker slanker en ranker dan zijn concurrenten, maar goed...): iets wat ze met de sedans, tourings, coupés en cabrio's toch nog steeds goed afgaat: dat blijven toch de main-stream modellenreeks in 3er, 5er, 6er en 7er vorm.

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2009, 00:34

Nieuwe 5 serie touring.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 25 apr 2009, 09:24

Het lijkt of de raamlijn achteraan nogal schuin en rond wegloopt, voor zover het op deze foto's te zien is. Dat vind ik lelijk.

Een voorbeeldje van een auto waarbij dat ook het geval is:
Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 06 mei 2009, 13:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie