Huis verkopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Michel P

Re: Huis verkopen

Bericht door Michel P » 29 apr 2009, 13:44

Wouter, gewoon aangeven dat je anders wellicht bij de makelaar en/of hyposhop ook beslag gaat leggen iv.m. het geleverde zeer slechte werk wat ze hebben geleverd.......... Desnoods via een advocaat inzage in polis vragen en eisen dat de premie betaald blijft. Tijd om je zeer hard en zakelijk op te stellen. Die 10% en kosten heb je hard nodig om nog enigsinds met een lagere verkoopprijs t.o.v. je huidige verkoopakte te compenseren. Die claim goed uitwerken, en verandering in de woningmarkt t.o.v. de eerdere datum van verkoop en de markt weergeven.

Succes.

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 06 mei 2009, 10:00

De 'koper' (zo noem ik hem nog maar even) is inmiddels overleden en gecremeerd. M'n moeder zag de rouwadvertentie in de krant staan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mei 2009, 10:34

Ongelooflijk! Deze 'film' eindigt dus met een slot dat er helemaal bij past.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2009, 10:42

:cry:

Michel P

Bericht door Michel P » 06 mei 2009, 11:16

Wouter81 schreef:De 'koper' (zo noem ik hem nog maar even) is inmiddels overleden en gecremeerd. M'n moeder zag de rouwadvertentie in de krant staan.
:shock: een bizar einde..........

Al nieuws over de levensverzekering?

Michel

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 mei 2009, 13:12

Echt een onvoorstelbaar verhaal dit Wouter :!:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 jul 2009, 15:21

Maar weer es een update. Zijn nog bezig om wat geld bij de nabestaanden los te krijgen maar da's een langdurig en lastig traject. Zal ik jullie verder niet mee vermoeien. Situatie ligt erg complex.

We zijn nu bijna augustus 2009 en de woning is nog steeds niet weg. Ben het zo onderhand helemaal zat (de maandelijkse lasten tikken maar door, en door, en door...), blijft me achtervolgen deze woning. Wordt elke maand weer verdrietig van de bankrekening. ;) Net weer bij de makelaar geweest (over wiens inzet ik overigens niet meer te klagen heb, die doet ook zijn uiterste best). Besloten om de prijs maar flink naar beneden te drukken, van de huidige 114.500 naar 109.900. Dan draai ik daar zelf wel verlies op maar so be it. Het zou me gezegend zijn als dit ein-de-lijk eens achter de rug is. Nog een paar maandjes en het ding staat al 2 jaar te koop :shock: :bag: , niet leuk. Dan nu maar het verlies pakken en weg ermee.

Verder gaan we nog een advertentie in een lokale krant zetten, we hebben nieuwe foto's gemaakt welke online komen. Verder is de woning grotendeels ingericht (bankstel, wasmachine, koelkast, bed, kasten, eettafel plus stoelen enzovoorts). Alle inrichting is volledig gratis over te nemen, een starter kan er zo in. Staan momenteel 3 gelijke appartementen te koop. 1 Die er intern niet uitziet (helemaal kaal, moet nog van alles aan gebeuren) voor 114.500, 1 erg nette/mooie voor maar liefst 127.500 en 1 normale en nette voor 125.000. Dan zou je toch zeggen dat die van mij voor 109.900 toch echt eens weg zou moeten kunnen? :please:

We wachten het weer af. :shithappens:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2009, 15:29

Lekkere kutsituatie.

Gewoon een serieuze vraag: Ben je niet gewoon ooit begonnen met een te lage vraagprijs?
Overigens is 't verder niet boeiend dat er vergelijkbare woningen voor dat soort bedragen te koop staan, maar verkocht zijn. Je makelaar kan dat in realworks gewoon checken.

Overigens vind ik 5k zakken niet echt heel veel. Als je een bod krijgt zal iemand tegenwoordig wel gewoon onder de ton gaan beginnen met bieden. Zo zit de markt op dit moment in elkaar.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 jul 2009, 15:41

Jeetje, wat een prijzen zeg, das gratis daar wonen in het noorden. Nu snap ik de dikken bakken die daar rondrijden :P

Klote Wouter, succes met de verkoop.

Mijn appartement en die van mn vriendin staan sinds 2 weken in de verkoop, allebei al 3 bezichtingen gehad en 1 bieder waarmee we er niet uitkwamen. Nu nog maar bezien wat er verder gebeurd, maar de start was hoopvol.

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2009, 15:44

tjee Wouter wat kut zeg.. Je hebt gewoon teveel tijd verloren met die man die nu is overleden. Maar zo'n prijs voor een starter, dat moet toch te doen zijn ? Of houden de banken gewoon echt alles tegen (qua afsluiten van ene hypotheek) ?

Fabian, wel een kern van waarheid :wink:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 jul 2009, 15:51

Thanks jongens. Het is nog niet eens zozeer dat een hypotheek verkrijgen moeilijker is. Moeder van m'n collega zit zelf ook in hypotheken, bij ING. Volgens haar is de acceptatie nauwelijk tot niet strenger geworden. Er komen gewoon geen kijkers, da's het probleem. Voor elke gemiddelde starter is dit wel te betalen.

Nou ja, wellicht loopt het nu wel. Liefst was ik nog verder gezakt Dennis maar dan begint het verlies echt teveel te worden. :bag:

@ Rico: inderdaad, dat heeft alles vern##kt, dat gedoe met die (inmiddels overleden) gast. Gewoon driekwart jaar naar de klote, maar goed.

@ Fabian: en dan te bedenken dat Sneek (waar het hier om gaat) nog 1 van de duurdere plaatsen is in Friesland. :) Jij ook succes btw, gun je niet de ellende/langdurigheid die ik meemaak. ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 27 jul 2009, 16:02

hmm mooi klote.
Is er niet een optie om het wat beter bij de jongeren in de aandacht te brengen ?

Of zou juist deze groep juist even de crisis af wachten en vandaar niets kopen?
Of wachten tot de huizen prijzen dik gaan zakken...
Als je wat hoger gaat koopt niemand meer een huis tenzij het oude huis verkocht is, echt een ramp momenteel.

Hier naast mij is net een compleet nieuwe wijk opgezet, soms snap je het ook niet...

Succes met de verkoop!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jul 2009, 16:06

De hypotheken zijn gewoon duurder geworden. Dat rentepercentage zegt helemaal niets meer. In een jaar tijd moesten wij voor eenzelfde hypotheek 10% meer betalen. Allerlei, boeteclausules, extra verzekeringen, uitgeklede levensverzekeringen (niet meer een bedrag van het huis maar een bijdrage in de maandelijkse lasten) e.d. maakte voor ons dezelfde hypotheek niet interessant meer.

Ik hoop voor je Wouter, dat het geld wat je nog van de nabestaanden los kan krijgen, de verliezen een beetje compenseren.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 jul 2009, 16:08

Wouter81 schreef:
@ Fabian: en dan te bedenken dat Sneek (waar het hier om gaat) nog 1 van de duurdere plaatsen is in Friesland. :) Jij ook succes btw, gun je niet de ellende/langdurigheid die ik meemaak. ;)
Dat zal me, gelukkig, ook niet gebeuren. We kopen pas iets als we minimaal 1 apartement hebben verkocht, en dan moet het een scherpe aankoop zijn die we niet kunnen laten lopen. Anders wachten we echt tot ze allebei verkocht zijn. We hebben die luxe positie gelukkig wel.

Je hebt gewoon echt alle pech van de wereld gehad :(

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2009, 16:22

Nee alle pech van de wereld zou hij hebben gehad als Metchu bij hem in zou trekken. :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 jul 2009, 16:27

8)

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2009, 17:10

Dennis Cavallino schreef:Nee alle pech van de wereld zou hij hebben gehad als Metchu bij hem in zou trekken. :D

hahahaa

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2009, 10:56

Rico schreef:tjee Wouter wat kut zeg.. Je hebt gewoon teveel tijd verloren met die man die nu is overleden. Maar zo'n prijs voor een starter, dat moet toch te doen zijn ? Of houden de banken gewoon echt alles tegen (qua afsluiten van ene hypotheek) ?

Vriend van me heeft net iets gekocht voor 110k, terwijl ie nog student is. Uiteraard wel met garant staan van z'n ouders...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 jul 2009, 10:57

Martijn Koevoets schreef:
Rico schreef:tjee Wouter wat kut zeg.. Je hebt gewoon teveel tijd verloren met die man die nu is overleden. Maar zo'n prijs voor een starter, dat moet toch te doen zijn ? Of houden de banken gewoon echt alles tegen (qua afsluiten van ene hypotheek) ?

Vriend van me heeft net iets gekocht voor 110k, terwijl ie nog student is. Uiteraard wel met garant staan van z'n ouders...
Heb je nog meer vrienden? ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jul 2009, 15:39

Wouter sodeju heb net pas het hele verhaal gelezen :shock:

Vanaf het begin twijfelde ik net als iedereen aan de goede bedoelingen van de koper (en vraag me af of ie echt dood is... je kunt veel faken, zelfs de dood en je kunt daar veel geld aan verdienen).

Voor mij is in elk geval niet begrijpelijk dat je geen actie hebt ondernomen jegens de makelaar. Ik weet dat je geen zin hebt in nog meer ellende en ik weet dat het op gegeven moment zo hoog zit, dat je niets anders meer wenst dan die woning te kunnen verkopen. Toch gebeuren er hier zaken die niet door de beugel kunnen. Een makelaar en/of notaris zal toch op zijn minst wel een GBA-uittreksel hebben gecontroleerd betreffende zijn burgerlijke staat ? En zijn leeftijd was toch ook bekend ? Nog daargelaten alle andere ellende die ervan gekomen is. Ik had het wel geweten ... aanpakken en aansprakelijk stellen die gasten. Het begon al met de foto's ... dat je nog steeds bij die makelaar bent gebleven :?

Dit gunt niemand je toe zeg ... jezus wat een pech heb jij moeten meemaken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 jul 2009, 13:33

Mijn ouders hebben zojuist hun huis verkocht. De zon schijnt nog, dus ik hoop voor je dat je ook nog even mee kunt liften Wouter.

Christoph

Bericht door Christoph » 30 jul 2009, 13:43

Ik wil ook nog even meeliften, ook al ongeveer een huis te koop staan...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 okt 2009, 11:43

Maar weer even een update. Woning nog steeds niet verkocht.

We hebben het nu maar wat radicaler aangepakt. Paar weken geleden begonnen met klussen om alles wat op te knappen. Muren gesausd, plinten overal netjes bijgewerkt, badkamer opgeknapt, indeling veranderd en nog een hele rits van andere dingetjes. Ik moet zeggen, het lijkt echt 200% beter en netter nu. Veel frisser, lichter en ruimer. Je hebt er geen zin in om zoiets te doen maar het is toch wel goed geweest, blij dat we dat gedaan hebben. Verder nieuwe foto's gemaakt en de advertentie op Funda verwijderd en opnieuw geplaatst, zodat het weer een 'nieuwe' toevoeging is. Speciale actieprijs, 111.111 euro. Moet ook wel opvallen hoop ik. :bag: Staan nog 3 of 4 vergelijkbare appartementjes te koop. De mijne is één van de meest nette, is als enige volledig ingericht en is ook nog eens de goedkoopste van allemaal.

Moet nu echt weg, ik wordt treurig als ik m'n bankrekening check. Af, af, af, af, af.... ik verdien niet slecht maar 2 huizen betalen, dat lukt me niet. M'n rekening lijkt wel de AEX grafiek van een paar maand geleden. :bag: :hammer:

Moet toch eens meezitten zou je zeggen. :hmmm: :o

Fabian

Bericht door Fabian » 20 okt 2009, 12:06

kut man Wouter.....maar goede keus om er ff met de bezem doorheen te gaan, zal wel helpen denk ik.

Ik hoop vandaag te horen dat het appartement van mn vriendin wederom verkocht is, gisteravond laatste tegenvoorstel gedaan, hoop dat de telefoon zo rinkelt met goed nieuws. Dan 1000 onder taxatiewaarde verkocht, tegen 2500 boven taxatiewaarde de vorige keer (die dus niet doorging). Al bij al is het dan 6000 onder de vraagprijs, dus prima. Even afwachten nog...

Niall

Bericht door Niall » 20 okt 2009, 12:07

Wouter misschien een hele stomme idee, maar toch. Is het niet iets om wat goedkopere meubels te halen bijv bij de ikea, voor bv 1000 Euro en dan minimaal inrichten. Heel veel mensen vinden het prettiger als er iets tastbaars is ipv een leeg huis, kunnen er zeg maar niet doorheen kijken. Ook dan meteen nieuwe foto's maken

En bij een eventuele verkoop krijgt de koper de meubels gatis.

Gesloten