Urenschrijver..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marco R.

Re: Urenschrijver..

Bericht door Marco R. » 05 mei 2009, 18:19

Bij mijn vriendin kost het huis van dr ouders (omgeving Arnhem) dacht ik € 7,- voor één kant. Dat komt neer op 14,- per kant, zonder gezeur over BTW of al die ongein.
Als het echt duurder zou zijn zou ik liever zelf aan de slag gaan:)

Tom

Bericht door Tom » 05 mei 2009, 18:27

Jelmer850i schreef: Moet ik voor dat project wat extra kennis opdoen dan is dat eigen tijd.
Dus zo kan het best zijn dat je voor het oplossen van het prolbeem 10 uren kwijt bent en maar 5 kan factureren.
Ja logisch, ze huren je in omdat jij bepaalde kennis hebt. Als jij een opdracht aanneemt en die kennis niet hebt, dan is dat jouw probleem. Je bent vrij om een opdracht niet aan te nemen :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 mei 2009, 18:57

klopt uurloon is ook wat hoger.
Verder is het vaak een stukje scholing wat je bij andere projecten opnieuw kunt gebruiken.
Doe je dat niet dan sta je stil, en stilstand is achteruitgang.

Tom

Bericht door Tom » 05 mei 2009, 18:58

Helemaal mee eens Jelmer :)

Zo doe ik het ook.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 mei 2009, 18:59

Marco R. schreef:Bij mijn vriendin kost het huis van dr ouders (omgeving Arnhem) dacht ik € 7,- voor één kant.
Da's een goedkoop huis. Ik ga denk ik maar in Arnhem wonen.

Peric

Bericht door Peric » 05 mei 2009, 21:16

Is sowieso ook niet te vergelijken Rico, wat jij schrijft.
Jij maakt winst op een matras, dat je daar uren aan moet besteden is natuurlijk wel 't zelfde. Maar als je het goed doet komen die mensen terug of sturen ze iemand anders langs waar je geen uren aan hoeft te besteden..
Tsja, je hebt urenschrijvers en je hebt handelaren.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 05 mei 2009, 21:19

Snipe schreef:
Marco R. schreef:Bij mijn vriendin kost het huis van dr ouders (omgeving Arnhem) dacht ik € 7,- voor één kant.
Da's een goedkoop huis. Ik ga denk ik maar in Arnhem wonen.
Ik bedoelde de ramen v.h. huis, en het is (om precies te zijn) Driel, nabij Arnhem.
Arnhem zelf is asociaal/belachelijk duur imo.

frankv

Bericht door frankv » 06 mei 2009, 22:35

Tom schreef:Ja dat is het andere uiterste, Peter.

Maar in de reclamebranche werken ze vaak met pitches. Bij een offerteaanvraag krijgt het bureau al een opdracht om met een voorstel komen. Kortom daarin moet je je mensen op de werkvloer al aan het werk zetten om met een creatief idee te komen terwijl er nog niks verkocht is en de kans aanwezig is dat het de prullenbak ingaat omdat ze verdergaan met een ander bureau. Dat je verkoopafdeling soms offertes schrijft terwijl ze niet met je in zee gaat is normaal... maar zo'n pitch gaat toch wel ver.

Want je bestaande klantenkring betaald voor werk wat voor 66% kans (als je 1 van de 3 bureaus bent die meedoet in zo'n pitch) toch niet gebruikt gaat worden. Is dat wel klantvriendelijk dan? Als klant heb ik liever dat ik slechts betaal voor werk dat voor mij gedaan is en natuurlijk verkoop/ondersteuning (wat elk bedrijf heeft). Kortom dan is uren schrijven toch een eerlijker systeem?
het hangt van de branche af

in sommige branches is het normaal dat er gepitched wordt en dat daar veel voorbereiding in gaat zitten, zoals bij architecten bijvoorbeeld, dan wordt een deel van de kosten voor de pitch echt wel betaald (of wordt het onderling geregeld zoals in de bouwfraude)

maar ik maak ook veel offertes waarvan 1 op de 3 doorgaat, bij verschillende klanten, dan kun je niets vragen voor het maken van de offertes, dan investeer je dus in klanten waarvan je weet dat ze je geen offerte vragen om bij een ander iets van de prijs af te kunnen kletsen, maar waar ze jou waarderen en je weet dat je offerte serieus beoordeeld wordt en je er terugkoppeling op krijgt als er iets niet volgens verwachting is

overigens heb ik ook een glazenwasser met een soort servicecontract, hij bepaalt zelf wanneer hij wat geld wil verdienen, of misschien zijn mijn ramen ook wel vies, komt dan langs en ik betaal 20,-, werkt heel goed

Harrie

Bericht door Harrie » 07 mei 2009, 08:48

SvB schreef:Hier 20 euro boven en onder, ik praat dan over 30 ramen rondom, beneden en boven.
Hij ken overal goed bij en stapt na een kleine 3kwartier weer in zijn bussie.

Goed betaald vind ik !!
Glazenwassers => zakkenvullers :mrgreen: :mrgreen:

S.
20 euro voor 3 kwartier, goed betaald? Uhh....Hij zal ook ergens moeten komen, dus ga ik ervanuit dat je 20 euro per uur kan tellen. Een normale werkweek zou dat inhouden 3520 Euro bruto per maand. Daar moet ie zijn eigen verzekeringen en pensioen van betalen en zijn bedrijfsauto.

Sorry hoor, maar dat vind ik echt niet goed betaald.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 07 mei 2009, 09:43

Ach ja, ik kreeg laatst een factuur van bijna 300 euro van een notaris voor het maken van een offerte. :) Uiteraard niet betaald (na wat dreigementen mijnerzijds met rechtsbijstand ed.) maar het geeft wel aan hoe sommige bedrijven en sectoren rekenen.

Overigens werken wij hier (ICT) wel met een nauwkeurige urenregistratie. Met wat mensen op de loonlijst moet je ook wel. Van de 8 uren per dag die ze draaien moeten we er toch eigenlijk wel 4 of 5 kunnen factureren. Met een man of 6 die er van moeten leven hier moet er ook wel wat gebeuren, schoorsteen moet hier ook roken. Echter factureren wij ook lang niet alles. Kleine klusjes tussendoor (even kwartiertje bellen of wat uitzoeken voor de klant) worden meestal niet berekend. Er moet gewoon een beetje een goeie balans in zitten. Wij moeten niet voor 'sinterklaas' spelen en correct factureren maar de klant moet niet het idee krijgen dat hij voor elke vraag gelijk een factuur krijgt. We hebben nagenoeg nooit gezeik over verstuurde facturen.

Overigens gister in 2 bedrijfsauto's van ons zo'n GPS track and trace systeem laten inbouwen. Hiermee kunnen we precies zien waar die auto's zijn (ideaal met plannen) maar het is ook een perfect rittenregistratiesysteem. Handig met de belastingdienst maar ook voor klanten die vragen hebben over het gefactureerde aantal uren. Je kunt later tot op de minuut nauwkeurig zien hoe lang een bedrijfsauto (dus een medewerker) op locatie is geweest bij de klant. We ronden het echter altijd af in éénheden van een kwartier, in ons nadeel, dus in de klant z'n voordeel.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 mei 2009, 11:40

Harrie schreef:
SvB schreef:Hier 20 euro boven en onder, ik praat dan over 30 ramen rondom, beneden en boven.
Hij ken overal goed bij en stapt na een kleine 3kwartier weer in zijn bussie.

Goed betaald vind ik !!
Glazenwassers => zakkenvullers :mrgreen: :mrgreen:

S.
20 euro voor 3 kwartier, goed betaald? Uhh....Hij zal ook ergens moeten komen, dus ga ik ervanuit dat je 20 euro per uur kan tellen. Een normale werkweek zou dat inhouden 3520 Euro bruto per maand. Daar moet ie zijn eigen verzekeringen en pensioen van betalen en zijn bedrijfsauto.

Sorry hoor, maar dat vind ik echt niet goed betaald.
Ik neem aan dat het gaat om een zzp'er ?
Hij zal bij een baas lang geen 3520 euro ontvangen..., ik denk dat dat ook blijft steken op een top van 1700 euro

Plaats reactie