4 mei dodenherdenking
-
Metchu
4 mei dodenherdenking
allemaal een minuut stil om 20 uur he mannen... (en dames)
ik heb net een krans gelegd hier om 12 uur bij een monument... was erg mooi om te zien hoe druk het was (veel oudjes, weinig jongeren... maar de meeste werken ook gewoon)....
ik heb net een krans gelegd hier om 12 uur bij een monument... was erg mooi om te zien hoe druk het was (veel oudjes, weinig jongeren... maar de meeste werken ook gewoon)....
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: 4 mei dodenherdenking
Ik hoop dat ik voor 8u klaar ben met werk, anders wordt het daar stil zijn 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Naam:Steven NautaSteven Nauta schreef:Ik hoop dat ik voor 8u klaar ben met werk, anders wordt het daar stil zijn
Beroep: kleuterleidster in kindercreche
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Zit om 20:00u in de auto richting Spa-Francorchamps
(morgen lekker motorrijden daar) maar zal er rekening mee houden. 'Vroeger' (toen ik jonger was) vond ik het niet zo zinvol meer, na 60 jaar nog steeds zo'n dodenherdenking. Nu ik iets ouder (en wijzer?) ben
denk ik daar anders over en vind ik het wel belangrijk. :!:
Leuk detail, vandaag precies 10 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. 8)
Leuk detail, vandaag precies 10 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. 8)
- Dennis Cavallino
Ik heb precies het tegenovergestelde. Tegenwoordig lijkt 't wel één van de verplichte nummers van iedere journalist en tv producent, omdat heel de media is verzadigd. Zo ook nu weer met Apeldoorn... het is gewoon teveel, en dat neemt de kracht weg. Zo ook van zo'n dag waar iedereen opeens een beetje hypig (?) over gaat lopen doen.
Vroeger (+- 10- 15 jaar geleden) vond ik dodenherdenking wel belangrijk en zette mijn auto ook nog even stil om 20.00 uur.
Vroeger (+- 10- 15 jaar geleden) vond ik dodenherdenking wel belangrijk en zette mijn auto ook nog even stil om 20.00 uur.
-
allen
Ik heb geen herdenking nodig. Alsof ik anders zou vergeten hoe gruwelijk de daden van welleer waren.
En mensen die ieder jaar even stil zijn om 20:00 uur 'omdat' het zo zou horen, terwijl ze zich nooit in de geschiedenis verdiept hebben en er ook geen enkele interesse in tonen, vind ik eerlijk gezegd hypocriet. Sorry...
En mensen die ieder jaar even stil zijn om 20:00 uur 'omdat' het zo zou horen, terwijl ze zich nooit in de geschiedenis verdiept hebben en er ook geen enkele interesse in tonen, vind ik eerlijk gezegd hypocriet. Sorry...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Allemaal wel herdenken, maar niet allemaal vieren..................................
Deze absurde twee deling heb ik nog nooit begrepen...........................
Cultuurloos als we zijn is het vieren wederom verworden tot een gelegaliseerd zuipfestijn.....................zo als het voor elk ander feest ( koninginne dag en de rest vul zelf maar in).......................
Tevens is het vieren exclusief voorbehouden aan ambtenaren danwel daaraan gelieerde beroepsgroepen..................
Nou, afschaffen dan maar, die hebben het hele jaar al vrij............................
Cultuurloos als we zijn is het vieren wederom verworden tot een gelegaliseerd zuipfestijn.....................zo als het voor elk ander feest ( koninginne dag en de rest vul zelf maar in).......................
Tevens is het vieren exclusief voorbehouden aan ambtenaren danwel daaraan gelieerde beroepsgroepen..................
Nou, afschaffen dan maar, die hebben het hele jaar al vrij............................
-
Mike R32
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Goed om bij stil te staan, zal het mijn dochter van bijna 3 ook bijbrengen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat dacht je? Dat weten ze zelf niet?Metchu schreef:allemaal een minuut stil om 20 uur he mannen... (en dames)
-
Metchu
Het is toch even mooi om er bij te stil te staan, ook hier op het forum... vandaar nog even onder de aandacht brengen 
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
romo schreef:Allemaal wel herdenken, maar niet allemaal vieren..................................
- Downforce Hans
Metchu schreef:allemaal een minuut stil om 20 uur he mannen... (en dames)
Ja Metchu, de meesten werken inderdaad.......
- Snipe
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3845 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;
--> Locatie dodenherdenking wordt oorlogsgebied
:
--> Locatie dodenherdenking wordt oorlogsgebied
-
Aernoudt
Lekker overtrokken paniek reactie weer...Snipe schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/3845 ... html?p=2,1
--> Locatie dodenherdenking wordt oorlogsgebied:
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
LOLRobin schreef:Naam:Steven NautaSteven Nauta schreef:Ik hoop dat ik voor 8u klaar ben met werk, anders wordt het daar stil zijn
Beroep: kleuterleidster in kindercreche
Ze sliepen gelukkig allemaal, dus kon thuis even in alle respect stil zijn.
-
Xave30
Ik kijk nu een uur al naar de publieke omroep.
Verhalen horen en documentaire's kijken vind ik altijd interesant en leerzaam.
LOL! @ Steven thuis
LOL! @ Steven thuis
- Snipe
Ik zei het wat half-cynisch en half-grappend.Aernoudt schreef:Lekker overtrokken paniek reactie weer...Snipe schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/3845 ... html?p=2,1
--> Locatie dodenherdenking wordt oorlogsgebied:
Telegraaf vandaag: "Het feit dat u dit leest, wil zeggen dat de dodenherdenking geen nieuwe doden heeft opgeleverd. Sluipschutters op daken rond de Dam bewaakten het vredige en respectvolle karakter. Het leek wel oorlog."
- RVV
Persoonlijk heb ik de term dodenherdenking (er waren veel meer slachtoffers dan alleen de mensen die in/rondom de oorlog zijn gestorven) altijd een beetje misplaatst gevonden, oorlogsherdenking zou veel toepasselijker zijn... en ik vind het vooral de laatste jaren een stuk ceremonieel symboolpolitiek.
-
Robin
+1Rico schreef:Persoonlijk heb ik de term dodenherdenking (er waren veel meer slachtoffers dan alleen de mensen die in/rondom de oorlog zijn gestorven) altijd een beetje misplaatst gevonden, oorlogsherdenking zou veel toepasselijker zijn... en ik vind het vooral de laatste jaren een stuk ceremonieel symboolpolitiek.
Bij de McDonalds stond op een LCD scherm dat 'we' op 4 mei 20.00h 2 minuten stil zijn voor de oorlogsslachtoffers van WOII en alles daarná.
Alsof WOI niks voorstelde!!!
Buiten wil ik niet VERPLICHT op 20.00h exact op 4 mei de 'doden' herdenken, dank u. Dat doe ik wel op m'n eigen momenten.Neemt niet weg dat ik wel 'stil'ben natuurlijk. Maar de hele beleving gaat langs mij heen.
Over 40/50 jaar hebben we d'r geen last meer van, maar heeft er wel ergens een andere oorlog gewoed die we dan misschien weer herdenken.
Alsof Napoleon zo'n schatje was.
Filips de 2e anybody?LOL
*jamaar dit is nog zo vérs, aldus 'n 28 jarige die WOII bewust heeft meegemaakt*
Nu zijn er natuurlijk ook nog Surinamers die 'ons Hollanders' nog de schuld geven van de 'slavernij' een paarhonderd jaar terug. En daarbij dingen willen herdenken, mij best...Waren díe erbij? Wij ook niet...
Maar da's een andere discussie natuurlijk.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
1584 Wilem v O vermoord door B.G.................................die moeten we zeker niet vergeten
Hebben we ook te veel vergeten, vandaar dat ie nu Willem de Zwijger heet...........
Hebben we ook te veel vergeten, vandaar dat ie nu Willem de Zwijger heet...........
-
Robin
Willem v O was ook 'n boefje hoor, in die tijd. Hoe word je anders 'regent'/leider/prins/koning/president in die tijden(en nu soms nog)? Door niks te doen en stil te zitten en lief voor een ander te zijn? "Ach Felipe Segundo valt 'De Nederlanden' binnen, laat 'm maar, hij heeft van die lekkere Rioja en Jerez in de vaten, aardige amigo....we vragen Piet H(jaren later) wel ff hoe 't in 't Caribisch gebied verging tegen die Armada van Felipe Segundo, en anders geven we 't goud gewoon terug joh"romo schreef:1584 Wilem v O vermoord door B.G.................................die moeten we zeker niet vergeten![]()
Dacht het niet.
-
Robin
Kijk, 'wij Nederlanders' voelen ons altijd in de 'slachtofferrol' na WOII, ons kleine zielige landje...
We vergeten dat we Nieuw Amsterdam stichtten(mede door boef Stuyvesant) en Manhattan 'jatten' van de Indianen, dood en verderf zaaiden/jatten in 't Caribisch Gebied(WIC), dat ook deden in "Nederlands Indie"(VOC waren goede handelslui, maar ook geen watjes)en tussentijds op de vuist daar/hier met de Spanjaarden/Engelsen/Fransen/Portugezen, naar gelang de datum.We waren geen haar beter dan die andere Westeuropeanen waar we tegen vochten.
En niet te vergeten Suid Afrika:APARTHEID is 'n Nederlands woord.
We vergeten dat we Nieuw Amsterdam stichtten(mede door boef Stuyvesant) en Manhattan 'jatten' van de Indianen, dood en verderf zaaiden/jatten in 't Caribisch Gebied(WIC), dat ook deden in "Nederlands Indie"(VOC waren goede handelslui, maar ook geen watjes)en tussentijds op de vuist daar/hier met de Spanjaarden/Engelsen/Fransen/Portugezen, naar gelang de datum.We waren geen haar beter dan die andere Westeuropeanen waar we tegen vochten.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 mei 2009, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Ach, het is ook wel goed om stil te staan bij oorlogen en vrijheid. En of dat nou op 4 of 5 mei is of op Veteranendag of op een dag die je zelf kiest.....Rico schreef:Persoonlijk heb ik de term dodenherdenking (er waren veel meer slachtoffers dan alleen de mensen die in/rondom de oorlog zijn gestorven) altijd een beetje misplaatst gevonden, oorlogsherdenking zou veel toepasselijker zijn... en ik vind het vooral de laatste jaren een stuk ceremonieel symboolpolitiek.
En als je Napoleon geen lieverdje vindt, vier je bevrijdingsdag toch gewoon op 30 november?
(Nieuw Amsterdam hadden we moeten houden overigens, in handen gekregen door de mooie avonturier Stuyvesant
- romo
Robin schreef:Kijk, 'wij Nederlanders' voelen ons altijd in de 'slachtofferrol' na WOII, ons kleine zielige landje...
Kortom; Graaien is van alle tijden............................
-
Robin
Graag, NY(C) is imho toch 'n beetje 't centrum vd wereld, ben wel blij dat Nederlands geen wereldtaal is en Engels en Spaans weer wel. NL is niet te begrijpen door de allochtoon vaak.Snipe schreef:Ach, het is ook wel goed om stil te staan bij oorlogen en vrijheid. En of dat nou op 4 of 5 mei is of op Veteranendag of op een dag die je zelf kiest.....Rico schreef:Persoonlijk heb ik de term dodenherdenking (er waren veel meer slachtoffers dan alleen de mensen die in/rondom de oorlog zijn gestorven) altijd een beetje misplaatst gevonden, oorlogsherdenking zou veel toepasselijker zijn... en ik vind het vooral de laatste jaren een stuk ceremonieel symboolpolitiek.
En als je Napoleon geen lieverdje vindt, vier je bevrijdingsdag toch gewoon op 30 november?
(Nieuw Amsterdam hadden we moeten houden overigens, in handen gekregen door de mooie avonturier Stuyvesant)