Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door frankv » 29 apr 2009, 23:58

Remko schreef:
steve smith schreef:Ventileer ff wat meningen, wellicht heb je er wat aan.

e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels. Hebben zelfs een client die regelmatig ge-chauff-ed moet worden in zo'n ding. Handbak. Amsterdam Hannover 2h45 enzo :mrgreen: Wel ff CDV eruit slopen, dan schakelt het heel veel beter.
Kun je dat eens toelichten?
afblijven!

het zou overigens wel verklaren waarom ik bij het schakelen van 1 naar 2 in mijn e39 altijd mijn best moet doen om het netjes te laten verlopen als het niet bij lage toeren gaat... heb ik in mijn e30's nooit last van

frank

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door steve smith » 30 apr 2009, 00:03

frankv schreef:
Remko schreef:
steve smith schreef:Ventileer ff wat meningen, wellicht heb je er wat aan.
Wel ff CDV eruit slopen, dan schakelt het heel veel beter.
Kun je dat eens toelichten?
afblijven!

het zou overigens wel verklaren waarom ik bij het schakelen van 1 naar 2 in mijn e39 altijd mijn best moet doen om het netjes te laten verlopen als het niet bij lage toeren gaat... heb ik in mijn e30's nooit last van

frank
Ben dan wel heel benieuwd naar de onderbouwing van "afblijven".... Why? Zie ik in de techniek iets over het hoofd?

Rij al 4 jaar zonder dat ding rond in de 540i (waar er wel 1 zat die er volgens de tekening niet hoort te zitten)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door wjn » 30 apr 2009, 00:03

Is een RS2 geen optie dan? De enige echte hot wagon. Goede exemplaren met weinig km's zijn te koop voor je budget, maar slecht te vinden. Persoonlijk vind ik het interieur wel een beetje ouderweds.

Over de S4 2.7T van mijn kant niets dan lof, heeft idd wel regelmatig onderhoud nodig volgens het boekje, moet niet verwaarloosd worden. Standaard turbo's zijn een zwak punt, hoewel 200kkm valt eigenlijk ook weer mee met originele turbo's. Brandstof verbruik valt wel mee, relatief gezien tot het vermogen.
(En ik weet er nog wel een te koop staan, waarbij de "zwakke punten" die Steve beschrijft zijn "verholpen" :mrgreen: )

Een V70 vond ik van achter raar doen over hobbels heen en zo, is niet echt mijn auto. Electronisch gezien loopt dat model ook wel achter qua mogelijkheden.

De Skoda Octavia heb ik ook nog eens bekeken in een zwakke bui, maar kwalitatief was dat het nog net allemaal niet. De meest recente modellen ken ik wat dat betreft niet.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Femme » 30 apr 2009, 00:21

Remko schreef:Als je voor een 330i touring of 528i / 530i / 540i touring gaat dan zou ik sowieso een met automaat zoeken (standaard bij een 540i). Ik weet niet of je veel in de file of in de stad rijdt maar ik kan geen vrienden worden met de combinatie van een handbak en drive by wire (oftewel het ontbreken van een gaskabel). Ik vind dat er erg weinig gevoel in het gas zit (aan / uit, vroeger was het gaspedaal van een BMW een analoog precisie-instrument) en auto's zijn tegenwoordig zo stil en zo makkelijk te rijden dat ik er eigenlijk geen reet meer aan vind om door te halen in de versnellingen.
Ik heb een Alpina B10 3.2 met gaskabel en dat die heeft weinig gevoel in het gaspedaal en de gasrespons is waardeloos. Ik zou erg graag een elektronisch gaspedaal willen hebben.

Nadeel van de E39 Touring is dat hij erg zwaar is, waardoor je het belangrijk is om de juiste versnelling paraat te hebben als je een vlotte acceleratie verwacht. Een automaat is wat dat betreft wel makkelijk omdat het dan een kwestie is van het gaspedaal diep genoeg intrappen. Nadeel is dat als je niet van automaten houdt je er snel op uitgekeken bent. Een E39 met zesbak zal wat aangenamere versnellingsbakverhoudingen hebben en het koppel van een 540i zal ook helpen. Een 530i lijkt me eigenlijk wel een minimum als je een beetje vlot vooruit wilt komen.

De vijfbak in mijn E39 is niet de meest geweldige bak op de wereld. Hij koppelt wel wat prettiger zonder CDV. Ik heb er ook een shortshifter in laten zetten van UUC die een schakelgevoel geeft waar elke verfijning in ontbreekt.

Als je dan in een E90 330i overstapt merk je wel hoever in de techniek in tien jaar gevorderd is.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door wjn » 30 apr 2009, 07:53

Femme schreef:Als je dan in een E90 330i overstapt merk je wel hoever in de techniek in tien jaar gevorderd is.
+1

Rij nu tijdelijk een A6 Avant 2.0 TDI (automaat helaas). Qua wegligging e.d. komt dat wel een beetje overeen met de RS, en dat voor een standaard en veel zwaardere auto. Alleen de motor is niets voor zo'n auto, wel lekker zuinig.

Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 401
Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
Locatie: Frl

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Remko » 30 apr 2009, 08:32

Paskal Morriën schreef:
Remko schreef:Als je voor een 330i touring of 528i / 530i / 540i touring gaat dan zou ik sowieso een met automaat zoeken (standaard bij een 540i).
U zegt ? Zie mijn 540 en die van Steve... beiden toch echt af fabriek voorzien van een 6-bak.....
Het is mij bekend dat de 540i op verzoek werd geleverd met handbak. Maar standaard wordt de auto met automaat geleverd.
steve smith schreef: http://www.zeckhausen.com/CDV.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Niks kopen, gewoon weghalen. Is een kwartier werk incl ontluchten.
Hehe, eindelijk eens de reden waarom het mij maar niet lukt om net zo vloeiend te koppelen met een E46 325i als met een E30 325i. Ik ben juist erg scherp op vloeiend rijden maar het wil maar niet lukken. Ik rijd af en toe in de E46 van mijn vader maar ik rijd liever in mijn E30, simpelweg vanwege dat bokken. Ik snap niet dat BMW voor een dergelijke Freude Am Fahren onvriendelijke techniek heeft gekozen. Als het mijn auto was dan zou ik die CDV er direct uitslopen. Maar het is mijn auto niet.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door frankv » 30 apr 2009, 17:36

steve smith schreef:
frankv schreef:
afblijven!

frank
Ben dan wel heel benieuwd naar de onderbouwing van "afblijven".... Why? Zie ik in de techniek iets over het hoofd?
dat was bedoeld voor mijn broer die ik er van verdenk zich niet te kunnen inhouden om de auto van onze vader te gaan modden, alhoewel dat tot nu toe nog lijkt te lukken:
Remko schreef:Ik rijd af en toe in de E46 van mijn vader maar ik rijd liever in mijn E30, simpelweg vanwege dat bokken. Ik snap niet dat BMW voor een dergelijke Freude Am Fahren onvriendelijke techniek heeft gekozen. Als het mijn auto was dan zou ik die CDV er direct uitslopen. Maar het is mijn auto niet.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Joy » 30 apr 2009, 18:25

Afbeelding


http://www.autozeeland.nl/autos/bmw/3-serie/127947.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 401
Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
Locatie: Frl

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Remko » 30 apr 2009, 19:21

frankv schreef:
steve smith schreef:
frankv schreef:
afblijven!

frank
Ben dan wel heel benieuwd naar de onderbouwing van "afblijven".... Why? Zie ik in de techniek iets over het hoofd?
dat was bedoeld voor mijn broer die ik er van verdenk zich niet te kunnen inhouden om de auto van onze vader te gaan modden, alhoewel dat tot nu toe nog lijkt te lukken:
Remko schreef:Ik rijd af en toe in de E46 van mijn vader maar ik rijd liever in mijn E30, simpelweg vanwege dat bokken. Ik snap niet dat BMW voor een dergelijke Freude Am Fahren onvriendelijke techniek heeft gekozen. Als het mijn auto was dan zou ik die CDV er direct uitslopen. Maar het is mijn auto niet.
Sociale controle.......mijn broer en ik spreken elkaar alleen nog via DF, zodoende hier de sneer "afblijven!". :police: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Kasteel » 30 apr 2009, 21:41

Heb wel eens gelezen over het CDV, maar moet toch eens praten of dan alles goed gaat met me garantie ed, klinkt wel als een verademing, die vertraging mag er idd wel uit :P.
Indien verwijderd ook simpel terug te zetten? (evt garantie/niet bevallen)

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door raymondw » 01 mei 2009, 00:52

wjn schreef:Is een RS2 geen optie dan? De enige echte hot wagon. Goede exemplaren met weinig km's zijn te koop voor je budget, maar slecht te vinden. Persoonlijk vind ik het interieur wel een beetje ouderweds.
Interieur van de laatste modellen valt wel mee. :wink: De RS2 is echt niet de enige hot-wagon, en rijdt bij lange na niet zo fijn als een S2 Avant (heb ervaring met beide). tenminste niet voor dagelijks gebruik. RS2 heeft een turbogat van wat heb ik jouw daar en dat gaat ten koste van de rijdbaarheid. De standaard Porsche Cup wielen (7J*17ET55) zijn veel te smal voor de bandenmaat (245/40ZR17), met name voor de opvolger van de OEM eerste uitlevering (SP8000). Optie is om terug te gaan naar 225/40ZR17, past beter bij de velgmaat. Hebben wij gedaan en dankzij Steve Smith zitten er nu PS2's onder. Verder zijn de standaard 968CS remmen te zwak voor een 1600kg auto met 315pk/410Nm, laat staan die met een chip erin. En het standaard onderstel is weer te zwak voor het volledig benutten van het remvermogen van de grotere Porsche remmen die wij eronder hebben zitten. Even vol in de ankers gaan levert een duikeling naar voren op waardoor de achterkant zwaar instabiel wordt.

Aan alles merk je dat ondersteltechnisch de RS2 een groter compromis is dan wat je voor zijn nieuwprijs mocht verwachten. De E34 M5 Touring (weliswaar 275kg zwaarder) is wat dat betreft veel beter uitgebalanceerd. Niet bij tussensprints of rechtuitbranden op de autobahn, maar op bochtige trajecten is de E34 M5T een RS2 echt de baas.

S2 Avant met ABY motor (230pk) vindt ik een hele fijne rijauto en gek genoeg veel minder een compromis dan de RS2. De kleinere KKK24 turbo is bij lagere toeren beter bij de les wat de auto in dagelijks gebruik veel rijdtbaarder maakt. Daar komt bij dat het chassis van het B4 platform veel beter matched met de 230pk sterkte ABY motor dan de 315pk sterke ADU motor. Ik heb die S2 Avant met pijn in mijn hart weggedaan, maar ja, ik heb al twee andere fun auto's en die S2 werd te oud voor dagelijks gebruik.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door steve smith » 01 mei 2009, 18:38

raymondw schreef:Ik heb die S2 Avant met pijn in mijn hart weggedaan, maar ja, ik heb al twee andere fun auto's en die S2 werd te oud voor dagelijks gebruik.
Denk maar even terug aan die 20L per 100 km en reken die terug naar de huidige prijzen. Dan is die pijn zo over! Was wel een mooi ding, ooit nog terug gezien?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door frankv » 01 mei 2009, 21:05

@steve

heb jij de CDV er 4 jaar geleden zelf uit gehaald of heb je hem er uit laten halen?

geen problemen met het passen van de aansluitingen gehad? het is niet zo dat de ene kant een andere schroefdraad heeft dan de andere kant of zoiets?

sorry voor de topic hijack trouwens...

frank

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door raymondw » 01 mei 2009, 21:35

steve smith schreef:Denk maar even terug aan die 20L per 100 km en reken die terug naar de huidige prijzen. Dan is die pijn zo over! Was wel een mooi ding, ooit nog terug gezien?
Ik zat op 16ltr/100km gemm. (RS2 is i.d.d 20ltr/100km). Het verschil met mijn C180 is 6ltr/100km gemm. Bij 10k km per jaar zijn dat 600ltr, ofwel 960 Euro bij 1,60 Euro per liter. Die was ik aan afschrijving niet kwijt geweest :wink: Maar ja, voor sommigen is dat hogere wiskunde :mrgreen:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door steve smith » 02 mei 2009, 22:26

raymondw schreef:
steve smith schreef:Denk maar even terug aan die 20L per 100 km en reken die terug naar de huidige prijzen. Dan is die pijn zo over! Was wel een mooi ding, ooit nog terug gezien?
Ik zat op 16ltr/100km gemm. (RS2 is i.d.d 20ltr/100km). Het verschil met mijn C180 is 6ltr/100km gemm. Bij 10k km per jaar zijn dat 600ltr, ofwel 960 Euro bij 1,60 Euro per liter. Die was ik aan afschrijving niet kwijt geweest :wink: Maar ja, voor sommigen is dat hogere wiskunde :mrgreen:
:mrgreen:

@ frankv: Ja, zelf eruit gehaald, Maar da's makkelijk met keuze uit 4 lokaties met brug. Alleen ontluchten kan ff een half uurtje kosten.

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door raymondw » 03 mei 2009, 11:47

steve smith schreef:Was wel een mooi ding, ooit nog terug gezien?
Nee, niet terug gezien, maar heb xx-LF-LT tot eind 2006 weten te volgen. Ik heb dat ding bij GH ingeruild. Daarop heeft hij een poosje te koop gestaan en verkocht aan een man uit Wierden. Deze heeft hem eind 2006 weer bij GH ingeruild op een nieuwe Oktavia TDI. Even overwogen xx-LF-LT weer terug te kopen, maar dat was een gepasseerd station. Kort daarna is xx-LF-LT verkocht aan een werkplaatschef uit Noord Brabant. Sindsdien heb ik er niets meer van gehoord, Wel kreeg ik medio 2008 nog een Email van de laatste Duitse eigenaar die graag wilde weten of ik 'zijn' auto nog had. Dat waren hele aardige en gastvrije mensen.

Vorige week vond ik het onderhoudsboekje nog terug. Toen ik de auto wegdeed, kon ik deze niet vinden, maar op een of andere manier is deze bij de documenten van de RS2 terechtgekomen. Als je toevallig xx-LF-LT in het wild spot, laat het even weten ?

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door raymondw » 03 mei 2009, 12:16

steve smith schreef:e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels.
Toen ik die Skoda Oktavia een schop onder de kont wilde geven heb ik serieus een 330i touring overwogen. Op papier is het brandstofverbruik lager dan van mijn C180, maar de beenruimte achterin was doorslaggevend in deze. V.w.b het geld maakte het niet uit. Destijds kostten E46 330i touring's ongeveer hetzelfde als W203 C180 Kombi's.

Daamee heb ik een ander zeer sterk punt van MB te pakken en dat is restwaarde vs kilometerkostprijs. Ik heb bij Wensink een onderhoudscontract met plus module afgesloten voor 2,5 cent/km bij 15k km per jaar. Dit omvat al het onderhoud met jaarlijkse APK. Daaraan toegevoegd kan ik gebruik maken van hun wasstraat, worden tussentijds alle vloeistoffen bijgevuld, worden defecte lampjes kosteloos vervangen, worden zomer-en wintercheck kosteloos uitgevoerd en doorslaggevend voor mij was het inclusief zijn van vervangend vervoer bij onderhoudswerkzaamheden. De zescylinders hebben een toeslag van 0,5 cnt/km (AMG modellen 1,5cnt/km).

De concurrerende merken kennen bij mijn weten niet een dergelijk pakket. Ondanks dat DF niet van het niveau is wat ik bij de S2 Avant heb gehad en nog steeds met de M5's heb, ben ik zeer tevreden met mijn W203. Het is een rationele keuze geweest en daarin ben ik nog niet teleurgesteld.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Ar » 03 mei 2009, 16:19

Als e36 e46 e90 zegt weet 9/10 van het forum wel wat het is. :)

W203
http://www.autoweek.nl/autotest/1197/Me ... ssic-Class" onclick="window.open(this.href);return false;

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door M@rcel » 04 mei 2009, 14:00

Zo weer eventjes bijgelezen, bedankt voor de input heren,

Een RS2 Avant is natuurlijk een klassieker. Zou er best wel eentje willen hebben, als het maar niet zo'n RS blauwe is.
Toch lijkt het mij geen auto die je voor max. 15.000 met weinig km's op de klok en in uitstekende staat kan vinden. Heb er eerlijk gezegd nog niet eens naar gekeken.
Bij Wittenbrug in Leidschendam stond enige tijd geleden een donkergroene S2 Avant te koop. Dat vond ik toch wel een hele bijzondere auto, volgens mij nog exclusiever dan een RS2 Avant?

Mooie 330i Touring trouwens in die link.
Als ik Steve mag geloven...een dijk van een auto, maar ik wil denk ik toch meer comfort en iets meer ruimte. (Tenzij ik een superstrakke E34 M5 Touring of RS2 Avant, iets in die orde tegenkom 8) )

Alfa sedan uitvoering van de 156 GTA dit weekend even bekeken. Mmm, in het echt toch een beetje teveel en opzichtig plastic aan de buitenzijde. Stoelen wel weer enorm gaaf en een motorgeluid om je vingers bij af te likken.
Maatje van me had een 2 liter 156 SW, toen hij hoorde over mijn evt interesse in een GTA moest hij hard lachen. "Dat ga je niet trekken Meerbeek" zei hij. Jij gaat je dood irriteren aan Alfa kwaaltjes.

Mijn eerste gevoel zegt nog steeds een e39 Touring, maar tips mbt andere pareltjes in wagon-land sluit ik niet bij voorbaat uit.

ps. Saab motor klinkt idd voor geen meter.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door indobesar » 01 mar 2010, 10:57

Marcel, in plaats van een Saab Aero/viggen, zou je ook (weer) kunnen kijken naar een Hot Wagon. 8)

Impreza Plus, 330i of IS300 zijn gaaf.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door duifjes.com » 01 mar 2010, 12:03

IS300 *(sportcross) is een heerlijke auto! Heb er zelf redelijk wat km's mee mogen maken. Bullitproof en geweldige wegligging!

Robin
Berichten: 55252
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Robin » 01 mar 2010, 12:08

duifjes.com schreef:IS300 *(sportcross) is een heerlijke auto! Heb er zelf redelijk wat km's mee mogen maken. Bullitproof en geweldige wegligging!
remmerij?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door duifjes.com » 01 mar 2010, 12:23

Robin schreef:
duifjes.com schreef:IS300 *(sportcross) is een heerlijke auto! Heb er zelf redelijk wat km's mee mogen maken. Bullitproof en geweldige wegligging!
remmerij?
Remmerij heb ik ervaren als bijzonder goed! Zelf met 4 man in een IS over de Ring bleven de remmen super!

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door Henk Jan » 01 mar 2010, 18:54

Heerlijke snelle station en gezien de ruimte zeer geschikt om koters in te vervoeren.
Daarnaast kan pa ook nog ermee naar de ring om af te reageren. 8)

Nu te koop voor een (nog) scherpere prijs. :mrgreen:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=17755

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero

Bericht door EG » 02 mar 2010, 01:27

steve smith schreef:
raymondw schreef:
steve smith schreef:Denk maar even terug aan die 20L per 100 km en reken die terug naar de huidige prijzen. Dan is die pijn zo over! Was wel een mooi ding, ooit nog terug gezien?
Ik zat op 16ltr/100km gemm. (RS2 is i.d.d 20ltr/100km). Het verschil met mijn C180 is 6ltr/100km gemm. Bij 10k km per jaar zijn dat 600ltr, ofwel 960 Euro bij 1,60 Euro per liter. Die was ik aan afschrijving niet kwijt geweest :wink: Maar ja, voor sommigen is dat hogere wiskunde :mrgreen:
:mrgreen:

@ frankv: Ja, zelf eruit gehaald, Maar da's makkelijk met keuze uit 4 lokaties met brug. Alleen ontluchten kan ff een half uurtje kosten.
Zit die CDV dingetje ook in de diesels (320d, 330d, 530d etc.) of gaan ze in het artikel alleen over petrol cars omdat ze in de US vrijwel nooit diesel rijden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], alt, SAH, SlowCo en 9 gasten