Koninginnedag (Edit: Koningsdag)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Koninginnedag

Bericht door romo » 30 apr 2009, 23:22

piëteit

Daar gaat het om........................................

Shakes

Bericht door Shakes » 30 apr 2009, 23:26

Hypocrisie!!!!!!!!!

"wij" lallen terwijl er in Afrika kinderen liggen te sterven. Nu dan alles stopzetten omdat een gek doorslaat?

Wat mij betreft niet.

N.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 apr 2009, 23:31

Macboy schreef:Overdrijven is ook een vak Romo :)

En uiteraard bedoelde ik natuurlijk met de "aanslag" het gehele gebeuren inc doden en gewonden (voor zover je dat niet snapte)

Wat is er overdreven aan ??

Deze dag gaat in de geschiedenis boeken, er zal ( als 30 april koninginnedag blijft) in de toekomst altijd een negatieve teneur op deze dag aanwezig blijven.
Ik durf ook de stelling wel aan, dat het doorfeesten in een aantal steden nog wel een staartje gaat krijgen..............................
Er past op zijn minst een aangepaste houding. Ik mis eenduidigheid, ik mis transparantie in beslismomenten, ik zie wederom een alles moet maar kunnen mentaliteit. Ik zeg; een gemiste kans ( wat heet; het was een morele plicht geweest) om als overheid leidend op te treden....................................

Stel je voor dat dit in Duitsland gebeurd......dan hoef ik niemand te vertellen hoe er daar gereageerd wordt........................

romo

Bericht door romo » 30 apr 2009, 23:35

Nandor schreef:Hypocrisie!!!!!!!!!

"wij" lallen terwijl er in Afrika kinderen liggen te sterven. Nu dan alles stopzetten omdat een gek doorslaat?

Wat mij betreft niet.

N.
Wat mij sterkt; er zijn vandaag veel mensen op eigen initiatief gestopt met het staan op een rommelmarkt dan wel andere activiteiten. Ze hadden er geen zin meer in, vonden het niet gepast enz enz
Lijkt me volstrekt normaal.....................

RVV

Bericht door RVV » 30 apr 2009, 23:35

De Duitsers hebben geen Koningin :bag:

RVV

Bericht door RVV » 30 apr 2009, 23:38

Ik wist trouwens de hele dag niks af van deze gebeurtenis.. pas toen ik thuis kwam en even via de I pod het nieuws checkte op NU.nl kwam ik er achter.. En ik denk niet dat ik de enige was die van niks wist...

Heel Nederland hoeft niet ineens stil te staan omdat er iets ergs gebeurt.

Fernando

Bericht door Fernando » 30 apr 2009, 23:38

Wat ik waarschijnlijk gemist heb maar hoe is het met die "zogenaamde" medepasagier die uit de wagen was gesprongen? Hoor je niks over....

Joop

Bericht door Joop » 30 apr 2009, 23:39

Rico schreef:De Duitsers hebben geen Koningin :bag:
Het halve Duitse volk zit op een dag als vandaag wel voor de buis te kijken naar onze Königin...

Kreeg het vandaag redelijk rap mee, te gek voor woorden deze actie...

Fernando

Bericht door Fernando » 30 apr 2009, 23:40

Rico schreef:Ik wist trouwens de hele dag niks af van deze gebeurtenis.. pas toen ik thuis kwam en even via de I pod het nieuws checkte op NU.nl kwam ik er achter.. En ik denk niet dat ik de enige was die van niks wist...

Ik weet nu wel waar ik heen moet als de wereld vergaat. Grunn , daar gebeurt alles een dag later. :)

Elmar

Bericht door Elmar » 30 apr 2009, 23:54

partyondude schreef:Dat ga ik betalen, interesseert me in dit geval geen zak. Zal de nabestaanden in ieder geval iets van genoegdoening geven.

.
Aldus de chronisch geldgebrekende ambtenaar.... :mrgreen:

Als ik nabestaande had geweest, doet het mij meer dat ie nu kapot gaat, dan dat ie mag verblijven in een inrichting.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mei 2009, 00:02

Elmar schreef:
partyondude schreef:Dat ga ik betalen, interesseert me in dit geval geen zak. Zal de nabestaanden in ieder geval iets van genoegdoening geven.

.
Aldus de chronisch geldgebrekende ambtenaar.... :mrgreen:

Als ik nabestaande had geweest, doet het mij meer dat ie nu kapot gaat, dan dat ie mag verblijven in een inrichting.
Ik heb een 2e baan tegenwoordig :P

Elmar

Bericht door Elmar » 01 mei 2009, 00:04

Kan de Sub ook weer van stal. :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mei 2009, 00:06

Klopt, maar dan moet de distributie en remmerij gedaan worden :? Een hoop kosten dus :cry:

Heb nu mijn zinnen gezet op de geboekte bergsportvakantie/cursus van 12 dagen deze zomer :D

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2009, 00:11

Fernando schreef:
Rico schreef:Ik wist trouwens de hele dag niks af van deze gebeurtenis.. pas toen ik thuis kwam en even via de I pod het nieuws checkte op NU.nl kwam ik er achter.. En ik denk niet dat ik de enige was die van niks wist...

Ik weet nu wel waar ik heen moet als de wereld vergaat. Grunn , daar gebeurt alles een dag later. :)

Of... in Grunn hebben mensen wel een leven :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 01 mei 2009, 00:17

Was gezellig in amsterdam, ik heb voor de rest niets meegekregen en lekker gefeest met de rest van meute. Net thuis! Tot volgend jaar

wel heel zuur voor de rest wat er allemaal gebeurd is :? :cry:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 mei 2009, 00:22

romo schreef:
En direct overal van hogerhand een eind aan maken, zoals Romo zegt? Stel je voor dat er in Amsterdam 600.000 mensen tegelijkertijd naar huis toe gaan. Dat kan nooit goed gaan.

Je hoeft niet iedereen stante pede naar huis te sturen, maar wel een einde aan het gezuip, het gelal en gebral. Radio 538; kappen dus, ............................( en de rest)

Lijkt me geheel logisch gezien de situatie........................

Het feit dat er discussie over gevoerd wordt zegt genoeg; hier wordt niet meer normaal nagedacht, er is geen enkele attitude meer, geen norm besef what so ever........................

Zie ik die Cohen weer met half bakken praatjes...............................werkelijk gaat nergens over. Allemaal steden die voor hun eigen egoisme gaan, waar is hier de coordinatie tussen de burgemeesters?? Dit hoort toch centraal geregeld te worden met een eenduidig beleid....................??

Waar is hier LEIDERSCHAP ??

Waarden, normen, iedereen heeft de mond er vol van....................................maar onze mede Nederlanders zijn net zo brain death als deze gek die het op zijn geweten heeft............................
Koninginnedag is een feestdag. Er zijn altijd opstootjes en arrestaties en vechtpartijen en dronkelappen, maar dat doet er weinig aan af. Ik vind niet dat je het halve land stil hoeft te leggen vanwege één doorgedraaide idioot. Natuurlijk, er waren vijf doden. Aan de andere kant: er gaan elke dag mensen dood. Begrijp me goed, ik wil het niet bagatelliseren, maar ik vind ook dat als je zo snel en makkelijk toegeeft aan zulke daden je het de daders wel erg makkelijk maakt. Als de gevolgen zo groot zijn, maak je het aantrekkelijker voor potentiële daders als het ware.

En nee..... Ik beschouw mezelf niet als brain death.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2009, 00:29

Snipe schreef: Koninginnedag is een feestdag. Er zijn altijd opstootjes en arrestaties en vechtpartijen en dronkelappen, maar dat doet er weinig aan af. Ik vind niet dat je het halve land stil hoeft te leggen vanwege één doorgedraaide idioot. Natuurlijk, er waren vijf doden. Aan de andere kant: er gaan elke dag mensen dood. Begrijp me goed, ik wil het niet bagatelliseren, maar ik vind ook dat als je zo snel en makkelijk toegeeft aan zulke daden je het de daders wel erg makkelijk maakt. Als de gevolgen zo groot zijn, maak je het aantrekkelijker voor potentiële daders als het ware.

Goed gesproken, mooi verwoord :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 01 mei 2009, 01:21

romo schreef: Wat is er overdreven aan ??

Deze dag gaat in de geschiedenis boeken, er zal ( als 30 april koninginnedag blijft) in de toekomst altijd een negatieve teneur op deze dag aanwezig blijven.
Ik durf ook de stelling wel aan, dat het doorfeesten in een aantal steden nog wel een staartje gaat krijgen..............................
Er past op zijn minst een aangepaste houding. Ik mis eenduidigheid, ik mis transparantie in beslismomenten, ik zie wederom een alles moet maar kunnen mentaliteit. Ik zeg; een gemiste kans ( wat heet; het was een morele plicht geweest) om als overheid leidend op te treden....................................

Stel je voor dat dit in Duitsland gebeurd......dan hoef ik niemand te vertellen hoe er daar gereageerd wordt........................
Normaal zeiken we op de overheid omdat ze zich overal mee bemoeien, en nu moeten ze na dit gebeuren beslissen alle feesten van die dag te stoppen? Laat mensen zelf bepalen of ze verder feesten of het voor gezien houden. Ik vind niet dat de overheid zoiets voor anderen moet bepalen.

Individual

Bericht door Individual » 01 mei 2009, 01:45

Snipe schreef:
romo schreef:
En direct overal van hogerhand een eind aan maken, zoals Romo zegt? Stel je voor dat er in Amsterdam 600.000 mensen tegelijkertijd naar huis toe gaan. Dat kan nooit goed gaan.

Je hoeft niet iedereen stante pede naar huis te sturen, maar wel een einde aan het gezuip, het gelal en gebral. Radio 538; kappen dus, ............................( en de rest)

Lijkt me geheel logisch gezien de situatie........................

Het feit dat er discussie over gevoerd wordt zegt genoeg; hier wordt niet meer normaal nagedacht, er is geen enkele attitude meer, geen norm besef what so ever........................

Zie ik die Cohen weer met half bakken praatjes...............................werkelijk gaat nergens over. Allemaal steden die voor hun eigen egoisme gaan, waar is hier de coordinatie tussen de burgemeesters?? Dit hoort toch centraal geregeld te worden met een eenduidig beleid....................??

Waar is hier LEIDERSCHAP ??

Waarden, normen, iedereen heeft de mond er vol van....................................maar onze mede Nederlanders zijn net zo brain death als deze gek die het op zijn geweten heeft............................
Koninginnedag is een feestdag. Er zijn altijd opstootjes en arrestaties en vechtpartijen en dronkelappen, maar dat doet er weinig aan af. Ik vind niet dat je het halve land stil hoeft te leggen vanwege één doorgedraaide idioot. Natuurlijk, er waren vijf doden. Aan de andere kant: er gaan elke dag mensen dood. Begrijp me goed, ik wil het niet bagatelliseren, maar ik vind ook dat als je zo snel en makkelijk toegeeft aan zulke daden je het de daders wel erg makkelijk maakt. Als de gevolgen zo groot zijn, maak je het aantrekkelijker voor potentiële daders als het ware.

Mee eens. Iedere stad/organisator moet voor zichelf bepalen wat ie doet. Het voegt wat mij betreft weinig toe om alles te cancelen. Het is natuurlijk vreselijk wat gebeurt is maar er komen bijvoorbeeld dagelijks mensen om in het verkeer, die mensen zijn vaak net zo onschuldig als deze slachtoffers (op eentje na dan). Daar staat men ook niet bij stil.
Ik kan er best inkomen dat een artiest na zoiets ook geen zin meer heeft om er een feest van te maken. Of dat er een aangepast programma komt, maar landelijk alles cancelen. Nee

Wat betreft de dader: Ik hoop dat hij het overleeft. En dan met veel pijnlijke, vernederende complicaties een levenslange straf mag uitzitten.

JP

Bericht door JP » 01 mei 2009, 08:44

Shakes

Bericht door Shakes » 01 mei 2009, 09:03

Koninginnendag?

Hebben we er nog meer rondlopen?

N.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 01 mei 2009, 10:23

Die Karst Tates was naar alle waarschijnlijkheid een Skinhead.

Metchu

Bericht door Metchu » 01 mei 2009, 10:49

Nandor schreef:Koninginnendag?

Hebben we er nog meer rondlopen?

N.

inderdaad, wat amateuristisch van de telegraaf... aan de andere kant, je verwacht niet anders van ze :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 mei 2009, 11:12

Vreselijk, in een woord, vreselijk. Al jaren doen er dicussies de ronde of dit nederlandse gebruik niet te risicovol is ivm. aanslaggevoeligheid. Het antwoord ligt ook zo voor de hand: ja, natuurlijk zijn zij dat. Dit soort 'publieke dagen' met heel veel media-aandacht is altijd een inspiratiebron voor kwaadwillenden. Hier kun je je nooit tegen wapenen, anders dan deze dagen te beeindigen. Wat zullen de mensen een verdriet hebben die hier direct bij betrokken zijn. Dit is 'kwaad' om niets. De dader heeft niets bereikt, alleen maar verdriet en afkeer. Wat een flinke jongen zeg, bah.

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2009, 11:20

Mooi, scheelt de samenleving weer en hoop geld, en energie.

En het waarom ? Het waarom van een gek is toch niks waard.

Plaats reactie