Vijverliefhebbers op df
- wjn
Re: Vijverliefhebbers op df
En nog een vijverliefhebber. Op dit moment een tussenoplossing in verband met verhuizing, maar als andere zaken zijn afgerond komt er weer een mooie vijver. Geen koi's, maar wel vissen en andere dieren:
- Bijlagen
-
- P1000019.JPG (481.2 KiB) 1837 keer bekeken
-
- P1000018.JPG (394.59 KiB) 1840 keer bekeken
-
- P1000014.JPG (477.79 KiB) 1837 keer bekeken
-
Stephan, jou vijver was dacht ik zwart gepolyesterd. Blijft dit mooi zwart of komt er bij jou ook aanslag op? Varierend van een kort (maar mm) algmatje tot bruin/witte aanslag?SteV6 schreef:De vijver begon van onderuit al weer groen te worden met zweefalgen. Dus heb ik de UV al aangezet. Wel hangt de pomp nu op 70 cm in plaats van op 180 cm diepte.René130i schreef:Hey Stephan,
Is het niet nog wat vroeg om de UV lamp alweer aan te hebben? Temperaturen zijn niet heel hoog nog toch? En je bioloog moet misschien nog wat opstarten na deze strenge winter. Zou zonde zijn als de uv lamp onnodig goede bacterien doodt.
Ik kijk altijd wat de vissen doen. En die begonnen 3 weken geleden met weer hele dagen actief te zijn. Inmiddels voer ik ze ook weer kleine hoeveelheden.
Stephan
Bij mij is de UV lamp het hele jaar aangebleven hoor, net als de pomp/filter.
-
Er zijn ook fora met mensen die er echt verstand van hebbenInjectTheVenom schreef:Niet specifiek koi liefhebber, maar vanuit de aquarium hobby van mijn pa willen we de overstap gaan maken naar een bescheiden vijver in onze achtertuin. Echte rammen dat we zijn beginnen we ergens aan zonder er volledig verstand van te hebben dus als we gaandeweg tips nodig hebben meld ik me gewoon hier in het topic

wjn, dat zie je niet vaak, wat een gave beesten
- SteV6
@ Harrie,
Nee, ook op de zwarte topcoat krijg je draadalgengroei hoor. Maar het voordeel is dat als je de vijver na een aantal jaren een grote onderhoudsbeurt/schoonmaak geeft je met de patiocleaner van de hogedrukreiniger alles schoon kan maken. Daarna het water weer helder filteren en je kan een tijd genieten van de zwarte vijverwanden en bodem
Hoofdredenen voor het kiezen voor glasvezel+polyester versus folie is dat ik in het bos woon en nu niet bang hoef te zijn voor lekken door afgewaaide takken of doorgroeiende boomwortels.
Stephan
Nee, ook op de zwarte topcoat krijg je draadalgengroei hoor. Maar het voordeel is dat als je de vijver na een aantal jaren een grote onderhoudsbeurt/schoonmaak geeft je met de patiocleaner van de hogedrukreiniger alles schoon kan maken. Daarna het water weer helder filteren en je kan een tijd genieten van de zwarte vijverwanden en bodem

Hoofdredenen voor het kiezen voor glasvezel+polyester versus folie is dat ik in het bos woon en nu niet bang hoef te zijn voor lekken door afgewaaide takken of doorgroeiende boomwortels.
Stephan
- Joy
Een klant van ons wil zijn Koi-vijver leeg hebben. 12 stuks volwassen Koi van diverse soorten. Liefhebbers of tips waar deze van de hand te doen ? Ik dacht alles in 1 koop 1000 euro.
-
Post maar foto's
Alles in 1 gaat vaak lastig volgens mij. Uitzoeken daarintegen vindt men wel weer leuk

Alles in 1 gaat vaak lastig volgens mij. Uitzoeken daarintegen vindt men wel weer leuk

- RJay
Mijn oom heeft jaren lang handtamme roodwangen gehad anders, was erg grappig.René130i schreef:Er zijn ook fora met mensen die er echt verstand van hebbenInjectTheVenom schreef:Niet specifiek koi liefhebber, maar vanuit de aquarium hobby van mijn pa willen we de overstap gaan maken naar een bescheiden vijver in onze achtertuin. Echte rammen dat we zijn beginnen we ergens aan zonder er volledig verstand van te hebben dus als we gaandeweg tips nodig hebben meld ik me gewoon hier in het topic![]()
wjn, dat zie je niet vaak, wat een gave beesten
Alleen die klauwtjes zijn ook ERG scherp

*leest eerste pagina* Damn ze leren hier zowaar nog japans.
- Joy
Ik zal het melden.René130i schreef:Post maar foto's![]()
- InjectTheVenom
In afwachting van wat meer plantjes en tot er volgende week vissen in kunnen is dit onze vijver die we eergister voltooid hebben waarna er meteen water in gegaan is
Koi karpers zou ons wel leuk lijken, heeft iemand nog een goed adres voor koi's en andere vijvervissen in Noord Limburg?
Dit zijn trouwens 2 van de eerste pics met mijn Nokia E72.

Koi karpers zou ons wel leuk lijken, heeft iemand nog een goed adres voor koi's en andere vijvervissen in Noord Limburg?
Dit zijn trouwens 2 van de eerste pics met mijn Nokia E72.
-
Mooi InjectTheVenom
- TOM EVO VI
Je komt ook alle mogelijke onderwerpen tegen hier op DF :banaan:
2 weken terug met een grote aanpak van de achtertuin begonnen en ook daar komt een vijvertje in
Hierbij de foto's hoe het er momenteel bij ligt, volgende week komen ze het folie plaatsen (ecolan).
Er gaat 170m² folie in dus het vullen zal wel even gaan duren
Ben me nu aan het verdiepen wat ik allemaal in de vijver wil en ga plaatsen.

2 weken terug met een grote aanpak van de achtertuin begonnen en ook daar komt een vijvertje in

Hierbij de foto's hoe het er momenteel bij ligt, volgende week komen ze het folie plaatsen (ecolan).
Er gaat 170m² folie in dus het vullen zal wel even gaan duren

Ben me nu aan het verdiepen wat ik allemaal in de vijver wil en ga plaatsen.
- Petrolhead Tom
Dat is een beste vijver!

- Robertdj
Flink vijvertje!
Wij hebben thuis een kleine vijver (niet zo'n grote tuin) maar wel bomvol. Helaas maar 1 Koi van 20cm, 1 zilver karper van 20-25cm (zit er al 10 jaar in) verder veel klein(er) grut. En een rambo goudvis, arme beest is ooit gepakt door een reiger, maar die kreeg 'm niet door het gaas heen wat over de vijver ligt (het was vroeger een weiland dus nogal veel reigers). Die gek leeft gewoon nog steeds.

Wij hebben thuis een kleine vijver (niet zo'n grote tuin) maar wel bomvol. Helaas maar 1 Koi van 20cm, 1 zilver karper van 20-25cm (zit er al 10 jaar in) verder veel klein(er) grut. En een rambo goudvis, arme beest is ooit gepakt door een reiger, maar die kreeg 'm niet door het gaas heen wat over de vijver ligt (het was vroeger een weiland dus nogal veel reigers). Die gek leeft gewoon nog steeds.

- JP
Vijver ziet er mooi en strak uit, maar is die niet wat klein voor koi's ?InjectTheVenom schreef:In afwachting van wat meer plantjes en tot er volgende week vissen in kunnen is dit onze vijver die we eergister voltooid hebben waarna er meteen water in gegaan is![]()
(...)
- ADV
@Tom van telen jullie? Mijn pa had vroeger ook een kas.. Komkomers en ik kom uit een aardig grote tuinders familie 
Ik geloof dat Rene130i ook weer shit met zn vijver heeft gedaan trouwens..

Ik geloof dat Rene130i ook weer shit met zn vijver heeft gedaan trouwens..
- TOM EVO VI
Arjan, ik heb de kas vol staan met roma-tomaten alweer voor het 14e jaar.
En op een kleine afdeling staan 2000 verschillende rassen die we telen in opdracht van een zaadbedrijf voor de veredeling en beoordeling van nieuwe rassen.
Achtertuin was tot 2 weken terug 1 groot weiland en werd tijd voor een grote aanpak (woon er al weer 7 jaar
).
Als het weer een beetje verder gevorderd is zal ik wel even de update posten.
En op een kleine afdeling staan 2000 verschillende rassen die we telen in opdracht van een zaadbedrijf voor de veredeling en beoordeling van nieuwe rassen.
Achtertuin was tot 2 weken terug 1 groot weiland en werd tijd voor een grote aanpak (woon er al weer 7 jaar

-
Vijvercentrum in OverloonInjectTheVenom schreef:.....heeft iemand nog een goed adres voor koi's en andere vijvervissen in Noord Limburg?....
Veel beter (en ook een stuk duurder) is Kyoto Koi en Merselo.

-
Kom ik weer eens op DF, is dit onderwerp zomaar weer actief 8)
Onze vijver is nu bijna klaar. Vandaag wordt de rand vast gemaakt. Ligt hier nog los

Onze vijver is nu bijna klaar. Vandaag wordt de rand vast gemaakt. Ligt hier nog los
- ADV
Hehe cool, wij hebben ook nog 1 of 2 jaren trostomaten gehad, nog een jaar paprika's, dat was om de prijzen van de komkomers toen op te vangen geloof ik, maar uiteindelijk gingen de gasprijzen omhoog en de opbrengsten omlaagTOM EVO VI schreef:Arjan, ik heb de kas vol staan met roma-tomaten alweer voor het 14e jaar.
Achtertuin was tot 2 weken terug 1 groot weiland en werd tijd voor een grote aanpak (woon er al weer 7 jaar).

- TOM EVO VI
Nee niet in het westland maar in berkel en rodenrijs.
Vrij wonen is inderdaad een hele lekkere bijkomstigheid ja.
Bekende naam de vreede, heb ook nog een oom die zo heet maar die woont in pijnacker dus weet niet of je daar ook nog familie heb? (is geen tuinder btw)
Vrij wonen is inderdaad een hele lekkere bijkomstigheid ja.
Bekende naam de vreede, heb ook nog een oom die zo heet maar die woont in pijnacker dus weet niet of je daar ook nog familie heb? (is geen tuinder btw)
- InjectTheVenom
Dacht dat je ook kleine soorten had? Anders zullen er heel simpel andere vissen in moeten komen.JP schreef:Vijver ziet er mooi en strak uit, maar is die niet wat klein voor koi's ?InjectTheVenom schreef:In afwachting van wat meer plantjes en tot er volgende week vissen in kunnen is dit onze vijver die we eergister voltooid hebben waarna er meteen water in gegaan is![]()
(...)
- Jelmer850i
Ziet er goed uit Rene!
Heel verschil al weer met een tijd geleden
Heel verschil al weer met een tijd geleden
- InjectTheVenom
Heeft er iemand ervaring met de Carassius 'Shubunkin' en Carassius Auratus 'Sarasa Comet'?
- TOM EVO VI
Zo weer een kleine update (hoewel klein er ging 60m³ water in
)
Vrijdag morgen is het zeil geplaatst en gelijk daarna de slangen (1 vanuit huis 1 vanuit de zaak) erin gehangen.
Gisteravond de kranen weer dicht gezet want hij is nu op hoogte voor het afwerken en plaatsen van de stenen om naar de vlonder te komen.
Morgen gaan ze verder met grondwerk rondom de vijver en daarna het laatste stuk afvullen (zal nog wel een kuub of 5 zijn).
Hier een foto van hoe het er nu bijstaat.

Volgende week meer updates!

Vrijdag morgen is het zeil geplaatst en gelijk daarna de slangen (1 vanuit huis 1 vanuit de zaak) erin gehangen.
Gisteravond de kranen weer dicht gezet want hij is nu op hoogte voor het afwerken en plaatsen van de stenen om naar de vlonder te komen.
Morgen gaan ze verder met grondwerk rondom de vijver en daarna het laatste stuk afvullen (zal nog wel een kuub of 5 zijn).
Hier een foto van hoe het er nu bijstaat.
Volgende week meer updates!
- TOM EVO VI
update 
Zo ligt het er momenteel bij.
Hoewel het gras alweer gegroeid is, dit zijn foto's van augustus ongeveer
Binnenkort een groot aanplant weekend invoeren want is erg kaal zo

Zo ligt het er momenteel bij.
Hoewel het gras alweer gegroeid is, dit zijn foto's van augustus ongeveer

Binnenkort een groot aanplant weekend invoeren want is erg kaal zo