Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Subaru Forester 2.5 XT
230pk 6.1sec
Leuk om verder te kijken, maar de 540 zou ook mijn keuze zijn.
230pk 6.1sec
Leuk om verder te kijken, maar de 540 zou ook mijn keuze zijn.
- Fernando
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Mocht het een 156 GTA worden dan open ik gelijk wel een 156 GTA defects thread voor je!!! 

- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Zou ik ook serieus naar kijken. Misschien iets duurder (lul je ook wel iets vanaf) maar jonger en betrouwbaar. En die van die link heeft erg weing km's! Ook makkelijk meer pk's uit te halen. Sowieso een erg ruime kofferbak. Zo'n RS zou best wat zijn?Scotsman schreef:Niet de meest voor de hand liggende optie en ik denk ook boven budget, maar toch![]()
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5997822" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Betaal je dan ook de rekeningen voor me?Fernando schreef:Mocht het een 156 GTA worden dan open ik gelijk wel een 156 GTA defects thread voor je!!!

@Paskal
een mooie e39 staat nog steeds hoog op het lijstje hoor.
Maar ik ben zo'n figuur die bij veel auto's wel weg kan dromen. Al meer dan 10 jaar wil ik een Maserati 4.30 of 4.24 kopen. Zelfs nu zit ik soms nog te zoeken naar een mooi exemplaar, maar ik durf het gewoon niet aan.
Zo'n 156 GTA klinkt heerlijk, de looks zijn goed....en redelijk exclusief.
Een IS300 lijkt me ook niet verkeerd, helaas is het aanbod tot 15.000 euro heel gering. Lijkt me wel een fijne probleemloze auto.
330i Touring wil ik dan weer op z'n minst het facelift model. Maar dan eigenlijk liever weer een e39 530i of 540i

Een Forester is geen optie, een Skoda helemaal niet

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
En als we dan buiten Audi gaan Vaggen....dan maar een W8 Passat Variant
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Overigens vond ik de e46 325i, nog beter de 330i de perfecte station.. lekker handelbaar, veel praktische laadruimte.. ik heb niet voor niet die auto 5 jaar gehad.. best uniek.. want meestal houd een auto bij mij het 2 jaar vol 

- Nils SCI
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 15:00
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Mijn ervaringen met "Het lijstje"
-Alfa 156 GTA Sportwagon
Snelle auto (persoonlijk vind het model te oud), ooit eens een week in gereden, echt snel goed sturen, maar ja ik ben langer als 1.80 en heb schoenmaat 47 en dan is het echt geen rijden .. pedalen zijn klein en zitten dicht op elkaar, verder is de auto gewoon te klein.
-Lexus IS 300 Sportcross
-Volvo V70 T5
Zou voor mij de 1 zijn, ben fan van het model, maar ja is natuurlijk smaak, misschien een s60 t5 een optie, wel gaan station maar kofferbak is toereikend lijkt mij.
Verder zag ik ook nog de Mondeo st220 voorbij komen, heb ik ook nog naar gekeken en ik moet zeggen is een hele goede/snelle/comfortabele/grote optie, ik denk niet dat er veel auto's in de buurt komen van de ruimte, en ook de stuur eigenschappen zijn erg goed.
Maar het is jouw keuze, ik zou me niet te veel laten lijden door reacties op je lijst, auto's zijn emotie en iedereen heeft een eigen smaak en emotie met een auto. Zoals ik uit je eerste post kan lezen ben je op zoek naar een beamer, was je eerste ingeving waarom twijfel je dan toch? Maar een lijstej met plussen en minnen en gaaf daarna alk model een cijfer en maak dan je keuze.
Succes
Nils SCI
-Alfa 156 GTA Sportwagon
Snelle auto (persoonlijk vind het model te oud), ooit eens een week in gereden, echt snel goed sturen, maar ja ik ben langer als 1.80 en heb schoenmaat 47 en dan is het echt geen rijden .. pedalen zijn klein en zitten dicht op elkaar, verder is de auto gewoon te klein.
-Lexus IS 300 Sportcross
-Volvo V70 T5
Zou voor mij de 1 zijn, ben fan van het model, maar ja is natuurlijk smaak, misschien een s60 t5 een optie, wel gaan station maar kofferbak is toereikend lijkt mij.
Verder zag ik ook nog de Mondeo st220 voorbij komen, heb ik ook nog naar gekeken en ik moet zeggen is een hele goede/snelle/comfortabele/grote optie, ik denk niet dat er veel auto's in de buurt komen van de ruimte, en ook de stuur eigenschappen zijn erg goed.
Maar het is jouw keuze, ik zou me niet te veel laten lijden door reacties op je lijst, auto's zijn emotie en iedereen heeft een eigen smaak en emotie met een auto. Zoals ik uit je eerste post kan lezen ben je op zoek naar een beamer, was je eerste ingeving waarom twijfel je dan toch? Maar een lijstej met plussen en minnen en gaaf daarna alk model een cijfer en maak dan je keuze.
Succes
Nils SCI
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Omdat ik m'n hele leven al BMW rij.
Wil gewoon eens wat anders proberen...maar ben nog steeds niet vies van een mooie e39 Touring.
Wil gewoon eens wat anders proberen...maar ben nog steeds niet vies van een mooie e39 Touring.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Nou dan blijf je maar mooi BMW rijden 

-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
die alfa v6 blokken zijn sterk, ik geloof alleen dat draagarmen bij 156 relatief snel slijten. ik zou gewoon eens gaan proefrijden, het geluid is zowierzo super daar kan geen bmw tegenop 8)
- Fernando
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
:fy:jarno trulli schreef:het geluid is zowierzo super daar kan geen bmw tegenop 8)

- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Als je voor een 330i touring of 528i / 530i / 540i touring gaat dan zou ik sowieso een met automaat zoeken (standaard bij een 540i). Ik weet niet of je veel in de file of in de stad rijdt maar ik kan geen vrienden worden met de combinatie van een handbak en drive by wire (oftewel het ontbreken van een gaskabel). Ik vind dat er erg weinig gevoel in het gas zit (aan / uit, vroeger was het gaspedaal van een BMW een analoog precisie-instrument) en auto's zijn tegenwoordig zo stil en zo makkelijk te rijden dat ik er eigenlijk geen reet meer aan vind om door te halen in de versnellingen.
Er zijn tegenwoordig meer snelheidcontroles, het is drukker, auto's zijn sneller geworden en de rijbeleving van moderne auto's is niet meer wat het ooit geweest is. Dat zijn vier redenen om een automaat te nemen.
Ok, ik trek nog wel eens door tot het rode gebied maar dan zit ik in de 2 of 3 al boven de maximumsnelheid. Zeker op mijn woon-werk route en de grote kans op boetes zeg ik, dikke vinger, en zet 'm mooi in de 4 of 5 en tik ik de cruise-control aan.
Nee, doe maar lekker een automaat.
Er zijn tegenwoordig meer snelheidcontroles, het is drukker, auto's zijn sneller geworden en de rijbeleving van moderne auto's is niet meer wat het ooit geweest is. Dat zijn vier redenen om een automaat te nemen.
Ok, ik trek nog wel eens door tot het rode gebied maar dan zit ik in de 2 of 3 al boven de maximumsnelheid. Zeker op mijn woon-werk route en de grote kans op boetes zeg ik, dikke vinger, en zet 'm mooi in de 4 of 5 en tik ik de cruise-control aan.
Nee, doe maar lekker een automaat.
Laatst gewijzigd door Remko op 29 apr 2009, 18:38, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Herkenbaar. Daarom heb ik nu een Opel.M@rcel schreef:Omdat ik m'n hele leven al BMW rij.
Wil gewoon eens wat anders proberen...maar ben nog steeds niet vies van een mooie e39 Touring.

Saab 9-5 lijkt me wel wat. Graag een dikke uitvoering in donkerblauw metallic en handbak. Echt geen flauw idee waarom, maar een Saab met een automaat klopt voor m'n gevoel gewoon niet.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
@Remko,
Het wordt een auto die weinig gebruikt zal worden. Gewoon een beetje voor de fun, maar met een praktische inslag ivm onze dochter van bijna 3 maanden.
@Allen
Voor mijn werk 2 jaar een Saab 95 2.3 dikke T automaat gereden.
Prima combinatie, vond alleen de bak te langzaam werken om de lol van de schakelflippers te rechtvaardigen, voor de rest een voortreffelijke auto, op de turboklappen in het stuur na dan 8)
Het wordt een auto die weinig gebruikt zal worden. Gewoon een beetje voor de fun, maar met een praktische inslag ivm onze dochter van bijna 3 maanden.
@Allen
Voor mijn werk 2 jaar een Saab 95 2.3 dikke T automaat gereden.
Prima combinatie, vond alleen de bak te langzaam werken om de lol van de schakelflippers te rechtvaardigen, voor de rest een voortreffelijke auto, op de turboklappen in het stuur na dan 8)
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Uit deze rijtjes zou de V70 m'n favoriet zijn, samen met een Mondeo ST wagon. Da's de betere stuurauto en een lekkere V6. Volvo's zijn meer tijdloos, net zoals de E39 overigens.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Marcel, klik eens op de Legacy's, dan zie je dat ze nog ruim onder de 15k grens zitten. Zou serieus eens zo'n auto overwegen.
Wellicht dat een accloord station type s binnen het budget past. Is ruimer dan een V70
Wellicht dat een accloord station type s binnen het budget past. Is ruimer dan een V70

- Arthur
- Berichten: 43158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Ex BPM onder de 15k. Overigens is een Mondeo ST ook ruimer dan een V70. Maar een V70 volstaat wel met 1 kindje



- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Ik denk dat je voor 15k een beste leuke Legacy kan shoppen (bijna specb terrein)
. Imho een auto om een keer te proberen, qua rijden/uitrustig/kwaliteit best wel voor elkaar. Michel had volgens mij ook zo'n auto toch?

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Ventileer ff wat meningen, wellicht heb je er wat aan.
e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels. Hebben zelfs een client die regelmatig ge-chauff-ed moet worden in zo'n ding. Handbak. Amsterdam Hannover 2h45 enzo
Wel ff CDV eruit slopen, dan schakelt het heel veel beter.
156 GTA: met een SW nog niet gereden, sedan wel en 147 GTA ook. En we rijden met een 156 3.0 bijna-GTA-circuitauto natuurlijk. Voor een FWD ongeveer as good as it gets, ALS je er een Q2 diff in zet. Maar dan ook alleen als je er een Q2 in zet. Onder de 750eu moet dat geregeld kunnen zijn met een nieuw uit de doos diff incl. montage. Zitpositie is wat moeizaam als echt lang bent, try it and find out. Draagarmen voorzijde onder kunnen hard gaan, wij rijden een vol seizioen met 1 setje Powerflex (80eu), en dat is letterlijk inclusief 300 passages door de Carroussel terwijl ze niet oncomfortabel zijn. Draagarmen achter kosten 26eu per stuk voor de dwarsarmen (x4) en 75eu voor de langsdraagarmen (2x) dan heb je alles nieuw eronder zitten. Dat verslijt je niet snel op straat. Heb bewust de prijzen er ff bij gezet, verbaas me namelijk elke keer weer als ik bij Tuynder sta hoe goedkoop onderdelen zijn. Let wel op dat een potentieele aankoop de OEM 330mm Brembo remupgrade heeft. De 305mm remt niet en blokken zijn veel duurder.
Slaab Aero: Heb 150k km met zo'n 9-5 HPT als dienstauto gereden en blijf het een frikandel van een auto vinden. Klinkt k*t, torquesteer ohne ende en geen tractie. Om nog maar niet te spreken over een dashboard zo oud als de auto zelf (jaar of 15) en slechte stoelen.
Moet ff kijken in je lijstje om ik ng meer "hits" heb
Edit:
Oja, V70 T5: qua handling zelfde categorie als Slaab Aero, BLEH! Wel een ongelofelijke bak ruimte, zeker in de kofferbak, maar die enorme lengte zit ook een nadeeltje aan. Ding tordeert als een gummiknuppel. Zou er zeker eentje met stof nemen dan kraakt het al een heel stuk minder. Vind de T5 trouwens een irrtante motor, zou veel eerder een 2.5T kiezen op straat, maar nog veel liever een hele andere auto.
S4 2.7T: Leuke auto, maar heeft wat betrouwbaarheids probleempjes met de turbo's. Upgrade naar RS4 turbo's lost dat op met wat marge voor extra porrie, maar dat geintje kost evenveel als een 156 GTA. De hele auto welteverstaan. Oh en het brandstofverbruik is beangstigend, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld een 330i die weer bijzonder zuuuuunig is. Vind het wel een vrij dooie motor, zeker omdat deze ook aanvoelt alsof er nog een veel snellere variant van is (DUH, RS4). Veel middengebied maar geen leven bovenin. Fijne motor in een A6 met 1800kg autoambu erachter, niet in een sportieve auto. Voortrein zit nogal veel rubber in. Weet niet of het Meyle HD set wat dat bij de gewone versies oplost er ook voor S4 is. Stuurgedrag voelt m.i. zwaarlijviger aan dan noodzakelijk, maar het lijntje tussen die zompigheid weghalen en een te stugge auto creeeren is dun. Heb nog een A6 (zelfde onderstel) in beheer die redelijk verbouwd is met Meyle HD alles + Koni FSD + stabi rubbers e.d. waar je heel vlot mee over drempels kunt zonder schrapen maar comfortabel genoeg voor het werken met meneer achterin. Ding stuurt nu gewoon goed. Was wel veel werk om m zo te krijgen, en gedurende 200k km zo te houden. Staat nu op 260k ofzo.
e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels. Hebben zelfs een client die regelmatig ge-chauff-ed moet worden in zo'n ding. Handbak. Amsterdam Hannover 2h45 enzo

156 GTA: met een SW nog niet gereden, sedan wel en 147 GTA ook. En we rijden met een 156 3.0 bijna-GTA-circuitauto natuurlijk. Voor een FWD ongeveer as good as it gets, ALS je er een Q2 diff in zet. Maar dan ook alleen als je er een Q2 in zet. Onder de 750eu moet dat geregeld kunnen zijn met een nieuw uit de doos diff incl. montage. Zitpositie is wat moeizaam als echt lang bent, try it and find out. Draagarmen voorzijde onder kunnen hard gaan, wij rijden een vol seizioen met 1 setje Powerflex (80eu), en dat is letterlijk inclusief 300 passages door de Carroussel terwijl ze niet oncomfortabel zijn. Draagarmen achter kosten 26eu per stuk voor de dwarsarmen (x4) en 75eu voor de langsdraagarmen (2x) dan heb je alles nieuw eronder zitten. Dat verslijt je niet snel op straat. Heb bewust de prijzen er ff bij gezet, verbaas me namelijk elke keer weer als ik bij Tuynder sta hoe goedkoop onderdelen zijn. Let wel op dat een potentieele aankoop de OEM 330mm Brembo remupgrade heeft. De 305mm remt niet en blokken zijn veel duurder.
Slaab Aero: Heb 150k km met zo'n 9-5 HPT als dienstauto gereden en blijf het een frikandel van een auto vinden. Klinkt k*t, torquesteer ohne ende en geen tractie. Om nog maar niet te spreken over een dashboard zo oud als de auto zelf (jaar of 15) en slechte stoelen.
Moet ff kijken in je lijstje om ik ng meer "hits" heb
Edit:
Oja, V70 T5: qua handling zelfde categorie als Slaab Aero, BLEH! Wel een ongelofelijke bak ruimte, zeker in de kofferbak, maar die enorme lengte zit ook een nadeeltje aan. Ding tordeert als een gummiknuppel. Zou er zeker eentje met stof nemen dan kraakt het al een heel stuk minder. Vind de T5 trouwens een irrtante motor, zou veel eerder een 2.5T kiezen op straat, maar nog veel liever een hele andere auto.
S4 2.7T: Leuke auto, maar heeft wat betrouwbaarheids probleempjes met de turbo's. Upgrade naar RS4 turbo's lost dat op met wat marge voor extra porrie, maar dat geintje kost evenveel als een 156 GTA. De hele auto welteverstaan. Oh en het brandstofverbruik is beangstigend, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld een 330i die weer bijzonder zuuuuunig is. Vind het wel een vrij dooie motor, zeker omdat deze ook aanvoelt alsof er nog een veel snellere variant van is (DUH, RS4). Veel middengebied maar geen leven bovenin. Fijne motor in een A6 met 1800kg autoambu erachter, niet in een sportieve auto. Voortrein zit nogal veel rubber in. Weet niet of het Meyle HD set wat dat bij de gewone versies oplost er ook voor S4 is. Stuurgedrag voelt m.i. zwaarlijviger aan dan noodzakelijk, maar het lijntje tussen die zompigheid weghalen en een te stugge auto creeeren is dun. Heb nog een A6 (zelfde onderstel) in beheer die redelijk verbouwd is met Meyle HD alles + Koni FSD + stabi rubbers e.d. waar je heel vlot mee over drempels kunt zonder schrapen maar comfortabel genoeg voor het werken met meneer achterin. Ding stuurt nu gewoon goed. Was wel veel werk om m zo te krijgen, en gedurende 200k km zo te houden. Staat nu op 260k ofzo.
Laatst gewijzigd door steve smith op 29 apr 2009, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
Kun je dat eens toelichten?steve smith schreef:Ventileer ff wat meningen, wellicht heb je er wat aan.
e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels. Hebben zelfs een client die regelmatig ge-chauff-ed moet worden in zo'n ding. Handbak. Amsterdam Hannover 2h45 enzoWel ff CDV eruit slopen, dan schakelt het heel veel beter.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
http://www.zeckhausen.com/CDV.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Remko schreef:Kun je dat eens toelichten?steve smith schreef:Ventileer ff wat meningen, wellicht heb je er wat aan.
e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels. Hebben zelfs een client die regelmatig ge-chauff-ed moet worden in zo'n ding. Handbak. Amsterdam Hannover 2h45 enzoWel ff CDV eruit slopen, dan schakelt het heel veel beter.
Niks kopen, gewoon weghalen. Is een kwartier werk incl ontluchten.
- Paskal
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
U zegt ? Zie mijn 540 en die van Steve... beiden toch echt af fabriek voorzien van een 6-bak.....Remko schreef:Als je voor een 330i touring of 528i / 530i / 540i touring gaat dan zou ik sowieso een met automaat zoeken (standaard bij een 540i).
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
steve smith schreef:http://www.zeckhausen.com/CDV.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Remko schreef:Kun je dat eens toelichten?steve smith schreef:Ventileer ff wat meningen, wellicht heb je er wat aan.
e46 330i touring: Ontzettend fijn apparaat. Heb een paar maandjes dagelijks met een pre-facelift rondgereden en me echt heel goed vermaakt. Bedriegelijk snel, net comfortabel genoeg met M onderstel en idiot-proof maar toch speels. Hebben zelfs een client die regelmatig ge-chauff-ed moet worden in zo'n ding. Handbak. Amsterdam Hannover 2h45 enzoWel ff CDV eruit slopen, dan schakelt het heel veel beter.
Niks kopen, gewoon weghalen. Is een kwartier werk incl ontluchten.
Ik heb er ook iets over gelezen op M3post..........................nu vind ik mijn eigen M3 koppelings gevoel het slechtst van alle BMW`s die ik gereden heb...................
1 Ik begrijp niet helemaal het verschil
2 Is het ook een optie voor de E9X M3 en zo ja wordt dan het koppelings gevoel beter?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hot Wagons o.a: 156 GTA, 330i, IS300, V70 T5 en 95 Aero
nummer 13 op dit plaatjeromo schreef:steve smith schreef:http://www.zeckhausen.com/CDV.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Remko schreef:
Kun je dat eens toelichten?
Niks kopen, gewoon weghalen. Is een kwartier werk incl ontluchten.
Ik heb er ook iets over gelezen op M3post..........................nu vind ik mijn eigen M3 koppelings gevoel het slechtst van alle BMW`s die ik gereden heb...................
1 Ik begrijp niet helemaal het verschil
2 Is het ook een optie voor de E9X M3 en zo ja wordt dan het koppelings gevoel beter?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E90N/ ... h_control/" onclick="window.open(this.href);return false;
dus ja, ook e90/92/93 M3 heeft zo'n ding. En ja, die kan er tussenuit. In theorie kan je dan zoals de gemiddelde domme yank met 7000rpm een clutchdrop doen en kan je dealer dus garantie ontkennen als je met een verrot vliegwiel binnenkomt. Zou mij niet tegenhouden om dat ding er ogenblikkelijk tussenuit te halen gezien je mij niet op een dragstrip zult vinden.
Werking: zie het als een restrictortje in de leiding van de werkcylinder. De diameter ervan bepaalt dus hoe snel de zuiger van die werkcylinder beweegt. Het maakt niet uit hoe snel jij het pedaal bedient, dat restrictortje bepaalt het tempo waarme de drukgroep de plaat vastpakt en loslaat. Dit veroorzaakt dus een vertraging, waardoor de bestuurder al aan de pook zit te trekken met z'n koppelingsvoet op de vloer terwijl de koppeling nog niet vrij is. SNATCH. Het veroorzaakt ook dat je je koppelingspedaal al volledig omhoog hebt, je gaspoot klem op de vloer en de koppeling even slipt met oppakken omdat de drukgroep nog niet volledig terug is. Dit alles ter bescherming van koppeling en twee-massa vliegwiel.
Als jij behoorljk kunt revmatchen is er geen technische rede om dat ding er niet tussenuit te halen. Het is bedoeld om die aandrijflijn wat meer hufterproof te maken maar geeft een geoefende bestuurder een hele irritante vertraging. Heb er een aantal liggen, uit e46 M3, 330i en Z8 gehaald. Never had a complaint.