Recaro stoel

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jeroen

Recaro stoel

Bericht door Jeroen » 29 apr 2009, 11:22

Onlangs heb ik deze Recaro stoel gekocht:

Afbeelding

Met als kenmerk een netje in de hoodsteun. Maar komt deze nu uit een Golf II, of uit een type III? De stoel is bestemd voor mijn III TDi. Iets beter zitten, is wel prettig met veel km's per jaar.. Op internet kom ik alleen maar 'projecten' tegen, waarbij het niet duidelijk is uit welk type Golf deze stoel nu oorspronkelijk komt.

JeroenT

Re: Recaro stoel

Bericht door JeroenT » 29 apr 2009, 11:44

Aan de hand van de zitting en rugleuning zeg ik golf 2.
De hoofdsteun is echter nooit in een Golf geleverd. Dat weet ik bijna zeker. De Golf 2 en 3 hadden volgens mij altijd dichte hoofdsteunen.

Dit soort hoofdsteunen met netje heb ik zelf alleen in leer gezien in de Ford Capri 2 en de Opel Kadett GSI Champion.

Echter, deze lijkt er ook weer een beetje op....

http://media.photobucket.com/image/golf ... O1copy.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Roman S.

Bericht door Roman S. » 29 apr 2009, 11:47

Deze stoel is geloof ik in een aantal verschillende sportauto's uit de jaren '80 geleverd. Komt volgens mij dus onder andere uit de Golf mk2, maar kan volgens mij ook uit een Benz, Saab, Audi of whatsoever komen. Je komt hem waarschijnlijk weinig tegen omdat de hoofdsteun die jij erop hebt zitten volgens mij toendertijd een optie is geweest.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2009, 12:31

Mijn Golf II Recaro's zagen er heel anders uit. Vooral de hoofdsteun, die had in ieder geval geen netje.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 29 apr 2009, 12:48

Hoofdsteun was ook optioneel op de stoel.

Remko

Bericht door Remko » 29 apr 2009, 12:57

Inderdaad Ford Capri, Kadett Champion, Manta....ik kan er geen andere auto's bij bedenken. Als je een matje had dan moest je ook een netje hebben, dus kocht je een Capri, een Kadett of een Manta.

Maar ik denk dat het een aftermarket stoel is, gezien de stof.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 29 apr 2009, 13:53

Mooi mannen, bedankt voor de antwoorden. In een type III hoort ie dus sowieso niet thuis. Ik ben ook foto's tegengekomen van soortgelijke Recaro's (met netje) in dikke Audi 80's Quattro. Waarschijnlijk is het zoals al genoemd wordt, een aftermarkter stoel. Het was een impulsaankoop, deze stoel. In hele nette staat (alleen het netje zit een beetje los) en ik vind eigenlijk dat ik er een Golf II GTi omheen moet kopen :-) Iig gaat ie eerdaags in de Golf III gemonteerd worden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 apr 2009, 19:50

Dit is een "universele" Recaro Jeroen (zoals Remko zegt aan de stof te zien), moet gewoon passen met een slede voor de Golf 3. Qua vorm lijkt deze wel op die van de Golf 2 maar logischerwijs zijn dat ook gewoon standaard Recaro's die voorzien zijn van VW stof en aangepast onderstel. Helaas is het Golf 2 onderstel te smal voor de 3 anders zou het gewoon passen aangezien het systeem precies hetzelfde is verder.

Had nou maar dat mooie Recaro interieur er bij gekocht destijds :mrgreen: :wink:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 29 apr 2009, 22:03

Dank je voor de info Niels! Ik wil hem gewoon naar de dorpsgarage hier brengen; moet lukken toch, aangezien de slede van een Golf 3 al aanwezig is.

Van jouw Recaro meubilair heb ik nog geen spijt; de auto werd er namelijk 3 keer zo duur door :mrgreen:

Daarnaast is mijn halve GT pakket er trouwens afgeflikkerd; hoe zit dat met de garantie? :thumbup:

Verder nog voor jouw info: deze winter is ie doorgekomen met een setje nieuwe remblokken, en een nieuwe accu, nog steeds een dikke prima, deze auto.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 apr 2009, 13:22

:bag: de 320D is aardig duurder merk ik wel :lol: Je bent er toch wel een beetje voorzichtig mee hè, die GT set te verliezen :mrgreen:

Naar de garage brengen is een optie maar dit is wel een heel gemakkelijk klusje hoor :wink:

Plaats reactie