E30 320i Racetrim. Filmpje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

E30 320i Racetrim. Filmpje

Bericht door HSR » 07 okt 2006, 19:21

Heb gisteren samen met een vriend een circuitauto gekocht. Deze bmw is geen onbekende in het Gummen circuit.


Knot zal deze wagen ook wel bekend zijn.

Het is een E30 320i met rolkooi, 2 racekuipen, racestuur en H&R onderstel.

Ik kan alleen zeggen: Wat een wegligging :shock: . Zo goed te corrigeren en op het limiet te rijden. En in de regen iets te vroeg op het gas en zo de kont een zetje geven. Heerlijk :D :D

Hier wat fotos!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WHIKSUZE

http://www.mijnalbum.nl/Foto=UT6DANQ3

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CH8KPDMA

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LI4GHGR4

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WC3FQCFS



Spui uw gal maar :D :D Ik ga eerst even nog een stukkie sturen
Laatst gewijzigd door HSR op 10 okt 2006, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 07 okt 2006, 19:39

kikse bak en vette stoelen..
have driftfun ermee :lol:

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 07 okt 2006, 20:54

zo, net terug van een stukkie duitsland 8)

Even 220 op de teller gereden bij 6000 rpm in zen 5. Wagen voelt bij die snelheid heel stabiel aan. Vanavond was het eerste moment dat ik echt kon voelen waar het limiet ligt bij droog wegdek. en mein gott :shock: echt zo goed :D
Kom je op een bocht af waar een bord 50 staat, ga je er met 110 doorheen en heb je nóg het gevoel dat je harder kan!

Dit is voor mij een hele nieuwe wereld, maar wel een heerlijke wereld :wink:

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 10 okt 2006, 20:33

Hier een filmpje voor het geluid van de wagen.

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... beamer.AVI


Vandaag heeft alleen het differentieel het begeven. Was wel schrikken met 130 op de snelweg. Opeens alsof iemand met een bak spijkers naast je oren zit te rammelen.

Maandag maar even langs Dhr Vlasblom voor een nieuw diff. dan kan ik er weer mooi tegen aan.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 okt 2006, 21:53

Het leuke is dat ik m nu ook echt mooi vind zonder die 2F2F achterspoiler :)

Nieuw diff hangt er zo onder joh, meteen nieuwe olie erin, en mooiste is meteen een 3,91 overbrenging als je ooit nog eens voor een 325 blok gaat. Een 4,10 is dan wat kort.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 10 okt 2006, 23:34

3 dagen voor het diff? is dat normaal bij een e30 aankoop dan :wink:
Neem aan dat het al een bekend probleem was?

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 11 okt 2006, 00:48

Het was bekend dat het diff niet meer een lang leven gegund was.

Ik hoopte dat het diff het nog een klein maandje uit zou houden zodat ik dan een nieuw diff én een 2.5L blok in een keer kon laten doen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 okt 2006, 08:05

Mooie verhalen!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 okt 2006, 11:47

Praatjes vullen geen gaatjes 8)

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 11 okt 2006, 22:26

ok, ok :D


Nieuw blok staat nu geplant voor eerste week van November.

Ik moet even wachten op de autopapieren van de Alfa Romeo 75 zodat een van de potentiele klanten hem kunnen komen halen. Anders had het blok er nu al ingelegen.

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 17 okt 2006, 10:27

Gisteren bij Paul Vlasblom geweest.


Bmw op de brug. Nieuw 325 diff erin en maar meteen alu motorsteunen eronder. De wagen rijdt echt weer als nieuw. Wagen is ook meteen een stuk zuiniger geworden. nu niet bij 100 op te teller 1 op 9, maar 1 op 12/13. Dat scheelt weer mooi een slok op de borrel.



Gisteravond meteen aangehouden door mijnheer de politieman. Hij vond dat ik een bocht wel heel hard nam. Daar had de agent gelijk ik, snelheid lag behoorlijk hoog in die bocht.

Ik overhandigde hem de autopapieren en mijn rijbewijs. De agenten hadden geen meting kunnen doen ivm het feit dat ze gelukkig die apparatuur niet meehadden.

Verder ben ik uitermate correct gebleven tegen de agenten, vooral gezien dat ze doodsimpel gelijk hadden. Ik kwam er wonderbaarlijk vanaf met een waarschuwing. Aardig wat mazzel gehad, dus.

vanaf nu niet meer scheuren op het plaatselijke industrieterrein, ik ga in het vervolg wel naar duitsland om te sturen op de landweggetjes die Gronau-westfalen rijk is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 okt 2006, 12:05

Die motorsteunen zou ik dan weer niet doen.. maargoed.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 okt 2006, 13:14

En waarom niet?

Ik kan wel als nadeel bedenken dat er dezelfde kracht op blijft staan. Als je die motorsteun dus overdreven verstevigen gaat dan loop je kans dat het ergens anders scheuren gaat.

Zelfde met je chassis, als je massieve camberplaten enz gebruiken gaat dan loop je kans dat die wel heel blijven maar bijvoorbeeld je chassis op die plaatsen scheuren gaat. Kan je beter een toplager van 60 euro vervangen en je chassis heel houden.

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 17 okt 2006, 19:01

Laat ik er even bij zeggen dat de oude motorsteunen volledig afgescheurd waren. Gezien deze BMW kan remmen als een gek zou het blok wel eens zo kunnen kantelen dat de radiator kapot gedrukt wordt.

Zodoende meteen nieuwe motorsteunen aangeschaft. Inderdaad, ze zijn erg hard dat merk je door de trillingen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 okt 2006, 20:34

Bert, ik had onwijs gezeik daarna, tuimelaars die afbraken enz. En het belangrijkste, leek wel of de auto minder hard accelereerde omdat de krachten trillingen niet kwijt konden ofzo.

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 21 okt 2006, 21:33

De beemer had erg veel last van flatspots boven de 4000 RPM en gisteren wilde hij zelfs niet meer starten. Het was al snel duidelijk dat het de brandstofpomp was die de geest gegeven had. Wat wil je, na 18 jaar.

Gelukkig was de de bmw al gestript dus waar normaal de achterbank zat konden we snel de pomp uit de benzinetank halen.

Op de sloop een nieuwe gehaald voor 40 eurie. Deze was overigens brand spanking new, dus dat was een mazzeltje.

BMW rijdt nu weer super. Geen flat spots meer en trekt nu zelf door tot 230 KM/H op de teller.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 okt 2006, 22:11

Oke, dat was het dus... netjes dat ie nu helemaal lekker doorloopt man!

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 okt 2006, 16:11

Zo, vandaag de beamer even in Duitsland uitgelaten.

Wat een heerlijke bak, zeg. :D


Neem ik de oprit om op de autobahn te komen, hoog in zijn 2 (110 op de teller) richting het laatste knikje om op de bahn te komen. Vol op het gas om met 110 driftend die weg opkomen. Wat is dat toch verdomde heerlijk!!


Begin het driften nu stukje bij beetje beter onder de knie te krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten