Huis verkopen
-
Marco R.
Re: Huis verkopen
Zo, dat is een flinke wending..
- Michel P
Wat een verhaal Wouter
drama voor de familie, dat wens je idd niemand toe. Let wel blijf de zaak los van de emoties bekijken en onderzoek waar de makelaar en hyposhop hebben gefaalt, en stel hun alvast aansprakelijk voor mogelijke verliezen en kosten.
Michel
Michel
- RVV
Met dat laatste van Michel ben ik het wel mee eens.. anders komen die partijen er wel ineens heel makkelijk van af..
- GTRene
Hopen dat je snel een nwe koper vind
welk deel zitten we nu? hoop voor jou dat je dit boek snel mag/kan sluiten...succes
- Ben_968CS
Wouter, wat een ellende zeg.... Wens je alle sterkte met de hernieuwde verkoop.
Mag ik nog wel een laatste zure opmerking plaatsen? Word je niet voor de gek gehouden? En zou je het verhaal niet even checken? In het vastgoed moet je nergens van op kijken en mensen hangen de meest vreselijke verhalen op om hun verplichtingen te ontlopen. Ik zou het zelf zo doen: overeenkomst ontbinden na 8 dagen, 10% eisen, huis opnieuw in de verkoop en de 10% gaan binnenhengelen. Ofwel bij de executeur testamentair (als het verhaal waar is) ofwel bij de koper (als het verhaal niet waar is) de 10% gaan binnenharken of een schikking forceren. Mag ik opmerken dat het wel heel toevallig is dat de koper doodgaat en in het ziekenhuis ligt op het moment dat je hem 8 dagen geeft om na te komen en anders 10% gaat eisen?
Anyways, alle sterkte gewenst, maar laat je niet zo maar afschepen. Je hebt schade geleden en dat moet vergoed worden.
Mag ik nog wel een laatste zure opmerking plaatsen? Word je niet voor de gek gehouden? En zou je het verhaal niet even checken? In het vastgoed moet je nergens van op kijken en mensen hangen de meest vreselijke verhalen op om hun verplichtingen te ontlopen. Ik zou het zelf zo doen: overeenkomst ontbinden na 8 dagen, 10% eisen, huis opnieuw in de verkoop en de 10% gaan binnenhengelen. Ofwel bij de executeur testamentair (als het verhaal waar is) ofwel bij de koper (als het verhaal niet waar is) de 10% gaan binnenharken of een schikking forceren. Mag ik opmerken dat het wel heel toevallig is dat de koper doodgaat en in het ziekenhuis ligt op het moment dat je hem 8 dagen geeft om na te komen en anders 10% gaat eisen?
Anyways, alle sterkte gewenst, maar laat je niet zo maar afschepen. Je hebt schade geleden en dat moet vergoed worden.
- Fernando
Mijn gedachte, het is wel allemaal heel toevallig. Voor die 10% gaan sommige heel ver dus kijk er niet gek vanop.Ben_968CS schreef: Word je niet voor de gek gehouden? En zou je het verhaal niet even checken?
- Jelmer850i
Zo hee
Hele vreemde wending opeens, net alsof hij het trevoren al vermoede?
Maar goed, opnieuw succes met de verkoop!
Hele vreemde wending opeens, net alsof hij het trevoren al vermoede?
Maar goed, opnieuw succes met de verkoop!
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Hoi Ben, bedankt voor je toevoeging. Dit had ik mezelf ook al bedacht ja. Je mag het bijna niet denken en geloof ook absoluut wel dat het klopt, echter zal ik wel zien of ik enige bevestiging hiervan kan krijgen.Ben_968CS schreef:Wouter, wat een ellende zeg.... Wens je alle sterkte met de hernieuwde verkoop.
Klinkt trouwens heel stom maar ergens ben ik opgelucht. Natuurlijk niet voor die man, ook niet vanwege het feit dat de woning nog niet weg is maar het voelt wel een beetje als een frisse start. Dit ellendige verhaal is aan de kant met deze koper die uiteindelijk helaas geen koper bleek. Nieuwe rondes, nieuwe kansen. Laat ik nu gewoon eens geluk hebben en de woning in enkele weken kwijtraken, zou wel heerlijk zijn.
-
Mark
Inderdaad, aan de andere kant maakt de "koper" geen gebruik van de huurbescherming wat je erg veel kopzorgen scheelt.Fernando schreef:Mijn gedachte, het is wel allemaal heel toevallig. Voor die 10% gaan sommige heel ver dus kijk er niet gek vanop.Ben_968CS schreef: Word je niet voor de gek gehouden? En zou je het verhaal niet even checken?
-
Wouter81
En dat had ik me ook bedacht ja.Mark schreef:Inderdaad, aan de andere kant maakt de "koper" geen gebruik van de huurbescherming wat je erg veel kopzorgen scheelt.Fernando schreef:Mijn gedachte, het is wel allemaal heel toevallig. Voor die 10% gaan sommige heel ver dus kijk er niet gek vanop.Ben_968CS schreef: Word je niet voor de gek gehouden? En zou je het verhaal niet even checken?
I'll keep you posted.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik bekijk het even zakelijk Wouter: blij voor je dat die vent eruit is! Voor de rest sluit ik me bij Michel en Ben aan. Ik zou zeker checken waar die man in het ziekenhuis ligt. Misschien argwanend maar het gaat om heel veel geld en de beste man was niet erg welwillend imho om uiteindelijk tot een koop te komen.
Het kan hard gaan met kanker (ik heb iets dergelijks van redelijk dichtbij meegemaakt en maak het nu van nog dichterbij al gaat deze kwestie gelukkig veel langzamer) daar niet van en indien het zo is dan is het zeer, zeer triest maar het heel erg toevallig vind ik het wel. Let wel: die vent heeft het afgelopen jaar al misbruik van je gemaakt, het zou mij niet verbazen als dit de klap op de vuurpijl is
Dit alles vanaf de zij lijn bekeken 
Het kan hard gaan met kanker (ik heb iets dergelijks van redelijk dichtbij meegemaakt en maak het nu van nog dichterbij al gaat deze kwestie gelukkig veel langzamer) daar niet van en indien het zo is dan is het zeer, zeer triest maar het heel erg toevallig vind ik het wel. Let wel: die vent heeft het afgelopen jaar al misbruik van je gemaakt, het zou mij niet verbazen als dit de klap op de vuurpijl is
- RVV
Klinkt raar, maar gewoon even op bezoek gaan in het ziekenhuis.. stukje menselijkheid.. en je ziet gelijk hoe ernstig het er aan toe is met die man..
- Casper
Bizar verhaal dit
Veel succes met de verdere verkoop...
Veel succes met de verdere verkoop...
- Ben_968CS
Je gelooft niet hoe brutaal mensen kunnen zijn. Ik zal je een voorbeeld uit de praktijk geven.Wouter81 schreef:Hoi Ben, bedankt voor je toevoeging. Dit had ik mezelf ook al bedacht ja. Je mag het bijna niet denken en geloof ook absoluut wel dat het klopt, echter zal ik wel zien of ik enige bevestiging hiervan kan krijgen.
Ik heb een keer iets soortgelijks aan de hand gehad: een makelaar (daar zijn ze weer) zou door mij betaald worden als een goudgerande deal afgerond zou worden. Dat liep wat vertraging op en zo tegen de kerstdagen kwam de makelaar met het verhaal dat hij leverkanker had en nog maar 6 maanden te gaan had bij mij op kantoor, met tranen en tuiten er op en er aan. Hij vroeg zich af of hij niet vast betaald kon worden ondanks dat de deal nog niet was afgerond, aangezien hij niet lang meer te gaan had en hij alle crediteuren graag netjes achter wilde laten. Hij mailde zelfs een foto van zijn jonge hond die immers binnenkort geen baasje meer had, met de vraag of wij nog een goed huis voor zijn wisten... Ik was op vakantie, maar mijn compagnon (aardiger dan ik) had medelijden met hem en heeft hem betaald (EUR 5,000). Uiteindelijk is de deal niet doorgegaan en hebben we zelfs een flink verlies opgelopen; zoals vaker met makelaars bleek de deal niet zo te zijn als hij had voorgesteld. Intussen was hij met het geld er vandoor gegaan en bleek hij achteraf natuurlijk helemaal niets te hebben en leefde hij nog lang (gelukkig betwijfel ik, als je zo kan liegen). Puur gelogen en inspelen op de gevoelens van medelijden van gewone medemensen. Dat overkomt me natuurlijk nooit meer. In vastgoed geldt: G.E.L.O.O.F. N.I.E.M.A.N.D.
Ik durf je bijna op een briefje te geven dat het verhaal niet waar is. En mocht het waar zijn, dan heb je recht op je 10% uit de erfenis, hoe lullig dat ook klinkt. Aan de andere kant, ik kan me heel erg goed voorstellen dat je er genoeg van hebt en opgelucht bent dat deze ellendige koper opgezouten is, zodat je weer fris kan beginnen!
-
Wouter81
Hee Ben, wederom bedankt voor de info. Wordt gewaardeerd.
Ik ga er nog steeds vanuit dat het verhaal wel klopt maar zal morgen voor de zekerheid toch even het ziekenhuis bellen, of er bij hen een meneer Jan R. ligt.
Ik ben een positief ingesteld mens dus probeer altijd de pluspunten ergens uit te halen. Hoe vervelend deze hele geschiedenis ook is, je leert er wel weer veel door. Weer een ervaring rijker zeg maar, iets wat nooit weg is (al hoop je dit zo niet weer mee te maken). Geloof je echter gelijk, dat je niemand moet vertrouwen in de vastgoedwereld. Ik ben wel allang blij dat hij uit de woning is, zou nu ook leuk zijn als we nog wat geld weten los te krijgen.
Wordt vervolgd.
Ik ben een positief ingesteld mens dus probeer altijd de pluspunten ergens uit te halen. Hoe vervelend deze hele geschiedenis ook is, je leert er wel weer veel door. Weer een ervaring rijker zeg maar, iets wat nooit weg is (al hoop je dit zo niet weer mee te maken). Geloof je echter gelijk, dat je niemand moet vertrouwen in de vastgoedwereld. Ik ben wel allang blij dat hij uit de woning is, zou nu ook leuk zijn als we nog wat geld weten los te krijgen.
Wordt vervolgd.
- RVV
Wouter even er van uitgaand dat het klopt.. de financiële verplichtingen jegens jou gaan in principe gewoon door op de erfgenamen (mist die een erfenis accepteren)..Ik zou het zeker niet bij laten zitten ook al lijkt het rot..
-
Wouter81
Klopt Rico. Nu is dat even iets lastiger aangezien de eerste erfgename (zijn vrouw) in een (bot gezegd) 'gesticht' zit, zal via begeleiders oid. moeten gaan. Verder kun je van een kale kip niet plukken (ze heeft hiervoor gezworven dus heb niet de hoop dat daar geld zit) dus de vraag is hoeveel tijd (en ergernis) je daarin moet stoppen. Echter kwam mij eind van de middag ter ore dat er inmiddels wel een levensverzekering was afgesloten door de koper (behorende bij de hypotheek die niet rond is gekomen). Ervanuitgaande dat alles klopt en hij zou komen te overlijden, dan zou dat betekenen dat zijn vrouw daar een bepaald bedrag uit ontvangt. Dan wil ik daar natuurlijk sowieso mijn deel uit ontvangen.
Kortom, het meest positieve (voor mij althans) na vandaag is dat de woning weer leeg is en weer te koop kan worden gezet. Die frisse start (op dat vlak) ben ik erg blij mee zoals jullie vast kunnen begrijpen.
De losse eindjes (die boete) zijn echter nog niet van de baan. We zullen zien hoe het gaat lopen, eerst morgen maar eens wat info in zien te winnen om te verifiëren of het verhaal überhaupt klopt.
Kortom, het meest positieve (voor mij althans) na vandaag is dat de woning weer leeg is en weer te koop kan worden gezet. Die frisse start (op dat vlak) ben ik erg blij mee zoals jullie vast kunnen begrijpen.
De losse eindjes (die boete) zijn echter nog niet van de baan. We zullen zien hoe het gaat lopen, eerst morgen maar eens wat info in zien te winnen om te verifiëren of het verhaal überhaupt klopt.
-
Wouter81
Ziekenhuis gebeld, hij ligt er inderdaad.
De 'ernst' van zijn toestand kon ik uiteraard niet navragen bij de receptioniste maar ga er nog steeds vanuit dat het klopt. Hij zou 'op het randje' liggen aldus zijn broers. Als ik niks hoor bel ik volgende week nog wel eens, of hij er nog ligt.
De 'ernst' van zijn toestand kon ik uiteraard niet navragen bij de receptioniste maar ga er nog steeds vanuit dat het klopt. Hij zou 'op het randje' liggen aldus zijn broers. Als ik niks hoor bel ik volgende week nog wel eens, of hij er nog ligt.
- RutgerK
Kon die man op zijn leeftijd een levensverzekering afsluiten voor zijn hypotheek zonder een medische test?
-
Wouter81
Voor zover ik weet heeft hij die gehad, of in ieder geval een verklaring van zijn arts. Het heeft ook (zoals alles in dit verhaal) lang geduurd voordat die verzekering rond was (eind vorig jaar). Zorgde toen ook weer voor veel vertraging.
- Michel P
Vraag even bij de hyposhop een kopie polis op, en leg daar alvast beslag op de uitkering......
Michel
Michel
- Ben_968CS
Goeie tip!Michel P schreef:Vraag even bij de hyposhop een kopie polis op, en leg daar alvast beslag op de uitkering......
Michel
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Bizar verhaal. Dit hoop je nooit (meer) ,ee te maken. 
- Dennis Cavallino
Zeker een bizar verhaal Wouter.
Verder eens met Ben en Michel. Zorg dat je jezelf goed indekt en overal op tijd bij bent.
Vastgoedwereldje waar ik in zit is wel leuk, maar om mij heen zou ik er echt niet tussen willen zitten. Veel rare spelletjes die gespeeld worden.
Verder eens met Ben en Michel. Zorg dat je jezelf goed indekt en overal op tijd bij bent.
Vastgoedwereldje waar ik in zit is wel leuk, maar om mij heen zou ik er echt niet tussen willen zitten. Veel rare spelletjes die gespeeld worden.
-
Wouter81
Hoi Michel, goeie tip! Net even wat telefoontjes gepleegd, we gaan kijken of we dit kunnen regelen. Geloof wel dat de hyposhop moeilijk deed met een kopie afgeven (had de makelaar gister ook gevraagd) omdat dit vertrouwelijke informatie zou zijn maar aan de andere kant: als verkoper weet ik natuurlijk dat er een levensverzekering is afgesloten dus zo 'geheim' is dat ook weer niet.Michel P schreef:Vraag even bij de hyposhop een kopie polis op, en leg daar alvast beslag op de uitkering......
Michel
Zou wel een mooie manier zijn. Meer kans op geld en het bespaart waarschijnlijk veel uitzoekwerk (waar die vrouw precies zit, hoe je daarmee in contact komt etc. etc.). Bovendien zal er ook niet heel veel protest op komen, de persoon in kwestie is er (als er wordt uitgekeerd) niet meer.