trackdaycar bmw 325i + 200000km

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Stijn L
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 feb 2009, 16:01

trackdaycar bmw 325i + 200000km

Bericht door Stijn L » 27 apr 2009, 22:36

Beste df'ers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede wagen om op het circuit te gaan gebruiken.
Het heeft nog geen haast aangezien ik toch nog tot eind juni in het buitenland zit, zonder wagen!,
leve de metro :( tram :cry: en bus :'(
Nu was ik van plan om een 325i te kopen (bj +- 92), maar veel van die wagens hebben
200 tot 250.000 km. Is dit nu af te raden of niet? Ik ben zelf wel in staat om het één en ander
te repareren, maar ik ben ook niet van plan om na iedere circuitdag te voet naar huis te gaan.
Kortom:
-zouden jullie dit overwegen?

Groeten,
Stijn

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 250
Lid geworden op: 12 sep 2008, 11:49

Re: trackdaycar bmw 325i + 200000km

Bericht door Anton » 27 apr 2009, 23:05

Ik zeg; DOEN! :mrgreen:

Serieus, er staan er hier 2, beide meer dan 2 ton op de klok.
Met name de drifter heeft al behoorlijk op zij sodemieter gehad, en geeft geen krimp.
Na, ja op een gesprongen waterslang na dan.
Wel alles even nalopen op achterstallig onderhoud en zo mogelijk compressietest doen
want een lekke kop zit je weer niet op te wachten.

Succes

Anton

Jeroen E21
Berichten: 543
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden

Re: trackdaycar bmw 325i + 200000km

Bericht door Jeroen E21 » 28 apr 2009, 01:35

Je kunt pech en mazzel hebben. Ik kocht mijn 325i met 250.000 op de teller, verse distributie en waterpomp en heeft daarna in 5 jaar circuit- en driftmishandeling geen krimp gegeven, altijd als een zonnetje! Gelukkig overheersen dit soort verhalen maar je weet natuurlijk nooit hoe vorige eigenaren zijn geweest met onderhoud, warmrijden etc.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: trackdaycar bmw 325i + 200000km

Bericht door Knot » 28 apr 2009, 09:39

Liever een wat jongere auto met dezelfde kilometerstand als ik het voor te zeggen had. Rij zelf een 328i uit 1996 met 230.000km op de klok, heb alleen de draagarmen voor en wat onderstelrubbers en de wiellagers achter vervangen + sper gemonteerd, ding rijdt verder super!

Stijn L
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 feb 2009, 16:01

Re: trackdaycar bmw 325i + 200000km

Bericht door Stijn L » 28 apr 2009, 13:06

bedankt voor de reacties!

Hoe veel is zo'n 325i nu waard?
250000km = > 2000€?

Ik had er ook één gevonden voor 3500€ (misschien nog onderhandelbaar) met 150000km, maar
aangezien ik op een studentenbudget leef heb ik dat er misschien niet voor over.

En wat is de compressiewaarde van zo'n 325i blok? 11bar?12bar?
Voor het geval ik over een compressietester zou beschikken.

vriendelijke groeten,
Stijn

Jeroen E21
Berichten: 543
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden

Re: trackdaycar bmw 325i + 200000km

Bericht door Jeroen E21 » 28 apr 2009, 16:09

Sja noem eens één waarde... da ga nie! Een auto met een recent opgefrist onderstel, sperretje, etc (mits dat ook wat toevoegt aan jouw beoogde gebruik) mag wel wat meer kosten anders moet je 't er zelf nog onder meubelen tenslotte. Kale luizen in standaard opsmuk kun je idd voor 1500-2000 prima kopen, zonder of met D kenteken kan 't vaak nog voor minder. Met een compressie van 11-12 bar zit je volgens mij in de goede richting met een standaard blok, een keer gevlakt en je tippelt vaak richting 13,5-14. Maar ik heb ook al waardes van 16 bar gemeten en dat leidde niet tot problemen.

Je kunt zoals Knot aangeeft ook gaan kijken naar een E36 en dan zou ik een 328i idd verkiezen boven een 325i, zovéél meer koppel. Heb hier zelf een 328i als daily drivert maar zelfs na Bilstein, Eibach, sper etc communiceert het nog niet als een E30. Aan de andere kant mag 't voor het circuit wel wat extremer natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten