Driving Fun Endurance Karting Team

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Kees Bunk

Driving Fun Endurance Karting Team

Bericht door Kees Bunk » 21 feb 2009, 21:51

Na een geslaagde 100 ronden race vorig jaar besloten om een nieuw topic aan te maken.
Zelf wil ik graag op een woensdag rijden. Het liefst doe ik dan een team van 2 of 3 personen, zodat je ook nog wat tijd hebt om te rijden ;)
Het zou helemaal leuk zijn om meerdere DF teams op 1 dag te laten rijden. Bij interesse gelijk even melden, dan reserveren we.

Karts
Kombikart Eco's voorzien van 200 cc Honda motor zonder toerenbegrenzer!
Topsnelheid: 80 km p/u

Circuit
De 100 ronden van Berghem wordt verreden op diverse varianten van deze 8 meter brede en max 1300 meter lang, zeer snel en veilige circuit.

Data woensdagavond 2009:
woensdag 6 mei - TomHaex / Rob / __
woensdag 20 mei
woensdag 3 juni
woensdag 17 juni
woensdag 1 juli
woensdag 15 juli
woensdag 12 augustus
woensdag 26 augustus
woensdag 9 september
woensdag 23 september

Programma woensdagavond:
18.00 uur: Ontvangst met kartloting & omkleden
18.30 uur: Rijderbriefing
18.45 uur: Teampresentatie
19.00 uur: Kwalificatietraining
19.30 uur: Start 100 ronden Race
22.00 uur: Prijsuitreiking

Kosten:
€ 180,00 per team
(maximaal 4 personen per team)

Dit bedrag is inclusief:

• Geheel verzorgde race
• Huur kart
• Overall/Helm/Handschoenen
• Prints van rondetijden
• Teamfoto
• Prijzen (1-2-3)
• Tombola met kans op prachtige prijzen voor alle deelnemers
Extra prijzen voor alle deelnemers!

Tijdens de prijsuitreiking verloten we diverse interessante prijzen waarop alle deelnemers kans maken!

__________________________________________________________________________________________

Een andere mogelijkheid is om op zaterdag een 2 uurs race te doen (ben ik zelf dan niet bij).

Data zaterdagen:

Zaterdag 14 februari 16.00 uur - TT Assen (900 meter)
Zaterdag 14 maart 16.00 uur - Monaco (1020 meter)
Zaterdag 18 april 16.00 uur - Omloop van Terlaemen (1140 meter)
Laatst gewijzigd door Kees Bunk op 28 apr 2009, 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Driving Fun Endurance Karting Team

Bericht door G Kolkman » 22 feb 2009, 20:49

Ik kan in mijn agenda op dit moment nog niet zover vooruit kijken (ik ben momenteel koos projectloos, dus kan alle kanten op aan gaan) maar ik heb voor de woensdagavond wel weer interesse! De zaterdag ligt mij minder, ik sleutel dan liever :) .

ErikS

Bericht door ErikS » 23 feb 2009, 08:48

Hmm, de woensdag, interressant!

Ik hou hem ffkes in gedachte!

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 26 feb 2009, 17:58

Weet nog niet zeker of ik tzt kan, maar hou het zeker in gedachte.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 05 mar 2009, 21:37

Ik heb zojuist m'n aanmelding verzonden voor de 2-uurs race van Coronel. Hopelijk snel een bevestiging. M'n plan is om gewoon zelf de volle 2 uur te rijden. Ik kart wel vaker 2 uur op een avond, maar dan verdeeld in heats van zon 15 minuten. Nu dus 2 uur onafgebroken, en ik ben heel erg benieuwd hoe mij dat gaat bevallen. Misschien moet ik nog iets verzinnen dat ik snel een slok water kan drinken ofzo :mrgreen:

In de reglementen staat dat de rijder na diens stint minimaal 70kg moet wegen. Normaal gesproken schommelt mijn gewicht daar ook rond, hopelijk verlies ik niet teveel vocht(=kilo's) tijdens het rijden. Voordeel is wel dat je helm en overall meeweegt. En anders de dag ervoor maar veel frikandellen eten enzo :P

Last but not least, ik heb m'n 1 mans-team al DrivingFun genoemd. Als er meer mensen zijn die mee willen doen, graag! Dan maken we nog een 'team" en scoren we een 1-2tje ;)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 mar 2009, 22:02

Lijkt me super, maar heb echt problemen om endurance te kunnen rijden, kan op het moment max 1 heat rijden zonder last van me handen te krijgen, zijn daar tips voor?

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 05 mar 2009, 22:07

Nu je het zegt: ik moet ook nog handschoentjes kopen. Heb bijzonder snel last van zweethanden meestal.
Ik zou niet zo 123 weten waar de pijn vandaan komt, ik had het altijd met volleyballen vreemd genoeg :P

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 06 mar 2009, 11:05

2 uur in Huizen? Heftig!

Droogweerrijder :lol: :wink: (kees spinde een paar keer op de spekgladde baan in december)

BrianV

Bericht door BrianV » 06 mar 2009, 11:17

G Kolkman schreef:2 uur in Huizen? Heftig!

Droogweerrijder :lol: :wink: (kees spinde een paar keer op de spekgladde baan in december)
Hij was niet de enige :roll:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 06 mar 2009, 13:25

BrianV schreef:
G Kolkman schreef:2 uur in Huizen? Heftig!

Hij was niet de enige :roll:
Ik vond het wel erg mooi om op zo'n baan te rijden hoor. Vergt heel wat meer van je concentratie, maar vooral om je rust te houden. Af en toe wel vrij aardige tijden neergezet, maar dat werd inderdaad afgewisseld met wat zandhappen. ;)

edit 10/3
Geachte heer Bunk,

Bedankt voor uw inschrijving.

Om de race zo eerlijk mogelijk te laten verlopen dient iedereen minimaal 70 kg te wegen. Om er zeker van te zijn dat u niet net onder dit gewicht valt raad ik u aan extra lood mee te nemen. Naarmate de inschrijvingen voorderen zullen wij gaan bepalen hoe strikt wij deze regel gaan toepassen. Hiervan zullen wij u op de hoogte houden.

Met sportieve groet,

Steven van Helsdingen

Coronel Kartracing B.V.
lol.
Heeft iemand een loodband voorme :mrgreen:

DownforceJitse

Bericht door DownforceJitse » 04 apr 2009, 00:06

Kasteel schreef:Lijkt me super, maar heb echt problemen om endurance te kunnen rijden, kan op het moment max 1 heat rijden zonder last van me handen te krijgen, zijn daar tips voor?
Moet je niet zo hard in je stuur knijpen:wink:

Off topic: jij was toch maandag ook op spa? Zag iidgv wel een z4m rijden...

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 apr 2009, 11:04

Dat was een zwarte Jitse. Die van Kasteel is een blauwe. Was wel een Nederlander inderdaad.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 19 apr 2009, 21:22

Zijn niet bepaald veel teams.
Dat betekent dat er dus maar 10 karts op de baan rijden. Dat is echt wel weinig...

Dus: heeft iemand zin om ook mee te rijden, meldt je nog snel aan! ;)
este Deelnemers,

Volgende week vrijdag gaat de Coronel Kartracing Endurance Race van start.
Wij heten dan de volgende teams van harte welkom:

1. PS&TV
2. TAPTECH INC. (1)
3. TAPTECH INC. (2)
4. Tim & Pieter
5. ProBees
6. DrivingFun
7. Michael de Groot
8. Gelegenheidsrijders
9. BaanTijgers
10. De Tegenpartij

Vanaf 1 uur voor de race dienen de teams zich te melden bij onze kassabalie.
De Rijdersbriefing begint een half uur voor aanvang van de race.

Bijgaand het reglement. Hierin staat o.a. dat het minimale gewicht,
inclusief complete uitrusting, 70 kilo dient te zijn. Deze regel blijft van
kracht.

De startopstelling zal bepaald worden doorwijze van loting. Deze zal bekend
gemaakt worden na de rijdersbriefing.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Tot 24 April!

Met sportieve groet,
Die Tim en Pieter zijn volgens mij Pieter Schothorst en Tim van Gog uit de Suzuki Swift Cup. Juniorenteam van Coronel zie ik net op inet.
Ik heb vaker tegen ze gereden, volgens mij nog geen eens 18, maar wel snelle gasten :df:

BrianV

Bericht door BrianV » 22 apr 2009, 09:10

Woensdagen komen me slecht uit maar ik houw me aanbevolen voor een Zaterdag :df:
*hoopt op geen regen want dan ben ik zomaar 5/10sec langzamer :roflol: *

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 22 apr 2009, 12:29

Kasteel schreef:Lijkt me super, maar heb echt problemen om endurance te kunnen rijden, kan op het moment max 1 heat rijden zonder last van me handen te krijgen, zijn daar tips voor?

Minder krampachtig het stuur vasthouden, al verschilt het naar mijn ervaring ook heel erg per kartbaan(!) In Berghem had ik na mijn half uur vooral problemen om weer normaal te kunnen lopen (duurde even een paar minuten :lol: ) en had ik qua handen nergens last van (had heavy duty bouwhandschoenen aan, het was namelijk nogal fris - 1 graad boven nul - en die zijn lekker warm). Het sturen ging in ons kartje tenminste aardig licht.

Als ik in Eindhoven bij Hezemans kart heb ik echter na 10 minuten ook last van m'n handen omdat ze daar 'gewoon' vrij zwaar sturen, in combinatie met het soort bochten (stuiterig, dus stuur wil dan alle kanten op).

RobS

Bericht door RobS » 28 apr 2009, 12:12

Data woensdagavond 2009:
woensdag 6 mei - Kees / TomHaex / Rob / __
woensdag 20 mei
woensdag 3 juni
woensdag 17 juni
woensdag 1 juli
woensdag 15 juli
woensdag 12 augustus
woensdag 26 augustus
woensdag 9 september
woensdag 23 september

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 28 apr 2009, 13:31

Ik laat het voor volgende week nog even afhangen van wanneer ik moet werken. Hoor dat waarschijnlijk morgenmiddag pas. Zoeken jullie er nog iemand bij of zoeken jullie iemand zodat je een goed excuus hebt met 2 man per team te rijden :wink: ?

RobS

Bericht door RobS » 28 apr 2009, 14:18

2 teams van 2 personen zou erg leuk zijn :df:

TomH en ikzelf waren dit al een tijdje van plan

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 apr 2009, 21:33

DownforceJitse schreef: Moet je niet zo hard in je stuur knijpen:wink:

Off topic: jij was toch maandag ook op spa? Zag iidgv wel een z4m rijden...
Wasn't me :). Minder hard knijpen zal er eens aan denken :P.
G Kolkman schreef:Minder krampachtig het stuur vasthouden, al verschilt het naar mijn ervaring ook heel erg per kartbaan(!) In Berghem had ik na mijn half uur vooral problemen om weer normaal te kunnen lopen (duurde even een paar minuten :lol: ) en had ik qua handen nergens last van (had heavy duty bouwhandschoenen aan, het was namelijk nogal fris - 1 graad boven nul - en die zijn lekker warm). Het sturen ging in ons kartje tenminste aardig licht.

Als ik in Eindhoven bij Hezemans kart heb ik echter na 10 minuten ook last van m'n handen omdat ze daar 'gewoon' vrij zwaar sturen, in combinatie met het soort bochten (stuiterig, dus stuur wil dan alle kanten op).
Ik heb het idd vooral bij banen waar de kart een beetje veel stuitert (Duiven) of veel hoge snelheid-instuurbochten heeft (Nijmegen, m.n. einde rechte stuk).
Proberen minder stevig vast te grijpen ga ik proberen, maar weet niet of dat me gaat lukken :P.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 28 apr 2009, 22:14

Zo, ben ik weer.

Afgelopen vrijdag compleet zelf de 2 uurs gereden. Ik was de enige daar die dat deed.
Even een praatje gemaakt met wat gasten (iedereen kende elkaar daar volgens mij), gemiddelde was denk ik 19 jaar. Startvolgorde werd door loting bepaald, en uiteindelijk natuurlijk 15 minuten te laat gestart middels een rollende start. M'n startplek weet ik niet meer, ik schat dat het iets van 5, 6 of 7 was.

Al direct werd het me duidelijk dat er serieus erg snelle jongen bij zaten. Talenten ;)
Toch probeer ik mee te strijden, en het gaat redelijk. Vooral erg leuk om te knokken met mensen die net zo snel rijden als jij zelf. Er werd echt bijzonder netjes gereden. Zo goed als geen enkele gele vlag. Echt top!

Na een uur rijden werd iedereen 1 voor 1 naar binnen gehaald voor precies 1 minuut tanken. Ik voelde de fysieke vermoeidheid komen. Had al een drukke week achter de rug, en veel slaap niet gehad. Tijdens die minuut snel een bidon met water leeggedronken. Toen ik wegreed merkte ik dat het schuimkussentje uit m'n stoel was verdwenen. Nu zat ik te ver naar achteren, wat totaal niet lekker zat. Ik werd zo'n beetje slachtoffer van m'n eigen rijstijl. Elke ronde leken de G-krachten zwaarder en zwaarder worden. In elke bocht hing ik volgens mij half naast de kart omdat ik mijzelf niet recht kon houden. Na anderhalf uur waren m'n rondetijden ook een seconde langzamer aan het worden. Je kan je niet meer nauwkeurig concentreren op de apex. Vaak te vroeg- en te laat insturen. Vreemd genoeg, ondanks dat ik zelf langzamer ging rijden, kon ik nog wel de strijd aangaan met enkele andere karts. Grotendeels achterliggers, maar ook leuke gevechten. Tussendoor ook rondenlang alleen rijden trouwens. Alsof er niemand meer rijdt op de baan.

Gelukkig had ik horloge om gedaan zodat ik kon zien wanneer we ongeveer afgevlagd gingen worden. Ik had werkelijk waar geen idee van m'n positie. Na 2 uur werden we afgevlagd. (Het was toen 01.15) Ik stap mijn kart uit, en spontaan krijg ik enorme kramp in m'n linkervoet. Na 5 seconden is het weer over, dat scheelt.

Weer 20 minuten gewacht tot het podium, wat werkelijk waar niets voorstelde. Veel waren al vertrokken naar huis (waaronder het team dat als 3e eindigde, ze namen dus ook geen prijs mee). Ik besloot om toch te wachten op de uitdraai van de rondetijden. Inmiddels was mij verteld door andere rijders dat ik als 5e finisht was. Er waren 11 rijders. Ohja, beste rondetijd was 33,27 (in het overzicht niet af te lezen, helaas) dat is zelfs langzamer dan m'n record op die baan.

Kortom. 205 ronden gereden, maar liefst 4 ronden achterstand op de top 3 (daar kon ik echt niet aan tippen), maar 14 seconden achterstand op de nummer 4. De rijders achter me heb ik respectievelijk 1x, 2x, 2x, 5x, 11x, 12x gelapt.

Op zich naar omstandigheden een redelijk resultaat.
Om 3.00 uur was ik thuis, en de volgende ochtend moest ik weer om 8.00 op het werk zijn. 3 dagen spierpijn gehad. En 2 enorme blaren op de binnekant van m'n duimen gehad (kon zo snel geen handschoenen kopen...)

De uitslagen:

Afbeelding Afbeelding

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 28 apr 2009, 22:17

Nog even over de woensdagavond race van 6 mei: ik zie helaas toch geen mogelijkheid om mee te doen.
Het is wel jammer, want de vorige keer was het ook erg leuk! Ik hoop dat jullie toch genoeg rijders kunnen vinden voor de 6e.
Wellicht doe ik een andere keer weer mee.

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 29 apr 2009, 00:23

Je hebt jezelf dus proper afgemat 8) :blabla: :mrgreen: .

Fabian

Bericht door Fabian » 29 apr 2009, 07:44

6 mei ben ik er ook, maar dan met team van mn werk. We moeten ff trainen voor een evenement dat eraan komt op Berghem binnenkort waarvoor we zijn uitgenodigd :)

millie

Bericht door millie » 11 jun 2009, 18:07

He Kees... ik wil, als oud EK karter, wel is een 2-uurs race met je rijden ergens... ;-)

:nerd:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 11 jun 2009, 18:47

Kasteel schreef:
DownforceJitse schreef: Ik heb het idd vooral bij banen waar de kart een beetje veel stuitert (Duiven) of veel hoge snelheid-instuurbochten heeft (Nijmegen, m.n. einde rechte stuk).
Proberen minder stevig vast te grijpen ga ik proberen, maar weet niet of dat me gaat lukken :P.
Wat Duiven betreft merkte ik het zaterdag vooral bij die bocht naar links met die banking erin. Slecht stuk daar, maar wel lekker een adrenaline kick van die bocht.

Plaats reactie