oliedruk- en olietemperatuurmeter inbouwen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

oliedruk- en olietemperatuurmeter inbouwen

Bericht door MarcH » 26 apr 2009, 16:42

Ik heb het plan om mijn E30 te voorzien van een oliedruk- en een olietemperatuurmeter en ben me een beetje aan het verdiepen in de mogelijkheden qua aansluiten van een en ander.

Een van de - in mijn ogen simpelere - mogelijkheden is het monteren van een oliefilter adapterplaat waarop meerdere sensoren aangesloten kunnen worden.

Iemand ervaring met zoiets? Is zo'n adapterplaat garantie voor (lekkage) problemen of valt dat wel mee?

En weet iemand ook of er (betaalbare) instrumenten zijn die zowel druk als temperatuur aangeven? Ik heb tot nu toe alleen instrumenten gevonden die maar 1 ding doen en ik hoef niet perse m'n hele dasboard, A-stijl en/of middenconsole vol met wijzers.

Marc

Bert ///M3

Re: oliedruk- en olietemperatuurmeter inbouwen

Bericht door Bert ///M3 » 26 apr 2009, 16:52

SPA heeft volgens mij dubbele meters, wel digitaal.

MarcH

Bericht door MarcH » 26 apr 2009, 20:42

Die was ik idd al wel ergens tegengekomen. Ziet er aardig uit maar de prijs vond ik wat te.

Afbeelding

Ik zie nu alleen dat 'ie inclusief sensoren en bedrading geleverd wordt. Dat maakt het iets interessanter.

Ik kan alleen nog niet vinden wat er nu precies aan sensoren bijgeleverd wordt en waar ik die dan kwijt kan.

Marc

yorick

Bericht door yorick » 27 apr 2009, 10:01

Ik weet niet hoe het bij een E30 zit, maar op een E36 werd mij aangeraden een oliefilterhuis van een M3 te monteren. Ik hoorde dat te laat en heb nu de temp. sensor in de carterplug gemaakt, en de druk via een T-stuk van de originele druksensor die het rode olielapmpje op het dashboard schakelt.

MarcH

Bericht door MarcH » 27 apr 2009, 20:08

Euh . . ik heb eigenlijk geen idee of het filterhuis van bijv. een E30 M3 op een M20B25 past. Ik denk het niet.

Temperatuursensor in de carterplug heb ik ook hier en daar gezien. Maar is dat wel de goede plek om de olietemperatuur te meten? Zelfde vraag heb ik overigens bij een adapterplaat.

Marc

yorick

Bericht door yorick » 27 apr 2009, 21:05

Had er wel even bij mogen zeggen dat de plaatsing van de temp. sensor niet helemaal lekker is. Met rijwind geeft hij 60 graden aan, als je stil staat loopt de temp. op naar 85 graden.

Plaats reactie