Rare actie Theo Bos (wielrennen, ronde van Turkije)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RobS

Rare actie Theo Bos (wielrennen, ronde van Turkije)

Bericht door RobS » 21 apr 2009, 07:48

Armstrong: Bos verdient lange schorsing

AMSTERDAM - Lance Armstrong bemoeit zich via zijn eigen twitterpagina met de opschudding die gisteren is ontstaan rond Theo Bos in de Ronde van Turkije. De zevenvoudig Tourwinnaar heeft een filmpje geplaatst waarop het lijkt alsof Bos in de sprint eindwinnaar Daryl Impey wegtrekt en in de dranghekken gooit. "Bos werd niet eens gediskwalificeerd. Zonde. Hij verdient een lange schorsing", schrijft Armstrong.

De Amerikaan zette ter illustratie ook videobeelden van het incident op zijn site maar liet later op de dag weten zijn eerdere stellingname te heroverwegen omdat hij had gezien dat de hekken niet goed stonden opgesteld en dat het een nerveuze sprint was: „Maar de handen moeten altijd op het stuur blijven.”
Bos en Impey kwamen allebei ten val. Impey moest met verschillende fracturen één dag ter observatie in het ziekenhuis blijven. "Ik heb zelf de beelden nog niet terug gezien, maar er kan geen sprake van zijn dat ik hem tegen de grond trek. Ik ben toch niet gek", was het commentaar van de Raborenner.
Bos die te boek staat als een renner met een keurige reputatie, werd ook vrijgesproken door de jury. "Ik voel me hier heel lullig over, want ik heb nooit de intentie gehad om hem onderuit te trekken. Daarmee heb ik mezelf toch ook. Ik zie dat hek op mij af komen en probeer met mijn arm Impey af te weren. Dit gun je niemand."
De internationale wielrenunie UCI kan Bos alsnog straffen hoewel de jury zondag ter plekke dus besloot geen diskwalificatie uit te spreken. „We wachten eerst het rapport van de president van de jury af, daarna bieden de reglementen ons de mogelijkheid de zaak te heropenen”, aldus een woordvoerder van de UCI.

Snipe

Re: Rare actie Theo Bos (wielrennen, ronde van Turkije)

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 07:58

Knettergek.

En wat Armstrong zegt: een lange, lange schorsing.

Joop

Bericht door Joop » 21 apr 2009, 08:08

Beetje flauwekul van Armstrong om zo te reageren.

Je laat je niet in de hekken rijden. Het is dan ook normaal in een peloton dat je degeen waarschuwt en desnoods afweert om een dergelijke val te voorkomen. Armstrong zal dat moeten weten (al fietste hij zelf daarom alleen al zoveel mogelijk naar voren).

...daarbij komt dat hij er zelf uiteindelijk niets mee opschiet; komt uiteindelijk namelijk ook ten val.

RobS

Bericht door RobS » 21 apr 2009, 08:12

Joop schreef:Beetje flauwekul van Armstrong om zo te reageren.

Je laat je niet in de hekken rijden. Het is dan ook normaal in een peloton dat je degeen waarschuwt en desnoods afweert om een dergelijke val te voorkomen. Armstrong zal dat moeten weten (al fietste hij zelf daarom alleen al zoveel mogelijk naar voren).

...daarbij komt dat hij er zelf uiteindelijk niets mee opschiet; komt uiteindelijk namelijk ook ten val.
Je laat je inderdaad niet in de hekker rijden, maar dan weer je iemand af lijkt me pak je niet z'n shirt vast. Het is jammer dat de beelden zo slecht zijn.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2009, 08:28

Precies; hij probeert de andere renner van zich af te houden om zijn eigen lijf te redden. Op zo'n snelheid (tijdens de sprint > 60 km/h) kan er wel eens wat misgaan. Heb totaal niet het idee dat hij bewust iemand probeert te blesseren oid.

RobS

Bericht door RobS » 21 apr 2009, 08:30

Aernoudt schreef:

Precies; hij probeert de andere renner van zich af te houden om zijn eigen lijf te redden. Op zo'n snelheid (tijdens de sprint > 60 km/h) kan er wel eens wat misgaan. Heb totaal niet het idee dat hij bewust iemand probeert te blesseren oid.
Als je iemand van je af wil houden hoef je nog niet meteen z'n shirt vast te pakken, dat is vragen om problemen.

k33z

Bericht door k33z » 21 apr 2009, 08:31

Het ziet er zeker niet in het voordeel uit van Theo Bos op de beelden die we hebben.

Maar ik zie het meer als een 'onhandige' reflex, dan een bewuste actie om Impey tegen de vlakte te werken.

Theo Bos heeft geen enkele reden om Impey naar beneden te halen, de wedstrijd is al beslist en als hij hem omver trekt weet hij 100% zeker dat hij zelf ook tegen de vlakte gaat met 65km/h.

Ik hoop van harte dat dit het verdere verloop van zijn carriere niet gaat schaden. De schorsing zal wel meevallen, maar ik ben bang dat hij een lange tijd (ten onrechte) een slechte naam zal hebben in het peleton.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2009, 08:38

k33z schreef:....

Maar ik zie het meer als een 'onhandige' reflex, dan een bewuste actie om Impey tegen de vlakte te werken.

Theo Bos heeft geen enkele reden om Impey naar beneden te halen, de wedstrijd is al beslist en als hij hem omver trekt weet hij 100% zeker dat hij zelf ook tegen de vlakte gaat met 65km/h.

Ik hoop van harte dat dit het verdere verloop van zijn carriere niet gaat schaden. De schorsing zal wel meevallen, maar ik ben bang dat hij een lange tijd (ten onrechte) een slechte naam zal hebben in het peleton.
+1

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 apr 2009, 09:00

+2 :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 09:01

Hmmmm, kennelijk ben ik de enige die van mening is dat ze Bos een jaar van een fiets af moeten schoppen.

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2009, 09:02

Ja, is je eigen schuld :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 09:08

Ach, met Armstrong ben ik in goed gezelschap toch?

Michel P

Bericht door Michel P » 21 apr 2009, 09:13

Organisatie heeft toegegeven dat de hekken met die verdomde poten niet en rest stonden, Bos werd richting de hekken gedrongen, en wilde wat ruimte maken, en zeker niet de ander laten vallen, want dat zou hij zelf ook gegarandeerd vallen...... dranghekken en springen is gewoon een klote combi. Amstrong moet zich niet mee bemoeien. Daar is een organisatie voor. De beelden zien er echter wel gruwelijk uit, maar dat geld voor elke valpartij, zeker in de sprint met hekken.

Michel

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2009, 09:19

Ach, die arrogante Amerikaan had lekker op z'n ranch moeten blijven zitten... Tja, en als "God" zich ermee bemoeit dan praten al gauw veel mensen hem na (geen sneer naar Snipe :wink: ). En da's erg nadelig voor Bos.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2009, 09:27

Arthur schreef:+2 :mrgreen:
Dat ik dat nog mee heb mogen maken :wink: :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2009, 09:28

Zijn wij het nooit eens dan?

Snipe

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 09:29

Arthur schreef:Tja, en als "God" zich ermee bemoeit dan praten al gauw veel mensen hem na
Ja, ik word er zelf ook doodziek van dat die Armstrong me altijd maar napraat 8)

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2009, 09:32

:roflol: Je baard kwam al in de buurt :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 21 apr 2009, 09:40

Ik heb deze situatie als wielrenner meerdere meegemaakt en ik kan je zeggen een kat in het nauw maakt letterlijk gekke sprongen.
No way dat jeop deze manier iemand zo van de fiets afrost. Dit is echt een combinatie van omstandigheden.
Je kan echt niet door iemand aan de schouder te pakken hem over zijn fiets heen gooien.
Dit is echt een combinatie van vastpakken, klem zitten en het inhaken van sturen in elkaar.
Kijk maar naar de renner in het rood deze komt naar links op het moment dat Bos de gel truidrager vastpakt en op dat moment gaan drie mensen tegen de vlakte.
Het is zeker niet uitgesloten dat Bos met zijn linkertrapper een poot van een dranghek raakt.
Dan kan je Theo Bos heten en meervoudige Keirin wereldkampioen zijn en dus een begenadigd stuurman maar dan helpt er geen lieve grootje meer aan en ga je toch echt naar de grond.

Snipe

Bericht door Snipe » 21 apr 2009, 09:41

Arthur schreef::roflol: Je baard kwam al in de buurt :wink:
:thnx:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2009, 09:42

Arthur schreef:Zijn wij het nooit eens dan?
Niet zo heel vaak staat mij bij :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 21 apr 2009, 09:44

Zal er eens op letten :P

HSR

Bericht door HSR » 21 apr 2009, 10:25

Snipe schreef:Ach, met Armstrong ben ik in goed gezelschap toch?
Klopt, je bent zeker meer man !

Christoph

Bericht door Christoph » 21 apr 2009, 10:28

Arthur schreef:Ach, die arrogante Amerikaan had lekker op z'n ranch moeten blijven zitten... Tja, en als "God" zich ermee bemoeit dan praten al gauw veel mensen hem na (geen sneer naar Snipe :wink: ). En da's erg nadelig voor Bos.
Grote onzin, Armstrong is een actieve twitteraar die zijn mening vaak deelt (en zijn activiteiten) en de media is zo lui om dan direct "expert Armstrong" zijn mening af te drukken... Gewoon een twitter bericht wat hij daarna al weer afgezwakt heeft.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 apr 2009, 11:57

Zoals ik het zie trekt hij hem er echt vanaf....duwt hem eraf.....

Plaats reactie