F1 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Atte Hibma

Re: Formule 1 2009

Bericht door Atte Hibma » 15 apr 2009, 12:02

Die rem-lucht-dingen zijn ontwikkeld door Force India, om meer lucht naar de remmen te lijden (maar dat wist je al, lijkt mij).

Edit: Dit zij die gast tijdens een race, maar nu zie ik die foto's van de Force India, maar deze zijn anders...

Atte Hibma

Bericht door Atte Hibma » 18 apr 2009, 12:51

Vettel eindelijk weer eens op pole 8) Alonso wou trouwens heel graag op pole (als je naar zijn gewicht ziet)
Hier de top 10 met gewichten:

1. Sebastian Vettel - 644,0 kg
2. Fernando Alonso - 637,0 kg
3. Mark Webber - 646,5 kg
4. Rubens Barrichello - 661,0 kg
5. Jenson Button - 659,0 kg
6. Jarno Trulli - 664,5 kg
7. Nico Rosberg - 650,6 kg
8. Kimi Raikkonen - 673,5 kg
9. Lewis Hamilton - 679,0 kg
10. Sebastien Buemi - 673,0 kg

Het zal me benieuwen wat het morgen voor een race word :wink:

Max V

Bericht door Max V » 18 apr 2009, 14:48

Ik vind het wel zwaar relaxt dat ik de GP morgen gewoon kan kijken, ondanks dat we die tour in Groningen hebben 8)

Goede timing Rico ;)

Luco

Bericht door Luco » 19 apr 2009, 09:17

Daarnet zei olav mol dat een F1 3 g trekt in sommige bochten.
Hoeveel zou nou een redelijke toerwagen trekken in de bochten?

Tom V

Bericht door Tom V » 19 apr 2009, 09:18

Wat een aanfluiting weer...ik dacht dat dit "de 20 beste coureurs" waren. Maar o wee als er een paar druppels uit de lucht komen...

Luco

Bericht door Luco » 19 apr 2009, 09:42

Tom V schreef:Wat een aanfluiting weer...ik dacht dat dit "de 20 beste coureurs" waren. Maar o wee als er een paar druppels uit de lucht komen...

De wedstrijdleiding beslist hoe er gestart wordt, daar heeft een coureur niks over te vertellen hoor.

Max V

Bericht door Max V » 19 apr 2009, 09:58

Inderdaad... En afgezien van de weinig bijzondere start, zie ik een hoop inhaalacties. Het had slechter gekund!

Tom V

Bericht door Tom V » 19 apr 2009, 10:37

luco hornsveld schreef:
Tom V schreef:Wat een aanfluiting weer...ik dacht dat dit "de 20 beste coureurs" waren. Maar o wee als er een paar druppels uit de lucht komen...

De wedstrijdleiding beslist hoe er gestart wordt, daar heeft een coureur niks over te vertellen hoor.
Ik ging er vanuit dat de wedstrijdleiding weet wie er op de grid staan...

Atte Hibma

Bericht door Atte Hibma » 19 apr 2009, 11:33

En (natuurlijk) heeft Vettel gewonnen :banaan:

@iko

Bericht door @iko » 19 apr 2009, 13:29

Atte Hibma schreef:En (natuurlijk) heeft Vettel gewonnen :banaan:
en dat gaan we nog heel wat keren meemaken, de komende jaren :clap: :hosanna:

Max V

Bericht door Max V » 19 apr 2009, 19:16

Mooie overwinning van Vettel! Heb vanmorgen gekeken (moest om 11 uur weg naar Groningen dus kon precies) en vond de race maar zo zo. De start was verre van spectaculair en ondanks dat ik wat mooie acties gezien heb, was er geen echte spanning. Ik hoop dat dat in het verdere seizoen nog komt :df:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 apr 2009, 09:55

Mooie race weer van een geweldige coureur! Ik ben echt Vettel fan geworden. Nu we geen Nederlander meer hebben om voor te juichen (niet dat ik dat ooit voor Albers heb gedaan :bag: ) is Vettel mijn nieuwe favoriet. Samen met Hamilton en Alonso vormt hij in mijn ogen de top 3 van beste coureurs in de F1.

Ferrari is echt om te janken zeg, dramatisch. Kimi straalt de ongemotiveerdheid gewoon uit en Massa is met deze auto ook niks, gaat het ding ook nog eens kapot.

Sutil ook niet zo handig. Rij je eens dik in de punten, spin je eruit.

De mensen die uit de F1 mogen verdwijnen: Fisichella en Bourdais. De laatste moet maar weer lekker naar Amerika terug, heeft niets te zoeken in de F1. Epic fail. Ook nog eens janken dat de race niet van start had moeten gaan omdat het te nat was.... tssss huilie huilie. Wordt nu alweer om de oren gereden door een rookie (Buemi). :hmmm:

F1 is echt mooi dit jaar. :)

Tom V

Bericht door Tom V » 20 apr 2009, 09:57

Eens Wouter, alleen mis ik nog een naam die in mijn ogen zijn kans ook wel gehad heeft : Piquet. Inmiddels zijn de excuses gewoon op, voor hem 10 anderen.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 apr 2009, 10:00

Tom V schreef:Eens Wouter, alleen mis ik nog een naam die in mijn ogen zijn kans ook wel gehad heeft : Piquet. Inmiddels zijn de excuses gewoon op, voor hem 10 anderen.
Hoe kon ik die vergeten ja. :bag: Helemaal gelijk natuurlijk. Met alle respect voor die jongen... maar da's gewoon een aanfluiting. Die is echt te licht voor F1, lekker GP2 of wat anders gaan doen. Verbaast me al enorm dat Briatore, die niet bekend staat om zijn geduld, hem er vorig jaar niet al heeft uitgezet.

Dutch

Bericht door Dutch » 20 apr 2009, 11:21

Welke tien anderen?

http://8w.forix.com/6thgear/whowhere09.html#GP2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik snap 't wel, hoor. Flav wilde z'n investering toch nog een kans geven en er is momenteel gewoon erg weinig (tot geen) écht groot talent in GP2 en de WSR. Hij zei 't ook met zo veel woorden: ik kan er wel weer een nieuweling in zetten, maar die is dan net zo goed/slecht als Nelsinho.

Maar het dient gezegd: als hij op deze manier doorgaat, ligt hij er halverwege het seizoen uit en mag Grosjean het proberen. Weer een tussenpaus, als je 't mij vraagt, hetzelfde zou voor Di Grassi tellen. Alleen Hülkenberg - weer een Duitser - is van F1-niveau (nu testrijder van Williams) en die zou wat mij betreft zo Nakajima mogen vervangen. Misschien ook Mortara, maar die moet eerst nog een jaartje GP2 doen. In de WSR zijn alleen Pic en Alguersuari goed genoeg.

We moeten gewoon nog een jaartje of twee wachten voordat de grote poel aan talent in de F3 Euroseries klaar is voor F1. Want er zit echt een nieuwe lichting aan te komen: Bianchi, Bottas, Merhi, Hartley - allemaal F1-materiaal.

Bourdais is momenteel mijn grootste teleurstelling. Ik had vurig gehoopt dat hij nog een tweede kans zou krijgen, i.p.v. Sato, zeker omdat hij Buemi en niet langer Vettel als teamgenoot zou hebben. Maar hij zorgt er nu alleen maar voor dat Buemi er héél goed uitziet! En dat terwijl bijna in iedereen in GP2, behalve wellicht Helmut Marko van het Red Bull Junior-programma zelve, het nooit in Buemi heeft zien zitten. Kan snel kwalificeren en winnen vanaf de kop, maar racen? Zo, logenstraft hij dat even de afgelopen races...

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 20 apr 2009, 11:51

Voor het eerst heb ik voor de grand prix afgetemd op VRT(Vlaams) ipv RTL. Op RTL is er te veel reclame.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 apr 2009, 12:53

ik zat dit weekend in Belgie en ik kon BBC niet vinden, dus heb ik ook verplicht via de vrt moeten kijken... dat commentaar is wel een trieste bedoening hoor! Ben blij als ik weer via de BBC kan kijken 8)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 20 apr 2009, 12:58

Ik vond het wel mee vallen. Het is wel monotoon als je dat bedoelt.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 apr 2009, 13:02

RTL heeft veel reclame ja maar zap dan gewoon ff naar VRT of BBC, na de reclames weer terug. Mag Olav Mol toch altijd graag horen praten. Hij krijgt veel kritiek maar in mijn optiek doet hij het uitstekend.

Trouwens, hier een reactie van Flavio over Piquet. :bag: :mrgreen:
Voor Nelson Piquet had Briatore opvallend harde woorden. De Braziliaan kwam als laatste aan de finish, na een race vol fouten. "Jezus Christus, wat was dat een slechte race", zei de teambaas. "Ik snap dat je een keer kan spinnen, maar hij maakte er een wedstrijdje van. Hoe vaker je spint, hoe meer punten. Hij spinde veel, maar scoorde geen punten."

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 apr 2009, 14:03

Vindt het zelf ook altijd erg prettig om Olav Mol te horen praten. Dat Engelse commentaar vindt ik ook maar saai.... Zap wel altijd even naar de BBC tijdens reclames...

Vettel voor kampioen

Ook nog steeds een fan van Button en ik moet zeggen dat ik Barichello ook een stuk relaxter vindt als jaren geleden...

Dutch

Bericht door Dutch » 20 apr 2009, 15:31

Stiekem wel mee eens: Mol is toch een beetje de Murray Walker van Nederland. Zit er vaak naast, ziet dingen over het hoofd, maar kan wel een wedstrijd spannend maken die eigenlijk net zo interessant is als kijken naar opdrogende verf. De Belg is echt het omgekeerde. Die kan zelfs de spannendste wedstrijd nog slaapverwekkend maken.

En het nieuwe BBC-team? De 'pundits' in de pauzes tussen de kwalificatie vind ik wel leuk (DC en EJ), maar eerlijk gezegd vind ik Jonathan Legard een beetje tegenvallen. Ook hij mist van alles en heeft niet zo'n boeiende stem. En dat 'Vettel, from Webber, from Button, from Barrichello' heb ik na drie races al wel gehoord...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 apr 2009, 15:37

Ik mis die voorbeschouwing in de studio ook totaal niet. Toch altijd slap geouwehoer en een hoop open deuren intrappen. Voegt echt niks toe. Mooi gelijk naar de paddock toe, dat willen we zien. Met name achter de schermen, dat is en blijft interessant aan F1.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2009, 15:49

Olav Mol doet 't voor Nederlandse begrippen niet echt slecht, maar zijn foutjes zijn wel 'berucht', het is ook niet iets van de laatste tijd. Hoe lang gaat 'ie al mee, 15 jaar minimaal? Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik hem staand op de bank verbeterde, haha. Maar zijn commantaar luistert wel lekker weg. Ik vind ook dat 't een leuke vent is, die bijna iedereen wel voor de camera en microfoon weet te krijgen, wat het gehele programma leuk maakt.

Als je ook ziet hoe hij werkt, in zo'n klein hokje met een paar schermen voor zijn snuit, dan kan 't ook niet anders dan dat 'ie weleens iets mist, want hij kijkt zowel op de data als de schermen, dus soms ziet hij iets vanuit zijn ooghoek en hij roept vaak direct iets wat in hem opkomt. Dan zijn foutjes wel te verwachten. Soms mist hij ook volledig de geniale tactiek van een team, of complete inhaalacties. Ach ja, zolang wij ze zelf maar zien denk ik dan.

Ik heb in 't verleden (vooral toen er iedere 5 minuten een reclame leek te zijn) weggezapt naar de Belgen, of andere zenders zoals de Duitsers. Toch kom ik altijd weer terug bij Olav.

Ik hoop dat Vettel kampioen wordt, dan blijkt namelijk dat mijn theorie werkt. :hmmm:

Max V

Bericht door Max V » 20 apr 2009, 17:37

Ik heb de eerste race bij RTL gezien en de laatste twee bij de BBC... Wat een verademing! Geen bullshit reclames meer en onzinnige prietpraat voor de race. Heerlijk!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2009, 11:21

Dutch schreef:Welke tien anderen?

http://8w.forix.com/6thgear/whowhere09.html#GP2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik snap 't wel, hoor. Flav wilde z'n investering toch nog een kans geven en er is momenteel gewoon erg weinig (tot geen) écht groot talent in GP2 en de WSR. Hij zei 't ook met zo veel woorden: ik kan er wel weer een nieuweling in zetten, maar die is dan net zo goed/slecht als Nelsinho.

Maar het dient gezegd: als hij op deze manier doorgaat, ligt hij er halverwege het seizoen uit en mag Grosjean het proberen. Weer een tussenpaus, als je 't mij vraagt, hetzelfde zou voor Di Grassi tellen. Alleen Hülkenberg - weer een Duitser - is van F1-niveau (nu testrijder van Williams) en die zou wat mij betreft zo Nakajima mogen vervangen. Misschien ook Mortara, maar die moet eerst nog een jaartje GP2 doen. In de WSR zijn alleen Pic en Alguersuari goed genoeg.

We moeten gewoon nog een jaartje of twee wachten voordat de grote poel aan talent in de F3 Euroseries klaar is voor F1. Want er zit echt een nieuwe lichting aan te komen: Bianchi, Bottas, Merhi, Hartley - allemaal F1-materiaal.

Bourdais is momenteel mijn grootste teleurstelling. Ik had vurig gehoopt dat hij nog een tweede kans zou krijgen, i.p.v. Sato, zeker omdat hij Buemi en niet langer Vettel als teamgenoot zou hebben. Maar hij zorgt er nu alleen maar voor dat Buemi er héél goed uitziet! En dat terwijl bijna in iedereen in GP2, behalve wellicht Helmut Marko van het Red Bull Junior-programma zelve, het nooit in Buemi heeft zien zitten. Kan snel kwalificeren en winnen vanaf de kop, maar racen? Zo, logenstraft hij dat even de afgelopen races...
Er gaan geruchten dat Sato wel eens de vervanger kan zijn van Piquet. Lijkt me geen slecht plan. Is geen absolute topper maar laat soms leuke dingen zien, zie hem wel graag rijden. Davidson zou ook nog een optie kunnen zijn.

Plaats reactie