een verrukkelijke auto: de Cayman S

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
HansD

Bericht door HansD » 09 okt 2006, 14:16

Ik zou dan ook probleemloos voor 20K een gebruikte Boxster kopen met "maar" 204pk ook al wordt je geheel weggeblazen bij het stoplicht door de eerste de beste gechipte Ibiza. Het gaat om het gevoel dat de auto je bezorgt en dat is bij de Caymann (bij welke Porsche niet?) dus dik in orde zoals hier beschreven wordt. Als je vervolgens liefhebber van het merk bent dan is de keuze snel gemaakt. Geldt wederom ook voor de BMW liefhebbers.....beide auto's zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd dus de "nadelen" neem je gerust op de koop toe.
Je hebt volkomen gelijk Niels, zo denk ik er ook over maar ik rij dan ook zo'n nep porsche (944) :wink:

Rico heeft overigens wel een punt met een nieuwe cayman van 75K. Dan praat je over serieus geld en is moeilijk te vergelijken met een 2e hands boxster.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 okt 2006, 14:16

romo schreef:wow......................dat gaat rap. Mooi vooruitzicht..............

Zet je er ook winterbanden onder?
ja maar dat doe ik pas begin april volgend jaar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 okt 2006, 14:19

Robin schreef:
romo schreef:wow......................dat gaat rap. Mooi vooruitzicht..............

Zet je er ook winterbanden onder?
ja maar dat doe ik pas begin april volgend jaar.

Want in April ga je richting wintersport?

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2006, 14:29

geintje romo. laat maar. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 okt 2006, 14:32

Robin schreef:geintje romo. laat maar. :D
:lol: :lol:

Maar rijd je nu met winterbanden of vind je het onzin ( in Nederland dan) ?

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2006, 14:50

onzin in NL.

maar daar zijn al discussies over geweest. (in de sneeuw:Ja.Maar met alle BMWs ben ik nog van a naar B gekomen met enorme pakken sneeuw)

einde OT wat mij betreft :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 okt 2006, 17:10

Rico,
Niels ik ben het wel eens met de prestaties hoor. en een cayman zal de betere stuurmans auto zijn. maar zoals je zelf al schrijft een ibiza turbo is net zo snel. minder belangrijk bij een 9 jaar oude boxster. maar met een nieuwe cayman ligt het bij mij anders. ding kost wel 75k! voor dat geld wil ik blown away prestaties en niet het Porsche embleem. en om dan bij Porsche een 6 jaar oude GT3.
Voor 75K zou ik me ook nog eens achter de oren krabben maar goed, een nieuwe auto hoeft van mij dan ook niet. Ga eens shoppen binnen het merk Porsche voor een gebruikte en je kunt te kust en te keur :D . De insteek van dit topic is dat de Caymann fantastisch rijdt en naast het leveren van relatief bescheiden prestaties toch de entertainment biedt die een koper zoekt. Een onverstandige aanschaf kan ik het dan niet vinden. Dat je kunt bediscussiëren wat je allemaal wel niet kan kopen voor dat geld en dat er auto's te koop zijn met veel meer vermogen enz. is weer wat anders.

Robin,
heb je eindelijk dat embleem op het stuur waarvan je vroeger droomde.
Voor sommigen is het aanschaffen van een nieuwe Porsche het in vervulling gaan van een jongensdroom 8) wat een extra motivatie is om tot aanschaf over te gaan. Dat dit niet voor jou geldt lijkt me duidelijk. Je kiest voor de Z4M zonder te rijden en dus op basis van uiterlijk. Niks mis mee maar voor een aantal DF-ers geldt dit precies andersom.

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2006, 17:17

Niels ik heb met versch Ms gereden/gehad en ook Porsche, en zonet stond ik bij een draaiende Z4 M. Klaar :D

Heb jij al met een Cayman gereden btw :D

Trouwens die quote is niet van mij die je daar aanhaalt. Porsche was 'nooit' een belangrijk merk voor mij en BMW pas een jaar of 13 ofzo.

Was altijd een Aston Martin man en ook wel TVR.

Niels

Bericht door Niels » 09 okt 2006, 17:27

Heb jij al met een Cayman gereden btw
Nee helaas :cry: en ook niet met een Z4M dus mijn keuze tussen deze twee moet ik je schuldig blijven. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het Porsche embleem op het stuur mij wel over de streep zou kunnen trekken om tot een uiteindelijke beslissing te komen. Ben nog net wel zo emotioneel om daar gevoelig voor te zijn :oops: .

De quote was verder van mezelf maar ik het haalde em even aan omdat je met name hierop reageerde. Als BMW het al 13jaar voor je is dan weet je redelijk wat je te wachten staat neem ik aan. Aston Martin heeft bij mij vroeger ook heel erg hoog op de lijst gestaan btw :D, met name de oude V8-en: schitterende auto's.
Niels ik heb met versch Ms gereden/gehad en ook Porsche, en zonet stond ik bij een draaiende Z4 M. Klaar
Dan verwacht ik wel net zo'n uitgebreide topic/rijverslag als van de Caymann :wink: .

Gaat de goeie kant op met dit forum :mrgreen: ! We hebben al:

130i vs. Leon TFSI
Caymann S vs. Z4M
Laatst gewijzigd door Niels op 09 okt 2006, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 09 okt 2006, 17:36

Snap ik Niels. Wat jij met de Cayman/Boxster hebt heb ik met de 130iM van Andre. Die heb ik liever dan 'n Z4(kan ik niks mee qua functie) M 130i met de 3.2 M motor:Graag!

Niels

Bericht door Niels » 09 okt 2006, 17:44

Kan ik helemaal in meegaan! Z4 spreekt mij niet echt aan, hothatch met dikke 6 cilinder wel!

Ik zou verder ook niet blind voor een Caymann gaan aangezien ik het ook niet het meest briljante ontwerp vind van Porsche maar heb wel veel positieve dingen gelezen over met name het weggedrag en prestaties. Bestaansrecht heeft de auto dus wel imo. Dat je bij Porsche altijd meer € per pk betaald dan bij een ander merk is bekend. Andere aankopen veroordeel ik dan ook zeker niet.

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2006, 18:55

Hans Disco schreef:
Ik zou dan ook probleemloos voor 20K een gebruikte Boxster kopen met "maar" 204pk ook al wordt je geheel weggeblazen bij het stoplicht door de eerste de beste gechipte Ibiza. Het gaat om het gevoel dat de auto je bezorgt en dat is bij de Caymann (bij welke Porsche niet?) dus dik in orde zoals hier beschreven wordt. Als je vervolgens liefhebber van het merk bent dan is de keuze snel gemaakt. Geldt wederom ook voor de BMW liefhebbers.....beide auto's zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd dus de "nadelen" neem je gerust op de koop toe.
Je hebt volkomen gelijk Niels, zo denk ik er ook over maar ik rij dan ook zo'n nep porsche (944) :wink:

Rico heeft overigens wel een punt met een nieuwe cayman van 75K. Dan praat je over serieus geld en is moeilijk te vergelijken met een 2e hands boxster.
Hans ik vind elke Porsche een echte hoor. en een 944 helemaal. heb indertijd veel met Dex in de 944 mee gereden, nou geen slecht woord hoor.

Niels

Bericht door Niels » 09 okt 2006, 19:46

Idd. Rico. De 944 is absoluut een echte en staat ook nog steeds op mijn lijstje. Is momenteel tevens bezig het verkeerde publiek te passeren en je ziet de turbo bijvoorbeeld al weer in prijs stijgen!

De 944 is ook best te vergelijken met de Caymann als je beiden in de bijbehorende tijd context plaatst. Allebei prijzig en in verhouding tot de concurrentie geen buitensporige prestatie maar wel een heel goed weggedrag.

markk

Bericht door markk » 09 okt 2006, 19:53

- Porsche's zijn tijdloos en heeft sublieme handling.
- Boxster's en Cayman's (zelfs de S) kunnen veel meer power hebben maar zullen ze nooit krijgen ivm de hierarchie binnen de modellen.
- CaymanS lijkt me meer vergelijkbaar met 968 dan met 944
- Voor hetzelfde geld zijn snellere auto's van andere merken te koop. Sneller als in meer power / rechtuit snelheid
- Dealers, zelfs Pon Leusden, zijn sh*t. Veel lifestyle gedoe, veel show, veel geld, weinig echte autoliefhebbers
- De kwaliteit van de 911 luchtgekoelde versies is voorbij
- Het blijven echte rijders auto's (Boxster / Cayman / 911's - Cayenne weet ik niet)

Mark.

Niels

Bericht door Niels » 10 okt 2006, 06:04

Mark, Als opvolger van de 944 kun je voor de 968 hetzelfde concluderen indien je de auto in tijdsperspectief plaatst lijkt me. Staat me wel bij dat "men" in de tijd van de 968 het een hele dure auto vond. Voor mijn gevoel relatief duurder dan de 944 maar goed toen die uit kwam was ik ook een beetje jonger :D

Cayenne is relatief gezien wel een rijdersauto voor zover een SUV dat kan zijn. Heb em alleen kunnen vergelijken met een XC90 V8, Touareg en Q7 maar vond hem qua feeling het prettigst en meest communicatief. Q7 staat daarbij nipt op 2 maar is later ontwikkeld natuurlijk.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 okt 2006, 10:14

Jij rijdt nogal eens ergens in.
Je vergeet mij alleen ff te bellen zie ik :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 10 okt 2006, 10:28

Cayman met 245pk en een paar kleine toeters en bellen 75K, Z4 M coupe kaal, 81K. ik wist het wel. (kale Z4 M coupe is beter uitgerust dan een cayman met een paar toeters en bellen, oa Leer, en 18 inch.)

Andre

Bericht door Andre » 10 okt 2006, 10:43

75k voor 245pk nee nooit. Hoe goed ie ook een bocht door komt.

Hij is in Nederland veel te duur voor het gebodene. Voor 75k koop je ook een mooie gebruikte GT3. Daar heb je ook niks aan in nederland maar das wel beter dan een nieuwe cayman.

HansD

Bericht door HansD » 10 okt 2006, 11:21

Hans ik vind elke Porsche een echte hoor. en een 944 helemaal
Dat weet ik vandaar de smiley. Een 944 (of 924S) is een topauto met een topwegligging maar hij mist gewoon vermogen. De turbo is wat dat aangaat perfect.
De 944 is absoluut een echte en staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Laat het me maar weten als je belangstelling hebt, je hebt toch al eens in de mijne meegereden op papenburg?
Hij is in Nederland veel te duur voor het gebodene. Voor 75k koop je ook een mooie gebruikte GT3. Daar heb je ook niks aan in nederland maar das wel beter dan een nieuwe cayman.
Eens dat hij (te) duur is voor het gebodene maar een GT3 is maar voor een slect publiek. Het merendeel van de porsche kopers zal een cayman waarschijnlijk beter vinden en/of liever hebben dat een uitgeklede 911 met rolkooi.

Robin

Bericht door Robin » 10 okt 2006, 11:27

in de EVO was de Cayman S op een 1:26,85 lap dik 2 tiende sneller dan de onderstuurde en niet gebalanceerde(aldus EVO) Z4M coupe met 1:27,1. Die 75kg meer weegt en 50pk meer heeft.

Hulde :P

RVV

Bericht door RVV » 10 okt 2006, 11:35

Klopt, maar de bladen vinden de Z4 M coupe wel de betere entertainer.

Robin

Bericht door Robin » 10 okt 2006, 11:49

Betere entertainer weet ik niet, ken ze niet qua rijden.

Z4M is gewoon zoveel mooier, vooral als coupe. No brainer :P

Thom

Bericht door Thom » 10 okt 2006, 12:08

Betere entertainer weet ik niet, ken alleen BoxsterS (type 1 en 2) qua rijden.
CaymanS is gewoon zoveel mooier, no brainer :wink:

En daarbij, Z4M is meer onderstuurd volgens de verslagen. Ok, CaymanS is duur, maar de Z4M kost vrijwel hetzelfde.
Dan liever het Porsche logo.

Tot zover een bijdrage van weer iemand die er niet in heeft gereden. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 okt 2006, 12:13

Doe ze mij allebei maar, no brainer

Niels

Bericht door Niels » 10 okt 2006, 12:28

Arthur,
Jij rijdt nogal eens ergens in.
Je vergeet mij alleen ff te bellen zie ik
Dat was ooit eens in een grijs verleden. Je mag al die auto's rijden (XC is van een kennis tbw.) ter compensatie van je loon :cry: al werkend bij een auto dealer. Kies ik toch liever de huidige situatie waarin je het moet hebben van de mooie auto's die collega's rijden! Maar een keer meenemen HO MAAR!! :wink:

Hans,
De 944 is absoluut een echte en staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Laat het me maar weten als je belangstelling hebt, je hebt toch al eens in de mijne meegereden op papenburg?
Nee Hans dat was ik niet maar ik beschouw het als een uitnodiging :mrgreen:

Deze thread loopt weer aardig uit op een topic wie welke voorkeur heeft en waarom. De motivaties van beide kampen zijn imo gegrond. Je mag voor 75K :shock: wel heel kritisch zijn. Ik zou de aanschaf van een Caymann wel begrijpen en die van een Z4 M ook! Persoonlijk zou ik gaan voor een gebruikte GT3 tenzij je de 75K aan auto moet besteden die je elke dag moet gebruiken maar dan zou ik ook niet voor de eerste twee gaan.

Plaats reactie