130i vraagje
- Nicodepico
130i vraagje
Ik rij nu al bijna anderhalf jaar in mijn 130, maar er is een ding wat ik nog steeds niet begrijp aan dat ding. Aangezien hier meutes 130 rijders reageren, weet een van hen misschien het antwoord op de volgende vraag...
In mijn auto zit zo'n klapscherm met I-drive, waar dus ook de navigatie inzit. Volgens mij noemen ze het Professional, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet sinds kort dat als ik een bestemming invoer, dat ik dan via de boordcomputer de verwachte aankomsttijd kan zien.
Is er een mogelijkheid dat dit ook op het navigatiescherm getoond kan worden? Dat ik bijvoorbeeld de weg in perspectief zie met daarbij de info over aankomsttijd enzo? Tegelijkertijd en zonder overschakelen van navigatie naar menu? En zo ja, hoe moet dat?
Enneh, zijn er nog andere geintjes die er met de auto uit te halen zijn? Ik weet dat je op afstand de ramen kunt openen en sluiten, maar zijn er meer verborgen trucjes als u begrijpt wat ik bedoel?
Tot zover.
In mijn auto zit zo'n klapscherm met I-drive, waar dus ook de navigatie inzit. Volgens mij noemen ze het Professional, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet sinds kort dat als ik een bestemming invoer, dat ik dan via de boordcomputer de verwachte aankomsttijd kan zien.
Is er een mogelijkheid dat dit ook op het navigatiescherm getoond kan worden? Dat ik bijvoorbeeld de weg in perspectief zie met daarbij de info over aankomsttijd enzo? Tegelijkertijd en zonder overschakelen van navigatie naar menu? En zo ja, hoe moet dat?
Enneh, zijn er nog andere geintjes die er met de auto uit te halen zijn? Ik weet dat je op afstand de ramen kunt openen en sluiten, maar zijn er meer verborgen trucjes als u begrijpt wat ik bedoel?
Tot zover.
- RVV
Re: 130i vraagje
Je kunt de auto zonder sleutel starten , binnen 30 seconden nadat je de sleutel/transponder er uit heb gehaald.
- Snipe
De aankomsttijd wordt toch altijd in beeld getoond bij de navigatie? Volgens mij staat het rechts onderin.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+1 bij mij iig wel.Snipe schreef:De aankomsttijd wordt toch altijd in beeld getoond bij de navigatie? Volgens mij staat het rechts onderin.
Dat wat Rico zegt zal ik straks eens proberen. Wil bij elke BMW toch?
Vrolijk Pasen!
- Nicodepico
Bij mij niet en dat vind ik vervelend...Snipe schreef:De aankomsttijd wordt toch altijd in beeld getoond bij de navigatie? Volgens mij staat het rechts onderin.
- Snipe
Dan heb je óf Business-navigatie óf hele oude software.
- Nicodepico
Ik weet dat er bij de twee ingangen van de schijfjes professional staat. Maar of dat voor de navigatie geldt, geen idee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik had hetzelfde en volgens mij heb je dan nog de oude software. Na de update (met splitscreen) zie je het wel. Van wanneer is je auto?
Je kunt de knoppen op het stuur programmeren, bv neerklappen van het scherm en het muten van de radio. Je kunt de automatische verlichting zo instellen dat ze altijd branden. Er is zoveel mogelijk, beter lees je het boekje (RTFM!
)
Je kunt de knoppen op het stuur programmeren, bv neerklappen van het scherm en het muten van de radio. Je kunt de automatische verlichting zo instellen dat ze altijd branden. Er is zoveel mogelijk, beter lees je het boekje (RTFM!

- Jelmer850i
heb je ook 3d (bird) view? Zoniet dan is het de business en niet de prof
- Nicodepico
Jelmer850i schreef:heb je ook 3d (bird) view? Zoniet dan is het de business en niet de prof
Ik heb wel de zogenaamde perspectief functie erop. Da's volgens mij hetzelfde als bird eyes view.
De auto is van oktober 2005 trouwens en er is nog nooit iets geupdate qua software.
Dat zal het wel zijn denk ik.
- Macboy
Even updaten eerst. Verder inderdaad de handleiding lezen. Heb je dat al gedaan? Er is hééél veel mogelijk wat instellen en gadgets betreft (mocht je dat leuk vinden).
- Nicodepico
Ik heb gisteren even gekeken, er staat echt navigation professional.
Eerst inderdaad maar even laten updaten. iemand een idee hoeveel de dealert daarvoor in rekening brengt?
Eerst inderdaad maar even laten updaten. iemand een idee hoeveel de dealert daarvoor in rekening brengt?
- Snipe
Geen idee. Bij mijn 130i is het héél vaak gebeurd, maar dat was allemaal garantie.
-
Gevalletje af en toe vastlopen moet je maar hardop denken, doen ze het vast onder garantieNicodepico schreef:Ik heb gisteren even gekeken, er staat echt navigation professional.

- Nicodepico
Grappig, vandaag nog voor een "noodreparatie" naar BMW Amsterdam geweest. Foutje in de software, auto gaf aan dat het stuurslot bleef hangen. Software ge-reset, ergens in mei wordt nieuwe software geplaatst, samen met nieuwe banden, maar dat terzijde. Banden niet, software wel onder garantie.Ruben schreef:Gevalletje af en toe vastlopen moet je maar hardop denken, doen ze het vast onder garantieNicodepico schreef:Ik heb gisteren even gekeken, er staat echt navigation professional.
- Snipe
Opgelost dus, zou je zo denken.