Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door NSXRS » 17 apr 2009, 14:26

Blijkbaar snappen sommige dealers de begrippen klantvriendelijkheid en service zelfs in deze moeilijke tijd NOG STEEDS NIET.

Reden dat ik dit schrijf:
Heb voor mijn Transit busje een nieuw voorwiellager en naaf nodig (debiele constructie waardoor deze delen bijna niet afzonderlijk vervangbaar zijn, nl in elkaar geperst en zeker wanneer geroest vrijwel niet neer uit elkaar te krijgen).

In het verleden kreeg ik als voormalig Ford Capriclub lid bij allerlei Ford dealers clubkorting.

Dus bel ik naar de Ford aan de Mercuriusweg in Den Haag waar ik altijd kwam
Ik: hebben jullie deze delen en krijg ik nog steeds zoals vroeger korting (omdat het inmiddels een andere bedrijvengroep is)
Zij: delen hebben we, maar nee, korting is niet meer bespreekbaar.............. Ik: OK dan haal ik het wel ergens anders MET korting!
Zij: OK mijnheer
:?
Bel met de Ford aan de Lammerschans in Leiden:
Ik: hebben jullie de onderdelen en is korting OK?
Zij: geen probleem mijnheer
Ik: OK leg maar klaar........vraagje: omdat deze delen in elkaar geperst moeten worden, kan de werkplaats dat even doen en klaarleggen? (dat kostte mij bij Ford Den Haag in het verleden 12E dus moet snel te doen zijn)
Zij: moet U daarvoor even met de werkplaats verbinden
Werkplaats: ach mijnheer, lastige klus, wij druk druk, over 2 weken hebben we mogelijk tijd!!!!!!
Ik: maar dat is toch zo gebeurd en het spul ligt uit elkaar, dus moet weer rijdend gemaakt worden....
Werkplaats: ja dat denkt iedereen, maar kost echt wel wat tijd, is niet zomaar gebeurd, is lastig, over 2 weken......
Ik: pleurt maar op dan (in wat nettere bewoordingen), doe ik het zelf wel :evil:
Werkplaats: is niet zo makkelijk hoor, weet wat u gaat doen

Dus ik de delen maar bij magazijn opgehaald en daarmee naar de dorpsgarage gegaan, die stonden ook verstomd toen ze hoorden dat de Ford doodleuk had gezegd dat ze over 2 weken pas tijd hadden...

Daar doos met lagerpers passtukken gepakt, onderdelen pasten wat lastig in de hydr. pers, dus maar het bij de passtukken set ook voorziene opspan draadeind gepakt en met de hand eens proberen: in de bankschroef -delen in volgorde op het draadeind -moer erop en schroeven maar.......... was dus in 2 minuten gebeurd en klaar!

Hier zakt dus echt mijn broek van af, van zulke merkdealers, arrogante eikels die denken dat de klant gek is en 0 service verlenen.
Ik zal dus NOOIT bij die Forddealer in Leiden iets laten repareren en ook iedereen afraden, onderdelenverkoop was netjes, maar de werkplaats daar snapt dus helemaal niets van service.

Ik vind dit echt onvoorstelbaar.

En als laatste irritatiepuntje:
ik heb dezelfde delen eind 2007 ook al eens gekocht, dus kan mooi prijs vergelijken: prijsstijging bruto 23% in 15 maanden!!!!!!!!!!!!
Waar kom je dat in andere branche tegen? Is het dan gek dat de autobranche nu op zijn bek gaat? :bag:

Hè toch wel ffe lekker je irritatie wegschrijven.........

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Arthur » 17 apr 2009, 14:29

Ze hadden het gewoon druk. Voor zakkammen kan de kapper het ook net ff druk hebben als ze allemaal bezig zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Chris van S. » 17 apr 2009, 14:36

Dat komt inderdaad echt erg stom over om je pas over 2 weken te laten terug komen voor iets wat feitelijk zo gebeurd is.

Als ex-werkplaatsreceptionist heb ik wel een vermoeden waarom het komt. En dat is simpelweg de (praktisch) technische kennis van werkplaatsreceptionisten van tegenwoordig. Die is er namelijk niet of nauwelijks.
Heden ten dagen zijn WPL receptionisten commerciele mensen ipv technische mensen die goede communicatieve vaardigheden bezitten. M.A.W. Heel vaak zijn het dus mensen die nog nooit 1 bout of moer hebben aangeraakt maar wel advies geven of een reparatie lastig te doen is wel of niet. Snap je mijn verhaal?

Wouter81
Berichten: 9434
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Wouter81 » 17 apr 2009, 14:43

Beetje dubbel gevoel...

Over die korting: natuurlijk mag je als klant altijd om korting vragen maar als dat zo ongeveer de eerste vraag is, dan gaan bij mij ook de nekharen overeind staan als leverancier. :) Natuurlijk valt er altijd te praten over wat korting, doen mijn klanten ook, maar nu wordt het een beetje als vanzelfsprekendheid gepresenteerd.

En natuurlijk hadden ze je best snel kunnen helpen bij dealer 2, zeker omdat het blijkbaar een simpel klusje is. Echter kunnen ze het inderdaad best reeds enorm druk hebben gehad. Ik vind het wat al te bot om zo'n dealer (die feitelijk nog niets fout heeft gedaan, buiten het noemen van 2 weken wachttijd) gelijk hier de grond in te stampen en ze bij iedereen af te raden.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 17 apr 2009, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1883
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Barend » 17 apr 2009, 14:46

Pff.. Ik had vorige week een offerte aangevraagd bij mijn dealer voor een bodykitdinges met wat spoilertjes, en hij ging er naar kijken, hij zou het dinsdag laten weten. Dus bet ie dinsdag op; "Sorry Barend, het was druk vandaag, ik laat het donderdag weten."
En gisteren belde hij inderdaad ook. Dus dat ging precies zoals afgesproken.

Nu mag hij ook wel blij zijn dat ik de auto bij hem besteld heb.. En dat was ie duidelijk ook wel! Dus vandaar misschien de service..

Dus het is niet overal zo! :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Arthur » 17 apr 2009, 14:55

Daar heb je idd een punt, Wouter. En er gebeuren ergere dingen waar je dan wel zo'n oordeel aan kunt hangen. Dit gaat wel wat ver.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door RVV » 17 apr 2009, 15:39

Zucht... met alle respect hoor.. maar ik denk.. goh iemand loopt met 50000 euro in de showroom te rammelen en de verkoper blijft youporn.com kijken achter zijn scherm..

Gaat het om zoiets onbenulligs.. schrijf het lekker van je af.. knal het op het internet.. who cares dat google deze pagina automatisch opslaat.. en tot in lengte van jaren.. desbetreffende dealer in een kwaad daglicht laat staan.. omdat iemand zijn frustratie kwijt moest.. :bag:

We willen allemaal wel even snel tussendoor worden geholpen... ook die andere 85 mensen met voorwiellager en naaf om te persen.. die moeten ook 2 weken wachten.. oke was je nummer 1 geweest werd je gelijk geholpen,, nu ben nummer 85.. je hebt toch geen dubbele nummers getrokken hé ? Is zo lullig voor al die mensen met een voorwiellager en een naaf die na je komen..

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Tom » 17 apr 2009, 15:45

Eens met Rico.

Elke klant vind zichzelf het meest belangrijk, maar als er een wachttijd is dan is er een wachttijd en moet men diegene op volgorde afwerken. Goed, een klusje van 2 minuten moet tussendoor kunnen, maar als ze daar niet toe bereid zijn heb je pech en ga je naar iemand anders die het wel tussendoor doet.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Harrie » 17 apr 2009, 16:02

Rico schreef:.. goh iemand loopt met 50000 euro in de showroom te rammelen en de verkoper blijft youporn.com kijken achter zijn scherm..
..
Hey Rico, ben je om? Toch een nieuwe Focus RS besteld? :mrgreen:

Misschien hadden ze het wel gedaan, als ie de werkplaats was binnengelopen toen ie de spullen op ging halen. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door RVV » 17 apr 2009, 16:15

Precies, daarbij komt dat dealers/monteurs.. alles in vastegestelde tijdseenheden moeten oplossen.. helemaal als het garantiegevallen zijn die deels via de importeur worden vergoed..even tussendoor klusjes doen..

Maar buiten dat blijf ik het apart vinden dat iemand een probleem heeft.. en het zelf niet kan oplossen.. van een ander verwacht dat die het ala minuut oplost.. anders word het zijn probleem..

Mooi voorbeeld.. komt een klant binnen...bij mij.. heeft een electroverstelbare lattenbodem.. met zo'n motortje eronder.. zitten klooien er mee en ding wil niet meer naar beneden.. ik zeg.. da's lastig.. of ik het op wil lossen..ik zeg.. eh..is de bodem ook bij ons gekocht ? Nee dat niet.. maar dat bedrijf is failliet gegaan en ik ben ook dealer van dat merk dus ik moest het maar even oplossen.. gelijk.. want anders kon die niet slapen.. ik zeg sorry meneer.. maar voor zoiets kom ik niet aan huis (en al helemaal niet op zaterdag mijn belangrijkste verkoopdag).. maar ik kan wel een nieuwe motor leveren.. duurt ca. 2 weken.. (sneller gaat gewoon niet) witheet stond ie mij de huid vol te schelden.. geen service. waardeloos blalbla.. zou een klacht gaan indienen bij de fabrikant.. eiste,, blalblalla..

Staat zo'n lul de behanger op zaterdag.. je verkoopdag compleet te verkloten..

Koning klant.. ja daagggg word eerst maar eens klant..

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Jeroen van Emmerik » 17 apr 2009, 16:38

+1

gezeik van mensen die de laagste prijs willen hebben én de hoogste service!! :please:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Niels v D » 17 apr 2009, 17:29

gebeurt bij ons ook, mensen die de hele wachtruimte vol zien zitten met klanten komen met de klacht dat ze al 3 weken een kapot lampje in de kofferbak hebben, en worden dan boos als je ze verteld dat het wel een half uur kan duren..
Dat wiellager is trouwens niet goed bedacht van die receptionist, maar zoals XR5turbo aangeeft weet de receptionist waarschijnlijk niet hoelang dat gaat duren.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Erik K. » 17 apr 2009, 17:46

Rico schreef: Koning klant.. ja daagggg word eerst maar eens klant..
En gedraag je(klant) als koning!

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Robin » 17 apr 2009, 17:50

Erik K. schreef:
Rico schreef: Koning klant.. ja daagggg word eerst maar eens klant..
En gedraag je(klant) als koning!
+10000

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Panda de Beer » 17 apr 2009, 21:15

Erik K. schreef:
Rico schreef: Koning klant.. ja daagggg word eerst maar eens klant..
En gedraag je(klant) als koning!
Wat bedoel je? Bekakt praten, uit de hoogte doen en verwachten dat iedereen voor je buigt en doet wat je zegt?
Dat zijn de ergste!

;-)

Which reminds me, vroeger als donderdag/zaterdaghulp in de Bijenkorf gewerkt en gatverdamme, bovenstaande is precies het profiel van de allerergste, onbeschoftste krentenkakkers die binnenkwamen. Overal over zeiken, uit de hoogte doen en overal korting op willen.

En dan heb ik het niet alleen over het personeel, de klanten konden er ook wat van!

;-))

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door NSXRS » 17 apr 2009, 22:58

Blijkbaar zitten er hier ook wat gefrustreerde ondernemers cq mensen in de verkoop sector die met onbehouwen klanten te maken hebben :roll:

Ik weet dat dit soort onbehouwen alles eisende lompe klanten rondlopen, maar daar ben ik er niet één van.
Ik heb zelf ook regelmatig met klanten te maken (werk voor mezelf) ken de medaille van beide kanten en weet dus uitstekend hoe me te gedragen.
Juist daarom ben ik allergisch voor de arrogante en klant onvriendelijke houding van sommige in loondienst werkende "verkopers".

Ik "eis" niks, ik vraag netjes of ik weer de aloude korting op de delen krijg, zoals ik dat altijd al heb gekregen bij de betreffende ford dealer.
Nu kan dat bij de deze dealer ineens niet meer, die verdient blijkbaar liever niets dan iets, moet hij zelf weten.
Is mijn volste recht als klant om te vragen, is zijn recht om te weigeren, komt alleen beetje "raar" over dat hij een terugkerende klant liever laat vertrekken en mogelijk nooit meer ziet, arrogante houding, zeker in deze tijd.

Dat ik elders wel korting krijg is voor mij natuurlijk prettig en is de beslissing van de onderdelen man aldaar om wel wat te verdienen.
De betreffende werkplaats persoon wist mi helemaal niet welke prijs ik voor de delen betaalde, dus dat kan weinig invloed hebben gehad op het "dienstverleningnivo"

Ik weet uitstekend hoe me beschaafd als klant te gedragen, dus heb gewoon netjes en vriendelijk gevraagd of zij de aldaar gekochte delen svp in elkaar konden persen, omdat dit slechts paar minuten werk is, uiteraard tegen betaling, indien dat een dag duurde, geen probleem.
Daarna kreeg ik een minutenlange verklaring dat dit echt niet zo'n eenvoudig klusje was en dat toch echt wel de nodige tijd kostte, echt geen tijd voor, pas over twee weken mogelijk.

Nadat ik aangaf daar toch echt niet op te kunnen wachten omdat de boel uit elkaar lag en dit persen toch zo gebeurd zou moeten zijn, opnieuw smalende uitleg dat dit toch echt niet zo was en iedereen die dit verklaarde geen verstand van zaken had.
Dat ik het klusje vandaag in 2 minuten zelf deed, leidt mij tot de conclusie dat dit een onkundige en zeer klantonvriendelijke persoon was die bovendien blijkbaar uitging van onkunde van de klant EN garagisten elders.
Zie absoluut niet in wat aan deze conclusie onjuist is.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door wjn » 17 apr 2009, 23:16

Dat laatste ben ik 100% met je eens, hoe "onnozel" sommige monteurs/werkplaatsleiders kunnen zijn tov. klanten die wat meer weten dan de gemiddelde klant/autobezitter. Zeer irritant.

Op onderdelen zit 30 - 40% marge, als je dat weet is het toch ook logisch dat je wat korting vraagt.

Als ik dingen voor het uitzoeken heb (dus niet met kapotte delen sta) doe ik het andersom. Ik zoek eerst de prijs op en dan zeg ik de dealer dat ie het voor rond die prijs moet doen. Meestal wordt het dan iets duurder dan als je alles zelf organiseert, maar iig goedkoper dan dat je het helemaal aan de dealer overlaat.

Gebruikersavatar
Mike S.
Berichten: 1652
Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
Auto: M135i
Locatie: Friesland

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Mike S. » 17 apr 2009, 23:22

Dat vind ik onzin Wjn, omdat er marge op zit moet je maar korting krijgen? :lol: .
Gewoon betalen wat er gevraagd word en niet om korting gaan bedelen bij onderdelen die je besteld anders moet je ze maar ergens bestellen waar je het wel goedkoper krijgt.
Je weet dat het bij de dealer wat meer is.

Wat betreft de behandeling ben ik het wel met je eens NSXRS

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Jan Visser » 18 apr 2009, 00:05

wjn schreef:Op onderdelen zit 30 - 40% marge, als je dat weet is het toch ook logisch dat je wat korting vraagt.


Als je er zo over denkt, vraag je dan bij de supermarkt ook om korting? Zit ook marge op.....

Die marge zit er op zodat bedrijven ook wat kunnen verdienen..........

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Snipe » 18 apr 2009, 08:35

"Ja mensen, ik heb een nieuwe Ford-dealer gevonden en hij geeft me nog korting ook en als ik even geduld heb dan helpen ze me ook nog in de werkplaats omdat ze dan weer een euro of twaalf kunnen verdienen - hoewel ik daar misschien ook nog wel korting op gevraagd of gekregen zou hebben. Kortom, wat een kutbedrijf, ik blijf er voortaan uit de buurt en mijn advies aan jullie: ga daar nóóit heen!"

Goed verhaal.

Luco

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Luco » 18 apr 2009, 08:48

twaalf euro verdienen

WAT EEN OPLICHTERS

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Snipe » 18 apr 2009, 08:55

luco hornsveld schreef:twaalf euro verdienen

WAT EEN OPLICHTERS
Ja, want daar zit wel twintig of dertig procent marge op. Da's al snel twee euro veertig. Dat die stealer op vakantie wil vind ik prima, maar waarom moet ik dat betalen?

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Robin » 18 apr 2009, 08:55

Dan had je 't beter moeten omschrijven NSXR. Zoals jij 't schrijft gaat er geen deur voor je open op die manier. Het woordje 'gefrustreerde ondernemers' doet hier ook niet veel goeds. Kortom, mensen die doen zoals jij(of zoals je je acties beschrijft) laat ík iig links liggen, hecht ik nul waarde aan. Dacht jij nou echt dat jij zo 'belangrijk' bent? In het geheel ben je net als ik gewoon 'n korreltje. Ik een iets groter korreltje maar nog steeds 'n korreltje.Onthoud dat goed.

Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Ik ben ZELF 'n supermakkelijke klant, dat heeft mij heel erg geholpen door de jaren(niet zeuren, krijg je zelf ook goede service terug)

Zoals jij 't doet lijk jij een zeikstraal eerste klas.Moet je verandering in brengen. Dit werkt zo niet.Klant is koning, ik ben in mijn zaak de keizer.klaar.

Robin
Berichten: 55199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door Robin » 18 apr 2009, 08:56

LOL @ Luco en Snipe :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het gaat dealers blijkbaar toch nog niet slecht genoeg

Bericht door allen » 18 apr 2009, 09:44

Zo, NSblabla... Wie bent u en waar woont gij, zodat wij ook weten wie nu een specifiek bedrijf de grond in stampt. Ik kan er overigens heel slecht tegen dat sommige mensen menen voorrang te hebben op andere wachtende klanten. Probeer maar eens te beseffen dat iedereen zijn probleem net even belangrijker vindt dan mijn probleem met de auto.

Derhalve 100% eens met Robin.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Will F. en 8 gasten