De verkeerde tegenkomen Deel II
- frank de jonge
Re: De verkeerde tegenkomen Deel II
Iedereen?
-
HSR
Mijn reactie was neit specifiek op jou gericht maar meer op iedereen die van achter een pc scherm beweerd wel even 5 man neer te meppen. Vanzelfsprekend spring jij er tussen, daar twijfel ik geen moment aan.Metchu schreef:Dan ken je mij niet Hugo! En weet je niet in wat voor soort situaties ik heb gezeten. Maar goed, jij zal jezelf wel redden met kickboxenhugo schreef:Metchu schreef:is inderdaad uitgebreid op internet verspreid... Ik maakte me ook erg boos bij het kijken. heel lelijk dit! Ik had ook zeker ingegrepen, dan maar een mes in me ribben riskeren of een blauw oog dan dat ik als een pussy sta te kijken!!
Onzin. Die mensen in die bus zullen ook vanaf veilig afstand roepen dat ze er tussen springen als zo iets zou gebeuren. Deze keer gebeurt er ook echt wat en ze staan erbij en kijken ernaar. Ik vind het niet laf, het is een natuurlijke reactie. De jongens die de overval plegen zijn gewend mensen in mekaar te trappen en deinzen dus nergens voor terug, een normale burger daarentegen is dit niet gewend en reageert niet als Rambo.
Daarnaast is een doorsnee individu 9 van de 10 keer zo mak als een lammetje zodra ze een stoot voor hun kop gehad hebben. Ik heb vaak zat een flinke klap mogen incasseren en dan heb je nog een helm + handschoenen aan ook. Kan je nagaan hoe je je voelt als je dus een flinke klap krijgt zonder die bescherming.
Dit zie je ook op het einde waar die individu een stoot voor zijn kop krijgt van zo'n hufter. Die is in een keer heel kalm en vliegt die vent niet naar de nek.
Hoe je reageert in zo'n situatie is volledig afhankelijk van de situatie. Zien hoe iemand zo gepakt wordt voor je neus heef heel wat meer impact op je dan je denkt en daar zal je reactie dan ook vanaf hangen.![]()
Maar idd 9 van de 10 keer staan mensen eromheen en kijken ernaar. Ik heb 2 weken geleden trouwens nog een klap op me kaak ontvangen toen ik tussen een vechtpartij wilde komen. Afgelopen zomer werd een vriend van me bedreigd met 2 kapotgeslagen bierflesjes, die meneer aan z'n gekke ogen te zien ook wilde gebruiken. Ware het niet dat ik de eerste beste "wapen" te pakken kreeg en hem te lijf ging (parasol) en daarna met ze alle de benen hebben genomen (voor hetzelfde geld was die vriend van me bewerkt als ik niet "iets" had gedaan!). Dus ga niet zeggen dat ik onzin praat als ik een statement maak vanuit mijn eigen perspectief, praat dan voor je zelf!
In deze specifieke situatie, kleine ruimte meerdere belagers en een slachtoffer, kan je beter niet de belagers aanvallen, maar het slachtoffer in bescherming nemen.
-
Metchu
In jouw geval zou ik twijfelen :jenna:
- RVV
Als Metchu er tussen springt moet iedereen omlopen 
- GTRene
Rico schreef:Als Metchu er tussen springt moet iedereen omlopen
maar wel moedig Metin
-
Luuk
Tering......Kasteel schreef:Moest overigens gelijk aan dit filmpje denken:
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... WzFjCQ0xzw" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, hier word je wel ff stil van...Luuk schreef:Tering......Kasteel schreef:Moest overigens gelijk aan dit filmpje denken:
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... WzFjCQ0xzw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Dit sluit heel goed aan bij de wijze waarop ik er tegenaan kijk. Natuurlijk kun je zo op je bureaustoel niet oordelen hoe je gaat handelen. Ik ben zelf ook niet de breedste en sterksteRico schreef:Ruben schreef:Sorry Rico en een ieder die hier zo over denkt. Ik begrijp Hugo's standpunt helemaal. Maar om bij voorbaat al te zeggen dat je niet ingrijpt..Rico schreef:Liever laf en iemand anders zijn dood dan dood
Ik mag hopen dat een ieder die dit overkomt en laf is zich behoorlijk gaat schamen.
Je zal altijd een situatie/risico schets moeten maken, maar weglopen in het geval van een "onschuldige burger" is imho geen optie.
Mooi Ruben maar wat weet je van de feitelijke situatie dan af ? Stond een keer een verhaal in de krant.. een vent tuigde zijn vriendin af... omstander schoot te "hulp" .. zowel die vent als die vriendin die werd afgetuigd pikte het niet.. en ze hebben samen die omstander zwaargewond het ziekenhuis ingeramd..
Of moet ik alle zinloos geweld verhalen bij mekaar gaan zoeken, hiero waarbij iemand, zijn hulpvaardigheid met de dood heeft moeten bekopen..
ik ga me nergens voor schamen.. ik heb drie kindertjes en die hoeven papa zich niet als een foto aan de muur te herinneren en HELAAS gebeurd dat veel te vaak.
Maar er is ook nog zoiets als risico calcullatie.. en daar maak ikzelf gebruik van.. niets gebeurt namelijk zomaar zonder aanleiding,... bijna alles kun je zien aankomen helemaal als omstander... ALS je dan omstander bent kun je 2 dingen doen,.. er gewoon bij blijven, wachten... kijken en zien dat het uit de hand loopt en niks durven doen.. OF je nokt hem gewoon zo snel mogelijk af..
STEL dat ik in die bus had gezeten.. dan was ik gewoon al voor de confrontatie (je ziet het immers aankomen) uitgestapt.. wat je niet weet hoef je je ook niet lullig om te voelen..
Ander scenario... je bent aan het stappen... je ziet een opstootje... mensen drukken een beetje tegen mekaar aan.. wat doe je ? Ga je er gezellig BIJ STAAN TE KIJKEN totdat het echt fout gaat.. met messen ed.. OF ... loop je met een grote boog er om heen... en maakt van een ander zijn probleem niet jouw probleem..
Ben je dan laf ?
Vind ik niet.. overleven is juiste keuzes maken... klinkt raar maar zoiets is genetisch bepaald...
Ik zoek geen ruzie op.. zie ik het aankomen ga ik het uit de weg... alleen als ik mijn vrouw OF mijn kinderen rechtstreeks bedreigd worden.. alleen dan gaan alle remmen los en sta ik niet meer voor mezelf in..
Je hebt slimme mensen en mensen met een kort lontje,... driemaal raden wie altijd in de shit zitten ..
Ik zie het leven als een jungle, je moet jezelf in leven zien te houden en je daardoor aanpassen aan de situatie plus het gebruiken van je gezonde verstand.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
zinloos geweld... zinloze discussie. het zou niet eens een discussiepunt mogen zijn, het hele onderwerp mag eigenlijk niet bestaan...
elke situatie geeft een andere reactie, je kunt niet van te voren zeggen dat je wel of niet ingrijpt, de situatie is daar de variabele in.
elke situatie geeft een andere reactie, je kunt niet van te voren zeggen dat je wel of niet ingrijpt, de situatie is daar de variabele in.
- Gijzer
Met dat soort dingen loop ik altijd direct naar de uitsmijters toe. Even inlichten is vaak voldoende.Rico schreef: Ander scenario... je bent aan het stappen... je ziet een opstootje... mensen drukken een beetje tegen mekaar aan.. wat doe je ? Ga je er gezellig BIJ STAAN TE KIJKEN totdat het echt fout gaat.. met messen ed.. OF ... loop je met een grote boog er om heen... en maakt van een ander zijn probleem niet jouw probleem..
Ben je dan laf ?
Vind ik niet.. overleven is juiste keuzes maken... klinkt raar maar zoiets is genetisch bepaald...
Zal niet de eerste keer zijn dat ik op de balustrade sta te kijken hoe een groep de club uitgebonjourd wordt.
- Rodney
Echt..
Dit is zo verschrikkelijk, vooral om mee te maken, hoop dit nooit te zien.
Waarom bestaan er zulke gestoorde figuren?
Voor mij apart, mogen ze de kogel krijgen!
Dit is zo verschrikkelijk, vooral om mee te maken, hoop dit nooit te zien.
Waarom bestaan er zulke gestoorde figuren?
Voor mij apart, mogen ze de kogel krijgen!
- Macboy
Overigens is het volslagen kolder wat Rico zegt dat als je ingrijpt je risico loopt dat je dan zelf gestraft wordt. Echt niet in dit soort situaties met dergelijke malloten. Als je die met een stok op hun kop slaat en ze sterven, dan zal je echt niet veroordeeld worden.
Sprookjes bestaan niet
Dit soort tuig mag uiteraard voor altijd opgesloten worden.
Sprookjes bestaan niet
-
Luco
Misschien dat je niet gestraft wordt door de rechter maar misschien wel door anderen (lees de klootzak die je aanpakt)Macboy schreef:Overigens is het volslagen kolder wat Rico zegt dat als je ingrijpt je risico loopt dat je dan zelf gestraft wordt. Echt niet in dit soort situaties met dergelijke malloten. Als je die met een stok op hun kop slaat en ze sterven, dan zal je echt niet veroordeeld worden.
Sprookjes bestaan niet
Zal even een verhaaltje vertellen van toen we nog midden in de binnenstad woonden.
Savonds zitten we op de bank, horen ineens een kind gillen.
Dus ik ga naar buiten, staat er een of andere teringidioot zijn vriendin af te tuigen en is haar met haar hoofd tegen de muur aan het slaan.
Staat een kind van een jaar of zeven bij te schreeuwen (niet doen niet doen)
Ik snel naar binnen en pak de paralizer (die mocht je toen nog hebben) en ren weer naar buiten en ruk die idioot vn de vrouw af, kon nog net bukken ander had ik een vuist in mijn gezicht gehad.
Dus ik duw de paralizer op zijn flikker, toen ging die gelijk plat
Dus ik neem de vrouw en kind mee naar binnen en bel de politie, inmiddels kotst die vrouw het halve huis onder.
olitie komt, dokter komt, vrouw wil geen aangifte doen en dokter zegt, ze mag niet vervoerd worden.
Politie zegt, nou meneer veel succes ze wil geen aangifte doen dus kunnen we niks.
Dokter ook weer pleite, zit je daar met een kind en zijn moeder in je huis.
Ze wilde weer naar huis die domme teef, dus ik ze in de auto gezet, paralizer in mijn zak en haar thuisgebracht.
Sta ik daar voor de deur, doet weer die idioot open.
Weer helemaal over de rooie dus nog maar een keer de paralizer op zijn flikker geduwd en weggegaan.
Ik kan je wel vertellen dat ik de volgende keer de politie bel en verder niks doe, voor hetzelfde geld hebben ze een mes of pistool op zak, ik had nu mazzel dat ik die paralizer had.
Die zijn nu strafbaar dus heb ik niks meer.
- Elmar
Gelukkig woon je nu in een rustige buurt.luco hornsveld schreef: Zal even een verhaaltje vertellen van toen we nog midden in de binnenstad woonden.
Savonds ......
-
Luco
Het is nu rustig (knock on wood)Elmar schreef:Gelukkig woon je nu in een rustige buurt.luco hornsveld schreef: Zal even een verhaaltje vertellen van toen we nog midden in de binnenstad woonden.
Savonds ......![]()
- Elmar
Dan wordt het hoog tijd voor een DF BBQ bij jou in de tuin. 
-
Luco
Elmar schreef:Dan wordt het hoog tijd voor een DF BBQ bij jou in de tuin.
Kan hoor, prik maar een datum en regel het maar
- Elmar
2 mei. vanaf 19.00 uur.