Allerbeste allround auto ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Allerbeste allround auto ?

Bericht door Robin » 16 apr 2009, 17:45

Downforce Hans schreef:Wat zijn jullie eigenlijk alle maal jonge lullen :bag:
Mijn vrouw is 3mnd ouder dan ik en heeft 't altijd over jongeheer dit en dat.
:lol: :lol: :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 17:49

Robin schreef::'(

we worden oud, man...we doen niet meer mee.Misschien nooit meegedáán eigenlijk....

*Kijkt vol afgunst naar buurman in de straat verderop die sinds october in 'n nieuwe witte prachtige supersportieve van 17"en led/xenon voorziene Audi A4 Avant rijdt met dubbele uitlaat en pakketje zonder typeaanduiding. Tikt kenteken in op 2020. 140pk TDI 9,8s naar de 100....wil GRAAG ruilen om erbij te horen*
Ik ben vandaag nog uitgelachen door iemand die mijn auto zag. "Lelijk", "derdehands", "turkenbak", je kent het wel.

Robin & Snipe, de sedansukkels, is er íemand die zo'n lekker sportieve A4 Avant wil ruilen misschien? Het liefst met dubbele uitlaat en Formule1-flippers aan het stuur.

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 apr 2009, 18:20

Waarom noemt niemand een "normale" 5drs hatchback? Lekker compact, dus bijbehorend agiel weggedrag. Moeten er grotere spullen mee dan gooi je de bank plat en past er door de achterklep ook een flink pakket naar binnen.

Voor het rij- en luisterplezier wel een 5 of 6 pitter erin ...

- Audi A3SB 3.2
- Focus ST of RS
- Leon V6
- Golf R32

Wat zou je nog meer nodig hebben? En nog betaalbaar ook, zodat je budget overhoudt voor die Elise, Caterham, Atom, Speedster enz. :wink:

Stephan

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 18:22

SteV6 schreef:Waarom noemt niemand een "normale" 5drs hatchback? Lekker compact, dus bijbehorend agiel weggedrag. Moeten er grotere spullen mee dan gooi je de bank plat en past er door de achterklep ook een flink pakket naar binnen.

Voor het rij- en luisterplezier wel een 5 of 6 pitter erin ...
130i is zóóó 2006

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 apr 2009, 18:26

Snipe schreef:130i is zóóó 2006
Ik heb tenminste geen last van een bril met blauw-witte glazen 8)

Stephan

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 18:28

Sterker nog, je nóemt hem niet eens.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 18:47

Tja, hoe lang is die stationwagen hype er nou,
Het is gek inderdaad... maar buiten de looks om.. die vaak bij stations wel weer beter zijn dan sedanvarianten.. is de grootste kracht de variabele laadruimte in de koffer..vooral als je toch wat jongere kids hebt..waarvan je wilt dat ze zich niet vervelen en je troep wilt meenemen.. je zit niet vast aan die vaste kofferbakmaten van een sedan..

Een kinderwagen.. ja helaas moet je zo'n ding meeslepen.. voor een sedan.. als ie er al inpast moet je hem zowat helemaal slopen.. een station.. klep open en je ramt hem er zo in.. plus nog een hoop andere zooi.. het is nooit passen en meten..het past gewoon klaar altijd..

Maar wat ik veel minder snap dan een station, is dat mensen denken dat als ze hun eerste kindje krijgen, gelijk een MPV ding moeten kopen.

Vader op het schoolplein tegen mij.. heeft 2 kinderen een een Japanse MPV .. goh nu moet je zeker je auto verkopen he (alsof die het leuk vond).. met 3 kinderen.. passen nooit op de achterbank.. nou ze passen prima op de achterbank.. zelfs allemaal in kinderstoeltjes..

Ik wil een auto kopen die me qua maatvoering gewoon aanspreekt.. wel praktisch,.. maar het moet zeker geen rijdende glasbak zijn..

In principe zou zodra de kids uit de karren zijn.. een sedan gewoon weer kunnen voldoen..

*legt de e60 M5 folder weer weg*

Overigens snap ik wel dat een leek een e34 M5 een turkenbak noemt.. minder leuk om aan te horen.. maar helaas heeft een e34 nog geen klasieker status..

persoonlijk heeft een e34 M5 voor mij hetzelfde respect status als alle M5 varianten..

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2009, 19:10

Ik vind dat je als autoliefhebber jezelf voorrang moet geven met je keus,period.

Dat klinkt egoistisch, maar ik bedoel ermee dat ik ook niet aan ben komen zetten met een 911, maar met 'n 4 deurs iets-sneller-dan-normaal-vehikel, dus zo egoistisch is 't ook weer niet, en ik snap dat 3 kleintjes meer rommel maken/meenemen dan 2 grotere kinderen, Rico en ik snap je keus ook, maar ik heb maar 1 auto:De beste allrounder in mijn ogen, buiten kijf, na alles wat ik hier nu de revue heb zien passeren.

Behalve de door mij genoemde Nissan GTR, ik hoef geen M5 Touring, nooit aan gedacht ook, ik zou misschien 'n M5 sedan willen, maar nu de M3 er is, prefereer ik die.

Als je niet echt autoliefhebber bent en/of 't kan niet anders(maar vaak kan 't WEL anders, maar je wordt geindoctrineerd door je partner, indirect, geef 't maar toe :mrgreen: ) ga je lekker je [insert normaal merk] station/bestelbusje/MPV toestanden rijden.Maar dan is 't zeker geen DRIVING FUN allrounder, maar een gewone ANWB/Consumentenbond/13ineendozijn burgerbak.

Daar ben ik (nog) niet aan toe als 65+er in die grijze oubollige sedan van mij, zo modern ben ik gewoon niet...
Laatst gewijzigd door Robin op 16 apr 2009, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 19:12

Rico schreef: Overigens snap ik wel dat een leek een e34 M5 een turkenbak noemt.. minder leuk om aan te horen.. maar helaas heeft een e34 nog geen klasieker status..
Ach, wat anderen er van denken... En het is zelfs wel prettig om een undercover racer te hebben.

En geen klassiekerstatus? Ik stuurde een mailtje aan BMW waar ik 'm het beste kon laten onderhouden, toen werd ik verwezen naar BMW Classic.

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2009, 19:15

Oh ja, wie z'n vrouw lief heeft geeft haar 'n nieuwe keuken met alle toeters en bellen.(Een Golf VI GTI was voordeliger geweest LOL)

Waarvan akte.

Van m'n autogekte moet ze afblijven. :mrgreen:

http://www.evo.co.uk/news/evonews/23523 ... ecord.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 19:34

Robin voor alle duidelijkheid prefeer ik ook een M3 sedan boven een M5 sedan en helemaal een M5 touring..

tijdje terug.. gereden in die M5 touring bij de beier, daarna in de M3 sedan van Dre.. die laatste kreeg ik kippevel van,,snap je.. alleen nu zou helaas een e90 sedan niet toereikend voor mij zijn.. over 3 jaar is dat anders..

Afgezien van mijn eigen situatie, denk ik ook dat de e90 M3 tot de beste allrounders behoort.

Trouwens waarom heb jij een keuken nodig ? Je staat altijd bij de Mac met die M3 :bag: :mrgreen:

Deze keuken was genoeg allround voor jou geweest..
:D
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2009, 19:39

Rico schreef: Trouwens waarom heb jij een keuken nodig ? Je staat altijd bij de Mac met die M3 :bag: :mrgreen:
Je geeft zelf 't antwoord al. 8)
Laatst gewijzigd door Robin op 16 apr 2009, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 19:39

Rico schreef: Afgezien van mijn eigen situatie, denk ik ook dat de e90 M3 tot de beste allrounders behoort.
Helaas vind ik een zescilinder mooier dan een V8.
(Een sedan met V8 is voor ouwelullen, Robin.)

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 19:40

Oke jij je zin een e36 M3 sedan :bag: :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 19:46

E46 is mooier; als iemand ontevreden is over de instap belt 'ie maar een taxi.

RVV

Bericht door RVV » 16 apr 2009, 19:58

Oke jij je zin een e46 M3 touring :bag: :mrgreen:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ggs3ntwkiui" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 20:06

Ladies en gentlemen, we have a winner :!:

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2009, 20:07

no we don't :mrgreen:

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 16 apr 2009, 20:19

Hahahahahaahhaaaahhahahahahaha, wat een ding!

Plaats reactie